در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

464.

1. کبک پیدا شد. ببخشید که کامنتای پست قبل رو جواب نداده تایید کردم :(


2. بعد از این همه زحمت و تلاش و کار وکار و کار، کمدا آماده شدن. ولی اصلا حسش نیست عکسشونو بگیرم بذارم اینستا!!! :/


3. یکی از کمدا رو یکی از دوستامون خرید. رو حساب رفاقت تخفیف خوبی بهش دادم. برگشته میگه کاش همه چیزایی که میخواستم رو این چند وقت بهت سفارش داده بودم که به جای بقیه کمدا هم سفارشای منو بسازی. بعد حالا چجوری قراره پول بده؟ (ر بار هر چی پول دستم اومد خورد خورد برات میریزم!!! :/ )

بهم برخورد راستش!! اینکه تصور میکنه رو حساب رفاقت من باید این همه هزینه و زحمت رو متقبل بشم تا اون به همه تجملاتی که توی اینستا میبینه برسه و هر وقت پول دستش اومد خورد خورد برای من بریزه حس بدی بهم داد!!!!

البته این فقط مشکل من نیستا... یکی دیگه از دوستام بود که خیاطی میکرد. گفت اونقدر مجبور شدم واسه ملت لباس مفت بدوزم و تو بعضی موارد هم مجبور شدم حتی پارچه ش رو هم خودم بخرم که قید خیاطی رو زدم!!!

چرا یه عده فک میکنن وقتی یکی یه کاری رو داره انجام میده موظفه برای بقیه مجانی انجامش بده؟!! حتی اون مدتی که معرق کار میکردم همکلاسی زمان دانشجویی بابام برام یه عکس فرستاده بود که براش مجانی دست کنم!!!! :/ چجوری میشه بدون ناراحت کردنشون بهشون فهموند که من علاقه ای ندارم برای کسی مجانی کار کنم؟! چجوری میشه به یکی حالی کرد که من دارم پول چوب و رنگ و اجاره کارگاه رو نقد میدم و علاقه ای ندارم هزار تا سفارش تو رو انجام بدم تا بعدا هر موقع پول دستت اومد خورد خورد بخوای پرداخت کنی؟؟


نیمه سیب سقراطی
۱۰ شهریور ۹۸ , ۱۱:۵۷
خیلی رک و مستقیم گندم جان

پاسخ :

زمان دانشجوییم خیلی رک بودم. هیچ حرفی رو تو دلم نمیذاشتم. هر چیزی ناراحتم میکرد رو راحت میگفتم واسه همین همه رو از صمیم قلب دوست داشتم.... تا اینکه یه روز فهمیدم با اینکه قرارمونم از اول با دوستام همین بود ولی اونا پای قرار نمونده بودن. رک بودن منو پای طلبکاری گذاشته بودن!! پشت سرم خیلی حرفا زده بودن!!! کلا با من بد شدن! از اون موقع رک بودنو کنار گذاشتم :(
هوپ ...
۱۰ شهریور ۹۸ , ۱۲:۳۴
یکی از چالش های کار کردن همینه! من هم خیلی این مشکل واسم پیش میاد. الان که مطب خودم رو ندارم بخوام تخفیف بدم یا مجانی کار کنم، ولی شده فامیل نزدیک اومده واسش کار انجام دادم و چندین ساعت وقت گذاشتم، به پذیرش گفتم درصد خودم رو نمیگیرم و درصد کلینیک رو از جیب پرداخت میکنم. تا یه وقتی و یه جوری با اون طرف تسویه کنم! حسش جالب نیست!

پاسخ :

وا! هزینه کلینیکو دیگه چرا میدی؟؟ اکثرا دکترا میگن فلان قدرش هزینه کلینیکه خودتون پرداخت کنید.
حالا دندون واجبه، طرف درد داره... ولی واجب نیست کسی که پول نداره واسه اسباب‌بازی بچه‌ش کمد بخره! کلا چیزایی که من میسازم چیزای واجبی نیستن که نباشه نشه زندگی کرد. واسه همین بیشتر حرصم میگیره که بخوان بخرن ولی پول نداشته باشن!
Mohsen Farajollahi シ
۱۰ شهریور ۹۸ , ۱۳:۳۴
هر وقت راه حلش رو پیدا کردین به ما هم بگین :)

پاسخ :

هعی...
شارمین امیریان
۱۰ شهریور ۹۸ , ۱۵:۲۷
سلام بر گندم هنرمند.🌹

گندم جان به نظر من با این آدمها باید کاملا رک و راست بود. چطور اون روش میشه بگه پولش رو خرد خرد میدم یا نمیدم تو که حق باهاته روت نمیشه؟ یکی دو بار که بگی ناراحت میشن ولی کم کم می پذیرن. معنی نداره آدم کار نکنه جون مشتریاش پرو هستن! =/ تازه اگه قراره این وسط یکی ناراحت بشه، چرا اون فرد تو باشی؟! بذار طرف مقابل باشه.

پاسخ :

سلام خانوم دکتر گل...

آخه دل بی دوست دلی غمگین است... آدما طاقت رک بودنو ندارن... قیدتو میزنن. تنهات میذارن...
ستاره‌ی آبی
۱۰ شهریور ۹۸ , ۲۱:۱۳
تو شرایطی که پول ملی هر روز ارزشش داره کم میشه واقعا همچین رفتارهایی حرص درآوره.به بعضی آدما نباید لطف کرد اصلا. چون نه تنها لطفت رو درک نمیکنن بلکه توقعاتشون هی بیشتر هم میشه

پاسخ :

دقیقا
چنگیز سیبیل
۱۰ شهریور ۹۸ , ۲۱:۲۹
تازه وارد بازار کار شدی عمو کم کم قلق کار دستت میاد ...چه پولایی که از عمو خورده نشده :|

پاسخ :

همممم باید کارو یاد گرفت....
سجاد آشنا
۱۰ شهریور ۹۸ , ۲۲:۰۱
سلام. اول اینکه به طور کلی میگن توی ایران تا اونجا که ممکنه نباید با آشنا کار کرد چون در اکثر اوقات یکی از طرفین ضرر میکنه. دوم اینکه منم مشکل شما رو دارم ولی یه روشی رو پیشنهاد میکنم که معمولاً جواب میده. هر وقت یه مشتری اینطوری که میدونید قراره پول بهتون نده سراغتون اومد و خواست سفارش بده بهش بگید ببخشیدا من سفارش چند تا مشتری دستمه، خیلی عقبم، نمی‌رسم کار جدید قبول کنم. یا مثلا بگو ببخشیدا یه سری کار پیش اومده واسمون نمیتونیم سفارش جدید بگیریم. یا میتونید از بهانه‌های بی‌ربط دیگه‌ای استفاده کنید. فقط باید به دو تا نکته توجه داشته باشید:
اول اینکه بهانه‌ای که جور میکنید نباید از طرف اون شخص قابل حل شدن باشه
دوم اینکه بعد از اینکه تونستین جوابش کنید نباید از افرادی که میدونید ممکنه با اون شخص در ارتباط باشن هم سفارش قبول کنید.

پاسخ :

سلام
واقعا قبول دارم که بهتره آدم با آشنا کار نکنه. واقعا بده.
یه راه خوب دیگه هم اینه که بگیم چک دارم و بدهکارم و نمیتونم قسطی کار کنم... اینم خوبه. ولی مشکل من اینه که طرف اصلا نظر منو نخواست! :/
سجاد آشنا
۱۰ شهریور ۹۸ , ۲۲:۱۰
یه نکته‌ی دیگه که یادم رفت بگم این هست که سعی کنید بهانه‌تون زیاد از واقعیت دور نباشه؛ یعنی زیاد دوروغ نباشه! چون اولاً کم‌کم عادت می‌کنید به دروغ گفتن، دوم اینکه کم‌کم لو می‌رید!

پاسخ :

ممنون :)
بهارنارنج :)
۱۰ شهریور ۹۸ , ۲۲:۱۵
من میبینم طرف ازم کار مفت میخواد روم بشه و بسه دعوام نکنن خانواده همون اول طی میکنم قیمتو یا به گوشش میزنم کار مجانی نمیکنم.یا نشه و نده میپیچونمش دفعه بعد

پاسخ :

نشستم یه دل سیر از زحمتایی که برای تولید کشیده بودم براش گفتم، فک میکرد همه چی خیلی راحته!!!
آبان ...
۱۰ شهریور ۹۸ , ۲۲:۲۵
در خصوص کار منم همینه
همه فکر می کنند باید رایگان براشون کار کنی ...در حالی که منم مالیات دارم تمبر دارم و خب دلیلی نمیبینم رایگان کار کنم .
از اول طی کن ..مبلغ که نصف اش را واریز کردند بساز ..موقع تحویل هم کامل بگیر ...راه بیا با مردم ولی نه اینکه الکی از جیب هزینه کنید

پاسخ :

کلا مردم دوست دارن همه چیزو مجانی داشته باشن، حالا به هر قیمتی‌...
پیشنهادت خیلی خوبه  👌👌
نیلی ‌
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۹:۵۸
مردم توی کوچیک‌ترین کاراشون هم دنبال پارتی بازی‌ان. :) حتی حاضر نیستن به این فکر کنن شما اول کارتونه و نیاز به سرمایه‌ی بیشتر دارین. :) من معذرت می‌خوام واقعا :)))

پاسخ :

حالا جالبه قشنگ میدونه چقدر تا حالا هزینه کردیم واسه ابزار و اجاره کارگاه و... !!! :/
عزیزم :)*
آوو کادو
۱۲ شهریور ۹۸ , ۱۰:۱۱
متاسفانه بدون این که ناراحتشون کنی، نمیشه بهشون فهموند !

پاسخ :

حالا خوشبختانه تا یه مدت ازشون دور شدیم... فقط امیدوارم دوباره آدمای اینطوری به پستم نخورن.
ملکه بانو
۱۲ شهریور ۹۸ , ۱۲:۳۷
به نظرم جنگ اول به از صلح آخر. از اول بگو اینقدر درصدش رو مثلا اول می گیرم. انقدر موقع تحویل یا تا فلان زمان بعد از تحویل

پاسخ :

میدونی این کار اصلا سفارش نبود. خودمون ساخته بودیم که بعد ملت ببینن سفارش بدن. که بعد قرار شد بریم بوشهر و مجبور شدیم زود بفروشیم. این دوستمونم اومد دید گفت اینو میخوام من. بعدم که خودش صلاح دید قسطی پرداخت کنه. از من نپرسید چیزی!!!
بانوچـ ـه
۱۳ شهریور ۹۸ , ۲۳:۱۹
به نظرم این‌جور مواقع رودربایستی رو کنار بذار و خیلی محترمانه و ملایم بهشون بگو که وظیفه‌ای نداری رایگان کار کنی براشون.

پاسخ :

باید کم‌کم یاد بگیریم روش فروشو....
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan