در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

در دیار نیلگون خواب

جهــــــــان بیــــــــــمار و رنجــــــور استــــــــــ
دو روزی را کــه بر بالـین این بیــمار بایـد زیستـــ
اگـــــر دردی ز جـــــانش بـــــر نــــدارمــــــ ....
نــا جــوانمردیستـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

__________________________________

از اونجایی که من آدم بسیار فراموشکاری هستم...
لطفا فقط در صورت ضرورت کامنت خصوصی بذارید.
چون در غیر اینصورت فراموش میکنم جواب بدم و شرمنده میشم

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

306 ... باید ریشه یابی بشه حتی!

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ق.ظ

لیسانسه ها


نمیخوام به سریال لیسانسه ها اعتراض کنم!!!

چون اینقدر آبجی کوچیکه با ذوق میشینه میبینه که حتی جا داره ازشون تشکر هم بکنم!!! :)

فقط یه سوال دارم!

یه سوال کلی...

چرا تو هر فیلمی که میسازن،

اونی که احمقه، اونی که نفهمه، اونی که بیشعوره... شهرستانیه؟؟؟؟!!!!!!! :/

۹۵/۱۱/۱۱

نظرات (۳۳)

۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۳۳ دچــ ــــار
افرین به این اعتراض قشنگ ...
چون شاید ما مدرن (در اینجا یعنی لیبرال) هستیم
و مدرنیته هم از مرکز شروع میشه:)) شاید
گندم بانو:
الان من منظورتونو نفهمیدم!!!! :/
یا شاید شما منظور منو نگرفتین!

۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۳۸ دچــ ــــار
خب بیشتر توضیح میدم این رفتار باعث میشه تا شهرستانی بودن یه چیز بد باشه و همه ما سعی کنیم مثل تهرانیا بشیم / دز این میان این فیلم ها و این طرز تفکر ها تسهیلگره این قضیه است که ما بفهمیم که شهرستانی نباشیم :)) تهرانی باشیم ...
گندم بانو:
آخه اینا دیگه شورشو درآوردن!!!
یعنی اون فیلم اجاره نشینها بود چی بود،
برادر نیره از شیراز میاد،
یعنی یه عقب مونده به تمام معناس!!!!!
یا همین حبیب فیلم لیسانسه ها!
آدم بهش برمیخوره خب! :/
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۳۹ بلاگر آرام
نمیدونم. واقعا چرا؟
شاید مثلا قصدشون نشون دادن سادگی و صمیمیت شهرستانیاس! چ میدونم ولی اصلا خوب نیست. ینی اگه شهرستانی تو فیلم باشه یه تهرانی خنگ نمیبینی اصا:‏|‏
گندم بانو:
آخه سادگی صمیمیت اینجوریه؟!!!
یعنی چند بار واسه ما اتفاق افتاده که همشهریامون بیان اینجوری خواستگاری کنن!!!
یا اصلا تا حالا دیدیم کسی ژاکتشو تو شلوارش کنه؟؟؟
یا چند بار دیدیم کسی با کت و شلوار کفش اسپورت بپوشه؟!!! :/
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۴۱ بنت شهرآشوب
نفهم،‌ عقب افتاده، دمده، بی سواد، بی پول!!!

هرچی خوبیه مال تهرانیاس. هرچی داغونیه مال شهرستانیا!
گندم بانو:
واقعا گاهی دلم میخواد برم بزنمشون!!! :)))
من یکی دو قسمت سر جمع ندیدم ولی از چپ به راست بگو اینا اهل کدوم شهرن ؟:))


گندم بانو:
یه نگاه به تیپ و قیافه شون بندازی راحت میتونی بفهمی کدومو شهرستانی معرفی کردن!
دو تاشون تهرانین! اون یکی رو پیدا کن حالا :)
دقت نکردم:/
گندم بانو:
دقت کن از این به بعد :)
موافقم
چرا واقعا اینجوری نشون میدن؟!!
اصلا کار درستی نیست.ولی باب شده تو سریال ها
گندم بانو:
آره... دقیقا باب شده!
و خیلی بده
کدوم شون‌ شهرستانی هستن توی این سریال ؟ همه شون بیشعورن که :/
گندم بانو:
همه‌شون بیشعورن...
ولی همه‌شون بدتیپ و احمق نیستن!
افغانیه هم داره شهرستانیه رو مسخره میکنه!! :/
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۱۸ دچــ ــــار
یا اون سریاله که پارسال پسره با گاو اومده بود تهران :)
گندم بانو:
ندیدم!!
ولی کلا همینه...
اون سریاله بود یه مشت دانشجو بودن خونه گرفته بودن کارگردانش اصغر فرهادی بود آهنگش میگفت همدلی از همزبونی بهتره...خب؟
من عاشق احد بودم:دی اون ترکه:دی
خیلی خوف بود اصن...گنجیشک بود بچه :)

ازونا خوبه بسازن! من استقبال می کنم به شخصه!


+تو ساختمان پزشکان بابای دکتر نیما اصفهانی بود اتفاقا اصلا هم خنگ نبود. شدیدا هم رو اعصاب بود عین بقیه خانواده ش. اه اصن از خانواده ش بدم میومد. :|
گندم بانو:
هومممم اون خیلی خوب بود... روزگار جوانی :)
فرهنگ هر شهری نشون داده شده بود بدون توهین :)

میگم یعنی اکثر نقشایی که طرف شهرستانیه یا لهجه داره یه جور بدی نشون میدن!
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۲۱ بنیامین دهقانیان
احتمالا برمیگرده به تجربه و خاطرات کارگردان و نویسنده وقتی دانشجو بودن و زندگی خوابگاهی داشتن. خدایی برخی از شهرستانی ها وقتی وارد یه شهر بزرگ‌تر میشن تا چند ماه اول یکمی شهرستانی بازی دارن. البته اینم برمیگرده به بزرگی شهرستان شون. مثلا کمتر پیش میاد از اصفهانی یا مشهدی تو خوابگاه حرکت خاصی ببینی ...
گندم بانو:
خب اینکه فرهنگ‌ها فرق میکنه درسته... ولی این مجوزو میده که توهین کنن؟؟؟
یا اینکه یه کاریکاتور از شهرستانی‌ها ارائه بدن؟!!
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۲۵ پسر خط خطی
نکته ی خوبی بود :)

مشکلات از این دست بسیار است .

در انیمیشن های فرهنگ سازی همیشه مهندسه و دکتره تهرانی صحبت میکنند و بدون هیچ لهجه ی خاصی

باز نکته ی دیگر

در اکثر تبلیغات تمام بازیگرهایشان مو بلوند و چشم آبی هستند


آیا مگر اکثر ایرانیان چشم ابرو مشکی نیستند ؟؟؟


یک منطقه ی ممنوعه در تصور کارگردانان هست که هیچ آدم بزرگ و تحصیل کرده و دانایی در شهر های کمتر پیشرفته وجود ندارد .

یا پیام بازرگانی ها میگویند که خارجی ها بهترینند خودتان را شبیه آن ها کنید

مگر یک چشم ابرو مشکی از آن وسیله استفاده کند از اعتبارتان کم میشود ؟

یا نه چیز خاصی را میخواهند بگویند ؟


ایده آل ها را برای ما تشریح میکنند .

قصد داشتم پستی بگذارم.
گندم بانو:
اصلا فکر و فرهنگ مردم خیلی عوض شده...

خوشحال میشم پستتو لینک کنم ^__^
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۵۱ پسر خط خطی
تهرانی ها هم البته شهرستانی هایی هستند که لو نرفتند :)))


همه از یک خاکیم ...

گندم بانو:
:)
تفاوت فرهنگ رو نشون دادن خوبه... ولی بدون توهین!

معمولا در سریالهای طنز اینطوره ولی همه هم اینطور نیست.
گندم بانو:
بده خب!
مسخره میکنن!!
البته من سریال نمی بینم ، حالا ایرانی هم که باشه هیچی دیگه ، ولی نکته خوبی رو اشاره کردی ، والا اول باید یک تهرانی رو تعریف کرد ، کسی که نسل اندر نسل تهران بوده ، نه این که یا تهران دنیا اومده یا دوروزه رفته تهران ، اگه بخوایم اینطور حساب کنیم ، تقریبا بیشتر جمعیت تهران ریزش میکنه خخخخخ
ولی ، نه اما ، بحث خود بزرگتر بینی رو من واقعا مواجه شدم ، و نمیدونم چرا اینطور برخورد میکنن ، البته همه اینطور نیستن ولی اکثرا این توهم رو با خودشون دارن خخخخخ و دلیلش رو کشف نکردم هنوز :)
گندم بانو:
اصن یه جور نژادپرستی شده!!!!
کلمه ساختن براش!! "شهرستانی بازی"!!!!!
باید گروه تحقیقاتی تشکیل بدیم!
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۳:۵۲ خانم خوشبخت خانم خوشبخت
واقعا من هم نمیفهمم این قضیه رو!!!
ی چیز دیگم که هست، همیشه پولدارا و اینا، اکثرا بی حجابن، گداها با حجاب.

بخصوص تو فیلم های ترکی که شدیدتره.
همیشه نوکراشون با حجابن، رئیس رؤسا بی حجاب.
گندم بانو:
من که سریالای ترکی ندیدم...
ولی تو همین فیلم سینمایی‌های خودمونم اکثرا همین‌جوریه.
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۰۶ ✿دخترے از تبارِ غرور✿
آره تازه فقط این نیست که یه چند مورد دیگم هست فقط حیف که نمیتونم بگم...
خیلی منزجر کنندست :(
گندم بانو:
الان من تا چند وقت به این فکر میکنم که شما چی رو نمیتونستی بگی!!! :))))
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۱۵ خانم لبخند
اصلا مشکل اینجاست که ایران رو تقسیم کردن به دو بخش تهرانی و شهرستانی.
انقد دلم خونه از این بد نشون دادن ها که نگو و نپرس گندم..
گندم بانو:
من تو کف این بازیگرای شهرستانی موندم اصن!!!
که میان همشهریاشونو با خاک یکسان میکنن :/
چی بگم والا...
والاع! چه معنی میده اصن؟! :/
گندم بانو:
اصن معنی نمیده واقعا! :/
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۱۵ منتظر اتفاقات خوب
خداروشکر نمی بینمش.
ولی از این دست اتفاق ها تو فیلم و سریالهامون کم نیست متاسفانه.
گندم بانو:
ما هم به عنوان برنامه‌کودک میبینمش!!! :))
آره واقعا! :/
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۲۰ نیمه سیب سقراطی
به نشانه اعتراض بیا یه فیلم بسازیم کلی تهرونی خز و خیل بریزیم توش :))

+ جدا از شوخی واقعا دگ گندشو درآوردن ... الان دگ مثه قدیما نیس که طرف از پشت کوه اومده باشه !
ویه جریان دگ هم اینکه اکثرا خانومای چادری نقش بدبخت بیچاره و تو سری خور و بیسواد رو بازی میکنن .... خیلی بده !
خواسته یا ناخواسته دارن به ذهن ملت جهت میدن ....
گندم بانو:
یکتا! :)))))))))))

+ و حتی اینکه آدمای فقیر رو آدمای بدی نشون میدن...
که یا معتادن یا دزدن و...
خیلی بده .
همیشه همینه! حتی اکثرا کتابا هم همینه :| متاسفانه...
گندم بانو:
چون این باور رو نهادینه کردن!!!
مث باور آمریکایی‌ها که فک میکنن ایران همون عراقه.
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۸:۰۸ یا فاطمة الزهراء
چون اکثرا شهرستانی ها ساده ترن و گاهی همین سادگی باعث میشه رفتارهایی داشته باشن که فیلم سازها روش مانور میدن و البته بسیار غلو شده به نمایش میذارن شایدم چون مثل تهرانی ها نیستن نمیگیرن فیلم ساز رو ترور کنن :))
گندم بانو:
خب من اصلا این توجیه رو نمیپسندم!!!!
اصلا این فکر که شهرستانیا ساده هستن از کجا میاد؟؟!!!!
چرا باید ساده باشن؟؟
یه زمانی اون قدیما که اطلاع رسانی کم بوده شاید میشد گفت ساده هستن،
ولی حتی همون موقع هم ساده نبودن!!!
همین آقامحمدخان‌قاجار!!!!
پایه گذار تهران!
تا قبل از اینکه ایشون تهرانو پایتخت کنه‌، تهران روستا بوده.... درست میگم دیگه؟
این آدم از داناترین مردم عصر خودش بوده. مادرشم همین‌طور!
معلم تاریخ دبیرستان ما میگفت علم مادر آقامحمدخان صد سال از مردم عصر خودش جلوتر بوده!
یعنی علم یه زن روستایی.
پس چی باعث میشه فک کنین مردم شهرستان ساده هستن؟!!
ممکنه آدمای ساده بینشون باشه... که اونم همه جا هست...
یکی از فامیلای خودمون یه دختر از تهران گرفته که ببینیش فک میکنی از قبیله‌های آمازون اومده! :/
اینقدر سطح درکش پایینه!
پس ساده بودن یا با فراست بودن ربطی به کجایی بودن نداره.
ربط به هوش داره و جامعه پذیری.
تو بخش جامعه پذیری هم مساله فرهنگ پیش میاد بیشتر.
مثلا آدمی که هیچ وقت دروغ نشنیده و دروغ نگفته ممکنه اوایل یه ذره زودباور باشه.
ولی اگه خنگ نباشه خیلی زود خودشو وفق میده.
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۹:۱۷ منِ ناشناس
متاسفانه تو این فقط توکتاب های جغرافیاست که میگه سی ویک شهر داره وگرنه تو واقعیت یه شهر داره که تهرانه وبقیه همه شهرستانن
گندم بانو:
نه دیگه!!! تقسیم بندی جغرافی مگه یادت نیست؟!!!!
اول تهران بود که میشد کلان‌شهر
بعد شیراز و اصفهان و تبریز و... که شهرستان بودن
بعد قسمت بندیای کوچیکتر که میشدن شهر
بعد دهستان
بعد ده

من فقط موندم که اگه تهران منطقه یکه، چرا شیراز و اصفهان و... هم منطقه یک‌ن؟!!!! :/
پای سهمیه کنکور وسط باشه ما مث اوناییم،
وگرنه خنگیم همه‌مون :/
بله متاسفانه همینه، من روزای اول پخش سریال خواستم یه پست در این باره بذارم، سریالی که تکه کلامشون " یه وقت به فلانی ها برنخوره " ست فکر ظاهری که از شهرستانی نشون دادن نبوده..
این قضیه متاسفانه بد جا افتاده، مثالای دیگه رو بچه های دیگه اینجا گفتن
ولی با همه ی این حرفا این سریال نقدهای خوبی هم داره بیان میکنه و کلیت این کار مثل ساختمان پزشکان یه سر و گردن از بقیه ی سریال های تلویزیونی این چند سال اخیر بالاتر بوده.

باید صدای اعتراضمون نسبت به این قضیه رو به گوش گروه سازنده ش برسونیم :)
گندم بانو:
واقعا یه وحدت حسابی میخواد.
یادم افتاد به اون فیلمه که دو سه قسمتشو پخش کردن بعد با
اعتراض مردم لر زبان پخشش قطع شد...

سریال که ندیدم کامل ..فقط می دونم اون پسره هی عاشق میشه ..مامان بابا می بینن ..
خیلی ساله که دیگه حوصله سریال های مسخره را ندارم ..
گندم بانو:
اصلا ارزش دیدن نداره سریاله...
بهانه شد که این قضیه رو بگم! :)
چند روزه خواهر زاده م اینجاست. اون میشینه میبینه. منم کم و بیش چند صحنه ش رو دیدم و یا صداشُ میشنیدم.
این رو باید از سازندگان سریال ها پرسید.
گندم بانو:
فک نمیکنم جوابشون چندان به دل ما شهرستانیا بشینه!! :))
۱۱ بهمن ۹۵ ، ۲۳:۴۱ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
سوال به جایی بود که اگه از جامعه شناسا بپرسی می تونن ساعت ها واست سخنرانی کنن
گندم بانو:
سخنرانی به چه دردی میخوره آخه!!
یه فکر فرهنگی بکنن!!
اوهوم درست میگی....
گندم بانو:
:)
چی بگم؟ شاید تلاشیه برای اینکه این رو نفی کنه! ها؟
مثلا میخواد تلاش شهرستانی ها برای مثل تهرانی ها شدن رو نفی کنه و به صورت اغراق آمیز نشون بده.
اگر توجه کنی همه ی ما شهرستانی ها در ناخودآگاهمون چنین تلاشی داریم که خودمون رو شهرستانی بروز ندیم!
از لهجه و طرز صحبت بگیر تا نحوه لباس پوشیدن!
این فیلم رو ندیدم! همینطوری نظر دادم!
گندم بانو:
یکی از بدترین فیلمایی که میتونم مثال بزنم فیلم متهم گریخت‌ه!!
نه نفی بود و نه هیچی!!
کاملا داشت شهرستانیا رو میکوبوند!!
+
خب چرا این اتفاقا افتاده؟؟
چون مثلا منه شیرازی تو فیلم متهم گریخت میبینم
مامانشون لهجه شیرازی داره و بقیه لهجه ندارن، پس شیرازین...
بعد دارن ما رو میکوبن که شما بی‌شعورین!
تو فیلم اجاره نشین‌ها برادر نیره شیرازیه و یه آدم احمقه
و...
خب آیا بازم باید بچسبم به فرهنگ و لهجه‌م؟؟
یا سعی کنم اونی که هستم نباشم؟؟
حالا این یه مثالش بود..‌
همهمه ایران دارن فرهنگاشونو فراموش میکنن به خاطر همین احساس بد!
۱۲ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۳۸ پسر خط خطی
و حتی تو فیلم پایتخت

زن نقی که نقش منطقی و معقولانه تری بازی میکنه

چرا با لهجه ی علی آبادی حرف نمیزنه ؟؟

گندم بانو:
ممنونم از این مثال خوبت
آره واقعا...
۱۲ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۲۱ مهراد فروتن
این ها که رسما هر سه تاشون داغون ان
به سه کله پوک ارجاع داده :))
گندم بانو:
این مثال بود ...
بیشتر نظرم رو فیلمایی مثل متهم گریخت‌ه

۱۲ بهمن ۹۵ ، ۲۱:۱۴ 𝓂𝑜𝒽𝓈𝑒𝓃 𝒻𝒶𝓇𝒶𝒿 シ
ما به زور شبک سه رو میچرخونیم نمیدونم کلا تلویزیون مشکل داره -_-
فیلم ها رو ول کنید زیاد به بهرش نرید همشون سر یک اشتباه کوچیک ممنوع التصویر میشن مثل همین فیتیله :/
من تو یک روستا زندگی میکنم ولی وقتی به شهر های بزرگ رفتم دیدم کلا انگاری افسرده هستند!! با اینکه امکانات زیادی دارند ولی فرهنگشون کلا با ما فرق داره روستایی های ما از اون ها به خدا زرنگ ترن =/ خوب میگن لاقل تو زندگی که از شهرستانیا زرنگ تر نیستیم بزار تو فیلم باشیم 😎😎😎😎😎
در پناه حق :)
گندم بانو:
دیگه حالا اونا ما رو میکوبن که ما هم نباید اونا رو بکوبیم!! :))
هدف اینه این دوبینی رو نفی کنیم و همه با هم دوست باشیم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی