در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۴۰۸. من مث آقاگل نیستم که بیام بگم برید فلان کتابو بخونید!!

در ادامه عنوان... آره من نمیام بگم برید فلان کتابو بخونید، که شمام نرید بخونید! من هی میام هر چی خوندم براتون تعریف میکنم! بسکه خوبم! ^__* :))))


میگه کهههه دیدید وقتی یه ماشین جدید میخرید یهو انگار تعداد اون ماشین تو خیابون زیاد میشه؟ (البته تجربه شخصی من اینه که وقتی یه مانتو میخرم یهو همه میرن همونو میخرن!!) ... اما مساله اینجاست که تعدادشون زیاد نمیشه، بلکه فقط توجه مغز شما به اون مدل ماشین بیشتر از قبل جلب میشه.

مغز روزانه میلیاردها بایت اطلاعات تصویری و صوتی و... دریافت میکنه، اگه بخواد به همش توجه کنه ما مجنون میشیم!! در نتیجه فقط به اونایی توجه میکنه که برای ما مهمه. پس اگه دنبال چیزی هستید با تمام وجود روش تمرکز کنید تا راه به دست آوردنشو پیدا کنید.

یه جا دیگه از کتابه هم نوشته بود ما اگه بدونیم دقیقا چرا میخوایم یه کاری رو انجام بدیم، راه انجام دادنشو پیدا میکنیم.


یه بخش دیگه‌ای هم بود که یه داستان تعریف کرده بود. نوشته بود به سربازا آموزش تیراندازی میدادن، بعد هدفو میذاشتن تو ۳۰ متری و میگفتن حالا کیو کیو بنگ بنگ! بعد اکثرا نمیتونستن هدفو بزنن. اینام نتیجه میگرفتن که زدن هدف یه استعداد ذاتیه. یه آقایی که یادم نیست اسمشو ولی گویا آدم خفنی بوده رو میارن، طرف روز اول هدفو میذاره تو فاصله ۳ متری، روز دوم میذاره تو فاصله شیش متری و همینطور ادامه میده تا روز دهم. بعد میبینن اکثر سربازا هدفو میزنن.

هدف این داستان هم این بود که هر کار سختی رو به قسمتای کوچیکتر تقسیم کنید تا بتونید انجامش بدید. مثلا خود من! آقا من از اتو کردن بدم میومد همیشه. بعد عروسیم لباسامو ریختم تو یه کیسه بزرگ و با خودم آوردم ته دنیا. در نتیجه از روز اول یه عالمه لباس چروک داشتم. بعد اونم هر بار رفتیم شیراز، موقع رفتن لباسا رو میزدیم به چوب‌لباسی و تر و تمیز میبردیم، موقع برگشتن همه رو میچپوندیم تو ساک و میومدیم! خلاصه حجم لباسا هر روز بیشتر میشد. هر بار هم میخواستم اتوشون کنم کمردرد میگرفتم و بی‌خیال میشدم! هفت ماه همینطوری گذشت! تا اینکه تصمیم گرفتم روزی فقط دو سه تیکه لباسو اتو کنم. و اینطوری بود که بعد ده روز همه لباسا اتو شدن ^__^



+ اسم این کتاب "انسان ۲۰۲۰" هستش. مال برادر جو بود. ولی چون من خیلی ازش خوشم اومده بهش گفتم که اینو با کتاب "هنر شفاف اندیشیدن" عوض میکنم! اون متنش سخته، متن سخت دوس ندارم من :))

مرتضا دِ
۲۰ فروردين ۹۸ , ۱۷:۳۳
یه راه دیگه اش هم اینه که یه اتوی سبک وزن تر بگیری

پاسخ :

اتوم سنگین نیست. لباسا واقعا زیاد بودن.
مرتضا دِ
۲۰ فروردين ۹۸ , ۱۸:۰۰
جو هم لابد مثل من اتو کردن بلد نیست :)

پاسخ :

اتفاقا جو استاد اتو کردنه. و از خوش‌شانسی زیاد من
 از این کار خوشش میاد ^__^
محسن رحمانی
۲۰ فروردين ۹۸ , ۱۸:۱۱
سلام نمایشگاه رو چیکار کردید.
سپاس .

پاسخ :

در حال آماده کردن وسایل مورد نیازیم.
و در حال گشتن دنبال انواع طرح‌ها و ایده‌ها
و همچنین ایده‌پردازی گاهی!
به شدت دنبالشم خلاصه :)
لافکادیو ‌‌
۲۰ فروردين ۹۸ , ۱۸:۱۶
ببین چی رو با چی عوض کرده...
:/

پاسخ :

ماشین و مانتو رو میگی؟؟ :)))
بده دنبال مثال عینی میگردم؟ :دی
لافکادیو ‌‌
۲۰ فروردين ۹۸ , ۱۹:۴۳
کتاب رو میگم باهوش...
:|

پاسخ :

:/
خب هنر شفاف اندیشیدن تو همه کتابفروشیا هس،
ولی انسان ۲۰۲۰ نیس. تو سایت خودشونم فقط
پی‌دی‌اف‌ش هس :/
آقاگل ‌‌
۲۰ فروردين ۹۸ , ۱۹:۴۶
اتفاقاً من اصراری به خوندن یا نخوندنش ندارم. خوندین لذت می‌برین. نخوندینم لذت نمی‌برین:دی کلاً میل خودتون :)

و در ادامه کامنت لافکادیو: آخه چی رو با چی عوض کردی؟ : |

پاسخ :

من اصراری دارم آخه! :)
تو خسیسی! من دست و دلبازم دانسته‌هامو به اشتراک میذارم! :پی

خب مگه تو آنسان ۲۰۲۰ رو خوندی که میگی چی با چی؟!!  :/
خب من دوس داشتم این کتابه رو ://///////
Sara Am
۲۰ فروردين ۹۸ , ۲۰:۱۶
سرچ کردم اسم نویسنده این کتاب سعید محمدی بود. درسته؟
اگر پست های قبلیت هم از همین کتابه، خیلی شبیه قورباغه ات را قورت بده ی برایان تریسی هست. من اول فکر کردم داری اون رو می خونی.

پاسخ :

آره نویسنده‌ش همینه.
نه قبلیا از کتابای مدیریت زمان و حکایت دولت و فرزانگی بودن :)

yalda shirazi
۲۰ فروردين ۹۸ , ۲۲:۱۷
مرسی که خونده هات رو به اشتراک میذاری.
منم سعی میکنم هدفا رو تیکه تیکه کنم منتها چون نمیدونم و مسیر هدف مشخص نی همه چی پر پر میشه آخرش!!!

پاسخ :

اتفاقا یه چیز دیگه تو این کتابه نوشته همینه، که دقییییقا بدونی
هدفت چیه و چرا میخوای یه کاری رو انجام بدی، بعدش راه حل
رو حتما پیدا میکنی.
یه چیز دیگه هم که خوبه بدونی اینه که تاکید کرده روی یه هدف
تمرکز کنی و هی شاخه به شاخه نشی.
کلا یه سرچ بزن، ۵۰ صفحه اولش رایگانه، و تقریبا بهترین بخش
کتاب همون ۵۰ صفحه‌س
ام اسی خوشبخت
۲۰ فروردين ۹۸ , ۲۲:۲۲
ممنون که اطلاعاتتون رو باهامون به اشتراک میزارید :)
هر چی رو با هر چی دوست دارید عوض کنید, مهم اینه لذت ببرید :)

پاسخ :

^__^
جالبه کتابه مال جو بود، بعد من عوضش کردم :)))
خانومی ...
۲۰ فروردين ۹۸ , ۲۲:۵۹
ولی من عاشق اتو کردنم ...

پاسخ :

من کلا نسبت به کارای مربوط به خونه‌داری حس علاقه
ندارم! بیشتر روحیاتم به کارای فنی میخوره!!
Haa Med
۲۰ فروردين ۹۸ , ۲۳:۴۳
خیلی ممنون از به اشتراک گذاری نام کتاب.
این روزها کتاب شده خون خدا. بخوای بخری باید وام بگیری :-|

پاسخ :

این کتابه ۵۰ صفحه اولش رو رایگان گذاشتن، میتونید
دانلود کنید. بخش خوبیه اون ۵۰ صفحه.
و اینکه به نظرم کتابخونه‌ها هم گزینه خوبین. البته من
خودم حوصله‌م نمیشد برم کتابخونه!!!! ولی شما اگه
به خوندن علاقه دارید میتونید عضو کتابخونه بشید :)
خانومی ...
۲۱ فروردين ۹۸ , ۱۳:۵۵
منم فنی جات رو دوست دارم . منتها خیاط ها عاشق اتو شون هستن 😅😅

پاسخ :

اتفاقا هدفم این بود که تو پاسخ کامنتت بنویسم "خب تو خیاطی"!! ولی دونه دونه که کامنتا رو جواب دادم و به کامنتت رسیدم هدفمو یادم رفته بود 😅😅
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan