در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۵۲۹. کی بشه من یاد بگیرم اینقد حرص نخورم:)))

همسر زنگ زد گفت خانم فلانی اومده کارگاه، بیا که تنها نباشه.

آقای فلانی چند روزیه میاد کارگاه یه بخشی از کارو انجام میده. قبلا با خانمش یه بار برخورد داشتم، ابدا برخورد جذابی نبود. دلم نمیخواست برم.

تمام سعی‌ام رو کردم که باهاش هم‌کلام نشم. هر چند حمیدرضا از اینکه با یه سلام و علیک سر و ته قضیه رو هم آوردم و نرفتم نزدیک خانومه ناراحت بود...

اما خب، منم زیاد نتونستم از هم‌صحبتی فرار کنم...

فکر میکنید فضول‌ترین آدم دنیا، وقتی برای بار دوم شما رو میبینه، در حالی که از دیدار قبلی بیشتر از دو سال گذشته، ممکنه چه سوالی ازتون بپرسه؟!

خب اینکه پرسید چرا بچه‌دار نمیشی، سوال عجیبی نبود. همه آدمای فضول دنیا اینو میپرسن.

اما اینکه وقتی گفتم «فعلا بچه نمیخوایم» با طعنه گفت نمیخوای یا نمیشه؟... این رو هنوز نتونستم هضم کنم.

هنوز نمیتونم بفهمم چرا برای بعضیا نهایت هنر آدم بودنشون، تولید مثله فقط! اگه زاییدن هنره که گوسفند هم هر سال میزاد! خب این کجاش افتخار داره؟ اگه بلد بودی به بچه‌ت انسانیت یاد بدی، اون وقته که هنر کردی.

به بچه‌ش نگاه کردم، بچه‌ای که تا دو سالگی شناسنامه نداشت. چون مامانش زن صیغه‌ای باباش بود! چون باباش یه زن دیگه هم داشت. چون حتی یه نفر از خانواده پدریش تا دو سالگی از وجود خودش و مامانش خبر نداشتن.

تو همچین شرایطی این خانم بچه‌دار شده، و حالا چقدر ممکنه بفهمه که «آدم باید برای بچه‌دار شدنش هدف داشته باشه» یعنی چی؟

آدمی که میگه «بچه‌دار شو تا سرگرم بشی»چقدر ممکنه درک داشته باشه از اینکه بچه یه انسانه، اگه میخوای سرگرم بشی خب سگ بخر؟!

دلم میخواست خیلی چیزا بهش بگم... اما به هر حال نمیشد.

ولی یه چیزی بهش گفتم که تو دلم نمونه... گفتم بچه‌های بقیه رو که میبینم از بچه زده میشم.

بچه‌ش از اون رو اعصابا ست!

جوابم بچگانه بود. ولی دلم خنک شد.:/

هوپ ...
۱۴ فروردين ۰۰ , ۲۱:۱۵
:-///
خدایا شکرت که توی مرحله چرا شوهر نمیکنی و چرا مطب نمیزنی ( این بیشتر، شوهر نمیکنی رو فامیل و آشنا جرئت ندارن دیگه) موندم. تحمل اینکه کسی واسه رختخوابم تصمیم بگیره رو ندارم.

پاسخ :

واقعا فضولی مردم هیییچ وقت تموم نمیشه. 
کلی آدم دیدم که یه بچه داشتن، طرف بچه‌هه رو میگیره میگه برو به مامانت بگو برات یه داداش/آبجی بیاره!
همیشه مردم یه چیزی واسه دخالت کردن دارن...
بانوچـه ⠀
۱۴ فروردين ۰۰ , ۲۲:۲۳
:|
واقعا همچین آدمایی رو اعصابن. من خیلی با خودم تمرین می‌کنم که هر سری از این حرفا می‌شنوم جواب دندون‌شکن بدم. اما بازم کوتاه نمیان.

پاسخ :

یه وقتایی نمیشه هر جوابی داد...
و دقیقا همون زمانا ست که آدم بدجوری میسوزه...
نیمچه مهندس ...
۱۴ فروردين ۰۰ , ۲۲:۳۱
سوال احمقانه جواب بچگانه میخواد.حداقل جواب تو احمقانه که نبود.حرص نخور.
بعضی وقتا یاد یه چیزی تو گذشته میفتم که کسی حریم خصوصیم رو نقض کرده و من برخوردم اونی نبوده که اون موقع و الان که بهش فکر میکنم دلم خنک بشه.تا میخوام حرص بخورم به خودم میگم اون موقع چی از حریم خصوصی میدونستی که خودت رو سرزنش میکنی؟دیگه اون که آدمای خرس گنده هم نمیدونستن و همچنان نمیدونن رو بیخیال شدم.
سعی کن دفعه بعد جوری جوابش رو بدی که دیگه نیان:))
ستاد خراب کردن ارتباطات هستم.

پاسخ :

دفعه دیگه بیاد کلا یا نمیرم،  یا باهاش اصلا حرف نمیزنم 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
الان چندین روز گذشته و هنووووز من دارم حرص میخورم!:/
آقاگل ‌‌
۱۴ فروردين ۰۰ , ۲۳:۱۷
باید می‌گفتی موش‌ با اون موشیش در هر بار زایمان شش هفتا بچه به دنیا میاره. نتیجه می‌گیریم اون اشرف مخلوقاته نه ما :|

پاسخ :

والا
سگ هم کلی توله میاره... خوک هم...
تازه گوسفند که فقط یه بچه میاره حیوون ارزشمندتریه!
#فرزند_کمتر_زندگی_بهتر
😅😅
بهارنارنج :)
۱۴ فروردين ۰۰ , ۲۳:۲۱
چقدر وقیح
این ادمای فضول باید توپ بندازین تو زمین خودشون
تا میتن فضولی کنن سریع بپیچونی و خودشونو سوال پیچ کنی. مثلا بگی منکه خیلی راضیم تو چی چه حسی داری الان بچه دار شدی ولی شناسنامه نداره. هرچند بیرحمانه است ولی تلنگر خوبیه دهنشونو ببندن

پاسخ :

آخه مشکل اینه که امثال این زنه خیلی خاله زنک هستن.
ممکنه باهات لج بشن و یه دروغی سر هم کنن و یه روزه کل آبروتو به باد بدن.
و خب اگه همچین اتفاقی بیوفته، توی هر شهری هم بریم باز همه میدونن!
میدونی، یه جورایی همه با هم در ارتباطن... خلاصه که باس خیلی دست به عصا بود.
وگرنه که میشستمش!
تو سه چهار سال گذشته حداقل چهل تا حرکت فاجعه زده که میشه هزار سال در موردش فضولی کرد!
کلا حرف نزدن با بعضیا گزینه بهتریه:/
yalda shirazi
۱۵ فروردين ۰۰ , ۰۰:۳۶
تنها واکنش بعد خوندن طعنه‌اش این بود: واااااااات؟!
واقعا به شما چه؟ کلا به بقیه چه؟! نمی‌فهمم...

پاسخ :

بله همچین آدمایی هم وجود دارن:///
آوو کادو
۱۵ فروردين ۰۰ , ۱۰:۳۳
من زبونم مو در آورده از بس به یلدا میگم به خاطر فضولی و گستاخی دیگران حرص نخور و بیخیال باش!
حداقل شما حرف منو گوش بده و حرص نخور!

:-)

پاسخ :

کلا فک کنم مردا راحت‌تر با خیلی از مسائل کنار میان:)
.
و البته حال یلدا رو خیلی خیلی زیاد درک میکنم.
یادمه یه مدت داشت تلاش میکرد همه چیزو اونطوری که براش اتفاق افتاده بود تعریف کنه. میدونستم داره تلاش میکنه توضیح بده تا دیگه قضاوتش نکنیم. و چقدر دلم سوخت که این فرصت بهش داده نشد... و دنیای واقعی خیلی بی‌رحم‌تر از اینجاست!
یلدا شرایط سختی داره. امیدوارم بتونید با هم به این شرایط پیروز بشید:) 
واران ..
۱۵ فروردين ۰۰ , ۱۱:۰۰
سلام
خانوم اجازه من که خیلی دورتر از این قضیه بودم و هستم حرصم گرفت :|
و خیلی ناراحت شدم :(

یعنی چی ؟!
خواستم بگم همون حرفای سمیرا ولی جوابتو خوندم و متوجه شدم سکوت هم گاهی جواب میده ولی توام مثل منی گاها شده فقط با سکوت و البته حفظ فاصله کاملا از اون آدم ها دورررر شدم!!



خدا صبرت بده همین

پاسخ :

سلام عزیزم
میدونی به چی فکر کردم واران؟
به اینکه من بچه نخواستم هنوز و این همه ناراحت شدم از طعنه‌ش، اگه بچه میخواستم و نمیشد چقدر دلم میشکست از این حرفش... حتی یه لحظه به این موضوع فکر نکرد!
سیده فرفره!
۱۵ فروردين ۰۰ , ۱۱:۰۹
چقدر یک نفر میتونه فضولی کنه :/
من یادمه خالم ازدواج که کرده بود با پسرداییش ، یکسال حدودا شاید از ازدواجشون گذشته بود که دخترخاله شوهرش برگشت گفت بهشون چرا بچه دار نمیشین؟ :/
کِی واقعا مردم قراره متوجه بشن این موضوع شخصیه و به هیچکس ربطی نداره؟
یه بار هم یکی دوتا از دوستای من که خاله هام رو میشناسن گفتن خاله فلانی و فلانیت بچه دار نشدن؟ و این در وضعیتی بود که من خودم که بهشون نزدیک هیچوقت نه گفتم نه چیزی پرسیدم چون واقعا به من هم ارتباطی نداره این قضیه -_-

پاسخ :

آقا من دو سه ماه بعد از عروسیمون به یکی گفتم پریودم نمیتونم دوغ بخورم، گفت مگه حامله نیستی؟!:///
کلا نگاه آدما به ازدواج، مث جفت‌گیری کردنه و نگاهشون به والد شدن، مث توله پس انداختنه! باس بپذیریم!
واران ..
۱۵ فروردين ۰۰ , ۱۴:۱۴
فامیل پدریم بارها به خواهرم همینو میگن و گفتن و واقعا میتونم درک کنم تو چقد اذیت شدی چون اذیت شدن های خواهرم به عینه هر بار دیدم و بواسطه کرونا چند ساله خدا رو شکر این حرفا رو از نزدیک و رو در رو نشنیده !


من از ۸۶ تا الان خواهر شوهرم
یکبار تو این ۱۴ سال به زن داداش بزرگم که بچه ندارند نگفتم چرا بچه دار نمیشین !؟
بیاد ندارم هیچوقت واقعا !
خودش چرا اومده مثلا گفته و حرف زده و دردل مثلا کرده ولی حرفاشو گوش دادم ولی هیچوقت به خودم این اجازه رو ندادم بهش بگم چرا و ازش بپرسم چرا و الی آخر ؟!
این موضوع کاملا شخصی است و نباید وارد حریم خصوصی دیگران بشیم !
اینو علی من که بردارزاده امه و امسال ۱۱ سالشه اینو میدونه !
من موندم چرا این خانم و امثال این خانم اینو نمیدونن؟!



اینجور وقتا یه شربت آبلیمو پیشت باشه بعد که اینا رو شنیدی شربت آبلیمو رو بخور چون این شربت ،  آرومت میکنه .


دیگه غصه نخور گندم جانم
بقول زنداییم بسپار به اون بالاییه خدای مهربونمون 💙
بسپار خودش تمام حرفا و ناملایمات روزگار رو .

پاسخ :

ممنونم واران جان
البته منظورم این نبود که مشکلی هست...
تا حالا بچه نخواستیم که ببینیم میشه یا نمیشه...
به نظرم منظورمو اشتباه رسوندم:) 
آوو کادو
۱۶ فروردين ۰۰ , ۰۹:۴۵
موافقم که مردها راحت تر و خانم ها سخت گیرانه تر برخورد میکنن...حتما قانونش اینطوریه دیگه! ;-)

+ممنونم. امیدوارم همه مون تو این جهانِ جنگل وار که هر روز حیواناتش دارن وحشی تر میشن، پیروز بشیم! :-)

پاسخ :

آره زنا بیشتر خودخوری میکنن:)

+انشالله:) 
پریسا ..
۱۶ فروردين ۰۰ , ۱۴:۱۶
تو ارتباط بدون خشونت باید بهش بگی:

اوهوم به نظرم یه کمی برات جالبه که بدونی، شاید هم نگران هستی این که ما بچه نداریم به خاطر مشکلی هست، نه این که انتخابمون باشه، درست گرفتم حست رو؟

پاسخ :

خب این باعث نمیشه به خودش اجازه بده بیشتر کنجکاوی کنه و سوالات شخصی‌تری بپرسه؟

یکی از همکارای حمیدرضا خیلی ساله داره برای بچه‌دار شدن تلاش میکنه، و میدونم که یه عده دیگه از همکاراش پشت سرش خیلی مسخره‌ش میکنن!
جو فرهنگی اینجا فاجعه‌ست پریسا جون
نیــ روانا
۱۶ فروردين ۰۰ , ۱۶:۰۷
چه پررروووو
ولی گندم تمرین کن
من خودمم حرص میخورم ولی یوقتایی با خودم میگم بیخیال قرار نیس بابت حماقت و نادونی دیگرونم من حرص بخورم که
خیلی این آرومم میکنه

جلو فضولی آدما رو نمیشه گرفت خو
در مورد جوابت به هوپ دقیقا مادرشوهر من این کار رو میکرد وقتی دانشجو بودم پسرم یک روز در هفته میرفت خونه شون و ظاهرا خانوم این بچه رو که اون موقع ۵-۶ سالش بوده میبرده تو اتاق و درو میبسته که باید قول بدی به مامانت بگی ی بچه دیگه بیاره تا بزارم بری بیرون
و جالبه پسرجان هیچچچوقت به من نگفت هم خودش اصلا بچه دوست نداره و هم احتمالا ترسیده بگه و دیگه اجازه ندم بره خونه شون
من بعدها از جاری شنیدم و فقط ی عالمه حرص خوردم
+ به خدا برای سگ و گربه هم همون اول کار شناسنامه می گیرن و نسبت بهش احساس مسئولیت و تعهد بیشتری در مقایسه با ایشون دارن این خانوم اسباب بازی بخره بهتره 😜

پاسخ :

آره متاسفانه مردم از دخالت تو زندگی دیگران لذت میبرن!
یه سری به یکیشون گفتم چرا بچه‌دار شم؟ گفت خب بالاخره باید بچه دار شی دیگه!
گفتم خب چرا؟ هدف چیه؟ اگه بقای نسله، که الان تو دنیا زیادی آدم داریم! پس هدف بچه دار شدن چیه؟
هیچ جوابی نداشت....!

+ آره واااقعا 🤦🏻‍♀️
البته دلیل شناسنامه نگرفتنشون، این بود که یواشکی صیغه کرده بودن. میخواستن کسی نفهمه. خانواده پسره که وقتی فهمیدن که نوه‌شون دو ساله بود!
واران ..
۱۶ فروردين ۰۰ , ۱۷:۵۸
نه نه منم منظورم این نبود شما خدای ناکرده مشکل دارین کلا منظورم حفظ حریم شخصی تو این داستان بود.
میگم کنجکاوی تو این امر هیچوقت نباید بکنیم و به خودمون این اجازه رو بدیم.
اگر حرفم اشتباه رسوندم ببخشین
همین .

پاسخ :

نه خواهشمیکنم🥰
من اشتباه برداشتکردم🌹
پریسا ..
۱۶ فروردين ۰۰ , ۱۸:۳۵
فرض کن میگه آره خیلی دلم میخواد بدونم، بعد تو چی میگی؟
میگی: اوه انگار واقعا برات مهمه بدونی، مشتاق شدم دلیل این همه شوق به دونستن علت رو بدونم، چرا اینقدر برات مهمه که بدونی؟

باید کلا یه جوری بپیچونی که نفهمه از کجا پیچیده :-| باشد که فضولی های وی در نطفه خفه شود :دی

پاسخ :

ایول به سیاستت پریسا جون 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻😊
امیدوارم تو مکالمات آینده بتونم با سیاست‌تر برخورد کنم ^__^
کلنگ همساده
۲۱ فروردين ۰۰ , ۱۴:۵۴
گندم بانو از شما دور باشد این گونه آدم ها و این گونه افکار. البته من تا همین سی و چند سالی جواب خیلی ها را به سبک خودشان بهشان ندادم. شما هم کار خوبی کردی به همان یک جمله اکتفا کردی. من هم این بار امتحان می کنم. تا دلم کمی خنک شود. حال می دهد. :))

پاسخ :

البته مساله اینجاست که همیشه بعد اینکه یه کاری میکنی که دلت خنک بشه، به اون آدمه بدجور احتیاج پیدا میکنی! :))))
من به شخصه حاضرم بابت خنک شدن دلم اینجور وقتا تاوان بدم! :)))
ولی خب اعتراف میکنم دلم میخواست مثل حمیدرضا خوددارتر بودم! آخه خیلی محبوب تره نسبت به من :)))))
هیـ ‌‌‌ـچ
۲۳ فروردين ۰۰ , ۱۱:۱۲
خودت داری میگی «گوسفند» (البته دور از جونِ گوسفند) ولی خب از کسی که نهایت هنرش چریدن و تولید مثله، توقع بیش‌تری هم نباید داشته باشیا!

پاسخ :

آره راست میگی...
امیدوارم دیگه باهاش روبه‌رو نشم...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan