در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

496. غفلت کردم!

دیروز خیلی دلم گرفته بود... خیلی زیاد. همسر که از اولشم هی میگفت نمیدونم واسه امتحان متلب چی باید بخونم و اصن معلوم نیست چی میخواد امتحان بگیره و... بی خیال درس شد و زدیم بیرون... یه چیزی رو دلم سنگین بود. قید رژیمو ردم و گفتم بریم کافه!! نشستیم حرف زدیم حرف زدیم حرف زدیم... کم کم حرف رفت سمت متلب باز... همسر که دل خوشی از متلب نداشت اصلا، گفت "مثلا میگن یه برنامه بنویس که دو تا عدد بهش بدی و عدد بزرگترو برات پدا کنه... خب خودم میدونم کذوم عدد بزرگتره :/ " لبخند زدم... پرت شدم به خیلی سال پیشا... اون روزایی که تو دبیرستان ویژوال بیسیک داشتیم و منه عاشق برنامه نویسی، خدایی میکردم تو کلاس! :))) بعدشم که تو دانشگاه c++ رو قورت دادم رسما و شاگرد اول برنامه نویسی بودم، واسه خودم برو بیایی داشتم :دی. یه حس خوشی دوید زیر پوستم...

از اونجایی که میدونستم همسر منبع به درد بخوری واسه درس خوندن نداره و بقیه همکلاسیهاش هم هیچی نخواهند خوند، حسابی وقت تلف کردیم و شب برگشتیم خونه. همسر که نشست پای جزوه، خیلی اتفاقی چشمم خورد به متن برنامه ش!! یه کم زبونش با سی پلاس فرق داشت ولی روند کلیش همون بود!!!!! اصن یهو تمام هورمونای شادی بخش دنیا تو بدن من ترشح شد!!! :))) چقد حرص خوردم که از روز اول نمیدونستم متلب اینه و همه تمرینایی که استادشون میداده و هیشکی حل نمیکرده رو حل نکرده بودم!!!!

ساعت نه و نیم شروع کردیم و ساعت دوازده و نیم جزوه ای رو که استادشون تو کل ترم نتونسته بود درست یادشون بده رو برای همسر توضیح دادم و باز حسرت خوردیم که چرا زودتر اینو نفهمیده بودیم که کلاس خصوصی بذاریم برا همکلاسیاش و کلی کاسبی کنیم! :/

هنوز دلم میسوزه که نرسیدم تمرینایی که استادشون روز آخر براشون ارسال کرده بود رو حل کنم... اما میدونم اونقدر براش جا افتاده که میتونه هر سوالی رو حل کنه ایشالا ^___^


+ خیلی وقتا به فکرم رسیده که برم کتابای کمک درسی ریاضی رو بگیرم و بشینم دوباره سوال حل کنم و فرمولا یادم بیاد و... . الان دارم به برنامه نویسی خوندن و سوالای برنامه حل کردن هم فک میکنم!!! نه اینکه خیلی بی کارم! :))) ولی واقعا برام خیلی لذت بخشه :)

هوپ ...
۱۰ دی ۹۸ , ۱۰:۰۶
رشته ات کامپیوتر بود گندم؟

پاسخ :

نه!  عمران خوندم.  واسه همین همسر تصور نمیکرد بلد باشم:) 
شاهزاده شب
۱۰ دی ۹۸ , ۱۱:۲۳
منم کلا با متلب سر و کار دارم :(((

پاسخ :

چیز جالبی به نظر میاد:) 
Mohsen Farajollahi シ
۱۰ دی ۹۸ , ۱۴:۱۳
شاید براتون جالب باشه که کل بحث برنامه نویسی رو از کتب درسی پاک کردن :)) من وقتی کلاس ششم بودم شروع کردم به یادگیری ویژوال بیسیک ولی بیسیک اصلا برای شروع زبان خوبی نیست! نمیدونم شایدم من اینطوریم ولی تنها کاری که میکردم این بود که کد ها رو حفظ میکردم و اصلا درک درستی ازشون نداشتم. اینکه مثلا چرا باید تو تابع print عبارتمون رو داخل دابل کوتیشن بنویسیم یا اصلا تابع چی هست و چطوری کار میکنه! بخاطر همین رفتم سراغ زبان سی و تقریبا اکثر چیز هایی که باید میدونستم رو یادگرفتم (برنامه نویسی شی گرا و غیره) خلاصه... مشکل منابعمون اینه که مباحث رو واقعا پیچیده میکنن و اینکه اصلا کاربردی نیست. اگر حوصله داشتین این لیست ویدیو رو تماشا کنین :) آموزش نیست ولی خب درک از برنامه نویسی رو شاید بهتر کنه!

https://www.aparat.com/v/r9mUu

(البت ترتیبشون درست نیست)
متلب کار نکردم ولی خب احتمالا با یک سرچ منابع خوبی پیدا کنین :) اینکه آدم یک چیزی بسازه که کار کنه واقعا حس خوبی داره!

پاسخ :

اتفاقا من چون بیسیک رو خیلی خوب یاد گرفتم بقیه زبونا رو هم راحت بودم.  یعنی اصلا برای سی پلاس یا الان برای متلب هیچ تلاشی لازم نبود:) 

ممنون:)
من و ...
۱۰ دی ۹۸ , ۱۵:۵۷
چقدر خوبه که ازش لذت میبری.
توی زندگی ادم باید جا برای این خوشحالی های کوچیک و متفرقه (چه با ربط و چه بی ربط) وجود داشته باشه.

پاسخ :

یهو یه عالمه حس خوب داد بهم:)  چسبید
صخره نورد
۱۰ دی ۹۸ , ۲۰:۰۰
تمرین برنامه نویسی بدم بهتون؟ :دی

پاسخ :

تو هم برنامه مینویسی مگه؟!  ^____^
صخره نورد
۱۰ دی ۹۸ , ۲۱:۰۵
با اجازتون 10 سالی هست

پاسخ :

عزیزم:) 
موفق باشی:*
yalda shirazi
۱۰ دی ۹۸ , ۲۱:۰۵
برنامه نویسی و کلا فراتر از اون توانایی حل مسئله خیلی خیلی حس خوبی داره.
می‌فهمم چی میگی!

پاسخ :

خیبییلی 
البته من بیشتر حل مساله‌شو دوس دارم. چون بعدش که میخوای اجراش کنی صد تا ارور میده!! تا تو کاغذه خوشم میاد ازش:))
محسن رحمانی
۱۰ دی ۹۸ , ۲۱:۰۹
سلام
رشته آقای همسر چیه؟

پاسخ :

سلام
مهندس برقه:)
محسن رحمانی
۱۲ دی ۹۸ , ۱۳:۳۴
موفق باشن .

پاسخ :

ممنون:) 
لانتوری
۱۳ دی ۹۸ , ۲۲:۵۵
سلام
نمیدونم چرا
اما توقع داشتم یه پست جدید درباره شهادت سردار سلیمانی بنویسید
امروز بارها و بارها این وب را نگاه کردم چیزی نوشته نشد

پاسخ :

سلام:) 
به نظرم بقیه به اندازه کافی نوشتند...
به علاوه اینکه نمیشناختمشون. دیروز صبح تازه فهمیدم کی بودن و چه کردن. اونم خیلی خلاصه. چون چند سالی هست که اخبارو دنبال نمیکنم.
به هر حال خدا رحمتشون کنه:)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۷ دی ۹۸ , ۱۶:۱۱
متلب دنیای گسترده‌ای داره نمیدونم بخشی که به کار همسرت بیاد کجاست! ولی یه گشتی هم توی اینترنت بزنید مطالب و آموزش‌های خوبی داره. حتی برای خودت که بیشتر باهاش آشنا بشی برای تدریس و اینا:-)

پاسخ :

یه امتحان بود گذشت:) 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan