در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۳۷۰. "درنوردیدن" یکی از کلمه‌های خیلی محبوب منه ^__^

اوایل ازدواجمون بود... همون روزا که هنوز خونه نداشتیم و دل تو دلمون نبود که تو کمیسیون بعدی هیچ خونه‌ای سهم ما میشه یا نه...

یه روز بحث غذای سالم و داستان همیشگی وضعیت ناجور کارخونه‌های مواد غذایی پیش اومد. حرف از سالم نبودن رب شد و جو که انتظار داشت خودمون رب گوجه درست کنیم! خیلی بهم برخورد!! اونقدر که به بهانه بردن ظرفا تو آشپزخونه برای چند ثانیه هم که شده اون فضا رو ترک کردم! یه چیزی درونم میگفت: "وا دیگه چی؟!! یعنی چی که انتظار داره من رب بپزم؟! :/"

اون روزا هیچ بحثی رو کش نمیدادیم. زودی یکی کوتاه میومد! اون روزم من خیلی زود برگشتم پیش جناب همسر. جو هم که فک کرده بود حالا من میخوام قهر کنم از برگشتنم خوشحال شد و سر و ته قضیه رو هم آورد و پرونده رب گوجه رو بستیم!!

حالا چهار پنج ماه از اون روز میگذره. من اینجام... تو خونه‌ای که بالاخره دادن بهمون. در حالیکه هر روز از رب گوجه خونگیمون تو غذاها میریزم! صبونه مربای خونگی میخورم. خیارشورای خونگیم تو اتاق کار به ردیف چیده شدن... دیروزم دیدم سس کچاپ‌مون تموم شده، در نتیجه ناهار دیروز با سس کچاپ خونگی خورده شد!! و حتی مرزهای خودکفایی رو درنوردیدم (:دی) و امروز طرز ساخت اره مویی برقی رو سرچ کردم!! :)))

و واقعا هیچ کدومش اونقدری که فک میکردم سخت نبود! ^__^

البته این وسط جو هم گاهی مرزهای پررویی رو درمینورده(!!) و حرف از نون پختن میزنه!! که انصافا اینو دیگه زیر بار نمیرم! دیگه چی؟!! چهار روز دیگه واسه گوشت و شیر سالم واسه آقا، باس برم گوسفند بچرونم لابد! :/ :))


+ چند وقتی بود افکارم خیلی آزارم میدادن. جو پیشنهاد داد یه لیست از فکرای خوب بنویسم و بذارم جلو چشمم، که هر وقت فکر بد خواست بیاد سراغم برم اون لیستو بخونم و خوشحال بشم. روی من تاثیر داشت این کار. شما هم امتحان کنید :)

مهتاب
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۴:۰۵
به به گندم خانوم خود کفا تحریم با تو هیچ کاری نکرد خخ
نون که کاری نداره اگه فر داشته باشی میتونی درس کنی
لواش رو وسیله مسیله احتیاجه
همه چی خونگی باشه بهتره ....😂😄

پاسخ :

نون مصرفش بالاس. زحمتشم زیاده. فک نکنم دلم بخواد انجامش بدم :)
واران ..
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۴:۰۹
سلام بر کوکب خانوم بیان :دی
خدا قوت بانو :)))


آفرین👏👏👏
نون‌ هم آسونه خواستی من روش پختشو بهت میگم :دی



زن دایی منم این شکلی بود قدیم ها امسال که یک کم کسالت پیدا کردند نتوستند به بیشتر کاراش برسه ولی نون رو همچنان گاهی وقتا خودش
تو تنور خونگی شون با کمک‌ بچه هاش میپزه :))


من میدونم توام میتونی کافیه فقط تو این راه جناب دکتر ارنست :دی ( مستر جو) اینبار بیشتر از همیشه تو این کار کمک کارت باشه :))
چون تا حدودی همت مردونه میخواد تا همت زنانه :)

در کنار هم موفق و خوشبخت باشین 🍀

پاسخ :

کوکب خانوم :))))
دوس ندارم نون بپزم راستش! زحمت آدمو خیلی زیاد میکنه :)
🦉 شباهنگ
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۴:۲۴
یه بار تو مدرسه که روال این بود یکی روی درسو بخونه بقیه بشنون، یکی از بچه‌ها درنوردید رو در نور دید خوند. هنووووووووووووز که هنوز همه‌مون یادمونه :))

پاسخ :

اصن عاشقشم واسه همین چیزاش! :)))
منم یه همچین خاطره‌ای دارم! حتی فک کنم همه همچین
خاطره‌ای داشته باشن! ^__^
هوپ ...
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۴:۴۶
خب مستر جو میدونسته زنش پره از قابلیت بالقوه و هنرمنده! فکر نکنم شوهر آینده ی من از من چنین انتظاراتی داشته باشه:-))))

پاسخ :

نه بابا!! باز تو الان یه ذره آشپزی میکنی، من تا قبل ازدواج دست به آب
سیاه و سفید نزده بودم!! ولی دیگه خودمو سپردم به جریان زندگی :)
مهتاب
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۴:۴۸
گندم بانو از رب درس کردن زحمتش کمه والا
ی ربع ورز میدی امادش میکنی و میذاری خمیر بیاد و پف کنه دو ساعتی بعد میندازی فر میپزه از این راحت تر

پاسخ :

رب سالی یه باره. نون هر روز! اینجوری خسته کننده میشه.
بعدم من ماکروفر دارم، کوچولوعه. مث فر نیست بشه حداقل
مقدار بیشتری نون بذاری داخلش.
خانومی ...
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۴:۵۸
تو رو نمیدونم ولی من روزا توی خونه حوصله م سر میره :/ هر قدرم که توی خونه تمیزی کاری و بشور و بساب داشته باشم باز برام کلی وقت می مونه ...
که توی این تایم ها هنر خرج میکنم ، مربا یا لواشک یا کیک و شیرینی میپزم ! ترشی و شور درست میکنم . لباس میدوزم ، کتاب میخونم و کلی کارهای دیگه ...
اما رب خونگی دوست ندارم متاسفانه ولی میخوام سرکه بزارم ^_^
بهار که شد برگ مو رو شور بزار برای روزهای سرد زمستون دلمه برگ مو بپزی برای مستر جو . مال من به زمستون نرسیده تموم شد !!

پاسخ :

شوهر من ظهر میاد خونه آخه.
بعد اینکه من با یه ریتم آروم کار میکنم. واسه همین طول میکشه.
و صد البته، بیا اینستای منو ببین تا ببینی منم هنر خرج میکنم ^__^
منتها از نوع هنرهای چوبی :)
رب خونگی من از رب کارخونه خیلی بهتر شد. منم دوس نداشتم قبلا
ولی این طعمش و رنگش خیلی بهتر شد.
من اصن دلمه بلد نیستم درست کنم!! :/
بعد اینکه تو خیییلی کدبانویی‌ها! حسودیم شد! :/
Anne Shirley
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۵:۱۷
دقیقا منم یه خاطره مثل شباهنگ دارم :)) پارسال یکی از بچه‌ها در نور دیدن خوند و دیگه از اون به بعد هرجا اون کلمه بود بازم همه به شوخی اینجوری میخوندن :)))
جوابت به شباهنگ رو با ذکر همین خاطره، تایید میکنم :دی

پاسخ :

اصن عالیه این کلمه :)
بعد درنوردیدن معنیش میشه پیمودن.
حالا بپیماییم چی میشه؟ دربنوردیم؟! :))))
Anne Shirley
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۵:۱۸
ولی گندم داری واس خودت کدبانویی شدیا D; خودت فکرشو میکردی که اینجوری بشی؟

پاسخ :

نه! من همش فک میکردم شوهرم بیاد خونه همه‌چی قاطی
پاتی و داغونه، غذا هم سوخته! :))))
نگار جهانشاهی
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۵:۵۶
خیلی خوبه

پاسخ :

ممنون :)
آوو کادو
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۷:۲۰
بگم یلدا بیاد اینجا رو بخونه!! :-))

پاسخ :

#مرد_فرصت‌طلب !! :)))
Haa Med
۱۱ آذر ۹۷ , ۱۸:۳۰
ترسم از اینِ فردا پس فردا تو آشپزخونه دست به غنی سازی اورانیوم بزنید :-))

پاسخ :

وای عالی بود! :)))))))))))
ترنم بهار
۱۱ آذر ۹۷ , ۲۱:۳۷
چه گندمِ فعالی :))

پاسخ :

واقعا از من بعید بود این فعالیتا! :))
محسن رحمانی
۱۱ آذر ۹۷ , ۲۱:۵۱
خخخخخخخخخخ گوسفند بچرونید:دییییییی

پاسخ :

والا بعید نیست :))
نیــ روانا
۱۱ آذر ۹۷ , ۲۲:۴۰
الان چشام چارتا شده
دختر شیرازی هم مگه این قدرررر کدبانو میشه؟؟؟
حال داریا 😂

اصولا این منم که ی رگ شیرازی دارم
عین فیلم هندیا تهش لو میره این رگ
یکی از نشونیاش رکورد تاریخی ام تو قورمه سبزیه
کلی نشونه دیگه هم دارم که جهت درنوردیده نشدن آبروم نمیگم 😅

پاسخ :

انصافا تو بنیان‌گذار تیره‌ای هستی که روی شیرازیا رو
سفید میکنه :))))

+ راستییی تو قورمه سبزیم لواشک ریختم خیلی خوشمزه شد ^__^
ملکه بانو
۱۱ آذر ۹۷ , ۲۲:۴۴
چه خانم هنرمندی، به آقای همسر بگو باید خیلی بیشترتر قدر تو رو بدونه

پاسخ :

^__^ ممنون
مهتاب
۱۲ آذر ۹۷ , ۱۲:۲۰
گندم هر روز که نون پختن خیلی سخت میشه برا ادم حتی زنای روستا هم دو روز یه بار نون میپزن چه برسه به ما منظورم هر از گاهی هست 😄

پاسخ :

کلا نون پختن کاری نیست که دلم بخواد انجامش بدم! :)
البته نون شیرمال پختم قبلا... ولی نون واسه وعده‌های غذایی نه.
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۲ آذر ۹۷ , ۲۳:۱۲
نون پختن هم که سخت نیست از پسش برمیای:-))
برای تنوع می‌تونی نون صبحانه درست کنه

پاسخ :

فعلا که حس خوبی نسبت بهش ندارم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan