در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

544. همین آدما باعث میشن که دیگه دلت نخواد به کسی کمک کنی!

چند مدت پیش یه خانمی تو اینستا بهم پیام داد که چند تا سوال درمورد کارمون داشت. نشستم با حوصله کلی براش توضیح دادم. اونقدر این سوال و جواب طول کشید که خودش کف کرد که این قدر براش وقت گذاشتم!

(چون معمولا تو اینستا آدما برای جواب دادن به بقیه خسیس هستن.)

چند بار دیگه هم اومد و هر بار من سعی کردم راهنماییش کنم و جوابای کامل بهش بدم.


تا اینکه چند مدت پیش، روز جهانی نمیدونم کارآفرینی بود چی بود، تصمیم گرفتم همینطوری چندتا پیج خوب چوبی رو معرفی کنم.

اومد نوشت میشه منم معرفی کنی؟

رفتم پیجشو دیدم، خب خیلی داغون بود. هم به لحاظ محصول. هم عکس و هم ساختار خود پیج.

میخواستم بهش بگم که کارش چقدر ایراد داره. اما حمیدرضا گفت اینجوری نگو و یه جوری بگو ناراحت نشه و فلان... دیگه هم نگفت که حالا چی بگم بهش. منم گفتم ولش کن دیگه، خیلی ازش گذشته، دیگه جوابشو ندادم.


چند مدت بعد یه استوری گذاشتم از دایرکت مشتریایی که میگن ما دوست داریم ازت خرید کنیم اما نمیشه...

خانمه پیام داد: تو که این همه مشتری داری میشه پیج منو هم معرفی کنی؟ به عنوان دوست(!) شیرینیتم محفوظ(!!!) من خیلی ظرفای خوشکلی درست میکنم اما مشتری ندارم.

( خب چرا من باید آدمی رو که نمیشناسم به عنوان دوست معرفی کنم؟!! پس فردا پول گرفتی محصول ندادی من میرم زیر سوال! کیفیت محصولت پایین بود من میرم زیر سوال!

بعدم من برای جمع کردن دونه به دونه این مشتریا زحمت کشیدم و هزینه کردم حتی! چرا باید بگم برید از این بخرید؟!

چقدر میخوای شیرینی بدی؟ من چندین میلیون هزینه کردم. تو چقدر میخوای به من بدی که برام بصرفه؟!!!

و در نهایت اینکه واااقعا کارش خوب نبود.)

براش نوشتم عزیزم پیج من تبلیغاتی نیست. به پیجای تبلیغاتی پیام بدید.


تا اینکه چند روز پیش یکی از بچه های گروه واتساپ (همون گروهی که تو پست قبلی گفتم)، یه اسکرین از کامنتش برام فرستاد. رفته بود کامنت یکی از مشتریا که نتونسته بود خرید کنه رو ریپلای کرده بود و گفته بود بیا پیج منو ببین.

(خب این حرکت، حرکت خیلی ناخوشایندیه. مثل اینکه یه مغازه لباس فروشی داشته باشی، طرف بیاد دم اون مغازه بشینه به هر کی دید بگه بیا منم مغازه لباس فروشی دارم!

ببینید منم روز اول کارم همین حرکت بد رو زدم. اما اولا که با اون پیج هیچ تعاملی نداشتم. این آدم کلی منو سوال بارون کرده بود. بعدم من کامنت نمیدادم که، دایرکت میدادم. همونم اشتباه بودا. ولی حداقل تو روی طرف مشتری دزدی نمیکردم! بعدم یارو همون اول زد منو بلاک کرد و خلاص! :))

((راستی رفتم ازش عذرخواهی کردمااا))

اما اینکه میدیدم آدمی که اون همه براش انرژی گذاشتم داره این حرکتو میزنه ناراحتم کرد.)

به بچه های گروه جریانو گفتم. و اون خانمو ریستریکت کردم.

یکی دیگه از بچه ها هم گفت پیش منم اومده و گفته فروش ندارم و چیکار کنم. اونم بهش گفته بوده عکسای بهتری بگیر و محصولات بهتری بساز و...


شب بعدش دیدم دوباره یه پیام دیگه رو ریپلای زده. البته چون ریستریکت بود فقط من میتونستم کامنتشو ببینم.

با بچه های گروه درمیون گذاشتم. گفتن بهش تذکر بده. اگه بازم تکرار کرد بلاکش کن.

براش نوشتم درست نیست شما میای کامنت فالوورای منو ریپلای میکنی. هر کس جای من بود همون اول بلاکت میکرد. به جای این کارا رو کیفیت محصولت کار کن. عکسای بهتری بگیر و آموزش اینستا ببین.

جواب داد که:

"من فقط کامنت کسایی که نتونستن خرید کنن رو ریپلای زدم!

( چه فرقی میکنه؟!! نشستی در مغازه من به مشتریام میگی بیا از من بخر! اصل عمل اشتباهه!

بعدم طرف امشب نتونست بخره، فردا رو که ازش نگرفتن!)

در روز هزاران پیج به همه معرفی میشه، منم مثل بقیه.

(اونا به پیجای تبلیغاتی پول میدن و معرفی میشن! نه اینکه برن در مغازه مردم بشینن!)

تو خودت کسایی که میان لایکت میکنن رو لایک نمیکنی مبادا تو اکسپلور فالوورات برن و مشتریات ببیننشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(این جمله ش خیلی منو سوزوند! خیلیا! منی که اووون همه براش وقت و انرژی گذاشته بودم!)

من فقط به خاطر دل خودم کار میکنم و برام مهم نیست درآمد داشته باشم. ولی تو برات درآمد مهمه برای همین رو مشتریات حساسی!!

(یادش رفته بود اومده بود التماس که منو معرفی کن، شیرینیتم محفوظ!)

من خودم شما رو آنفالو میکنم!

(سمیه نروووووو!!!!!)

خیلی پیجای به نام تر و پرطرفدارتر منو استوری کردن.

(یه پیجی استوریش کرده بود، 67 کیلو بود. رفتم چک کردم ، میتونم بگم هشتاد درصد فیک داشت!)


براش نوشتم:

مشتریای من اگه قرار بود با این کارا بپرن اصلا بهشون نمیگفتم مشتری!

لایک هم که از اسمش معلومه! یعنی علاقه داشتن! من پیجایی که کاراشونو دوست دارم فالو و لایک میکنم و همکارامم جزوشون هستن.

فقط برای خودم متاسفم که برای امثال شما وقت و انرژی گذاشتم که نتیجه ش بشه این!


یکی دو ساعت بعد یکی از بچه های گروه یه اسکرین از دایرکتش فرستاد... همین خانمه بود!

اون دوستم توپیجش اعلام کرده بود که حاضره از پیجای کاری حمایت کنه. اما فقط کسایی که فالوورش هستن و تو پیجش فعالن.

این خانمه بهش پیام داده بود که از منم حمایت کن.

من همه پستاتونو لایک میکردم همیشه

(دوستم رفته بود چک کرده بود، دیده بود فقط پست آخرو لایک زده!)

من همه استوریاتونو نگاه میکردم و نظر میدادم!

(واقعا نمیدونه که اگه رو استوریا ری اکشنی نشون داده باشه، سابقه ش تو دایرکت میمونه؟!!!!!!!!)

منم شما رو استوری میکنم که تبادل حساب بشه!

(دوست من 60 کا فالوور داشت و این خانم 2کا!)

(نمیدونم کی میخواد بفهمه بار کج به منزل نمیرسه؟!!)


این دوستم که زد ترکوندش! همه دروغاشو به روش آرود و بلاکش کرد.

بعد چند دقیقه سومین نفر گروه اسکرین فرستاد از دایرکتش! سعی کرده بود خیلی رفاقتی طور ری اکشن بده به استوری هاش!

و خب کلا گروه ما سه نفره ست!!!!


میدونید... میدونم که میدونید... اگه به جای این حرکتا فقط ازم پرسیده بود چیکار کنه، ساعتها راهنماییش میکردم!!!!!

حتی اگه بعد از پیام تذکرم گفته بود متاسفه که منو ناراحت کرده و همون لحظه پرسیده بود چیکار کنم؟ بازم راهنماییش میکردم!

من قبلا هم براش خیلی وقت گذاشته بودم... میدونست که از اونا نیستم که زورم بیاد جواب بدم...


+ پیرو پست شارمین، چقدر نفرت انگیزه که به یکی میگی فلان کارت اشتباهه. میبینی از موقعیتش توجیه های احمقانه میاره. که من فلان مشتریهاتو ریپلای کردم... یا من که دانشگاه اصفهان نیستم!!! مثلا به یارو بگی چرا انگشترمو دزدیدی، بگه حالا مگه چقدر وزن داشت؟! :/

هیـ ‌‌‌ـچ
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۰۹:۴۲
خداوند همهٔ ما رو آدم کند :|

پاسخ :

واقعا!!
نرگس بیانستان
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۳۱
جلل الخالق
:/ ادم نمیدونم بخنده یا بزنه تو کله اش :/
چطور این حجم از بی شعوری جا میشه درون ما ادم ها
همیشه میترسم منم انقد بی شعور باشم ولی خودم ندونم :/

پاسخ :

دقیقا منم از همین میترسم! :)))))
که با توجه به تفاوت تعریف خوب و بد، حتما آدمایی هستن که ما براشون بیشعوریم! :)))
شارمین امیریان
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۲:۴۸
سلام عزیزم.


یعنی دنیا دنیای پرروهاست! خب این وقتی رو که برای این کارها می‌ذاره صرف آموزش دیدن و ارتقا کیفیت بکنه منت قصاب هم نکشه! 🙈

یه چیز پرروانه‌ی دیگه‌ای هم که هست اینه که بعضیا فکر می‌کنن اگه تو کار غیراخلاقیشون مخفی‌کاری نکنن، اخلاقی می‌شه! یه بار ترم پایینی یه دوستام بهش زنگ زده بود گفته بود من یه بخشایی از پایان‌نامه‌ت رو کپی_ پیست کردم بدون ذکر منبع و حالا دارم بهت می‌گم که راضی باشی! 😳 از همین توجیه‌های احمقانه!

پاسخ :

سلام جون دل :)

جالبه بهش هم گفته شده که ایراداتی داره کارش. اما بازم همون روش قبل رو ادامه میده...

ولی دقت کردی وقتی تو روت این کارو میکنن بیشتر زورت میاد؟! :))) انگار دارن بهت دهن کجی میکنن! :/
بهارنارنج :)
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۹:۳۹
ما هم حرص میخوریم که چرا دهنشو صاف نکردی
اخه همه ما تو زندگیمون ازین ادما رو مخ دیدیم برا همین راحت با حرفات حس میگیریم..
خدا قوتت بده دختر

پاسخ :

راستش ترسیدم خیلی بخوام اذیتش کنم!ترسیدم آهش بگیرتم:/
همون شب ازدو تا ظرف، یکیش طول کشید تا فروش بره. گفتم آخ که آه اینه:)))
آبان ...
۳۱ ارديبهشت ۰۰ , ۰۶:۴۴
چقدد حاشیه داره پیج فروش داشتن
چقدر حوصله می خواهد
به نظرم رقابت تعیین کننده بلاخره هروقت تو پیجی لایک بزاری مشابهین اون پیجبهت درخواست میدهن ...حالا من مشتری خودم قضاوت می کنم
کار کی بهتره ...

پاسخ :

آره حاشیه‌ها داره زیاد میشه.
کلا میتونست عاقلانه تر با کامنت خودشو تبلیغ کنه.
میتونست یه عکس خوب بذاره واسه پروفایلش، و تو هر کامنت بگه همکار جان فلان... اینطوری اعلام میکرد که محصول مشابه داره.
x
۰۱ خرداد ۰۰ , ۱۰:۵۵
به نظر من به جای انرژی و اعصاب گذاشتن روی این آدم ها ٫٫ روی کارخودت تمرکز کن ....
قلبا به این اعتقاد دارم که هیچ کس نمی تونه رزق دیگری رو جا به جا کنه ....

پاسخ :

اصلا نگران این نبودم که مشتریام برن سمتش. از رفتارش ناراحت شدم. وگرنه که دنیا بر پایه فراوانیه:)
x
۰۱ خرداد ۰۰ , ۱۱:۱۰
یاد این افتادم که یه بار یه آقایی تو یکی از پست هات کامنت گذاشته بود حیف این چوب اگر دست من بود فلانش می کردم ....
نمی‌دونم یا یه چیزی شبیه به این ....
بعد من رفتم پیش رو دیدم گفتم حالا چقدر باید خفن باشه آنقدر ادعا داره ...
چشمتون روز بد نبینه ...ضمن احترام به هر هنری ... آنقدر کیفیت و مدل کارهاش نسبت به پیج خودت پایین بود که انگار یه بچه راهنمایی با اره مویی یه چیزی واسه حرفه و فنش درست کرده ... که من فالور لجم گرفت بهش توپیدم که به خودت اجازه نده سطح کارت رو با این پیج مقایسه کنی ....

ملت توهم دارن بقران🤣

پاسخ :

منم اولش فکر کردم از ایناست که میزای رزینی خفن درست میکنن:)))) 
هدفشون همینه که بازدید بگیرن.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan