در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۴۲۷.

کاش میدونستید هر چی بیشتر یه چیزی رو فیلتر و سانسور میکنید ما بیشتر کرممون میگیره که بریم ببینیم اون چی بوده! :/ بعدشم ما میمونیم و یه عالمه سوال که نمیدونیم جوابش چیه!!!! 


+ نگارنده به تازگی کتابی خوانده که از افشای نام آن معذور است! :))

سنجاب کوچولو
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۲:۴۶
کتابی که خوندی سانسور بود ؟

پاسخ :

نه! ممنوع بود!! فیلتر :)))
Anne Shirley
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۴:۱۱
یه زمانی فیلتر شکن میداشتی میگفتن اوو برای چی داری و فلان و بهمان. اما الان یه چیز معمولی شده و همه از پیر و جوون دارن! مثلا من اگه قبلا فیلترشکن میداشتم، مامانم میگفت برای چی داری؟ تو که لازم نداری! ولی الان من خودم به مامانم فیلترشکن معرفی میکنم! چون مثلا میخواستن تلگرام رو حذف کنن که خا حذف نشد و همه همچنان ازش استفاده میکنن و حتی مقاومتشون نسبت به نبودنش بیشتر میشه!
کلا هرچی بیشتر منع کنن آدم رو از انجام یه‌کاری، آدم بیشتر ترغیب میشه انجامش بده :/

پاسخ :

بعد کلا مایه مباهات هم هست دیگه! یعنی به یکی میگی من فلان کتابو گیر آوردم یا سانسور نشده فلان کتابو خوندم طرف میگه ایول دمت گرم :)))

Anne Shirley
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۵:۱۵
آخ آخ آره دقیقا! مثلا اگه یکی یه فیلم رو سانسور شده‌شو ببینه میگیم:" سانسور شده‌شو دیدی؟ آآآ اونجوری که به‌درد نمیخوره بابا! بیا من نسخه بدون سانسورشو بدم بهت." بعد اونم مشتاق میاد میگیره :دی البته که واقعا راست میگیم :/ یعنی چی که برمیدارن سانسور میکنن :| ما خودمون بچه‌ها خوبی هستیم چشمامونو میبندیم یا از اون صفحه میگذریم :دیییی

پاسخ :

:))))
من خودم کلی پز دادم که جومونگ رو سانسور نشده دیدم :دی
آقاگل ‌‌
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۹:۱۸
همین کتابی که اخیراً ممنوع‌ شد فروشش؟ این یارو انسان خردمند.

پاسخ :

نه. چهل ساله فروشش ممنوعه :))
خیلی اتفاقی بهش برخوردم ...
این یارو انسان خردمند کیه؟!
مـارﮮ :)
۰۸ خرداد ۹۸ , ۲۱:۰۰
باید کتاب خوندن و مسواک زدن و توی ایران ممنوع اعلام میکردن
مجازات تخطی از قانون هم اعدام میذاشتن :دی

پاسخ :

با همین فرمون پیش برن به همینم میرسیم :))
ببین اوضاع چجوریه که من میترسم بگم چی خوندم! :))
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۸ خرداد ۹۸ , ۲۲:۱۱
گاهی وقت‌ها سانسور کردن یه جور جذب مخاطبه

پاسخ :

برای اثری مثل بوف کور که به نظر میرسه به زور میخوان به صادق هدایت نسبتش بدن شاید اینطور باشه... که ممنوعه ولی کف خیابونا ریخته.
ولی بعضی کتابا رو کلا سعی میکنن کسی نبینه و نخونه...
لوسی می
۰۸ خرداد ۹۸ , ۲۳:۰۸
بدیهتاً الانسان حریص علی ما منع یعنی انسان از هرچی نهی بشه نسبت بهش حریص‌تر میشه ولی خب من خودم از اینکه بعضی چیزها(و تاکید میکنم فقط بعضی چیزها) مثل نقل و نبات پخش نباشه استقبال میکنم. خب هرکس هم بخواد بره ببینه یا بخونه آگاهانه و شخصاً، خودش تصمیم گرفته بره ببینه و بخونه. این خیلی بهتره تا اینکه کسی آلوده بشه که نمیخواسته وارد این فضاها بشه.
البته این حرف به معنی تایید همه سانسورها نیست قطعا که بعضی از سانسورها اغراض سیاسی نادرستی پشتشونه و همه چیزهای سانسور شده لزوماً آلوده کننده نبوده.

پاسخ :

منم از اینکه همه‌چی همه‌جا آزاد باشه خوشم نمیاد...
ولی میگم وقتی یه کتابی رو ممنوع میکنن و نویسنده‌شو حالا اعدام میکنن یا زندانی یا هر چی... بعدم اصلا به روی خودشون نمیارن که همچین حرفی زده شده... حالا من نوعی رفتم اون کتابو خوندم. (که این کتاب میتونه تو هر زمینه‌ای باشه. از زمینه ادبیات که کتاب شاهد بازی رو ممنوع کردن بگیر تا سیاسی و مذهبی و ...)
من میگم میخوان ممنوع کنن، سانسور کنن، هر کاری کنن، یه نقد دقیق هم روش بذارن. بگن آقا فلان کتاب گمراه کننده‌س. ولی حالا اگه رفتی خوندی و سوال برات پیش اومد جوابش اینجاست. این مدرک مستدلی که کتاب ارائه داده و به شدت مستند و درست به نظر میرسه، حالا جوابش اینه. درست‌تر و مستدل‌ترش اینه. بدون تعصب و تحجر بنویسن.
ولی الان من حتی میترسم بگم چی خوندم چه برسه به اینکه بگم سوالم چیه و دنبال جوابش باشم :))
لوسی می
۰۸ خرداد ۹۸ , ۲۳:۱۸
آره موافقم.
ولی تو نترس! خبری نیست :))

پاسخ :

نویسنده‌شو اعدام کردن! حالا من بیام بگم چی گفته و نترسم؟! :)))
لوسی می
۰۸ خرداد ۹۸ , ۲۳:۲۷
نویسنده رو به خاطر نوشتن این کتاب اعدام کردن یعنی؟ ااااهههه چه خففننننن! کتاب خفنی یافته‌ای پس🙄😲😲
 شاید یکی رو به جرمی و تلاشی اعدام کردن و نویسنده این کتاب بوده و کتابشم سانسور کردن چون نشر عقایدش بوده. هوم؟🤔
به نظرم میاد دومی منطقی‌تره. چون تنها کسی که صرفا به جرم نوشته‌ش قرار بود کشته بشه سلمان رشدی بود که زنده است هنوز! :/
البته شاید کسان دیگری هم بودن که من بی‌خبرم.😓😒🤐

پاسخ :

کسان دیگری هم بودن و تو بی‌خبری :)

نه بنده خدا این کتابو ده سال قبل انقلاب نوشته. حرفاشم مستنده. ولی بعد انقلاب اعدامش کردن به خاطر همون کتاب.
لوسی می
۰۹ خرداد ۹۸ , ۰۴:۵۹
فک کنم‌فهمیدم کی رو میگی.عین دال رو میگی؟ :دی
فقط خوندن یک کتاب کافی نیست. محققانه عمل کن. مثلا خوبه زندگیشم بخونی تا چیزهایی برات روشن بشه. و اتفاقا جوابهایی هم برای کتابش گفتن. یه سرچ بزن پیدا کنی.
البته اونو هم اعدام نکردن! به اعدام محکوم شد ولی خودش مرد و اعدام نشد.
کتابش هم محققانه نیست و پر از تحریفه و اون شخص هم رسماً مرتد بود. با این وجود اگر منظورت همین عین دال یا کتابهایی امثال کتاب اونه، سرچ‌های بیشتری بکن. چیزهایی در جوابش خواهی یافت ان‌شالله. :)

پاسخ :

آره همون :)
اتفاقا قصد دارم بیشتر بخونم ^__^
تو کتابشو خوندی؟ ببین اگه نخوندی و میگی محققانه نیست و پر تحریفه ازت قبول نمیکنم!! ولی اگه خوندی و اینو میگی باید بهت بگم یه جاهاییشو خودش گفته حدس و گمانه ک من کاری با اون بخشا ندارم. یه قسمتاییش ولی آیه قرآنه. دقیقا آیه قرآنه! و اوناست که فکر منو مشغول کرده نه حدس و گمانش یا حتی نقل‌ قول‌هایی که میکنه.
عه جدا جواب دادن بهش؟ باشه سرچ میکنم. فقط امیدوارم مثل جواب به آیه وضو نباشه :)

+ همه‌جا نوشته بود به اعدام محکوم شد! دیگه من نمیدونستم خودش مرده 🤔
لوسی می
۰۹ خرداد ۹۸ , ۰۹:۲۳
یه جاهاییشو قبلا خونده‌م ولی راستش جذبم نکرد. استناداتش متقن نبود و به منابعی استناد کرده که کتب قطعی نیستند و منابع اصلی و مستند حساب نمیشن و بعد به اونها استناد کرده و گفته چقدر این حرفها عجیبه و افسانه‌ست! خب همون چیزی که داری میگی افسانه است از طرف ما هم افسانه حساب شده برادر من! :/
برای همین خیلی جذبم نکرد و خیییلی خوندنشو ادامه ندادم و از همون حجمی که خوندم نفهمیدم دقیقا چه نتیجه‌ معتبری خواست بگیره. شایدم یه روزی همه‌شو خوندم تا چیزی دستگیرم بشه.
کلا دارم کتابشو.

پاسخ :

منم به اون بخشایی که داستان نقل کرده یا حدس و گمان خودشه کاری نداشتم...
اون بخشایی که از قرآن گفته برام عجیب بود.
حالا اون کتابی که گفتی در جواب این کتابه‌س رو دانلود کردم و دارم میخونم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan