در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۲۹۶. اصلا یادتون میمونه که شما هم یه روزی تو این شرایط بودید؟

فرض کنید تو یه شرایط اضطراری قرار دارید. که لازمه با ماشین برید جایی، میتونید با وسایل حمل و نقل عمومی هم بریدا... ولی اینطوری همه چی خیلی سخت میشه، و کاری رو که میخواید انجام بدید نمیتونید کامل کنید یا نمیتونید به موقع تمومش کنید. تو این شرایط یه دوست میاد و ماشینشو به شما قرض میده و مشکل شما حل میشه.

چند مدت میگذره و شما صاحب ماشین میشید. یکی از دوستانتون توی یه شرایطی عین شرایط اضطرار شما قرار میگیره. ماشینتونو بهش میدید؟؟

آقاگل ‌‌
۱۷ خرداد ۹۷ , ۱۶:۲۰
بستگی به نوع و سطح دوستی داره دیگه. و اینکه چقدر اون دوست قابل اطمینانه. مثلاً اگر قبلاً یه کتاب بهش قرض داده باشم و کتابم سالم برنگشته باشه، خب مگر مغز خر خوردم ماشینمو بهش قرض بدم؟ برای من یک جلد کتاب همون‌قدر مهمه که یک ماشین مهمه. خلاصه عنصر اعتماده که این وسط تعیین کننده است. :)

پاسخ :

فرض کن دوست قابل اعتمادیه. و دوست مشترک با اون دوستت که بهت ماشین داده.
و میدونه که وقتی تو توی این شرایط بودی بهت ماشین دادن، بدون اینکه بپرسن سالم برمیگردونی یا نه؟
فرض کن دوست ده ساله‌ته.
فرض کن قبلا خیلی پیشش لاف اومدی که ماشینمو میدم بهت هر وقت خواستی!!
ح. شریفی
۱۷ خرداد ۹۷ , ۱۶:۳۹
خوب وقتی اون اعتماد کرد بنده هم باید بهش اعتماد بکنم، اگه هم قابل اعتماد نیست کار سخت میشه :)

پاسخ :

اگر فرض رو بر این بذاریم که وقتی شما توی شرایط اضطرار قرار داشتید دوست شما
بلافاصله اومده به کمکتون، و حالا این دوستتون که توی شرایط سخت هستش، رابطه‌ش
با شما مث رابطه شما با اون دوست اوله، اونوقت چی؟

سمولی :)
۱۷ خرداد ۹۷ , ۱۶:۴۱
اره فکر کنم میدم. بستگی به این دوستمون هم داره البته

پاسخ :

مثلا یه دوستی در حد دوستی تو با اون دوست اول که بهت ماشین داده.
ح. شریفی
۱۷ خرداد ۹۷ , ۱۷:۱۱
اگه در توانم باشه کمک می کنم

پاسخ :

خیلی خوبه که آدم در حد توانش کمک کنه :)
من ...
۱۷ خرداد ۹۷ , ۱۷:۴۰
سلام
آرم میدم
راستش خیلی با نگه داشتن وسیله برای خودم و خونوادم هر وسیله ای که باشه موافق نیستم
زمان دانشجویی لپتاپ چیزی بود که از هر 10 تا شاید یه نفر داشت
بقیه میدونستن همیشه میتونن ازم امانت بگیرن چه دوست چه کسی که فقط در حد یه سلام و علیک همو میشناختیم
اینجور وقتها ندادن بنظرم عجیبه
البته هیچوقت در مورد بقیه نظری نداشتم
چون هرکس شرایط و محذوریت های خودشو بهتر میدونه و بهتره بقیه اینو درک بکنن

پاسخ :

سلام
واقعا دمت گرم. خیلی اخلاق خوبیه.
راستش اومدم پستمو پاک کنم، دقیقا به خاطر همین قضاوتی که گفتی...
ولی خب به احترام کامنتا پاک نمیکنم
لافکادیو ‌‌
۱۷ خرداد ۹۷ , ۱۸:۰۱
ماشینو ببره نوش جونش. مگه آهن پاره قد رفاقت معنا داره؟ ده سال رفاقت داشته باشیم و ماشن ندم بهش؟ مگه میشه؟ رفاقت کجا قراره به درد بخوره پس؟ ببره باک پر باک پر هم بیاره. باک پر هم نیاورد اشکال نداره. سالم بیاره. نیآورد هم نیاورد بریم با هم تعمیرش کنیم+ خسارت از قیمت افتادن رو بذاره تو پاکت تحویل بده که بعدا نفرینش نکنم.
خیلی جدی طور :)

پاسخ :

واقعا هیچی ارزش اینو نداره که آدم رفاقت چندین ساله‌شو ببره زیر سوال.
خسارت میگیری واقعا؟!! :)))))

سمولی :)
۱۷ خرداد ۹۷ , ۱۸:۴۰
خب با همه این شرایط و خوندن این کامنتا میدم ماشینو.یه باره دیگ. اون بنده خدام کارش حل میشه. چی باعث میشه ک نخام بدم؟

پاسخ :

هر جور فک میکنم ندادنش عجیبه.
بهارنارنج :)
۱۷ خرداد ۹۷ , ۱۹:۲۳
من کلا موافق ماشین به دیگران دادن نیستم...

پاسخ :

ماشینو به عنوان فرضیه نوشتم، مساله چیز دیگه‌س...
ولی خب، تو که موافق ماشین دادن به دیگران نیستی،
موافق این هستی که تو شرایط خاصی خودت ماشین بگیری از کسی؟
nily ..
۱۷ خرداد ۹۷ , ۲۰:۲۳
مجبورم بدم. :)

پاسخ :

:)))
واقعا یه اجبار اخلاقی پشتشه :))
ام اسی خوشبخت
۱۸ خرداد ۹۷ , ۰۳:۵۹
در حد توانم به همه کمک میکنم, حتی اگه تو موقعیت مشابه بهم کمک نکرده باشن.

پاسخ :

این نشونه محبت زیاد توعه عزیزم.
و البته لازمه انسانیت...
ولی کلا خواستم بگم دیگه کسی که حتی با وجود اینکه تو همچین موقعیتی
بازم رفتارش اینجوریه خیلی آدم عجیبیه
♫ شباهنگ
۱۸ خرداد ۹۷ , ۰۶:۲۸
لطفش که هیچ وقت یادم نمیره و نه این بار که صد بارِ دیگه هم پیش بیاد سعی می‌کنم جبران کنم

پاسخ :

آفرین دختر مهربون ^__^ 🌷
جولیک ‌‌‌‌‌
۱۸ خرداد ۹۷ , ۱۳:۴۹
ببین گندم جان. نیکی می نکن در دجله بنداز که ایزد در بیابانت دهد باز. ایزد میپیچونه. در دجله بنداز و فراموشش کن.

پاسخ :

مساله نیکی کردن خودم نیستا...
میگم وقتی کسی خودش توی یه شرایط سختی بوده و از دوستانش
کمک گرفته، وقتی دیگرانو توی اون شرایط سخت میبینه انتظار میره
درکشون کنه و سعی کنه کمک کنه... نه اینکه خودشو عقب بکشه
و احیانا اگه کار کوچیکی هم کرد منت بذاره
جولیک ‌‌‌‌‌
۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۱:۰۷
همین دیگه. میگم انتظار نداشته باش اساسا. انسان بدون توقع دوبرابر خوشبخت تره.

پاسخ :

راس میگی واقعا... باید تمرین کنم :)
خانومی ...
۱۸ خرداد ۹۷ , ۲۱:۳۴
آره میدیم :)

پاسخ :

دم شما گرم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan