در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

شاید زیادی از خودم انتظار دارم....

از یه زمانی به بعد میفهمی که نمیتونی همه کارا رو خودت انجام بدی...
و البته میفهمی که نمیتونی از کسی هم کمک بخوای؛ حالا یا فرد مناسبشو پیدا نمیکنی، یا به لحاظ اقتصادی برات به صرفه نیست.
توی اون لحظه، کار درست چیه؟
چرا اینا رو میگم؟ چون خسته م!
تو یه سال گذشته میدونی چندتا کار یاد گرفتم؟ چقدر تلاش کردم؟ نگو میدونم! تا توی کار نباشی نمیفهمی!
کار... هر کاری با کار توی اینستا فرق میکنه باور کن!
تو کارای دیگه خب تکلیفت با خودت معلومه. حرفه ت رو یاد میگیری، تمرین میکنی، کتاب میخونی... پروسه ش معلومه.
اما وقتی کارو میاری تو اینستا فرق میکنه همه چی.
علاوه بر اینکه باید حرفه ت رو بلد باشی،
باید عکاسی، فیلم برداری، ادیت عکس و ویدیو، نحوه برخورد با مشتری، قیمت گذاری، تبلیغات، نوشتن متن تبلیغی، روابط عمومی، صبر، انگیزه، الگوریتم های اینستا، کار با سایت (به دلیل اینکه داری تو کشور داغونی زندگی میکنی که هر لحظه ممکنه زیر پاتو بکشه!) و هزار تا چیز دیگه رو بلد باشی! و باز ببینی هنوز هیچی بلد نیستی!
خسته ام، میدونی؟
بعد همه اون تلاشا، زحمتا، باز پیجای تبلیغاتی پیج منو به خاطر ضعیف بودن عکساش ریجکت میکنن!
من هیچ وقت عاشق عکاسی نبودم!
آبجی کوچیکه از وقتی دو سه ساله بود عکسای باحالی میگرفت... از نور شمع توی تاریکی! از لاکپشتش وقتی داشت بهش غذا میداد!
من ولی ذوق نداشتم!
حالا برام بدتر از شب امتحان درسایی که دوسشون نداشتم شده...
خسته ام. میدونی؟
خسته ام از دوره خریدن و یاد گرفتن و نکته نوشتن...
خسته م از نتیجه نگرفتن...
خود پیدا کردن پیجی که نتیجه تبلیغاتش خوب باشه، خیلی کار پر زحمت و زمان بریه...
اینکه بعد این همه زحمت اون پیج بهت بگه عکاسیت خوب نیست پس من نمیتونم برات تبلیغ بذارم، کنار همه زحمتایی که برای عکاسی کشیدی، هر چند کم ثمر، یه حس سخت و سنگینی داره.
گاهی دلم تنگ میشه برای روزایی که دغدغه م پست و استوری و کپشن نبود...
برای روزایی که وقت داشتم غصه گرونیا رو بخورم...
برای روزایی که دغدغه ها و مشکلاتم شبیه آدمای دور و برم بود.
که یکی بود باهاش حرف بزنم، بفهمه چی میگم، کمکی هم نکنه، فقط گوش بده و بفهمه...
این روزا کسی نیست بفهمه،
میبینم این نفهمیدنا رو تو نگاههاشون...
میدونم شما هم خیلی شاید متوجه احساسات جدید من نباشید...
شاید همه اینا رو فقط برای خودم نوشتم!
.

شارمین امیریان
۰۷ بهمن ۹۹ , ۱۱:۵۷
سلام.
من همیشه عکسهای پیجت رو دوست داشتم و به نظرم خیلی خوب کار میکنی. چقدر حس بدیه که به نتیجه ای در خور اون همه زحمت نرسیدی. 😔 ولی میدونم تو لایق بهترینهایی و حتما بهش میرسی

پاسخ :

تو لطف داری عزیز دلم ❤
ممنونم که بهم دلگرمی میدی:**
هوپ ...
۰۷ بهمن ۹۹ , ۱۳:۱۲
ولی من کاملا متوجه میشم چی میگی عزیزم.
حق داری. توی کار ما هم حتی مسیر به سمت پیج کاری رفته. ولی من هنوز اعتماد به نفسشو ندارم عکس کارهام رو بذارم و از طرفی توی مطب خودم هم نیستم و همین طور عکاسی دندونپزشکی خیلی حرفه ای هم بلد نیستم!!
ولی اون پیجه خیلی بی ذوق بوده. منی که پارسال پیجتون رو دیدم و دوباره امسال دیدمش تفاوت و حرفه ای شدن رو واقعا احساس کردم. بی ذوق بوده. به پیج دیگه ای رجوع کن

پاسخ :

آره رفیقای دندون پزشکم گاهی عکس از دک و دهن ملت میذارن:)) 
ولی میدونی، من بعد دو سال خاک اینستا خوردن:))) بهت میگم تو میتونی خییییلی موفقتر باشی.
کافیه این پستات رو ببری اینستا.
برای آدمای عادی دیدن دک و دهن لذت بخش نیست،چیزی هم نمیفهمن. اما داستانای تو جذابه.
.
به چندتا پیج تبلیغ دادم تا حالا. فقط بعضیاشون گیر عکسن. ولی کلا دلم میخواد کار عکاسیمو بهتر کنم
بهارنارنج :)
۰۷ بهمن ۹۹ , ۱۳:۳۱
حس میکنم تلخی هاتو البته که درک کامل نه..
ولی همین که دغدغه ات در سطح دوروبربات نیست شکر داره، نشون میده رشد کردی
این جای شکر داره:)

پاسخ :

میدونی سمیرا، از اینکه مث خیلی از آدمای دور و برم فکر نمیکنم و ساکن نبودم خوشحالم.
ولی مشکل اینجاست که من خیلی وقتا به شدت نیاز به کسی دارم که حرفمو بفهمه. اما متاسفانه ندارم همچین آدمی رو.
اونایی که از قبل بودن،افکارشون با الان من جور نیست. و هنوز دوستایی که افکارشون با الانم جور باشه رو پیدا نکردم:) 
هوپ ...
۰۷ بهمن ۹۹ , ۱۳:۵۹
نمیشه خاطرات رو توی پیج عمومی ایسنتا برد، واکنش بدی نشون میدن خیلیا که چرا حریم خصوصی بیمار رو رعایت نکردی یا شاید خود بیماره پیدا کنه پیج رو و بخونه خاطره اش رو! :-)((

پاسخ :

بیشتر بحث دست به قلم بودنته که مهمه.
و خب قرار نیست از بیمارت عکس و فیلم بذاری که.
ولی برسی به درآمد، عددش اصلا در وصف نگنجد:)) 
این دو تا پیج رو ببین:
این پیج دوستمه. هدفش تبلیغات نیست. ولی خیلی پیج دلنشینی داره و متخصص ارتودنسی:
mahtab.ebrahiminezhad
این یکی هدفش تبلیغاته و پزشک عمومیه:
ghazalnevis
نرگس بیانستان
۰۷ بهمن ۹۹ , ۱۴:۵۷
گندم اگه محصولاتت رو بفرستی و خودشون فیلم استوری بگیرن چی؟

پاسخ :

هزینه پستم زیاد میشه. تقریبا برای هر ده تا ظرفی صد و خورده‌ای فقط هزینه رفتش میشه، حالا در نظر بگیر که من روزی یه پست باید بذارم، یعنی هر ده روزی حدود دویست تومن فقط هزینه پست، به علاوه هزینه عکاسی. و هر ظرف ما کاملا منحصر به فرده. فقط بعضی نمونه های خیلی خاص هستن که به تعداد محدود میشه تقریبا مشابه ساخت.
هزینه‌های تولید رو خیلی بالا میبره.
حتی اگه تو همین شهر هم عکاس پیدا میکردم باز برام به صرفه نبود. به خاطر همون بحث مشابه نبودن ظرفا. هزینه عکاسی ناچارا روی قیمت ظرف میاد و دیگه برای خریدار به صرفه نیست.
بهارنارنج :)
۰۷ بهمن ۹۹ , ۱۶:۳۵
منو ببین 😁
خب من
من آقا 😁

پاسخ :

تو که جیگر منی:*
من تو شرایط الان تو بودم. تو الان فقط زندگی کن ^___^
آخ که اگه این روزا تکرار میشد چقد خوب بود:) 
همه ثانیه‌هاشو زندگی کن دختر:*
وقت برای درددلای من زیاده:) 
آبان ...
۰۷ بهمن ۹۹ , ۱۶:۵۵
گندم پیج تو و عکس هاش خیلی قشنگه ...
اصلا همین که زندگی توش جاریه امتیاز مثبته
به نظرم گیر پیج یه چیز دیگه بوده
این روزها هر شغلی پیج می زند ..ولی من اعتماد به نفس اش را ندارم و مشکل هات متعدد ی دارم در این باب
ولی من کلا با خرید اینترنتی مشکل دارم

پاسخ :

ممنونم عزیزم
اتفاقا تو زمینه شغلی تو به نظرم با یه خلاقیت خوب میشه پیج موفقی داشت.
یادته پارسال ما سر یه مسائل ساده چطور درگیر شدیم؟ سواد حقوقی مردم خیلی پایینه. میتونی خیلی رشد کنی:)
الان دارم مینالم از شرایطمااا ولی خب اعتراف میکنم دغدغه‌هاش باعث میشه فکرم جای دیگه‌ای نره.
.
من خودمم خیییلی با خرید اینترنتی مشکل داشتم. اولین بار که خواستم پول بریزم برای پیجی، تا محصول به دستم رسید مردم:))) 
ولی چند باری به خاطر شرایط ته دنیا مجبوری خرید کردم. الان برام راحت‌تر شده.:)
بهارنارنج :)
۰۷ بهمن ۹۹ , ۲۱:۴۶
خب بیا هم دردودل کن هم نصیحتم کن چجوری بیشتر لذت ببرم:دی

سعی میکنم ببرم. سخت نمیگیرم. لذت میبریم حتی به غلط😅

پاسخ :

آفرین بهترین کارو میکنی 👌🏻
:**
نیــ روانا
۰۹ بهمن ۹۹ , ۲۱:۰۲
ببین ما که همه فالوور تو هستیم و همه نظرمون اینه عکسات خیلی هم دلنشین و عالیه
تعارف هم که باهم نداریم
اصلا شاید عکس حرفه ای و خیلی قاعده مند و رسمی طور با سبک کار تو جور نیاد و مخاطب به اندازه الان نپسنده
به نظرم تبلیغاتچیا خیلی نگاهشون غیرمنعطف بود و روح سبز زندگی رو که تو کارهات جریان داره ندیدن
ایششش بهشون 😜

پاسخ :

مرسی عزیز دلم :*
تو خیلی لطف داری.
.
چیزی که بیشتر ترغیبم میکنه به عکاسی توجه کنم نتیجه ای هستش که از تبلیغاتم میگیرم...
کلا کار سختیه الان برام! :))
هیـ ‌‌‌ـچ
۰۹ بهمن ۹۹ , ۲۲:۰۳
از اون‌جایی که نظرمو می‌دونی، الان فقط می‌زنم رو شونه‌ات و میگم: با همین فرمون برو دارمت، رفیق :)

پاسخ :

تو که واقعا این مدت در حق مپ برادری ک دی.
دمت گرم.ممنونم:) 
لانتوری
۱۵ بهمن ۹۹ , ۱۶:۳۴
سلام

راستش برای من که سالها وب شما و نوع نگارش شما را میشناسم و میخونم
قشنگ خیلی چیزا را میفهمم
مثلا دوران مجردی توی نوشته ها خاطرات بود و شیطنت
اوایل ازدواج گلایه ها و نمیشه و نیست
حالا سخت کوشی و رسیدن به آینده ی روشن

و این پختگی که داره به مرور اتفاق میفته میشه در گذر زمان
چشم انداز خوبی را براتون تعریف کرد
ان شاالله

..
البته یه مشکل و اتفاق خاص همیشه آزارم میده
اینکه اطرافیان روزهای سخت ما را نمیبینن
شب بیداری و روزهای طاقت فرسایی که گذروندیم را نمیبینن
وقتایی که تفریح میکردن ما فقط دویدیم را نمیبینن
و وقتی در جایگاه بلند و موفقیت ایستادیم
با خودشون میگن چقدر این خرشاسه
..

من در مورد درامد از اینستا چیزی نمیدونم اما چند سال پیش مسیر متفاوتی از جامعه و اطرافیانم را انتخاب کردم
سختی های زیادی کشیدم و راه زیادی رفتم
روزهایی که حالا دارم خاطراتم را مینویسم که چه مسیر سخت و مرگ آوری را پشت سر گذاشتم که حالا رسیدم به اینجا
روزهایی که با کفش پاره توی شهر غریب قدم زدم
تا شب هایی که تنها نشستم و گریه کردم و درمونده شدم

روزهایی که کسی ندید و حالا با خودشون میگن لعنتی شانس در خونه اش را زده
...

یک پیشنهاد خیلی خیلی مهم برای رسیدن به موفقیت
حتما انگیزشی های استیوهاروی را گوش بده
کانال توی اینستا هم داره
اون حرفاش جدا از حرفای دیگران است و خیلی میتونه به جلو هُلت بده

این روزا میگذره و بعدها به گذشته ات نگاه میکنی و با افتخار میگی
من بودم که همه این راه را رفتم
...

هر دفعه خوردی زمین
بلند شو و با خودت بگو یکبار دیگه امتحانش میکنم

پاسخ :

سلام :)
چه جالب! اصلا توجه نکرده بودم!! ^___^

دقیقا... هیچ کس زحمات دیگرانو نمیبینه. همه خودشونو با این ضرب المثل های (از آسمان زر نریخته بر سرش. یا خودش دزد بوده یا پدرش) گول میزنن!
در حالیکه وقتی سرگذشت آدمای موفق رو میخونی میبینی چقدرررر زحمت کشیدن و رنج بردن تا رسیدن به جایی که الان هستن...
.
استیو هاروی رو میشناسم :) فوق العاده ست واقعا. دارن هاردی هم خیلی خوبه. جول اوستین هم ، همینطور رابرت کیوساکی، و استیو جابز... منابع الهام و امید من :)
.
ممنونم از حرفاتون :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan