در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

519. واقعا فکر نمیکردم مسائل پیج براتون جالب باشه ^__^

اینستا واقعا واقعا برنامه قدرتمندیه.

یعنی بهتون اجازه میده به هر هدفی که دارید برسید!

چه دنبال مطالب دینی باشید، چه مطالب بی تربیتی!

چه دنبال آموزش باشید، چه وقت گذرونی

چه بخواید بفروشید، چه بخواید بخرید

احساس میکنم اینستا عصای موسی ست تو دستامون! و هر بار حرف از فیلتر شدن یا اینترنت ملی میشه واقعا چند روز به هم میریزم و احساس وحشت میکنم :)))

.

یه بار به نرگس گفتم " اینستا مثل یه کتاب ژاپنیه"! بعد کلی خودم حال کردم با مثالی که زدم :))))

مث بچگیامون که سعی میکردیم داستان کتابا رو از روی عکساشون حدس بزنیم، اینستا رو هم میشه با ظاهرش یه کم شناخت.

اما اصل قصه رو فقط کسی متوجه میشه که بتونه ژاپنی بخونه!

اینستا الگوریتم های سختی داره.

منظورم از سخت، این نیست که یاد گرفتنش سخته، که آسونه اتفاقا. منظورم اینه خود اینستا قوانینشو خیلی سختگیرانه اجرا میکنه.

این سختگیری اینستا تو کشورای دیگه زیاد مشکل ساز نیست. چون پیجای فروشگاهیشون چند دلار ناقابل میریزن به حساب اینستا و فررررت میرن تو اکسپلور (همون علامت ذره بینی که همیشه پر از چیزاییه که اکثرشون براتون جالبن )

اما خب ما که اسیر این جبر جغرافیایی هستیم و خسر الدنیا و الاخره! باید پاااره بشیم تا بتونیم یه جای کوچولو تو اون ذره بین پیدا کنیم :)

که مثلا راه ورود به اون ذره بینی که برای تمام کسب و کارای اینستایی غایت القصوای مقصوده! اینه که وقتی پست میذاری فالوورات لایک کنن و کامنت بذارن که تو دوست داشتنی به نظر بیای! پس اگه از فالوورات ری اکشن نگیری نشونه اینه که اونقدرا خوب نبودی!

یا اینکه حتما باید تا چند ماه هر روز پست بذاری و بعدشم حداقل هفته ای سه چهار تا پست رو بذاری که نشون بدی همیشه هستی. اگه شل کن سفت کن در بیاری اینستا نمیتونه بهت اعتماد کنه و به کسی معرفیت هم نمیکنه!!

یکی از بخش های همون دوره آموزش این قوانین بود. که کلا یاد گرفتنشون نیاز چندانی به دوره هم نداره و اکثر پیجای آموزش اینستا اینا رو مجانی یاد میدن. ولی خب توی این دوره هه خیلی شسته رفته تو توضیح داده بودن.

.

بحث بعدی تو کار اینستایی، بحث فروشه. حتی این پیجای فان هم بالاخره با هدف تبلیغ گرفتن پیج زدن دیگه. پس اونام درگیر فروشن.

این بخشش برای من که سخت ارتباط میگیرم همیشه، یه کم سخت بود.

ولی خب فروشندگی، تو بعضیا ذاتی و برای بقیه میتونه اکتسابی باشه.

دارم سعی میکنم این کارو یاد بگیرم. گرچه سخته. گرچه واقعا گاهی سر در گم میشم. اما دارم تلاش میکنم.

مثلا هنوز برام خییییلی سخته به جای قیمت 200 تومن، بنویسم 199 ! ولی خیلیا بهم گفتن که واااقعا این قضیه اثرش روی ناخودآگاه زیاده! :/

اینم یکی دیگه از بخشای دوره بود که خب از این بخششم راضی بودم.

.

امااااا

میرسیم به بحث عکس!

اون دوره ای که من خریدم ادعاش این بود که صفر تا صد اینستا رو آموزش میده.

اما تو بخش عکس واقعا حرفی برای گفتن نداشت. و باور کنید که صفر تا نود اینستا عکسشه! نود تا نود و نه تبلیغاته. و اون دو بخش قبلی فقط یه درصد از اهمیت کار رو دارن!!! چرا؟؟ چون وقتی تو عکست خوب نباشه و حس رو منتقل نکنی دیگه کسی انگشت مبارکشو روی عکست نمیزنه که بزرگتر ببیندش، کپشنشو بخونه، پیجتو باز کنه و تصمیم بگیره فالو کنه!

پس وقتی عکس لنگ بزنه، تویی که داری لنگ میزنی!

چند مدت اول روی راهنمایی های کوچ دوره حساب باز کردم. عکسا بهتر شد، اما هنوووووز داغون بودن و هنوز پیجای تبلیغاتی خوب تبلیغات منو قبول نمیکردن.

از یه جایی به بعد گفتم آقا اینا این کاره نیستن!!! پیام دادم به یکی از رفقای دبیرستان و یکی از رفقای بلاگر که نمیدونم بخواد اسمش فاش بشه یا نه! :)))

بعد دیدم اون رفیق بلاگرم این کاره تره... پس خیلی چتر طور تا یه مدت مزاحمش بودم! :)

خلاصه نور و ادیت و رنگبندی عکسام درست شد... اما بازم مشکلاتی بود... خب این رفیق جانمون عکاس پرتره بود. و عکاسی تبلیغاتی داستانش جدا بود.

اینجوری شد که سیصد تومن پول بی  زبونو ریختم به حساب یه عکاس تبلیغاتی! و البته قبلشم چهارصد تومن دیگه با چند تا محصول براش فرستاده بودم تا هم تو پیجش برام تبلیغ بذاره و هم اصلا یه ویدیو آموزشی بسازه که ببینم از این لامصبا چطوری میشه عکاسی کرد! :/

.

عکسا یه کم بهتر شده، اما هنوز به اون استاندارد عکاسی نزدیک هم نشدم :)))

کوچ دوره م رو شستم! گفتم تماسات بی فایده ست! گفتم همه حرفات تکراریه! من خودم از کل دوره جزوه برداشتم و صد بار جزوه رو مرور کردم و تو باز داری همش حرفای دوره رو میزنی! گفتم من تو عکاسی و تبلیغات کمک میخوام و تو نتونستی هیچ کمکی بکنی!

گفت ما گفتیم صفر تا صد اینستا، عکاسی ربطی به اینستا نداره!

گفتم صفر تا نود و نه اینستا عکاسیه!

و میدونید... اغراق نکردم!

واقعا از وقتی عکسا بهتر شدن رشد پیجم هم بهتر شده...

تهش بهش گفتم ایراد از تو نیست. ایراد از رییسته!

شاید فکر کنید طلبکارانه حرف زدم... اما اگه بهتون بگم قیمت دوره شون چهار میلیون تومنه بازم فک میکنید طلبکارانه حرف زدم؟؟؟؟

هیـ ‌‌‌ـچ
۱۷ بهمن ۹۹ , ۱۳:۱۲
هیچ‌کسی مشکلی نداره رفیق جانش به نیکی ازش یاد کنه ;) اما خب توف به ریا، توف توف! :))
ملت عجیبی شدیم، متخصص پول درآوردن از استیصال دیگران شدیم...

پاسخ :

آخه یه پستی گذاشته بودی که خیلی سربسته از کارت گفته بودی هر کی حدس زده بود سانسور کرده بودی. گفتم شاید نخوای کسی بدونه:) 

ولی واقعا دمت گرم. خیلی کمک کردی 🌹🌹
نیــ روانا
۱۷ بهمن ۹۹ , ۱۳:۳۹
واقعا 4 تومن هزینه دوره س؟
اوه مای گاد
نه به نظرم واقعا باید طلبکار میبودی
خوب همه چیزایی که حتی مهم بوده رو تو توی دو تا پاراگراف به ما یاد دادی
خیلی هم مختصر مفید و شسته رفته
بدون این که شماره کارت بدی و ازمون چیزی بخوای
کلا فکر کنم برای خود برگزارکننده دوره میزان اهمیت عکاسی جا نیفتاده بوده
و راستشو بخوام بگم برای خود من جالب بود این میزان چالش پیج که تازه فکر کنم تو اینجا یک درصدش رو هم رو نکردی
من فکر میکردم همین که پست بزاری هر روز کافیه

+ اینم که گفتی فروشنده ذاتی نیستی و سعی میکنی یادش بگیری فکر کنم به مرور زمان حل میشه تازه وقتی اوضاع بهتر شد میتونی ادمین فروشنده ذاتی استخدام کنی

پاسخ :

آره واقعا حتی یه صدمش رو هم نگفتم هنوز:)
تفکر همه از اینستا همینه... که فقط هر روز یه عکس بذاری وتمام. والا خودمم تا همین چند ماه پیش همین فکرو میکردم.برای همین حق میدم به اونایی که درکم نمیکنن و نمیدونن چقدر فشار رومه:)) 
آره انشالله اوضاع کسب و کار بهتر بشه میتونم ادمین بگیرم. منتها حقوق ادمین هم عدد تپلیه:))) کلا هی باس پول بدی 😅😅
هوپ ...
۱۷ بهمن ۹۹ , ۱۴:۳۳
من بعد از دو پست و اواخر این پست فهمیدم منظورت از کوچ، کوچ نبوده و coach بوده! :-/

پاسخ :

جدا؟  :)))) 
اونقد این مدت کوچ کوچ کردیم که برام یه لغت فارسی به حساب میاد 😅😅
نرگس بیانستان
۱۷ بهمن ۹۹ , ۱۵:۵۰
هر جا سخن از رفیق کار درست است نام هیچ میدرخشد :)



اره واقعا رشد و بهتر شدن عکس ها خیلی مشهوده.
بنویس بازم
از همه چی بنویس :) واسه ما جالبه :)

پاسخ :

آره واااقعا 😅😅😅
.
واقعا برام جالبه که براتون جالبه!
همش فکر میکردم خسته کننده باشه:(
yalda shirazi
۱۷ بهمن ۹۹ , ۱۵:۵۴
نه بابا جالبه اتفاقا. بگو!
+چهار میلیون؟ 😐

پاسخ :

معجزه اینستا ست دیگه!
از آب کره میگیرن :)))
آبان ...
۱۷ بهمن ۹۹ , ۱۷:۱۴
من کامنت هوپ خوندم تازه قهمیدم منظدرت از کوچ چیه 😅

پاسخ :

جدا؟!!! :)))
باز خدا خیر بده به هوپ :))
هیـ ‌‌‌ـچ
۱۷ بهمن ۹۹ , ۱۹:۲۲
ضمناً چتر هم همسایه‌تونه!

پاسخ :

اگه تو یه شهر زندگی میکردیم که به معنی واقعی کلمه چتر پی میبردی :)))
نیــ روانا
۱۷ بهمن ۹۹ , ۱۹:۵۹
اومدم پز بدم که برای منم کوچ کلمه فارسی و حتی تورکی حساب میشه😜😂
چون چند ساله کوچینگ و منتورینگ خیلی پرکاربرد شده تو حوزه آموزش

پاسخ :

اتفاقا اینا معتقدن که منتور هستن! منتها من چون منتور برام هنوز فارسی نشده، هنوز کوچ صداشون میکنم :))))))
رهگذر
۱۷ بهمن ۹۹ , ۲۰:۱۷

این پیج رو ببین عکاسی تبلیغاتی جزو علایقشه نمیدونم برای بقیه انجام‌ میده یا آموزش میده اما سبک کارش رو دوست دارم.

https://instagram.com/niliador?igshid=1k96yem862a0z

از دوستان کانال نویس هم هست.

پاسخ :

ممنونم دوست خوبم. خیلی لطف کردی :)
بهارنارنج :)
۱۸ بهمن ۹۹ , ۰۰:۱۶
دقیقا واقعا همش عکسه🙄
دیدم یکی از شنیون کارا معروف هرعکسی میخواست پست کنه توی دوتا نرم افزار ادیت میکرد

پاسخ :

اکثرا همین کارو میکنن .
اونایی که با دوربین عکس میگیرن با لایت روم و فتوشاپ ادیت میکنن.
اونایی هم که با گوشی عکس میگیرن با پیکسارت و اینشات.
البته شنیدم لایت روم رو عکسای گوشی هم جواب میده، ولی حالیاد گرفتن نرم افزار جدید نداشتم واااقعا :))))
تو هم اینشات رو امتحان کن. یه ذره لایت و سچوریشن و ایناشو دستکاری کن. جلوه عکس و ویدیو خیلی بهتر میشه
واران ..
۱۸ بهمن ۹۹ , ۱۷:۵۶
در ادامه صحبت های هوپ عزیز میخوام بگم ما تو زبان کُردی مون
به کسی که هیچ کاری نمیکنه و عین مجسمه نشسته و بقیه رو نگاه میکنه با وجودی که میتونه مثلا سفره مهمونی رو در آخر مثلا برداره ولی هی نگاه میکنه و زل میزنه به دوربین :) (به دیگران) و هیچ کاری نمیکنه میگیم کوچ :دی (کُچ تلفظ شود :دی )



+
سلام
روزیتون با برکت ❤

پاسخ :

یه دوست کورد داریم، معتقده کلماتی توی کوردی هست که معادل فارسی نداره و برای توضیحش باید حتما چند خط توضیح بنویسی :))
البته این کلمه استثناعا معادل شیرازیش هست! ولی چون بی تربیتیه نمیگمش! :))))

+
سلام عزیزم
ممنونم. همچنین :*
آقاگل ‌‌
۲۰ بهمن ۹۹ , ۱۸:۱۹
به تو از دور سلام.
:)
.
این تلاشی که داری می‌کنی رو به عنوان یک رفیق دوست دارم. امیدوارم به نتیجه‌های خیلی خیلی مثبتی هم منجر بشه. نتیجه‌هایی که ارزش این هزینه‌های اولیه و این چهار میلیون پول دوره رو هم داشته باشه.
با آرزومی موفقیت و این حرف‌ها. :)

پاسخ :

سلاااام رفیق قدیمی:)
احوالت چطوره؟
ممنونم ازت...  مچکرم ^___^
فاطمه خسروشیری
۲۲ بهمن ۹۹ , ۲۱:۳۴
اقا یه چیزی
دیدم که گفته بودید حال یاد گرفتن لایتروم رو ندارید
پیشنهاد میکنم لایتروم رو نصب کنید، یک سری پریست آماده و رایگان هست که اون ها رو دانلود کنید
معمولا برای حداقل ۶۰، ۷۰ درصد عکسا جوابای خوبی میدن
اگرم تمایل داشتین و پریست پیدا نکردین یه ندا بدین براتون بفرسم

پاسخ :

به کجا ندا بدم دوست جان؟ :)
آدرس نذاشتین که
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan