در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۳۰۰. @پزشکا، دندون‌پزشکا و پیراپزشکیا

لطفا با سواد باشید!!!
قبول دارم که گاهی نشونه‌های بعضی بیماریا مشابه بیماریای دیگه‌س.
ولی انصافا مشکلی رو که من با سرچ توی نت بهش پی بردم، و رفتم به دکتر میگم علائمی که من دارم مث فلان بیماریه و دکتر میگه نه بابا این چه حرفیه؟! و بهش میگم فلان مساله هم هست و باز دکتر میگه اونم عادیه،
 و من یک ماه رنج میکشم و تو این ناکجاآباد میرم پیش یه پزشک و عینا بهم میگه مشکلت فلانه و من میگم بله میدونم! زیاد درموردش مطالعه کردم!!
و میگم فلان علائم رو هم دارم و میشنوم که عادی نیست...
و نمیدونم چقدر میشه به پزشکایی که ته دنیا طبابت میکنن اعتماد کرد! با اینکه پزشک شیرازی پاک منو ناامید کرده، با اینکه تشخیص پزشکِ ته دنیایی به واقعیت چند ماهه من نزدیکتره... میترسم ولی!

+ قیمه‌م سوخت :'((
نشستم پای فیلم از غذا غافل شدم! امیدوارم قابل خوردن باشه! وگرنه سحری نداریم :((

++ کسی اینجا باقلاقاتق بلده؟؟ به سبک خود شمالیا...
خانومی ...
۲۱ خرداد ۹۷ , ۲۳:۴۳
فدای سرت . غذا واسه سوخته! ( نامبرده در دلداری دادن افتضاح است ! )
خدا بد نده ، نگرانم کردی دختر ، چت شده ؟

پاسخ :

غذا واسه سوختنه؟! :))))
واقعا ضد حال خوردم دیدم سوخته!!

نگران نباش خانمی جان. مساله خیلی حادی نیست.
در واقع میتونست اصلا مساله نباشه اگه پزشک شیرازی یه کم باسواد بود :/
ام اسی خوشبخت
۲۱ خرداد ۹۷ , ۲۳:۴۴
متاسفانه گاهی بیسوادی پزشکها ماه ها و سالها شخص رو آزار میده.
ان شالله سلامت باشید :)
بستگی داره چقدر سوخته باشه!

پاسخ :

یه بی‌سوادی عجیبی تحصیل کرده‌های مملکتو فراگرفته! :/
ممنون رفیق جان :*
یه کم. بیشتر نگرانم غذا بوی سوختگی گرفته باشه
محسن رحمانی
۲۱ خرداد ۹۷ , ۲۳:۵۵
طفلک مستر جو :دی

پاسخ :

جو اونقد غذاهای فاجعه خورده که من هر چی بپزم میگه به‌به ^__^
محسن رحمانی
۲۱ خرداد ۹۷ , ۲۳:۵۷
خوب از بروبچ شمال بپرسید.

پاسخ :

با همین هدف اینو توی پستم نوشتم!
آسـوکـآ آآ
۲۱ خرداد ۹۷ , ۲۳:۵۹
سلام سلام
من به عنوان یه رشتی وظیفه خودم دونستم که حتما پاسخگو باشم :دی

مواد لازم: باقالی کشاورزی(یک تا یک و نیم پیمانه) - 2-3 حبه سیر( البته بستگی به ذائقه تون داره، ما زیاد میریزیم :دی)- شوید خشک( قاشق سر پر)- تخم مرغ(2-3 عدد)- و ادیویه(زردچوبه، نمک و فلفل)

ما از باقالی خشک استفاده نمی کنیم. فصلش می خریم و پاک می کنیم، پوستش رو جدا می کنیم و 24 ساعت تو آب سرد میذاریم و بعد فریز می کنیم و ازش استفاده می کنیم.
اما اگه از باقالی خشک استفاده می کنید نیم ساعت تو آب سرد بخیسونید(فعلم درسته؟) و در این فاصله چند بار آب اون رو عوض کنید و پوست لوبیا ها رو جدا کنید.
سیر رو رنده ریز کنید.
روغن رو داخل ظرف بریزید و روی حرارت کم بذارید و بعد سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت بدید. لوبیای پوست گرفته شده را اضافه کنید و بهش زردچوبه و نمک و فلفل هم بریزید و مواد رو تفت بدید باز. ( دقت کنید که شعله زیاد نباشه و مواد نسوزن) و بعد از 5 دقیقه شوید رو اضافه کنید و مجدد دو سه دقیقه تفت بدید. آب به مواد اضافه کنید و حرارت رو زیاد کنید. بعد از اینکه به جوش اومد، حرارت رو کم کنید و در ظرف رو ببندید و اجازه بدید مواد بپزن و در این فاصله مواد را هم بزنید تا ته نگیره.
آب که کم شد، بین مواد رو باز کنید و تخم مرغ رو داخلش بشکنید. در ظرف رو ببندید تا تخم مرغا بپزن و فرصت بدید تا جا بیفته.
تمام :دی

پاسخ :

عزیزم ممنووووووووووون :**

ما تو ماسوله باقلاقاتوق سفارش دادیم، مرغ داشت! مرغشم خیلی خوشمزه بود.
دستور مرغ‌دارشو هم داری؟ ^__^ (ببخشید خیلی پر رو ام!! 🙈🙈🙈)
خانومی ...
۲۱ خرداد ۹۷ , ۲۳:۵۹
ای بابا ...
از کم سوادی و بیخیالی دکتر ها بزار نگم :/

پاسخ :

واقعا چرا اینجورین؟؟
فقط کافی بود سی ثانیه وقت بذاره واسه معاینه!!!! ://
آسـوکـآ آآ
۲۲ خرداد ۹۷ , ۰۰:۰۹
من ماسوله فقط آش رشته و رشته خشکار و کباب خوردم :دی
اولین باره می شنوم باقالی قاتق با مرغ داریم تو گیلان
من حتی تو رستوران هم خوردم مرغ نداشت...
از دوستای ماسوله ایم میپرسم، اگه بلد بودن بهت می گم حتما عزیزم

پاسخ :

مررررسی :***
اولین بار بود باقلاقاتق میخوردم! نمیدونستم با تخم‌مرغه اصلش! :)
نیـ ـلی
۲۲ خرداد ۹۷ , ۰۰:۱۳
عه!
انشالله که اگه چیزی هم هست زود برطرف شه. :)

دکترا؟! گندم من چون رشته‌ی تجربی نیستم خیلی بهشون فحش می‌دم. :|
بی‌ادب هم خودتانید! :|
[همینقدر تویِ دنیایِ کوچیکم غرقم! :)]

پاسخ :

ان‌شاءالله. ممنون ^__^ :*

بعضیاشون خوبن خب! مث اون دندون‌پزشکم بودا... :دی
بانو ف تک نقطه
۲۲ خرداد ۹۷ , ۰۰:۳۱
هرچی اون دوست رشتیمون گفتو انجام بده فقط سیرو سرخ نکن ترجیحا😬بنده هم رشتی عستم در جریانی که؟😂

پاسخ :

عه! جدا؟!!! در جریان نبودم!!! ^__^
خب دو تا سوال دارم الان...
اولا باقلای کشاورزی چیه؟!!
ثانیا، اونی که من خوردم مرغ داشت! شاید آقاهه دیده ما نمیدونیم چی به چیه یه چیز دیگه آورده!!
ولی مرغ بود، با باقلا، یادم نیست سبزی داشت یا نه.
مرغش خیلی سفید و خوشمزه بود، خورشت هم سبز کمرنگ بود! ^__^
بهارنارنج :)
۲۲ خرداد ۹۷ , ۰۰:۵۴
واقعا معضلیه:|

پاسخ :

اوهوم. خیلی بده :(
چنگیز سیبیل
۲۲ خرداد ۹۷ , ۰۱:۱۱
میبینم که دوستان ماسوله ایی در حرکتی شگرف غذای چپر چلاغ بستن به ناف گندم ؛تازه گندم تبلیغشم میکنه😄😄😄
همون دستور پختی که نفر قبلی گفت و اجرا کن :)

پاسخ :

چنگیییییز! :)
اتفاقا خیلی خوب بود غذاهه! البته برنجشون دم نکشیده بود و فسنجونشون
غیر قابل خوردن!! ولی اون چیزی که به عنوان باقلاقاتق دادن خوشمزه بود :)
جولیک ‌‌‌‌‌
۲۲ خرداد ۹۷ , ۰۲:۲۲
جا داره اعتراف کنم من فرق باقالاقاتق و باقلوا و باسلق رو نمیدونم.
تلاش بیهوده هم نکنید که پگاه حتی با بشقاب آورده گذاشته جلوم بهم توضیح داده کدوم به کدومن و من یاد نگرفتم!

پاسخ :

من فقط میدونم باقلوا یه چیز شیرینه!
باقلاقاتق هم که اونجوری که معلومه اونی نبوده که من فک میکردم! :)))
باسلق اصلا نمیدونم چیه :)))))
Frozen Fire
۲۲ خرداد ۹۷ , ۰۵:۵۸
بعضا انقد نظرات ضد و نقیض دارن آدم وحشت میکنه. و بدتر از اون اینکه سواد و تشخیص بقیه دکترای شهرو با ذکر نام میبرن زیر سوال!

پاسخ :

آره واقعا. نمیدونی به کی اعتماد کنی اصلا!! :/
آسـوکـآ آآ
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۲:۰۸
اومده بردم بگم سیر رو میتونی سرخ نکنی و همونطور حبه ای بندازی داخلش که فقط عطرش رو بگیره که دوستمون اشاره کردن:-D
ولی من از هرکی پرسیدم گفت با مرغ نخوردیم
تخم مرغ از لاینفکات باقلاقاتوقه چطور نداشته:-|

پاسخ :

وای اون غذاهه چی بوده پس؟!!!!
دوس داشتم یاد بگیرم پختنشو! :)))
روشن
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۶:۳۲
باقالاقاتوق مرغ نداره :))) دستور آسوکا و بانوی ف تک نقطه درسته ..ماها همین طوری درست میکنیم :)))

پاسخ :

دیدم دستور پختاش مرغ نداشت، گفتم شاید یه مدل دیگه‌ای هم موجود باشه :))
بانو ف تک نقطه
۲۲ خرداد ۹۷ , ۲۲:۲۵
ببین باقالی کشاورزی یه باقالی ایه که دونه هاش درازه و سفیده ، یعنی مث این باقالی ای که تو باقالی پخته با سماق میخوری که پهنه نیست ، اندازه بند انگشتِ انگشت کوچیکته .. اون میشه باقالی کشاورزی .. ولی ما با یه باقالی دیگه که باز از این یکم کوچیکتره و خودشم لطیف تره به اسم پاچِ باقالا درست میکنیم که میگم از باقالی کشاورزی ظریف تره و خورش با این خوشمزه تر میشه .. روی هر دونشم یه سری رگه داره ، رگه های آبی پررنگ .. شمال تو فصلش بگی پاچ باقالا بهت میدن خودشون .. نمیدونم جنوب با چه اسمی میشناسن یا اصن دارن یا نه :))
و اینکه باقالی قاتق مرغ نداره حقیقتا .. خورشی که شبیه این باشه و مرغ داشته باشه،سیر قلیس که اونم خب باقالی نداره .. نمیدونم چی دادن بهتون :)))

پاسخ :

پس یادم باشه فصل باقالا بیام شمال ^__^
یه جوریمه میگم باقالا!!!! شیرازی بهش میگن باقِّله!! :)))

چیز خوشمزه‌ای بود! دوس داشتم پختنشو یاد بگیرم!
آوو کادو
۲۲ خرداد ۹۷ , ۲۳:۱۱
من هم بدون مرغش رو خوردم
اما الان که فکر میکنم ممکنه با مرغش هم خوشمزه بشه! :-)

+همراه با آرزوی سلامتی

پاسخ :

:)

+ ممنون.
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۲۵ خرداد ۹۷ , ۱۷:۲۶
حالا خوبه غذاتو سوزوندی، من معمولا خودم رو هم می سوزونمD:

پاسخ :

ای بابا!! مواظب باش خب :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan