در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۳۵۳. آدرنالین + بانوانه

۱. اگه وبلاگ جو رو خونده باشین با زنجیره افکار آشنا شدین... این زنجیره افکار داشت پدر منو در میاورد. به هیچ صراطی مستقیم نبود لامصب! اونقدر این افکار منفی تو گلوم باد کردن که بالاخره بغضم ترکید و یه کم دلم خالی شد.

ولی بعد دیدم جو تو خودش فرو رفته. خیلی عذاب وجدان گرفتم که الکی حالشو خراب کردم. هر چی بعدش دلقک بازی در آوردم فایده نداشت، رنگ نگاهش غم گرفته بود.

تا اینکه حول و حوش ساعت یازده بهش زنگ زدن و گفتن یکی از پرسنلت باید یکی دو روز دیگه بره دریا، زودی یکیو انتخاب کن اسمشو بده! یهو دو تایی این شکلی شدیم O_O .

گفته بودم اینجا ته دنیاس! ته دنیا یعنی جایی که مرد خونه باس هر چند روزی یه بار دو تا دبه بگیره دستش بره آب تصفیه شده بخره. ته دنیا یعنی جایی که حتی همون آب تصفیه رو هم نمیشه واسه آشامیدن استفاده کرد و همون مرد خونه باس هر از گاهی بره شل آب معدنی بخره! ته دنیا یعنی جایی که بعضی خونه‌ها چوبی‌ان و مار دارن! ته دنیا یعنی جایی که بچه‌تو بخوای ببری دکتر باید بری شهر بغلی!

خلاصه که یه همچین وضعی بود و دو تا انتخاب! یکیش یه بچه دو سه ماهه داشت و اون یکی تازه ازدواج کرده بود. به اولی اصلا نگفتن. دومی هم میگفت نمیرم، هر تنبیهی که بکنن نمیرم! در حالی که آدرنالین خونم بالا زده بود منتظر ته این ماجرا بودم. همه حال ماجرا هم به این بود که گوشی جو مشکل پیدا کرده مجبوره بزنه رو بلندگو! وگرنه که خیلی از مسائل کاریش واسم تعریف نمیکنه!

زنگ زدن به یکی دیگه گفتن تو برو، بنده خدا کپ کرده بود. بعد دستور اومد که حتما باید فلان تخصص رو داشته باشه، یعنی طرف نفسسسس راحت کشید!

خلاصه گشتن و بین قدیمی‌ترا یکیو پیدا کردن و اون بنده خدا هم قبول کرد بره و قائله خوابید. تا اینکه دوباره ساعت دوازده گوشی جو زنگ خورد که به فلانی بگید فردا ساعت شیش و نیم صبح جلو اسکله باشه!!! فلانی این وسط حرص میخورد که من سیگار ندارم! وقت بدین برم سیگار بخرم! :)))

این ماجرا که تموم شد حال دو تامون خوب شده بود! الان واقعا جای خالی یه شهر بازی رو تو این شهر حس میکنم! اتفاقا همین یکی دو روز پیش بود که به جو گفته بودم هوس شهر بازی کردم!!


۲. از اونجایی که تا حالا اون دو تا پست بانوانه خیلی به نظرم مفید بودن و خیلی ازشون استفاده بردم، و رب انار رو هم تو قورمه‌سبزی امتحان کردم و خیلی خوب بود، بیاین از فوت و فن‌هاتون واسه قیمه بگین! من فقط میدونم اگه یه کم سیب‌زمینی رنده شده بریزی تو قیمه غلیظ میشه و خوب جا میوفته.

+ آیا قیمه‌بادمجون، قیمه‌ایه که توش بادمجون سرخ کرده بریزن، یا تفاوت داره دستورش؟؟

آقاگل ‌‌
۱۰ مهر ۹۷ , ۱۴:۰۷
اومدم بگم ما ته دنیا نیستیم. ولی باز باید هر هفته بریم آب تصفیه بخریم. دیدم نه خب ما لااقل آب خوردن داریم.
خیلی شرایط جنوب سخته. :( خدا به گندوم و جُ و خوانواده‌های سایر کسایی که اونجا کار می‌کنن صبر جمیل و جزیل و ایوب و یونس باهم عطا کنه.
.
ما بادمجون رو سرخ می‌کنیم می‌ذاریم کنارش بهش میگیم قیمه بادمجون دقیقاً. و من همیشه سؤالم اینه چرا نمیشه قرمه‌سبزی بادمجون داشت!

پاسخ :

اگه آب خوردن دارید چرا پس آب تصفیه میگیرید؟!! مگه کاشان یه شهر بزرگ و پیشرفته نیس؟! 🤔
ممنون از دعای خوبت :) واقعا این روزا نیاز به صبوری کردن دارم، که عجولم متاسفانه :)))
.
قورمه‌سبزی بادمجون؟!! :))))
همین قیمه بادمجون هم من یکی دو بار سرچ کردم کلی دنگ و فنگ داشت! دیگه تصمیم
گرفتم بادمجونو آخرش بریزم تو قیمه که بشه قیمه بادمجون :))
آقاگل ‌‌
۱۰ مهر ۹۷ , ۱۴:۴۰
کاشون نه شهر بزرگیه و نه پیشرفته است. آب شهر شورمزه است و به شدت سنگ ساز. زمون دانشجویی سختی آب شهر رو اندازه گرفتیم تو آزمایشگاه پونصد برابر حد مجاز بود. :|
باید آب تصفیه بگیریم برای چایی. و حتی برای خوردن.
.
خب نمیشه بادمچون رو بزاری کنار قرمه سبزی یعنی؟ :))

پاسخ :

من همیشه فک میکردم کاشان بزرگ و مدرنه! 🤔😊😊
یادم رفت جزء آپشنای ته دنیا بنویسم که باس کپسول گازو هم ببرن خارج از شهر پر کنن
چون گازکشی هم نیست :))
آدم عادت میکنه... ولی خب بدون مرد خونه این کارا خیلی سخته.
.
من این مدت همه چی رو با همه چی تست کردم! تو هم امتحان کن شاید خوب شد :))
آبان ...
۱۰ مهر ۹۷ , ۱۷:۱۹
اخی اونی که تازه ازدواج کرده ..چقدر خانومش را دوست داشته ..الهی
واقعا ته دنیا است ...
مادر من حدود سال 69 بندرعباس زندگی کرده ..اون موقع بندر خیلی محروم بودولی مادرم حالا بهترین سال های زندگی اش را زندگی تو اون شهر می دونه ..از بس که دوتایی باهم خوش بودند ..هرچند یه عالم مشکل بوده ...

پاسخ :

بیچاره خانومش فک کنم تا مرز سکته رفته! یهو بهش گفتن فردا برو دریا تا یه ماه!

میدونی، این دوری و این مشکلات دل زن و شوهرا رو به هم نزدیکتر میکنه، چون
فقط خودشونو دارن.
جناب منزوی
۱۰ مهر ۹۷ , ۲۰:۱۰
عجب کاری، خیلی سخته
من کلاً تو غذا مصرف کننده ی خوبی هستم :)

پاسخ :

آره واقعا
خسته نباشید :))
آوو کادو
۱۰ مهر ۹۷ , ۲۰:۴۱
یاد دوران سربازیم افتادم! و مجددا یادم افتاد که از نظامی گری متنفرم...

پاسخ :

خیلی سخته نظامی بودن!! همسر نظامی بودن هم همچنین! :)
بانو ف تک نقطه
۱۱ مهر ۹۷ , ۰۲:۳۶
خطاب به آقا گل:

ما همیشه کنار قورمه سبزی بادمجون و گوجه سرخ کرده میذاریم عشق دنیارو میکنیم ^_^

پاسخ :

واو!! باید امتحان کنم پس ^__^
ملکه بانو
۱۱ مهر ۹۷ , ۱۲:۳۳
وای چه شیر تو شیر بود ماجرا!!!

ما بادمجان رو جدا سرخ می کنیم و می پزیم، موقع کشیدن میذاریم کنار خورشت

پاسخ :


سرخ میکنید و میپزید؟ چجوری میپزید؟!! 🙈🙈
میریزید تو قابلمه با آب و این چیزا؟
مهرناز .ج
۱۱ مهر ۹۷ , ۱۲:۴۱
این شرایط سخت هم تموم میشن گندمی و براتون تبدیل به خاطرات خوبی میشن !
قیمه بادمجون همون قیمه ای هست که براش بادمجون سرخ میکنن و بعد میریزنش تو خورش. یعنی مامان من که اینجوری درست میکنه هرچی هم میگم تو خیلی سرخ می کنی و خیلی چربش میکنی میگه واسه بیمارستان که غذا درست نمیکنم، ناراحتی برو بیمارستان غذا بخور بیا خونه :|

پاسخ :

ان‌شاءالله  :)
وای غذاهای منم خیلی چرب میشه!! بعد میام روغن کم بریزم که چرب نشه میسوزه! :/
ملکه بانو
۱۱ مهر ۹۷ , ۱۳:۱۹
تو همون ماهیتابه ای که سرخ کردم یکم پیاز داغ و یه ذره رب تفت میدم، آب میریزم جوش اومد بادمجونا رو میذغرم توش تا بپزه.

پاسخ :

ممنون ^__^
ملکه بانو
۱۱ مهر ۹۷ , ۱۳:۲۱
خورشت بادمجونم خوشمزه استا، همین بادمجون با گوشت.
من بادمجون دوست نداشتم بعد برا پایان نامم رفته بودم خونه دوستم برام خورشت بادمجون درست کرده بود. حوردن همانا و عاشقش شدن همانا

پاسخ :

آره منم خورشت بادمجون خیلی دوست دارم. قیمه هم خیلی دوست دارم، اسم قیمه بادمجون
زیاد به گوشم خورده بود، سرچ کردم روشای سخت میومد براش. دیگه همینجوری قیمه درست
کردم بادمجون سرخ‌کرده ریختم توش! خوشمزه هم شد :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan