در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

582. برای شما تعریف کنم بلکه این هیجان درونم بخوابه!!

جریان پست رو یادتونه؟

تا اونجا براتون گفتم که کارمند بازرسی پست بوشهر گفت نهایتش اینه که پنلشو میبندیم...
خب بعد چند روز حمیدرضا رفت بسته پست کرد و این آقا دوباره به ازای هر بسته دو هزار تومن گرفت!

به محض اینکه کد رهگیری به دستم رسید دوباره تو سامانه پست شکایت ثبت کردم و عکس پرینتی که متصدی پست پایگاه گرفته بود رو برای کارمند بازرسی پست بوشهر فرستادم. و گفتم دوباره پول گرفته.

گویا بازرسه زنگ زده بود به متصدیه، متصدیه هم شکش برده بود به حمیدرضا و زنگ زد به شماره فرستنده روی جعبه. به حمیدرضا گفت شما هی شکایت میکنید؟ حمیدرضا هم گفته بود آره! گفته بود واسه دو تومن شکایت کردی؟! گفته بود من شاید بخوام در ماه 100 تا بسته بفرستم. خب میشه 200 تومن! متصدیه گفته بود دیگه ازت بسته تحویل نمیگیرم! ببر تو شهر پست کن!

خب من در کسری از ثانیه این جمله رو برای آقای بازرس فرستادم و گفتم این میگه ازت بسته نمیگیرم. آقای بازرس زنگ زد و گفت غلط کرده وظیفه شه بگیره. شما هم بیا بازرسی شکایتتو کتبا ثبت کن.

ما هم فرداش رفتیم که شکایت ثبت کنیم که طبق معمول این مدت حمیدرضا فراخونده شد و مجبور شدیم برگردیم! (بوشهریا اگه کسی اینجاست، میدون ساعت همون میدون قدسه؟؟ و سازمان حج و زیاره دقیقا کجاست؟؟ یعنی اسمش تو نقشه چیه؟؟ یا اصن اگه میدونید پست مرکزی دقیقا کجاست ممنون میشم بهم بگین) دقیقا به خاطر ندونستن اسمای عامه نتونستیم زود خودمونو برسونیم...


خلاصه که من امروز دوباره رفتم بسته پست کنم! صدای قلبمو میشنیدم که چطور با هیجان میتپه!! اولش یه کم منو علاف کرد و نفراتی که بعد من اومده بودنو راه انداخت. بعد که بسته ها رو وزن کرد و وارد سیستم کرد گفت خانم فلانی، من دوباره این دو تومنو از شما میگیرم!! ولی جون خودت نرو باز شکایت کن برا دو تومن!

اولش سکوت کردم. ولی باز روی ناچیز بودن دو تومن تاکید کرد. بهش گفتم شما دو سال پیش یه کارتن دو هزار تومنی رو به ما فروختین ده هزار تومن!! گفتم به تعداد دفعاتی که پول اضافی بگیری من شکایت میکنم!

گفت این شکایتا به جایی نمیرسه که. من رفتم پست بوشهرو توجیه کردم!

اینجا من یه کم حس کردم ممکنه راست بگه! چون من دیگه پیگیری نکرده بودم که نتیجه چی شد. ولی گفتم اوکی بازرسی به من بگه حق با شماست، من دیگه شکایت نمیکنم. تا الان که همش گفتن حق با شما نیست.

گفت تو زنگ میزنی تهران. من بوشهرو قانع کردم. گفتم من تو سامانه شکایت ثبت میکنم ولی زنگ میزنم بازرسی بوشهر!

گفت خب از دفعه بعد میگم سیستمم قطعه و بسته تو نمیفرستم!  گفتم شما همین الان بگو سیستمم قطعه! گفت هیچ کاری نمیتونی بکنی وقتی سیستمم قطع باشه! گفتم شما بگو سیستمم قطعه بعد ببین من چیکار میتونم بکنم!! در ضمن من این جمله تونم حتما به بازرس پست میگم، همونطوری که وقتی به همسرم گفتی دیگه بسته نیار، بهشون گفتم!

توجهمو جلب کرد به قیمت روی برچسب و قیمت پرینت شده. خب قیمت پرینت شده بیشتر بود. گفت این مالیاته که از شما نمیگیرن از من میگیرن!(1) گفتم اولا که تو برگه پرینت شده ست و من دارم پرداخت میکنم! در ثانی (دستمو گذاشتم روی ردیف مالیات و گفتم) اینم مالیات!!

گفت این دو تومن نه منو گدا میکنه نه تو رو شاه! گفتم یه ضرب المثلی هست درمورد تخم مرغ، که اتفاقا الان قیمت تخم مرغ دو تومنه!!

تهشم کیفمو برداشتم و گفتم اگه همه مث من پیگیر بودن الان وضع مملکت این نبود!!!


تا از مرکز پست بیرون اومدم، زنگ زدم به کارمند بازرسی. اونقدددر بهش زنگ زدم که دیگه تا اسممو میگم میشناسه! گفت چرا نیومدی شکایت ثبت کنی؟ گفتم شوهرمو فرستادن ماموریت نشد که بیام. بعد تا اومدم بگم امروز چی شد، گفت وایسا بزنم اسپیکر رییسمون بشنوه چی میگی. خلاصه جربانو براش تعریف کردم. گفت هررر زمان که گفت سیستمم قطعه زنگ بزن به من. گفت به شدت پیگیر این شکایت هستن و گفت اصلا نگران هیچی نباشم! :)

البته تهشم باز گفت که نهایتا پنلشو قطع میکنیم!! ولی بازم دمشون گرم که رسیدگی میکنن!

البته خب منم واقعا کوتاه بیا نبودم خب.

خلاصه که اوففففف :)))


(1) من یه چیزی رو متوجه نمیشم! این مالیات مگه برای کسایی که درآمد دارن نیست؟؟؟ پس چرا همیشه مشتری پرداختش میکنه؟؟ یعنی الان من که تو سامانه مالیات ثبت نام کردم (به خاطر پنل پرداخت سایت و به خاطر دستگاه پوز) باید این مالیاتو از مشتری بگیرم؟؟؟ یا این مالیات بر درآمد منه؟؟؟

+ آیا اگه صدای متصدی پست رو ضبط کنم جرمه؟؟؟

عاشق بارون... ⠀
۰۴ اسفند ۰۰ , ۱۶:۴۹
با این توصیفاتی که تو گفتی من بعید می دونم حتی شکایتت هم به نتیجه برسه. شاید نهایتش طرف رو راضی کنن که فقط از تو اون مقدار اضافه رو نگیره که ماجرا تموم شه. زورشون نمی شه وگرنه این همه مدت یه کاری می کردن. فایده نداره به نظر من.
و اینکه دقیقاً یادم نیست این مقدار اضافی که گفتی چی بود؟ چون من هم همیشه وقتی چیزی پست می کردم اون قیمتی که از من می گرفتن بیشتر از چیزی بود که توی فاکتور نوشته بودن و توی سایت زده بودن. این هم که می گی همونه؟

پاسخ :

اتفاقا بارون جان، مطمئنم شکایتم به نتیجه میرسه.
اینجا چون شهرک نظامیه ورود برای عموم آزاد نیست. رو این حساب بازرس نتونسته بیاد داخل. ولی احتمالا هماهنگ کنیم واردش کنیم. اگه قرار بود بی نتیجه باشه متصدیه اینقدر تلاش نمیکرد شکایت کننده رو پیدا کنه.

بله عزیزم همونه. تو سامانه رهگیری پست، بخش شکایت مشتریان، یه گزینه دقیقا برای این موضوع داره.
هر مبلغی که پرداخت میکنی باید همون مبلغی باشه که برات پیامک میشه یا تو فاکتور پرینت میکنن.
مبلغ اضافه‌ش دو تومنه، تو متن گفتم. اما کارتناشو چند برابر قیمت میفروشه.
ضمن اینکه به ضرب المثل تخم مرغ دزد شتر دزد میشه اشاره میکنم و قیمت فعلی تخم مرغ:) 

و اینکه تو مگه یادت نیست من چطور اون دوره‌ای که حقم بود رو گرفتم؟ من آدم کوتاه اومدن نیستم. تا خود قیامت به ازای هر ارسال شکایت ثبت میکنم 🙃
مترسک ‌‌‌‌‌
۰۴ اسفند ۰۰ , ۱۸:۱۰
دربارهٔ منطقِ مالیات گرفتن‌هاشون منم راستش خیلی سر در نمیارم ولی ضبط کردن صدا و تصویر (که اسکرین‌شات هم شاملش هست) طرف می‌تونه بابتش شکایت کنه، در مواردی جرم هم ممکنه محسوب بشه

پاسخ :

اسکرین شات رو میدونستم. رو همین حساب شک کردم ضبط صدا هم جرم باشه...

+ تو چرااااااا کامنتاتو میبندی خب؟ دیگه حالا سالی یه بار مینویسی لااقل کامنتا رو باز بذار:////
یاسی ترین
۰۴ اسفند ۰۰ , ۲۲:۳۶
وای چه اصراری داره پول زور بگیره 😐😐😐😐
خوبش می‌کنی
کم نیار
پوفففف
هوپ ...
۰۵ اسفند ۰۰ , ۰۸:۳۹
من دلم روشنه که شکایتت به جایی میرسه.
بهش میگفتی مردک اگه با دو‌ تومن شاه نمیشی پس نگیر!!!
افتخار میکنم بهت

دقیقا میری کافه مالیاتشون رو میدی میری رستوران مالیات میدی! خیلی زور دراره! حقوق کلینیک ما که با کم کردن مالیات ده درصدی پرداخت میشه. مطب هم که دستگاه پوز وصله به اداره مالیات. بعد تازه میگن اگه درامد سالیانت از ۸۰ ملیون بیشتر بشه مالیاتت ۲۰ درصد میشه!!!  بعد میگن چرا پزشکا فرار مالیاتی دارن.

پاسخ :

از روزی که این کامنتو دادی دارم بهش فکر میکنم!
سالی هشتاد تومن میشه ماهی چندغاز!
و ما که سود محصولاتمون از درصد مالیات کمتره:/
چرا مالیاتو رو سود نمیبندن؟:)) ضرره که
بهارنارنج :)
۰۵ اسفند ۰۰ , ۲۰:۲۲
مالیات برا ما مردم معمولی کارمنداس که حقوق نگرفته ازمون میگیرن حتی سرکار ما درصد میدیم هیچ مالیاتم از ما میگیرن

پاسخ :

واقعا. اونایی که میلیاردی درآمد دارن بلدن چجوری از زیر مالیات در برن:/
عاشق بارون... ⠀
۰۷ اسفند ۰۰ , ۱۱:۳۲
بله بله! خیلی هم عالی که آدم کوتاه اومدن نیستی! :)) ولی من شک دارم ازینکه اونا کاری کنن. مثلاً فکر کن تو همچنان به شکایت ها ادامه می دی تا اینکه ازین شهر هم مثلاً منتقل می شید و می رید یه جای دیگه! :دی
ولی واقعاً خوبه که آدمایی مثل تو هنوز پیگیرن و خسته و بی خیال نشدن. حالا تو هر موردی. :)

پاسخ :

اوکی شد بارون جان:)
الان دو سریه که دیگه پول نمیگیره:)
اگه همه پیگیر باشن خیلی چیزا حل میشه. ولی اگه فکر کنی خب من دارم میرم پس ولش کن هیچ وقت چیزی عوض نمیشه:)
هوپ ...
۰۸ اسفند ۰۰ , ۲۲:۱۶
دقیقاااا ینی کسی ماهی ۶/۵ اش بشه هفت تومن باید مالیات بیشتر بده. نمیدونم واسه بقیه مشاغل هم اینطوریه یا نه ولی واسه ما مالیات با افزایش درامد پلکانی زیاد میشه.

پاسخ :

اصلا مساله من اینه که وقتی ماهی 10 تومن میفروشم، یک و نیمش سود نبوده که بخوام حالا دو تومن مالیات بدم:/
اوضاع داریم به خدا:))))

عاشق بارون... ⠀
۱۰ اسفند ۰۰ , ۱۶:۲۹
خب خدا رو شکر! :)) حالا فقط از تو پول نمی گیره یا از همه؟ :))
مسئله اینه که خیلی ها اعصاب این پیگیری رو ندارن! :)) ولی قطعاً کار درست همینه! آفرین که موفق شدی! :))

پاسخ :

میشد پیگیری کرد که مجبورش کنن بنر بزنه و اینا...  ولی من وااااقعا وقت نداشتم یه صبح پاشم برم تا پست مرکزی بوشهر... و حتی نمیدونستم کجا هست!
فقط امیدوارم بقیه هم بفهمن که میتونن برای حقشون تلاش کنن:) 
x
۰۶ مهر ۰۱ , ۲۳:۲۹
این آدم هایی که مال مردم رو این جوری با نارضایتی زیادشون میخورن ، اگر میلیارد میلیارد پول در بیارن بازم هیچ برکتی تو زندگی شون نیست ..... بازم هیچی ندارن ....
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan