در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

548. من به این چالش دعوت نشدم!

اونقدر اینجا غریبه و کمرنگ شدم که هیشکی منو به چالش شارمین دعوت نگرده! :(

اما خب من دوست داشتم منم بازی بدین! :))

پس بین موضوعاتی که دیدم، چالش برانگیزترین موضوعی که میتونستم درموردش بنویسم رو انتخاب کردم...

پریودی!!

که خب قبلا اصلا فکر نمیکردم تابو بودن "حرف زدن درمورد پریودی" چیز عجیبی باشه...

اما الان دلم میخواد منم یه قدمی بردارم برای شکستن این تابو...

و درک شدن...

(چرا با اینکه اینقدر مصر بودم که حتما درمورد این موضوع بنویسم، الان این همه دو دل شدم؟! :)))

امممم...

اولین باری که به خاطر درد شدید پریودی منو از مدرسه فرستادن خونه، اول راهنمایی بودم. 12 سالم بود... یعنی بیشتر از 18 ساله که این درد با منه!

تا وقتی مدرسه میرفتم، هر ماهی که تو مدرسه پریود میشدم مجبور میشدن بفرستنم خونه. چون اونقدر حالم بد میشد که نمیدونستن باید باهام چیکار کنن...

اولین باری که تو دبیرستان این اتفاق برام افتاد روزی بود که میانترم فیزیک 1 داشتیم و دبیرمون مرد بود. داشتم میمردم، اما میگفتم نمیرم خونه! میگفتم اگه برم بعد جواب آقای فلانی رو چی بدم؟؟؟ ناظممون گفت خودم براشون توضیح میدم!

شرایط تو دانشگاه سخت تر بود!

خیلی سخت تر...

یادمه یه بار که حالم واقعا بد شد سر کلاس، قید حضور و غیاب رو زدم و کیفمو برداشتم و از کلاس رفتم بیرون. تو راهرو یکی از پسرا که قبل من بیرون رفته بود و داشت برمیگشت جلوم سبز شد... و خب سوال جواب شروع شد که :

- کلاس به این زودی تموم شد؟

+ نه

- پس شما چرا داری میری؟

و یه عالمه سوال دیگه که یادم نمیاد الان! :/

( تا قبل از اینکه ازدواج کنم فکر میکردم پسرا میفهمن ما چه مرگمونه! ولی خودشونو میزنن به کوچه علی چپ تا اذیتمون کنن!! اما گویا اینجوریام نبوده!)

هر بار که حساب کتابا نشون میداد زمان پریودی با امتحانا تلاقی داره سریع با قرصای ضد بارداری جلوی پریود شدنمو میگرفتم. چون زیاد دیده بودم دخترایی که مث من دردشون زیاده به خاطر این درد لعنتی درساشونو میوفتادن... حالا هر چی هم میخواست ضرر داشته باشه!

همیشه هم یه عده آماده بودن که تا مسکن دست من دیدن بگن: معده ت نابود میشه ها!!! خب تحمل کن!! :/

یکی از سخت ترین دردامو تو بوشهر کشیدم... بیشتر از 10 ساعت درد شدیدی که هیچ مسکنی آرومش نمیکرد. به حمیدرضا گفتم برو قرص خواب قوی بخر که بخوابم وقتی بیدار شدم این درد تموم شده باشه... ولی داروخونه ها بدون نسخه قرص خواب ندادن... بهش التماس میکردم که شیر گازو باز کنه و خودش بره بیرون!!!

کسی که اونقدر درد داره که حاضره بمیره که دردش تموم بشه، در جواب همه اونایی که میگن قرص نخور باید چی بگه؟!!!

بعد 18 سال تصمیم گرفتم گوشمو به روی همه ببندم. معده م قراره نابود بشه؟ خب به بقیه چه ربطی داره؟!!!

تصمیم گرفتم به محض اینکه کمترین حس دردی پیدا کردم قرصامو شروع کنم. و اونا رو سر زمان مناسب خودم بخورم. نه اون چیزی که بقیه میگن...

مثلا ژلوفن رو میگن هر 8 ساعت یکی، اما فقط 4 ساعت تاثیر داره روی من. اگه بشه 4 ساعت و ده دقیقه درد شروع میشه...

و میدونستین مسکن باید قبل شروع درد خورده بشه وگرنه تاثیر نمیده؟!! اینو یه جایی خوندم قبلا... و تو این 18 سال بهم ثابت شده.

الان دیگه نمیذارم دردم شروع بشه. قرص معده میخورم. دو روز رو کامل استراحت میکنم و مطلقا هیچ کاری نمیکنم.

نه بابت ناهار نداشتن عذاب وجدان میگیرم، نه بابت خونه کثیف و سینک پر ظرف خجالت میکشم.

این دو روزو با کیسه آب گرمم جلو تلویزیون دراز میکشم و کلی فیلم میبینم.

حالم خیلی بهتره.... خیلی.

نیمچه مهندس ...
۱۱ خرداد ۰۰ , ۱۸:۵۴
اگه حالتو بهتر میکنه،من بیشتر از ده ساله وبلاگ نویسم و تا حالا هیشکی منو به بازی و چالش دعوت نکرده.
یه چند تا پست دارم در مورد پریود.ببینم پیداش میکنم تا خودمو تو بازی شرکت بدم:)
+خیلی هم کار خوبی میکنی.دفعه دیگه دوتا قرص بخور اصلا.

پاسخ :

منم اکثرا دعوت نمیشم. خودجوش میرم پست مینویسم! :)))

موضوعات این چالشه زیاده ها. وبلاگشو تگ کردم. برو ببین، شاید یه موضوع دیگه شو هم دوست داشته باشی :)
اصلا من خودم دعوتت میکنم به این چالش که هر موضوعی دوست داشتی رو بنویسی :)

+ کار من از دو تا و سه تا گذشته! :)))
هیـ ‌‌‌ـچ
۱۱ خرداد ۰۰ , ۱۹:۰۸
منم همبن امروز دعوت شدم (و تا همین امروز با وبلاگ مبدأ چالش آشنا نبودم) و سوالی رو هم که بهش دعوت شدم کلاً یه چیز دیگه است ولی راستش دلم می‌خواست در مورد پریود بنویسم که خب قانون چالش اجازه نداد بهم...

پاسخ :

اتفاقا بنویس... نظر یه پسر میتونه جالب باشه برای همه. قانونو هم بی خیال! :)) من بهت اجازه میدم :دی
نیــ روانا
۱۱ خرداد ۰۰ , ۲۰:۵۰
عزیزم چرا واقعا من این همه بی معرفتم دعوتت نکردم؟؟؟
خیلیم کار خوبی کردی
ما وظیفه خودمونو انجام ندادیم تو که نباید مثل ما بی مسئولیت باشی :دی
تازه من الان یادم افتاد باید پشمال هم دعوت میکردم 🔫🚶

ولی چقدر سخته پریودی تو
من درد غیرقابل تحمل ندارم واقعا
ولی افت فشار دارم اووووف
یعنی دقیقا من هم به دلیل افت فشار غش میکنم
واقعا نمی خوابم قشنگ بی اختیار از حال میرم
یوقتایی حتی جون ندارم تا روی مبل برم و همون وسط دراز به دراز می افتم و می خوابم
و خوب این شرایط تو محل کار و درس و ... خیلی سخته مخصوصا برای منی که تو کلاسم اصلا نمیتونم بشینم ولی روزهای دوم و سوم پریودی ی جاهایی حس میکنم دارم می افتم و ناچارم تکیه بدم یا بشینم

پاسخ :

اختیار داری عزیزم :*
خیلی وقته شبه طور میام و میرم، کمرنگ شدم خب :)

آره خیلی سخته ...
جدیدا یه حالت جدیدی هم اضافه شده! که به شدت احساس ناراحتی میکنم و کلی گریه میکنم ولی در واقع هیچ اتفاقی نیوفتاده!!! هر سال بیشتر از سال قبل تباه میشم:))))
شارمین امیریان
۱۱ خرداد ۰۰ , ۲۱:۳۶
ولی من مطمئنم ... مطمئنم دعوتت کردم؛ حتی منتظر بودم بنویسی! از عنوان پستت هم متعجب شدم. شروعش رو که خوندم رفتم خیلی حق به جانب کامنتم رو نگاه کردم که بیام بهت بگم یه کم دقت کن گندم! من تو رو دعوت کردم... و واقعا غافلگیر شدم دیدم اسمت نیست. 🤦‍♀️
ولی الانم دیر نشده: من دعوتت می‌کنم به چالش ۳۰ یا ۳۵ :)


و اما این پست:
واقعا برای منم عجیب بود انقد دردت زیاد بوده همه‌ی این مدت. پریود بدون دردشم عذابه. وای به دردش و وای‌تر به چنین درد زیادی 😢

پاسخ :

حالا من باید بهت بگم یه کم دقت کن شارمین! ^___*
البته شوخی میکنم. چون کمرنگ شدم این روزا، برام عجیب نبود.

30 که خب من اطلاعاتم درمورد زندگی خارج از کشور تقریبا صفره. چون هیچ وقت تو فکر رفتن نبودم. هر چند فکر میکنم رفتن گزینه خوبیه. ولی بهش فکر جدی نکردم و نمیدونم چجوری میشه زندگی کرد. اما مطمئنم هر چی هست چیز بدی نیست که هر کی رفته برنگشته! :))))

35 هم که چتای اولا رو ندارم. من هیچ وقت از واتساپم بک نمیگیرم و خب با عوض کردن گوشی چتا پاک میشن... اما چتای آخری که اصلا حرفشم نزن! :))))))))))
هوپ ...
۱۱ خرداد ۰۰ , ۲۳:۵۰
من اصلا هنوز شرکت نکردم که اگه کرده بودم میخواستم در این باره بنویسی چون یکی از موضوع های خصوصیت یادمه :-)
ژلوفن هر ٦ ساعت باید خورده بشه نه ٨ ساعت. ولی اگه درد خیلی شدید باشه میتونی هر ٤ ساعت بخوری. در کل نذار از ٢٤٠٠ میلی گرم در روز بیشتر (که میشه نهایت ٦ تا ژلوفن ٤٠٠ میل ) بخوری و حتما با معده پر باش. هر کی هم گفت نخور بگو به تو چه!

پاسخ :

آها اون ماجرا رو میگی؟! :)))

جدیدا نوافن میخورم. 6 ساعت اثرش میمونه برام.
دقیقا باید بگم به تو چه... اونا که جای من نیستن ببینن چقدر سخته...
yalda shirazi
۱۱ خرداد ۰۰ , ۲۳:۵۷
برای این دو روز که عذاب وجدان نمیخواد! یعنی تو یه ماه، یه خانم حقش نیست 2 روز استراحت کنه؟!
من به شخصه وقتی که فعالیت دارم (ورزشی) دردم کمتره. راه رفتن و اینها منظورمه؛ یعنی فعالیت زیادتر و جدی!
خیلی از آقایون حتی بعد از ازدواج هم نمیدونن قضیه چیه. البته خدا رو شکر فک میکنم سالهای اخیر خیلی بهتر شده.

پاسخ :

بحث  حق نیست... آدم خودش احساس مسئولیت میکنه. وگرنه کسی توقعی نداره. من بی دلیلم یهو یه روز حوصلم نشه کاری کنم حمیدرضا چیزی نمیگه. ولی خودم همیشه دوست داشتم همه چی سر جاش باشه و اینا...

من یه زمانی کلی ورزشکار بودم! :) هر سال هم مسابقات استانی رو شرکت میکردم... کشوری هم یه بار رفتم!... فرقی نمیکرد اون زمانا هم.
البته من تازگی فهمیدم که خیلی خیلی زیاد بستگی به حال روحی هم داره. روزایی که حالم بهتره دردم کمتره


دست ها
۱۲ خرداد ۰۰ , ۰۱:۲۳
وای این داستان قرصو منم بعد از سال‌ها بدبختی تازه چند ساله خودم کشف کردم. دقیقا تا اولین قطره خونو می‌بینم اولین قرص ژلوفن رو می‌خورم و آره واسه منم 4-5 ساعت دووم میاره. یادمه سرکار خب مرخصی می‌گرفتم ولی یه زمانایی بود که نمی‌شد مرخصی گرفت مثلا هزار تا کار ریخته بود رو سرمون. اون موقع‌ها تو زل گرما توی محل کارم کاپشن می‌پوشیدم که گرم بشم و دردم کم شه :))) همه هم تعجب می‌کردن!

پاسخ :

وای سر کارو که نگو اصلا! :((((
همکارای من همه هم مرد بودن. خیلی بد بود! :)))
فا طمه
۱۲ خرداد ۰۰ , ۰۲:۲۱
اقا ولی یه دکتر برو اگر تونستی. برا ما که دردمون اذیت میکنه ولی کمتره، قرص معمولی جوابه، ولی درد شدید میگن طبیعی نیست و بهتره بری دکتر معاینت کنه. (این باور غلطیه میگن که هر درد شدید پریودی طبیعیه و باید تحملش کنی) شاید یه مشکلی داشته باشی بتونه حلش کنه یا قرص موثر تری بده و اینا. خلاصه خوبه بری

پاسخ :

خیییییلی دکتر رفتم. سونوگرافی دادم... میگن طبیعیه! :/

هیـ ‌‌‌ـچ
۱۲ خرداد ۰۰ , ۲۱:۴۵
پس دوشنبه همراه با اون یکی سوال، به اینم جواب میدم :)

پاسخ :

خیلی هم عالی:)
حامد سپهر
۱۵ خرداد ۰۰ , ۰۰:۲۵
تا چندسال پیش میشد به پسرها حق داد که تا موقع ازدواج چیزی در مورد پریود و مسائلش ندونن ولی الان فکر کنم اطلاعات در اینمورد بیشتر شده و بهتر درک میکنن
به شخصه فکر میکنم یکی از باگهای خلقت همین پریوده چون خدا میتونست با اضافه کردن آپشنهای دیگه این موضوع رو حل کنه

در ضمن این اولین کامنت من تو وبلاگتونه و از طریق وبلاگ هوپ و چالشی که برگزار شد با اینجا آشنا شدم
موفق باشین:)
عاطفه
۱۹ مهر ۰۰ , ۲۲:۰۰
وای خیلی سخته این درد بعضی وقتا شده چندباری هم به بیمارستان و درمانگاه پام رسیده ولی از اونحایی که خجالت میکشم جلو خانواده که بیشتر پسره دیگه سعی میکنم بادم کردنی غلیظو قرص ناپروکسن و عرق شاهسپرم قبل اینکه اغاز بشه خودمو درس کنم
عرق شاهسپرم با نبات واقعا معجزه میکنه و ترک سردیجات دو روز قبل

پاسخ :

اسطوخودوس هم خیییلی خوبه. هم دردو کم میکنه هم حال روحی رو بهتر میکنه.
روغن زنجبیل هم اگه اصل باشه عالیه، رو کمر یا توی ناف بمالی خیلی دردو کم میکنه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan