در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

578. وقتی خودت برای خودت حقوق در نظر میگیری و باید حواست هم باشه که عادلانه حساب کنی!

بهتون گفته بودم دارم یه دوره کسب و کار میبینم : {کلیک}

یه چیز جالبی که مدرس این دوره گفت، این بود که اگه داری توی کسب و کار خودت یه کاری انجام میدی، پس باید بابت اون کارت حقوق بگیری. این حقوق جدا از سودی هستش که باید کسب کنی...

یعنی اگه یه کسب و کاری رو راه اندازی کردی و همه کارا رو بقیه دارن انجام میدن، تو فقط سود خودت رو برمیداری. اما اگه داری کار میکنی، باید حقوق هم بگیری.

تو همه این مدت ما اصلا به این موضوع توجه نکرده بودیم... همیشه هم از این نگران بودیم که اگه بخوایم افراد جدیدی رو استخدام کنیم هزینه ها افزایش پیدا میکنه، پس بهتره خودمون بیشتر کارا رو انجام بدیم! مجانی :/

بعد از دیدن اون بخش از آموزش تصمیم گرفتیم مزد کارای خودمون رو هم حساب کنیم.

امروز که بعد از اون استپ طولانی بالاخره چند تا محصول اومد خونه، تو حساب و کتابا، اسم خودمون دو تا رو هم نوشتم و برای کارایی که انجام داده بودیم دستمزد تعیین کردم. حس خوبی بود. :)


+ بعد چند ماه رفتیم یه کم مواد مصرفی مثل سمباده و رزین بخریم، با دیدن قیمتا واااقعا کرک و پرمون ریخت :/

تا جایی که یادمه رییس جمهورای قبلی چهار سال اولو استراحت میدادن، از چهار سال دوم شروع میکردن به گرون کردن همه چی...

و تا جایی که یادمه بعضیا میگفتن بذا این بیاد بعد ببین شرایط اقتصادی رو! دیدیم :)

یاسی ترین
۲۲ دی ۰۰ , ۱۲:۴۸
آخیییی 😌😌😌😌 حس خوبت♥️😍🎊

گرونی هم که هیچی دیگه 🥺 خدا می‌دونه به کجا قراره برسیم 😔

خدا برکت بده به کسب و کارت 💚😍

پاسخ :

:**

امیدوارم حداقل به وحدت برسیم تو این مسیر:)) 

سلامت باشی عزیزم 🥰♥
هوپ ...
۲۲ دی ۰۰ , ۱۳:۱۹
چه نکته‌ای بود. یادداشت میکنم...

پاسخ :

کلا دوره خوبیه. بهت پیشنهاد میکنم 🥰
Mohsen シ
۲۲ دی ۰۰ , ۱۹:۲۶
خدا قوت :) ایشالا همه چی خوب پیش میره!

پاسخ :

ممنونم دوست خوبم 🥰🌹
صخره نورد
۲۶ دی ۰۰ , ۱۹:۴۶
تا حالا بهش فکر نکرده بودم! البته من همیشه حقوق بگیر بودم و کسب و کار خودم رو نداشتم، صرفا کارهای تفریحی انجام دادم اما خب جالب بود!
در مورد گرونی بهتره چیزی نگیم، اگه فقط مواد غذایی و وسایل بود میشد خودمون رو بزنیم به اون راه و باور کنیم هزار تا عامل داخلی و خارجی و دلال و این چیزا دلیلشه اما وقتی دارویی که جون مردم بهش وابسته است و داخل کشور داره تولید میشه، هر روز داره گرون تر میشه، هیچ جوره نمیشه باور کرد که عامل خارجی وجود داره! :|

پاسخ :

مساله اینه که هر چیزی که گرون بشه رو همه چیزای دیگه هم تاثیر میذاره.
مثلا بنزین که گرون میشه، خواه ناخواه کرایه حمل هم زیاد میشه، و بالاجبار قیمت محصول...
یا مثلا تو کسب و کار ما... چوب گرون شده، ابزار گرون شده. الان بخوایم با قیمت قبل کار کنیم، رسما باید زیر قیمت تموم شده بفروشیم!
امیدوارم اونقدری زنده بمونم که بتونم ثبات اقتصادی ایرانو ببینم! واقعا دوست دارم ببینم چه حسیه که بدونی قیمتا هر روز بالا نمیرن!
صخره نورد
۲۸ دی ۰۰ , ۲۲:۵۵
بقیه کالاها با دارو فرق دارن، دارو یعنی جون مردم. وقتی داروی یه بیمار خاص که تا دیروز رایگان بوده، دیگه رایگان نیست یا مجبوره فرانشیز بیشتری پرداخت کنه، ممکنه دیگه نتونه اون دارو رو تهیه کنه و آسیبی که اون شخص و خانوادش میبینن، یا ناتوانی هایی که پیش میاد، هزینه بیشتری به جامعه تحمیل میکنه و مسئولان بی کفایت اینو نمیفهمن!
ضمن اینکه ما دائما داریم حق بیمه پرداخت میکنیم و بودجه زیادی هم برای دارو در نظر میگیرن اما در نهایت هیچکس نمیدونه این بودجه ها چی میشه! اون همه حق بیمه ای که داریم پرداخت میکنیم چی میشه! الان خیلی از داروهای داخلی دیگه تحت پوشش بیمه نیستن و هیچکس نمیگه چرا!
آره واقعا، کاش یه روزی ثبات اقتصادی رو ببینیم.

پاسخ :

چند وقت پیش تو خیابونای بوشهر یه چیزی توجه ما رو خیلی به خودش جلب کرد. تعداد زیاد داروخونه‌ها!
حالا به نظرت این همه داروخونه تو یه شهر کوچیک چیکار میکنه؟
و اینکه سبوس رو از آرد و برنج حذف کردن؟
و یددار کردن نمک، و اینکه محصولاتی مثل روغن و آبلیمو و رب گوجه و... چقدر فیک هستن و مضر برای سلامتی. و مرغ و شیر و میوه‌ها و غلاتی که بازم مضر هستن برا سلامتی!
من فکر میکنم مسئولین اتفاقا دوست دارن که ما مریض باشیم:((( بیزینسشونه انگار!
کاش یه روزی بیاد که بابت حقوق انسانیمون این همه دلمون نلرزه...
صخره نورد
۰۱ بهمن ۰۰ , ۱۲:۳۶
آره کاملا حرفت درسته. اتفاقا اینجا هم همینطوره، تو چند سال گذشته، تعداد داروخانه ها داره از بقیه مغازه ها بیشتر میشه. نه فقط مرکز شهر که همه جای شهر پر شده از داروخانه و مراکز درمانی!
مطب هر دکتری میری، آدم از سر و کول هم بالا میره. چه طب نوین، چه طب سنتی، چه طب مکمل.
چند وقت پیش برای یه مشکل پوستی یکی از دوستان گفت برو فلان کلینیک طب سوزنی، ببین میتونن این مشکلو حل کنن، گفت وقت قبلی هم نمیخواد، من قبلا رفتم، همینجوری فلان ساعت تا فلان ساعت هستن کارتو انجام میدن، من قبلا رفتم.
منم یه روز عصر پاشدم خوشحال رفتم، دیدم یه کلینیک با کلی تخت که همشون پرن! و بیشتر از یک ساعت منتظر شدم که متخصص طب سوزنیه فقط منو ببینه! و اگر طب سوزنی هم میخواستم باید برای روزهای بعد وقت میگرفتم، چون همه تخت ها پر بودن و کلی آدم هم اونجا منتظر تخت خالی بودن همچنان! یکی با عصا، یکی با ویلچر، یکی لنگ لنگان، یکی برای خوشگل کردن پوستش، یکی برای رماتیسم، یکی برای اعصابش و ... . اینجور جاها میبنی مردم چقدر مستاصل شدن از درمان و حل مشکلشون.
الان تنها بیزینسی که خوب جواب میده تو ایران، حوزه پزشکیه چون همه رو مریض کردن.
حقوق انسانیم آرزوست!

پاسخ :

امیدوارم یه روزی عزت به مردم کشورمون برگرده... و امیدوارم ما هم اون روز باشیم و ببینیم:)
آقاگل ‌‌
۰۶ بهمن ۰۰ , ۰۳:۰۷
یه کتابی رو این روزا باهاش درگیرم به اسم طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک. خیلی کتاب خوبیه. پیشنهاد می‌کنم بخونیش. در راستای همین دوره‌ای که می‌ری و کسب و کاری که داری.

پاسخ :

به‌بهههههه آقاگل 😊
احوالت چطوره؟
کتابه رو دارم. راستش یه کم به فارسی غیرسلیس ترجمه شده! شایدم به انگلیسی غیر سلیس نوشته شده:))))  جذبم نکرد کتابش. اما خوشبختانه همین دوره‌هه یه شرح کامل و واضح از طرح کسب و کار ارائه داد و چندین نمونه طرح کسب و کار آماده هم نشون داد و آخرشم مجبورمون کرد طرح کسب و کارمونو بنویسیم:)))
و خیلی موافقم که نوشتن طرح کسب و کار واقعا مهمه و کمک کننده:)
آقاگل ‌‌
۱۴ بهمن ۰۰ , ۱۷:۵۰
خوب، خوش، سلامت. :)
بعد از یکی دو ماه سخت رفتیم توی خونه خودمون و با تمام کاستی‌هایی که داره، اینجا بیشتر خوش می‌گذره. آرام‌تره و حس و حال کار بیشتر به سراغم میاد.
.
برای این جلسات کسب و کارهای کوچک یک سری جلسات هفتگی هست برات می‌فرستم. یه جور دورهم‌خوانی داریم براش. مرتضا چرخ‌زرین که خودش دیجیتال‌مارکتر هست، هر هفته بخشی از کتاب رو ارائه می‌ده و درباره‌اش حرف می‌زنیم. این طوری گیرایی و چسبندگی موضوع بالاتر می‌ره.

https://b2n.ir/tuesdays-book

هر هفته سه شنبه‌هاست جلساتش. اگر خواستی توی تلگرام یا اینستا پیام بده تا لینکش رو برات بفرستم. اینجا ندارمش الان.

پاسخ :

خب به سلامتی و دل خوش:) 
یادمه اولین خونه‌ای رو که خریدیم، وقتی داشتیم رنگش میکردیم، یهو بابام رو زیر انداز وسط سالن دراز کشید و زل زد به سقف! گفت چه خوبه که دو خونه خودمون هستیم! که این سقف مال ماست:)

میشناسم چرخ زرینو... اما فک کنم خیلی وقته آنفالوش کردم 🤭🤭
درمورد بوم کسب و کار هستش؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan