در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

534. فقط لازمه خاص باشی!

بهتون گفته بودم که ما تو یه کارگاهی تو شیراز آموزش نجاری دیدیم.

اگه از قدیمیای پیج هستین احتمالا میز و کتابخونه هایی که قبلا پست میکردم رو یادتون باشه...

.

قضیه از این قرار بود که اون گروه سالها بود تو اینستا فعال بودن ولی همیشه هشتشون گرو نه شون بود!

چرا؟ چون رییسشون یه عقیده عجیب داشت!

.

وقتی رفتیم پیششون خیلی تحویلمون نمیگرفتن!

در حال راه اندازی یه گالری بودن و سرشون خیلی شلوغ بود.

لا به لای کاراشون با هزار مصیبت ساخت ظرف چوبی رو یاد گرفتیم.

(البته نه با این کیفیت الان... )

تقریبا دو هفته یه بار میرفتیم شیراز (بوشهر بودیم اون زمان)

دو هفته بعدش که رفتیم سراغشون هنوز نتونسته بودن گالری شونو راه بندازن.

رفتیم کمکشون.

گفتیم هم ما رایگان یاد میگیریم، هم شما دو تا نیروی کار رایگان دارید.

به رسم قدیمیا که میرفتن شاگردی...

هر کاری که اونجا کسی دوست نداشت انجام بده رو انجام میدادیم تا کم کم کارای مهم تری هم بهمون سپردن و خیلی چیزا یاد گرفتیم.

از اینکه روز افتتاحیه شون خورد به ماجرای قاسم سلیمانی و سقوط هواپیما و اینا بگذریم...

وقتی افتتاح کردن از قیمتایی که برای محصولات ما گذاشته بودن شوکه شدم!

جاکلیدی برده بودیم و ظرف.

وحشتناک ارزون گذاشته بود!

بهش گفتم این جاکلیدی که تو گذاشتی 50 تومن فلان پیج همینو میده 270 !

میگفت نمیخرن!!!

خلاصه گذشت و گالری ای که تو کوچه پس کوچه های شیراز گرفته بود (که اصلا این خودش جای بحث داره) سوددهی چندانی نداشت.

تصمیم گرفت یه جشنواره فروش بزنه.

کلی تبلیغات کرد و کلی تخفیف گذاشت.

فردای روزی که تخفیف گذاشت ما رفتیم پیشش.

بهش گفتیم ما حساب کردیم این قیمتی که گذاشتی به سختی هزینه های اولیه تو تامین میکنه!

گفت گرونتر بدیم نمیخرن!

کرونا شد! راه ها بسته شد و همه چی گرون و نایاب شد!

برای حل این مشکل باز جشنواره فروش زد و باز ارزون فروخت که بخرن!

تعداد سفارشا زیاد شد و نیروی تولیدش ثابت بودن.

و اصلا نمیتونم تصور کنم این یه سال بهشون چی گذشت...

.

وقتی سفارشاشون زیاد شد تو حرکت اول گالریشونو بستن.

اتفاقی که افتاد ما تنها مشتری مونو از دست دادیم!

اینجا بود که با یه چالش حسابی مواجه شدیم.

مبلغ زیادی رو برای خرید دستگاه هزینه کرده بودیم و دیگه جای پا پس کشیدن نبود.

شروع کردیم به خریدن آموزشهای اینستا و فروش.

و خب بقیه شو هم که خودتون در جریانید.

و حالا، تو این نقطه فقط یه کلمه دارم که به اون آقا بگم:

میخرن!


شارمین امیریان
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۳۴
سلام.
چقدر خوبه که قدم به قدم یاد گرفتی و رشد کردی و از چالشها فرصت ساختی. جدای از این که دوستمی و دوستت دارم، خیلی خیلی هم برام قابل تحسینی...


منم اوایل کار کلینیکم تعرفه‌ها رو خیلی خیلی پایین آورده بودم از ترس این که ما رو نمیشناسن و گرون کنیم کسی نمیاد! ولی وقتی بعد از شش ماه شروع کردم با تعرفه های مصوب هزینه بگیرم دیدم نههه اونی که نخواد بیاد رایگانم باشه نمیاد. اونی که بخواد بیاد با چند برابرش هم میاد :))

پاسخ :

سلام خانم امیریان/اصفهان ^___^
قربونت بشم عزیزم.
ممنونم که بهم این همه حس خوب میدی :*

دقییییقا ...
و مساله اینه که باید بهایی که برای کارت در نظر میگیری ارزش کارت رو پایین نیاره.
حالا شما نرخ مصوب دارین. ولی تو کارایی مث کارای ما، بعضیا صرفا به خاطر نوع برندسازیشون وااااقعا قیمتای بالایی رو برای محصولشون میذارن. و خب مشتری هاشون افراد لاکچری هستن. چون خودشون از اول تصمیم گرفتن که به افراد لاکچری بفروشن.
yalda shirazi
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۲۱:۵۵
من وقتی تو پست قبلی ازشون گفتی، شوک شدم. چون از طریق پیج و کارای خودتون دورادور دیده بودم کارشون رو. و رفتم دیدم پیج زدن براشون که نخرید و اینها. خیلی وحشتناک بود به نظرم. واقعا مدیر باید مدیر باشه!

پاسخ :

آره واقعا تو شرایط داغونی قرار گرفتن... امیدوارم بتونن خودشونو نجات بدن از این اوضاع...
سیده فرفره!
۱۰ ارديبهشت ۰۰ , ۰۱:۰۲
من خواهرم سبد تریکو میبافه.
شما باید ببینی فقط چه پیج‌هایی هستن که واقعااا بافتِ کارشون بده و اصلا خوب در نیومده ولی فلانقدر مشتری دارن :/
چون چند دسته مشتری داریم. گاهی اصلا کیفیت زیاد هم برای یسری مهم نیست و وقتی میبینن قیمت چیزی زیاده پس حتما خوبه!!! در صورتی که اجناس خوب به چیزهای مختلفی بستگی دارن.
ولی من که نگاه کردم شما قیمتاتون مناسبه و نه کمه نه زیاد. منصفانه است و همینه که مشتری رو جذب کرده :)))

پاسخ :

میدونی، مساله فروشه.
استیو جابز میگه «مهم نیست بهترین محصول رو تولید کنی، مهم اینه که به بهترین نحو ارائه‌ش کنی»

پیجایی که میتونن خوب ارائه کنن و خوب اعتبار کسب کردن و راه جلب اعتمادو بلدن، راه فروش براشون باز میشه.
مثلا برو پیج چوباچی رو ببین. به لحاظ ارائه محصول واقعا عالین. از لحاظ خود محصول، از نظر من واقعا آشغال میفروشن 🙈🙈🙈
اما چون ارائه‌شون خوبه و در واقع کار بلدن، ملت با ذوق ازشون خرید میکنن.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan