در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

یک بوم و دو هوا

اینایی که بهشون میگن اغتشاشگر...

ورژن چهل سال پیششون اسمشون انقلابی بود!!!!!

بحثم سر درستی و نادرستی کارشون نیستا...

سوالم اینه که فرق اینا با اونا چیه؟؟

روششون؟؟

هدفشون؟؟


لوسی می
۱۳ دی ۹۶ , ۱۸:۵۳
هم روششون هم هدفشون.
سی چهل سال پیش به اموال عمومی و خصوصی و مردم و حتی نیروهای امنیتی خسارت وارد نمی کردن فقط اعتراض میکردند، و هدفشون هم استقلال بود نه وابستگی!

پاسخ :

هدف تغییر رژیم بود. نبود؟!
روش هم که تظاهرات بود.
بعد یعنی اگه جایی رو آتیش نزنن اسمشون میشه انقلابی؟؟
فقط امیدوارم به خیر بگذره...
بهارنارنج :)
۱۳ دی ۹۶ , ۱۹:۰۰
فرقشون در تخم مرغ:)))
آسیب زدن به اموال عمومی به هرنیتی اشتباهه...
اون زمان اشتباه بود چون ما شده بودیمبود برده کشورهای بیگانه اونا تعیین میکردن چی بغروشیم اخرشم هیچ هیچ..انقلاب برای استقلال بود ...
الانم مشکلات و ضععف بعضیا هست اما اساس اشکال نداره مجریا مقصرن!منتهی بغضیا از اب گل الود ماهی میگیرن..
کجا بود زمان انقلاب انقلابیا ادمای بیگناه بکشن؟
حداقل اونا میفهمیدن چی میخوان

پاسخ :

من این قضیه "برده کشورهای بیگانه" رو قبول ندارم حقیقتا!!!
و اینکه اساس اشکال نداره هم!
و اینکه تظاهر کننده ها کسی رو کشتن رو هم!
و اینکه اونا میدونستن چی میخوان رو هم ایضا!! :))))))
عاشق این تفاهم بینمونم!!! :)))))))))))
گرافیست ارشد
۱۳ دی ۹۶ , ۱۹:۰۳
الان دیگه یک بوم و دو هوا نیست ، یک بودم چند هواست !

پاسخ :

کلا بستگی داره چی به نفع کی باشه!!!
بهارنارنج :)
۱۳ دی ۹۶ , ۱۹:۱۴
قبول نداری کشتن؟؟؟

مندوتا ازدوستام توبیمارستانن یکی همدان یکی اصفان..
خیلی زخمی و خرابکاری کردن..اصفهان هم کشتهبه داشته!همدان نپرسیدم فقط میدونم کلیکه زخمی داشتن

پاسخ :

سوال اینجاست که کی کشته؟؟
منم چیزایی دیدم که میترسم بگم فیلترم کنن :)))
بماند :)
بهارنارنج :)
۱۳ دی ۹۶ , ۱۹:۱۸
درجوابت به لوسی می
اعتراض حق مردم..
البته مردم انسان..نه اینا!
اگرمردم اعتراض نکنن به نقص ها که نمیشه..من مخالفت قبول دارم اعتراض به گرانی وبیکاری اما کاری که کردن یه شورش و وحشی گری بود در بعضی جاها شایدم خیلی جاهاالبته من پیگیر نیستماین این چندموردم ا دوستام درجریان گذاشتنم

پاسخ :

انسانیتو قرار نیست من و تو تعیین کنیم :)
چون یه عده مث ما فک نمیکنن دلیل نمیشه انسان نباشن.
مترسک ‌‌
۱۳ دی ۹۶ , ۱۹:۲۰
همون زمان هم شاه و ساواک بهشون می‌گفتن «خائن» و «خراب‌کار» و «کمونیست» و «مزدور»!
یعنی می‌خوام بگم دقیقاً مسأله سر جایگاهشون؛ هر کسی قدرت دستش باشه و هر کسی که معترض باشه، چنین الفاظی سمتِ هم پرت می‌کنن!

پاسخ :

شده جریان همون جوکه که میگفت هر کی مث من فک نکنه خره!! :))
بهارنارنج :)
۱۳ دی ۹۶ , ۲۰:۴۵
کشتن ادما واسیب بهشونبخاطر مشکل با کسای دیگهبعید میدونم نیازی به فکرداشته باشه...

من حمایت نمیکنیم ازکسی...
اپضاع که بس خراب است مشکل زیاد..منم راصی نیستم از وضع موجود
مطمینم همه معترضام بدنبودن مثل همیشه یه عده هستن که ضررن وخطر

پاسخ :

میدونی... سیاست کثیف‌تر از چیزیه که من و تو بتونیم تصور کنیم!!
اینه که که نمیشه با اطمینان گفت کی کشته و چرا کشته!

منم حمایت نمیکنم.
میترسم با این کارا اوضاع بدتر هم بشه!!
شوهرمم نظامیه، واسه اونم نگرانم!!
بهارنارنج :)
۱۳ دی ۹۶ , ۲۰:۵۰
میدونی من اخرین سری که فضای مجازی صحبت کردم وکامنت گذاشتم. در این موارد خیلی پشیمون شدم چون بحث و کدورتگفتگو شد درصورتی که اخرش معلوم شد حرف و نظرات یکی بود فقط بیان فرق داشت من جنبه دیگشو میگفتم اونم یه جنبه دیگه و حرف هردو قبول داشتیم منتها عیب فضای مجازیه..خلاصهبیخیال اصلا پاک کن کامنتامو من طاقتشو ندارم:)))یعنی ارزششم ندارهمن کدورت پیش بیاره

پاسخ :

من خودمم هر بار پست سیاسی میذارم زود پشیمون میشم :))))
فعلا به نظرم نمیرسه کدورتی بینمون ایجاد شده باشه!
من به عقاید تو احترام گذاشتم همیشه.
از تو هم تا حالا بی احترامی به عقایدم ندیدم.
دیگه چهارتا کلمه نتونیم با هم حرف بزنیم که کلاه‌مون پس معرکه‌س!

آقاگل ‌‌
۱۳ دی ۹۶ , ۲۱:۳۰
سلام.
از این مسائل بگذریم. خودتون دوتا خوبین؟ :)

پاسخ :

خوب
عالی
ممنون ^__^
بهــ ــار..
۱۳ دی ۹۶ , ۲۱:۳۶
اقا کامنت منم همون کامنت مترسک :)))

پاسخ :

عه! بهار! سلام ^__^
ماهی کوچولو
۱۳ دی ۹۶ , ۲۱:۴۲
روش شون فرق داشت جایی رو آتش نزدن کسی رو نکشتن متمدنانه معترض شدن

پاسخ :

خب این بی فرهنگی دستاورد چیه؟!!!
کلا خیلی چیزا از بین رفته دیگه... یکیش تمدن مردم!
وگرنه هدف یکیه. روش هم که تظاهراته.

بهارنارنج :)
۱۳ دی ۹۶ , ۲۲:۲۸
پس بگو نگران اقاتی:دی

پاسخ :

اون که نگرانی همیشگیه :)))
کیان شریعتی
۱۴ دی ۹۶ , ۰۰:۳۸
منم با خراب کردن و آسیب زدن به اموال مردم مخالف هستم.
هر رژیمی برای سرکوب مخالفان و دوام حکومت و یا سلطنتش، یکسری القاب رو به مردم میده. یکی نیشه خائن، یکی وطن فروش، یکی اغتشاشگر و...

پاسخ :

متاسفانه سالهاست فرهنگسازی فراموش شده.
مردم همیشه عصبی‌ان و بلد نیستن بدون خشم کاری کنن.
شما تصور کن دو تا راننده دعواشون بشه، اولین اتفاق چیه؟
یکی قفل فرمون میکشه شیشه اون یکی رو میشکنه!!!
حالا اعتراض در ابعاد بزرگتر نتیجه‌ش میشه چیزی که دیدیم.

با خط دوم کامنتتون خیلی موافقم.
با خط اول هم موافقمااااا ..‌. ولی با خط دوم موافق‌ترم :)
لوسی می
۱۴ دی ۹۶ , ۱۲:۱۹
هدفی که به خاطرش دست به یک اقدامی میزنیم تعیین کننده ترین ملاک برای بیان صحت و درستیِ یک اقدامه.
امام علی به جنگ با قاسطین و مارقین و ناکثین رفت. آیا میشه بگیم که امام جنگید، آنها هم جنگیدند و هر دو حکومت رو میخواستند! پس اینها مثل همند!
هدفی که براش کار میکنیم تنها عامل تعیینِ هویت کار ماست. زمان انقلاب هدف این بود که استقلال اتفاق بیفته.اصل ماجرا از قضیه ی کاپیتولاسیون شروع شد که رسما برده ی بیگانه بودن ما رو تایید میکنه(چیزی که به بهارنارنج گفتی قبول ندارم). _ملت ایران را از سگهای امریکا پست تر کردند. اگر چنانچه کسی سگ امریکایی را زیر بگیرد، بازخواستش می‌کنند؛ اگر شاه ایران یک سگ امریکایی را زیر بگیرد بازخواست می‌کنند؛ و اگر چنانچه یک آشپز امریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، بزرگتر مقام را زیر بگیرد، هیچ کس حق تعرض ندارد! چرا؟ برای اینکه می‌خواستند وام بگیرند از امریکا!..... آقا! اگر این مملکت اشغال امریکاست، پس چرا این قدر عربده می‌کشید؟! پس چرا این قدر دم از «ترقی» می‌زنید؟! اگر این مستشارها نوکر شما هستند، پس چرا از اربابها بالاترشان می‌کنید؟! پس چرا از شاه هم بالاترشان می‌کنید؟!....ای شاه ایران، به داد خودت برس. به داد همه ما برسید. ما زیر چکمه امریکا برویم، چون ملت ضعیفی هستیم؟! چون دلار نداریم؟(صحبتهای امام در رد کاپیتولاسیون)_ما میخواستیم مستقل باشیم. بله قطعا نسبت به رژیم اون زمان، انقلابیون اغتشاش گر بودند اما هدفمون مقدس بود. الان هدف چیه؟؟!
اصلا یک هدف مقدس برای اغتشاشگران امروز میشه تعیین کرد؟؟!
اینها در قضایای سال 88 خواستند هدف مقدسشون رو مقابله با بی قانونی بذارند. یعنی بگن به حمایت از قانون وارد صحنه ی اعتراض شدن. یعنی قانون نظام و دموکراسی انتخابات رو مقدس می دونستند که بایدبهش پایبند باشیم و ادعا میکردند که نظام به این قانون دموکرات پایبند نبوده پس میام در حمایت از قانون اعتراض میکنیم. اما خودشون چقدر قانون پایبند موندند؟! اگر قصدشون واقعا حمایت از قانون بود چطور به لعنت فرستادن و مخالفت با اصول قانون اساسی ختم شد؟! پس حمایت از قانون بهانه بود برای رسیدن به براندازی نظام. خب اگر قرار بر براندازی نظام بود چرا از اول نگفتند که این هدف اصلیشونه؟ چون میدونستند که مردم به خاطر براندازی با اونها همراه نخواهند شد و مردم همچنان حامی نظام هستند. همیشه همه ی نظامها در همه جای عالم و همه ی تاریخ، برای بقای خودشون اقداماتی می کنند و با مخالفانِ علنی که دست به اعمالی بزنند که ضدقانون اون نظامه مقابله می کنند. کما اینکه زمان شاه هم اتفاق افتاد. اما وقتی که اعتراضات حداکثری بشه، و همه ی ملت به این باور برسند که نظام حاکم فاسد است و اونقدر فاسد هست که ارزش داشته باشه به مقابله باهاش برخیزیم و حتی در این راه خون بدیم تا نظام عوض بشه، مطمئن باش برای این نظام هم این اتفاق میفته. اگر روزی فساد نظام به این حد برسه مطمئن باش انقلاب دیگری اتفاق خواهد افتاد. اون موقع همه ی مردم مثل زمان انقلاب برای براندازی نظام هماهنگ میشن نه اینکه چند نفر پاشن با مامورها و بقیه ی مردم درگیر بشن و اموال عمومی رو آتش بزنن که فقط همونا به یه وضعیتی اعتراض دارن! و اگر هم مامورها باهاشون مقابله کنند اسمش بشه وحشیگری نظام!!
حالا شما به یه وضعیتی اعتراض داری و هدفت رو هم بقیه قبول ندارن که باهات همراه بشن و نظام رو ساقط کنن، بازم میتونی بیای به اعتراض اما در چارچوب قانون نظامی که اکثریت قبولش دارن، اما نه اینکه به جان اموال عمومی و ملت بیفتی! دموکراسی همینه دیگه. رأی اکثریت. اکثریت ملت ما با بقای این نظام مشکلی ندارند. پس اونهایی که با نظام مشکل دارن باید خویشتنداری کنند نه اینکه بخوان حرف خودشون روبه هر قیمتی به کرسی بنشونن!! این واقعا اسمش اغتشاشگری در نهایت سخیف بودن و بی هویتیه!


ببخشید طولانی هم شد اما سوالت کلیدی بود. شاید سوال خیلیهاست برای همین مفصل جواب دادم.

پاسخ :

ممنون :)
جناب دچار
۱۴ دی ۹۶ , ۱۳:۰۵
به نظر من فرقشون توی رهبریه جریانه
+ اگه سریال کیمیا یادتون باشه اونجا هم مشخص بود که هم انقلابی ها فعال بودن هم اغتشاش گرها... اونایی که خونه و شرکت های مردم رو به اسم انقلاب مصادره میکردن :)

پاسخ :

یعنی مستندتر از سریال کیمیا نبود؟!! :))))
لوسی می
۱۴ دی ۹۶ , ۱۳:۱۹
قربونت ^__^

پاسخ :

^__^
جو لیک
۱۵ دی ۹۶ , ۰۰:۳۱
طرفشون:دی

فی الواقع دست اندر کاران هیچ انقلابی تا وقتی اون انقلاب انقلاب نشده انقلابی نیستن:-" به بلاگر دیگری هم گفتم, تاریخ ترسناک یه جمله جالب داره میگه شورش انقلابیه که موفق نشده:دی شما تا وقتی موفقیتی حاصل نشده بوده مجاز بوپی به اون چهار سال پیشیا هم بگی شورشی:دی

+احساس می کند گره مهمی از مشکلات بشریت گشوده است

پاسخ :

دقییییقا :)))

جمله هشت ریشتری‌ای بود ^__^
👌👌👌👌👌
جو لیک
۱۵ دی ۹۶ , ۰۰:۳۴
آم. آقا حالا شتید من اشتباه می کنم ولی چهل سال پیش هم به اموال عمومی آسیب می زدن و عکساشم هست و تو داستان ها هم خوندم من حتی:-؟ نظر به اینکه داستان های انقلابی از زیر دست ارشاد میگذره به نظر نمیاد اونی که داستان نوشته در مورد کوکتل مولوتوف پرت کردنا و لاستیک آتیش زدنا و اتوبوس هل دادنا رو به جرم فتنه برانگیزی گرفته باشن:-/

پاسخ :

آره بابا.
منتها مشکل اینجاست که به قول تو سانسور کردن.
حالا یه عده‌ای شاهد زنده بودن اون زمان، واسه ما تعریف کردن.
یه عده هم فیلماش دستشون رسیده و برا ما گذاشتن!!
ولی خب اون عده‌ها تعدادشون اون قدری نیس که کل جامعه رو پوشش بدن!!

لوسی می
۱۵ دی ۹۶ , ۱۲:۵۳
من در پاسخ به جولیک بگم که جمله ی جالبی بود که تا انقلاب به ثمر ننشینه مخالفان اسمشون شورشیه. همیشه همین بوده و کاملا درسته منم همینو گفتم که وقتی این نظام به اوج فساد برسه و مردم در براندازیش همراه بشن انقلاب دیگری رخ خواهد داد اما تا اون موقع که مردم برای فساد نظام به اجماع برسند مخالفان باید خویشتندار باشن و به رای اکثریت احترام بذارن.
اما در مورد خسارت به اموال عمومی، هرکس این کار رو کرده اشتباه کرده! ما هیچوقت انقلابیها رو تقدیس نمیکنیم. اون زمان موقع انقلاب فقط ملتِ اسلامخواه که انقلاب نکردن! کمونیستها بودن،مارکسیست ها بودن، حزب توده بود،مجاهدین خلق بودن و خیلیهای دیگه که مشارکتشون در انقلاب باعث ادعاداشتنشون هم شد و تبعات زیادی بعد از تصویب جمهوری اسلامی،برای نظام ایجاد کرد و خیلی ها رو هم به کشتن داد.
از ابتدا منش مسلمانی بر این بوده که هدف وسیله رو توجیه نمیکنه.
مرام مسلمانی این اجازه رو نمیده که کسی به بهانه ی اعتراض بخواد به اموال عمومی خسارت بزنه. ما هم ادعا نمیکنیم که در اون زمان هرکسی که انقلاب کرد همه ی کارهاش درست بود خیلی ها که اصلا قصدشون انقلاب اسلامی نبوده، فقط به دنبال سقوط رژیم بودن چون فساد رژیم آشکار بود. اونهایی هم که با شورشها همراه شدن ولو اینکه خمینی پرست هم بوده باشن، باز هم قدیس نبودن و کسی ادعا نکرده که همگی بهشتی و الگو و مقدس هستند!! هرجایی این اتفاق میفته.مهم اینه که اون کسی که این قضایا رو رهبری میکرد با این اقدامات مخالف بود.
شاهدان زنده و عینی چیزهایی دیدند و به ما هم گفتند، ما هم میدونیم که به بهانه ی انقلاب کردن خیلی کارها کردند! بی خبر نیستیم اما مهم اون منشیه که انقلاب رو به ثمر نشوند. اون بیس فکری و هدف اصلی مهمه. تو همه ی جوامع نخاله هایی هستند که از آب گل آلود ماهی میگیرند. ائمه ی ما هیچوقت نتونستن از پسِ مردم بر بیان و اونها رو طبق الگویی که خودشون میخواستند هدایت و رهبری کنن. جامعه ای که پیامبر _صلوات الله علیه ساختند و مردمی که پیامبر تربیت کردند کمتر از نیم قرن بعد در اوج وحشیگری نوه ی همون پیامبر رو به قتل رسوندند. آیا میشه منش رهبریِ اون جامعه، و منش حکومت داری اون رهبر رو زیر سوال برد به خاطر مشکلاتی که وجود داشت و مخالفانی که بودند و سازگار نمیشدند؟! نه! ملت همیشه در اقداماتشون مختارند و ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.

پاسخ :

نگا باهات موافقما. ولی چندتا سوال مطرحه این وسط!
از کجا میدونی رای اکثریت چیه؟؟ معیارت واسه سنجشش چیه؟
دوم اینکه جریان "خیلیها رو به کشتن داد" رو مطرح کردی، با خلخالی آشنایی داری؟

لوسی می
۱۵ دی ۹۶ , ۱۵:۴۴
الان معیارم برای رأی اکثریت همراهیه. وقتی یه عده میریزن تو خیابون و تعداد هر تجمعی حتی به هزار نفر هم نمیرسه نشون دهنده ی عدم همراهی ملت با این اعتراضاته. بعد بیا راهپیماییها و اعتراضات زمان انقلاب رو نگاه کن. ملت کلا پایه ی اعتراض و تو خیابون ریختن علیه رژیم اون زمان بودن حتی وقتی که حکومت نظامی اعلام میشد بازم مردم میریختن بیرون و همین هم باعث سقوط نظام شاهنشاهی شد. الان چی؟ الان یه عده اعتراض میکنن، بقیه باهاشون درگیر میشن که اعتراض نکنین این نظام خوبه فلانه! دیدم که میگما! بعد اونا گوش نمیکنن و درگیری میشه و بعد ملت یهو مثلا یه روزی مثل نه دی میریزن بیرون که ما حامی نظام هستیم. خب این اسمش نظر حداکثره دیگه. واقعا جمعیت تمام معترضین همه ی شهرها رو اگر جمع بکنی به اندازه ی جمعیت تهرانی ها در نه دی ماه میشه؟؟! نمیشه.
اگر ملت با نظام همراه نبودند هر سال روز قدس و 22 بهمن راهپیمایی نمیکردند. پای صندوقهای رأی نمیرفتند. اینها ملاکه دیگه. این یعنی ما نمیخوایم این نظام سرنگون بشه. تعداد آدمهایی که تو هر شهر میرن راهپیمایی 22 بهمن رو مقایسه کن با تعداد آدمهای معترض. همین کافیه. همین میشه نظر اکثریت. شاید همه ی ما اعتراضهایی داشته باشیم که داریم، یه عالمه هم اعتراض داریم اما به سرنگونی نظام و ایجاد خلل در کار نظام که راضی نیستیم. شاید بگی یه عده می ترسند که نمیان! نه نمیترسن. هنوز فساد نظام در اون حدی که ارزش قیام داشته باشه براشون رو نشده. پس هنوز اوضاع اونطوری نیست که ملت به سرنگونی نظام راضی باشند. این همه شبکه های ماهواره ای از مردم میخوان که فلان روز بریزن تو خیابون. خدایی چندنفر میان؟
اینها همونهایی هستن که شاه میگفت تو خیابون احدی اگر دیده بشه حق تیر هست و کشته خواهد شد و رسماً اعلام میکرد که هرکسی بیاد بیرون می میره، اما اینها میریختن بیرون، تو خیابون تانک رفت و آمد میکرد اینا میریختن بیرون! جنازه ها رو هم جمع میشد کوتاه نمیومدن! که بگن زیر بار ستم نمیکنیم زندگی! جان فدا میکنیم در ره آزادگی! خخخخخ!
بله در مورد آقای خلخالی شنیدم چی میخوای بگی در موردش؟؟! بحث سر ایشون زیاده. من چیزهایی که میدونم از نوشته ها و خاطره ها شنیدم و خودم که چیزی نمیدونم چون نبودم! در نتیجه نمیتونم در مورد کارهاش قضاوتی بکنم. خیلی ها در اوایل انقلاب تندرو بودند و کم کم راه و روش و منش اصلیشون رو شد و کم کم نظراتشون تغییر کرد در نتیجه برای هرکسی در دوره ی خودش باید قضاوت کرد و ملاک قضاوت افراد وضعیتشون در همون لحظه ست نه سوابقشون. شهید بهشتی که از عناصر اصلی نظام بود ایشون رو برکنار کرد و گفت این مدل دادگاه ها رو جمع میکنم، خب من طبیعتا شهید بهشتی رو بیشتر از آقای خلخالی قبول دارم! بعد هم تا جایی که میدونم ایشون بعد از آرام شدن اوضاع انقلاب با منش سیاسی اصلاح طلبان همراه شد.

پاسخ :

خب معیارت اشتباهه عزیز دلم :)
الان منه نوعی... که حتی پستا و کامنتامو سانسور میکنم، معلومه جرات نمیکنم برم تو خیابون.
پای صندوق رای هم رفتم. ولی نه با اون هدفی که تو گفتی.

جو لیک
۱۵ دی ۹۶ , ۲۲:۳۴
آقا حالا من امیدوارم که نیان گندم رو به خاطر چیزایی که داریم میگیم بگیرن، ولی وقتی نه دی و بیست و دوی بهمن کارمندا و بچه مدرسه ای ها رو به زور و تهدید می برن بیرون وجدانی جمعیت این مناسبت ها رو به هیچ چیز نسبت ندین :دی
بعد الان چیزی که برای من سواله اینه که شما از کجا میدونی جمعیت معترض چند نفرن؟ چطوری شمردی؟ فیلم و عکس رو که ملت میگیرن، ملت هم که بین جمعیت ایستاده ن، شما اگه بیست و دوی بهمن با دوربین گوشی خودت عکس یا فیلمی بگیری چقدر از جمعیت رو بازتاب میده؟ نهایتا سی نفرِ دورت رو. برای شمارش نمای بالا لازمه، نمای بالا نداریم از معترضین :دی
این از این.

مساله بعدی اینکه چرا ملت رای میدن. من خودم جزو اونایی بودم که تو انتخابات رفتم بیرون و با ملت حرف زدم و مجابشون کردم که رای بدین. ملت رای نمی دادن میگفتن برن بمیرن همه شون :دی خود آقای خامنه ای گفت رای بدین «حتی اگر با نظام مخالفید». دقیقا استدلال ملت این بود که ما میریم رای میدیم، باز میگن رای ملت مشروعیت نظامه و با رایشون به ما آری گفتند. استدلال ما هم این بود که اونا بهرحال این رو میگن، چه مشارکت سی درصد باشه چه هفتاد درصد. شما پاشو برا حق انتخابت بجنگ. مساله ای که هست اینه که یه عده تندرو مذهبی یا ذوب در ولایت هستن که اونا همیشه رای میدن به گزینه مورد نظرشون که معمولا هم یه نفره و پراکندگی رای ندارن، چون آقا براشون تعیین می کنه نظرش به کی نزدیکه. شما میتونی وا بدی و رای ندی و مشارکت نکنی، ولی بازم کسی نمیگه مردم غیور ایران مخالفتی داشتند. چون اون تندرو مذهبی ها رایشون رو میدن، تهش چی میشه؟ میگن فلانی با رایِ قاطع ملت شریف ایران نماینده مجلس/شورا/رییس جمهور شد. بنابراین اینکه درصد بالای مشارکت در رای گیری ها به معنی حمایت از هر آنچه در مملکت اتفاق میفته ست، مردوده؛ چون انگیزه عده ای از ملت این نیست که به دهان آمریکا مشت بکوبن، بلکه اینه که عزیزان با لگد نیان تو کمرِ زندگیشون :دی چون شمارش دقیقی نمیشه از این افراد داشت، من در خوشبینانه ترین حالت بنا رو به این میذارم که از روی درصد مشارکت ملت در رای گیری نظر ندم که میشه ازش استنباط کرد که ملت این شیوه مدیریت کشور رو می پسنده یا نه.
این هم که از این.

حالا من یه مساله جدید مطرح کنم. اگر که فرض کنیم ملتی که میره رای میده، میخواد به نوعی حکومت فعلی رو تایید و حمایت کنه، چرا آقای خامنه ای به عنوان شخص اول این سیستم حکومت و جناح نزدیک بهش میان لیستی رو به اسم لیست انگلیسی نشونه میذارن، و همون لیست بیشترین رای رو از طرف مردم میاره؟ چرا از چند تریبون اعم از ارتش سایبری و سخنرانی ها و نماز جمعه ها به ایکس میتوپه و انگ هایی نظیر خائن و وطن فروش و آمریکایی بهش می چسبونه، و ایکس با رای همون مردم رییس جمهور میشه؟ من الان نمیخوام بگم که ایکس در جناح آدم خوبه هاست و آقای خامنه ای در جناح آدم بده ها، ولی میخوام بگم اگه ملت قراره چیزی رو تایید وحمایت کنه، بدوی ترین «چیز» نیازمندِ تایید و حمایت، اگه قراره تو دهن آمریکا بزنی، رهبر مملکته. آیا اون چیزی که از صندوق رای بیرون میاد، این تایید و حمایت رو می کنه؟
:-؟

پاسخ :

انصافا دست و دلم میلرزه واسه تایید کردن کامنتت :))))
ولی واقعا نظرم به نظرت خیلی نزدیکه ^__^
مخصوصا اون بخش رای دادن به ایکس رو با پوست و استخونم حس کردم :))))
جو لیک
۱۶ دی ۹۶ , ۰۰:۰۹
بنده از همینجا مسوولیت کامنتمو به عهده میگیرم. گندم رو نبرید, گندم زن و بچه داره, هفت سر عائله داره. منو ببرید. من بی کسم, کسی دنبالم نمیاد:))

پاسخ :

خدا نکنه جایی ببرنت دختر! :)
آبو :{
۱۷ دی ۹۶ , ۰۰:۰۶
انقلابیون امروز اغتشاشگران دیروز و اغتشاشگران امروز احتمالاً انقلابیون فردا خواهند بود :|

پاسخ :

عهههههه سلام :)
👌👌👌👌👌
لوسی می
۱۷ دی ۹۶ , ۱۲:۳۷
برای جولیک: این ادعای " به زور کارمندها رو می برن!!!"انقدر جالبه، که اصلا جای بحث براش ندارم. یعنی ترجیح میدم که همیشه ی ایام فکر کنید که به زور می برن و بهشون ساندیس هم میدن! چون صحبت در موردش بی فایده ست. در مورد بقیه ی حرفها هم نظری ندارم و آگاه کردن شما نه در این مقال میگنجه نه در حوصله ی من با این اوضاع بیماری ای که دارم!
فقط در ختم بحث عرض کنم که گیرم حرف شما درست باشه. و اصلا نود درصد ملت از این نظام شاکی باشند و مایل به سرنگونی نظام. باشه قبول! ما حامیان نظام (میدونید که نظام و دولتها از هم جدا هستند برای ما! و شیوه ی مدیریت کشور به دولتها مرتبطه نه نظام) ده درصد هستیم. اما ما ده درصد، برای اینکه این نظام و این انقلاب ایجاد بشه خون دادیم، هنوزم داریم میدیم. برای به کرسی نشوندن حرفمون و نظرمون و خواسته مون، هزارها نفرمون رو به کشتن دادیم، به معنای واقعی کلمه این نظام رو با خون جوانانمون آبیاری کردیم. چون حس میکردیم این نظام ارزشش رو داره که هزارها نفر به خاطرش کشته بشن. و نظام شاهنشاهی اونقدر نفرت انگیز هست که برای سرنگونیش هزارها نفر از بین برن. خب حالا بقیه هم اگر با این نظام مشکلی دارن و میخوان نظر خودشون رو به کرسی بشونن همین کار رو بکنن! راهش همینه. اگر اینقدر برای نظر خودشون احترام قائلن و به نظرشون تغییر این نظام اونقدر واجب و درست هست که ارزش "جان دادن" داشته باشه همین کار رو بکنن! ما مشکلی نداریم. :)

یه جمله از سردار سلیمانی رو براتون میذارم که بدونی عقیده ی ما و امثال ما در مورد این نظام چیه: (این جمله رو شخصاً شنیدم و نقل قول از جایی نیست)

نظام جمهوری اسلامی دیروز ارزش این را داشته که هشت هزار نفر در راهش شهید بشوند و امروز هم ارزش این را دارد که هزارها نفر دیگر هم برایش کشته شوند.

این جمله رو کسی میگه که ننشسته تو خونه ش از اوضاع شکایت کنه. کسی میگه که هر روز زندگیش جونش کف دستش بوده در راه حمایت از این نظام. در نتیجه حرفش حرفه و شعار نیست. عقیده ش واقعا اینه. عقیده ی همه ی ما ده درصد(!!!) هم همینه.
شما هم اگر چنین ثبات عقیده ای در راه سرنگونی این نظام دارید، و عقیده تون تا این حد ارزشمند و قابل دفاعه بسم الله :) و اگر عقیده تون فقط در حد حرف زدن و غر زدن و گله کردن و اینهاست، و هنوز از جونتون سیر نشدین، خب این نشون میده که هنوز این نظام ثبات خودشو داره و ما ده درصد(!!!) هنوز قدرتمندتریم :)

پاسخ :

در مورد اون مساله اجبار برای رفتن که انصافا نمیدونم چرا قبولش نمیکنی!!! ولی هست!!

دوم اینکه تعداد کشته‌های انقلاب ۵۷ زیاد نبوده. تعداد کشته‌های جنگ زیاد بوده. که اگه
انقلاب نشده بود صدام جرات نمیکرد به چهارمین ارتش قدرتمند جهان چپ نگا کنه حتی!!
و اینکه خب وقتی کسایی میرن جنگ که نظامی نیستن تعداد کشته‌ها زیاد میشه! و حقیقتا
مایه افتخار نیست!! بابای خودم راهنمایی بوده که پاشده رفته جنگ!! خب این مایه مباهات
نیست!

بعد اینکه چجوریه که دولت و نظام از هم جدان... اما رای دادن به دولت یعنی تایید نظام؟؟ :)

و اینکه‌تر... از سال ۴۲ تا ۵۷ طول کشید تا انقلاب پیروز شد، یعنی ۱۵ سال! شب دراز است
و قلندر بیدار :)

دیگه اینکه چی شد یهو سیاست "رای اکثریت" تبدیل شد به "ما زورمون بیشتره"؟!!!!!
لوسی می
۱۷ دی ۹۶ , ۱۵:۳۴
به نظرم بحث رو تموم کنیم. چون من حرفمو زدم. شما هم حرفهاتونو زدین و من فهمیدم که بیس فکریتون چیه. برای همین به جولیک گفتم که بیان نکات آگاهی دهنده از حوصله ی این مقال خارجه. چون میدونم هرچیزی بگم چی جواب می شنوم. وقتی گفتی ما فکر میکردیم انقلاب کنیم همه چیز بهتر میشه، فهمیدم به چی فکر میکنی. الان خواسته های شما از این نظام و این انقلاب یه سری خواسته های مدنی و اقتصادیه که محقق نشده و من هم گواهی میدهم که خیلیهاش محقق نشده، بهتر شده وضعیت از قبل، اما اونی که میخواستیم نشد واقعا. اما مبنای تفکر این انقلاب و این نظام چیزی فراتر از حقوق شهروندی و مدنی و اقتصادی بود. انقلاب به اون چیزی که میخواسته رسیده. اون هدفی که پشت این انقلاب بود تا همین الانش هم به اندازه ی همین چهل سالی که گذشته محقق شده. شاید وضعیت معیشت ملت سخت باشه و وضعیت مدیریت دولتی اونی که میخوایم نباشه که نیست واقعا، اما این موضوع به اهداف کلی نظام خدشه وارد نکرده. (همین که میگم نظام و دولت متفاوتند!) خب بیان بیس فکری من که باعث توجیه همه ی این سوالات میشه، یه بحث مفصل از بیس میخواد که میدونم تو هم با این درگیریهایی که این روزها داری وقتش رو نداری.
اما چون خودم وقتی سوالی می پرسم دوست دارم مخاطبم جوابش رو بده جواب میدم:

اول اینکه باور نمیکنم چون در تمامی لایه های این نظام آدم دارم! چیزی به اسم "اجبار" برای شرکت در راهپیمایی وجود نداره. شاید یک سازمانی از طرف خودش این کار رو بکنه اما هیچ اجبار دولتی و حکومتی ای در این رابطه وجود نداره.

دوم اینکه این هشت هزار نفری که سردار گفته به خودش مربوطه من عین جمله ش رو نوشتم. اما برای انقلاب بیش از سه هزار نفر کشته شدن. و کشته های جنگ 400 هزار نفر بودن.(از مجموع جنگ رفته ها و بمباران شده ها در شهرها)

سوم اینکه دولت و نظام از هم جدان که کاملا معلومه! مگه الان جولیک نگفت که رأی مردم نشان دهنده ی عدم حمایتشون از نظر رهبر بوده؟؟! و مگه نگفتی اینو قبول داری؟ خب یعنی دارین میگین که دولت و رهبر با هم یکی نیستند و الان رهبر و دولت مخالف همن! البته که من این تعبیر جولیک رو قبول ندارم اما خودت قبول داری دیگه چی رو می پرسی پس؟
اما اینکه رأی دادن به دولت یعنی تایید نظام. به معنای کلیت نظامه. یعنی ما در قالب این نظام برای خودمون حق رای قائلیم و رای میدیم حتی اگر نظرمون مخالف نظر رهبر باشه (که البته من اینو قبول ندارم که رای آوردن روحانی به معنای مخالفت با رهبری بوده!) ولی خب کلا! وقتی ده میلیون نفر مثلا در انتخابات شرکت می کنند یعنی این ده میلیون نفر به حق رأی خودشون در این نظام ایمان داشتن و نظام رو در دموکرات بودن تایید میکنند. حالا چه موقع رأی دادن این تأییدشون ارادی باشه یا غیر ارادی تفاوتی ایجاد نمیکنه، اصل موضوع در هر انتخاباتی در هر جایی همینه. مشارکت در انتخابات یعنی تأیید هویت دموکراتیک و آزاد اندیشی در یک نظام.

چهارم اینکه بله اینو قبول دارم که شب دراز است. اما از اول انقلاب که همه ی دنیا برای براندازی این نظام دست به یکی کرده اند، و درگیری داخلی و حتی جنگ فیزیکی هم داشتیم چه برسه به شورش، تا الان 40 سالش گذشته، از قضیه ی 88 هم هشت سال گذشته! حالا ببینیم چی میشه :)

پنجم اینکه من نگفتم "زورمون بیشتره". گفتم "قدرتمندتریم". قطعا قدرت به معنای زور نیست لزوما. قدرت ما در گذشتن از جانمونه. اون کسی که به جنگ میره و کشته میشه قدرتمندتر از کسیه که تو خونه می مونه و غر میزنه. ولو اینکه او به لحاظ ظاهری مُرده، و این آدمِ غر بزن زنده ست. و هیچ مرده ای زورش از زنده ها بیشتر نمیشه.
زیبا کلام در مصاحبه با یک شبکه ی آمریکایی خیلی وقت پیشها در مورد اینکه مردم ایران مایلند که آمریکا بهشون کمک کنه تا نظام رو سرنگون کنن، گفته بود که به فرض محال فکر کنید که نود درصد ایرانی ها به استقبال آمریکا بیان، حتی اگر ده درصد ملت ایران فقط با نظام همراه باشند، همون ده درصد، ایران رو برای آمریکا جهنم میکنند.
حرف من اینه. ما حتی اگر ده درصد باشیم، همه مون برای دفاع از عقیده مون جانفشانی می کنیم. اما اون نود درصد تا حالا که هیچ کاری نکردن!
من هنوز میگم ما تعدادمون هم بیشتره به وضوح و رای اکثریت هم باماست! اما خب شما قبول نکردین و از عکس از نمای بالا و اجباری بودن راهپیمایی ها و این چیزها حرف زدین، گفتم باشه. حالا از کجا معلوم که رای اکثریت با شماست؟؟!
اصلا بالفرض محال نود درصد مملکت مخالف نظام هستن. ما هم ده درصد. اما ما ده درصد هم که باشیم به خاطر همین عقیده که قایل به ارزشمندی بقای نظام به قیمت جانمون هستیم قدرتمون بیشتره و این قدرت باعث بقای نظام شده و نظام سرجاشه. اما اون نود درصدی ها فعلا که فقط دارن غر میزنن! تا ببینیم کی قدرتشون رو نشون میدن و نظام رو سرنگون می کنن.
اگر نظام سرنگون شد و از ما ده درصد کسی باقی مونده بود و پیش از این برای دفاع از نظام تو بلوای انقلابِ آتی کشته نشده بود، به رای اکثریت احترام میذاره! قول میدم :دی

اما هنوزم میگم رأی اکثریت با ماست. در این ذره ای شک ندارم اصلا. اما خب فرض محال که اشکالی نداره.

پاسخ :

منم موافقم که این بحث بی نتیجه‌س!
چون میگی دیدی که اجبار نبوده، و من دیدم که اجبار بوده!
میگی هر رای دادنی به معنای تایید نظامه(حالا از هر لحاظی) که خب من رای دادم و معنیش این نبود!!
و اینکه اگه واقعا رای اکثریت با شماست، کاش با یه رفراندوم آزاد ثابتش میکردین!!
در نهایت اینکه مهم دوست بودنه! :)
یه خدایی اون بالا نشسته که تصمیم میگیره چی بشه.
و یه جمله‌ای هست که میگه "حکومت با کفر باقی میمونه و با ظلم نه"!!
ته‌ تهش هم امام زمانی هست، که ان‌شاءالله بیاد ما بفهمیم همه این سالا حق با کی بوده!
چون باز به قول معروف میگن آخرالزمان فاصله حق و باطل به نازکی لبه شمشیره.
مطمئن باش ما بی حجابی و بی اسلامی نمیخوایم! کما اینکه قبل انقلاب مردم خیلی متدین‌تر بودن!
لوسی می
۱۷ دی ۹۶ , ۱۸:۲۸
رأی شما هم به صورت غیرارادی معناش همینه. اصلا منطق رأی دادن همینه. ما جایی در انتخابات شرکت میکنیم که به نتیجه گرفتن از رأیمون امیدوار باشیم.

هیچ دلیلی برای برگزاری رفراندوم در تعیین نوع حکومت در مملکتی که حکومت ثابت و قدرتمند داره وجود نداره.رفراندوم فقط در تعیین نیروهای مسئول انجام میشه که همون انتخاب دولت و نمایندگان مجلس و اینهاست. نهایتش اون وقتی رفراندوم برای تعیین نوع حکومت برگزار میشه که حکومت کاملا متزلزل شده باشه و قابلیت دفاع از خودش در برابر تهدیدات رو از دست بده. مثل قضیه ی اوکراین.
اصلا چی رو باید به کی ثابت کنیم؟ اینکه ما بیشتریم؟ خب ما میگیم بیشتریم برای خودمون ثابت شده ست چون حکومت پابرجاست، مخالفان میگن بیشتر هستن خب با سرنگون کردن نظام ثابتش کنند. نه اینکه از نظام ما انتظار داشته باشن برای راحت شدن خیالشون رفراندوم پر هزینه برگزار کنه و آخرش هم بگن تقلب شده! مخالفی که نظام رو قبول نداره و به سرنگونی این نظام اصرار داره، چطور میتونه نتیجه ی رفراندوم رو بپذیره؟؟! که حالا نظام بخواد به خاطر دل مخالفانش رفراندوم برگزار کنه. واقعا خواسته ی عجیبیه این خواسته!

دقیقا این خدایی که گفتی جواب اون اشتباه شاه بود :)

و اینکه گفتی بفهمیم حق با کی بوده، حق با هردوی ماست. ما با شما مشکلی نداریم! شما هم با ما مشکلی ندارین! یعنی این وسط حق با همه مونه، شما از یه دیدی به موضوع نگاه میکنی که نگاهت درسته اما به نتیجه گیریِ اشتباه منتج شده. شما با مدیریت دولتی مشکل داری نه با جمهوری اسلامی. من هم همینو میگم. اما شما جمهوری اسلامی و دولت رو در یک گروه میبینی که فکر میکنی که اشکالات مدیریتی ما، و اختلاس ها، و کمبودهای اقتصادی ما، به خاطر اون هویت اسلامی و جمهوریت پشتشه، ما جمهوری هستیم یعنی مردم تعیین کننده ی مسئولین و نمایندگان و حکومت دارانند، و اسلامی هستیم یعنی قوانین در صورتی تصویب می شوند که با قوانین اسلام منافات نداشته باشند. خب این دو مورد اگر از بین بره، کدوم مشکل مملکت حل میشه؟؟! مشکل اینها نیست مشکل چیز دیگری است. مگر در نظام لیبرال مشکل دولت داری وجود نداره؟ مگه نظامهای لیبرال و دموکرات و کمونیست اختلاس گر ندارن؟ همون قبل از انقلاب مگه دزدی و اختلاس و مال مردم خوری و رشوه گیری تو دستگاه دولتی کم بود؟! مشکلی که ما داریم از نوع حکومتمون نیست از روش مدیریتمونه.
من هم با همه ی مشکلاتی که شما می بینی موافقم. من نمیگم همه چیز گل و بلبله که هیچ همه چیز اسفبار هم هست. اما اون بیس فکری نظام رو قبول دارم، جمهوریت و اسلامی بودن و اون رو مسئول این فجایع دولتی نمیدونم.
در مورد خط آخرت هم مطمئنم. :)
مهم دوست بودنه :)

پاسخ :

اول بذار من یه بوسِت کنم که با وجود مریضی این همه تایپ کردی! :*
ما با خیلی چیزا مشکل داریم... بماند... دولت هم از فیلتر حکومت رد شده دیگه.
فیلتری به اسم شورای نگهبان.

و اینکه اگه خدا چیزی بخواد دلیل بر حقانیت اون چیز نیستا!!! مث جریان امام علی و معاویه!!
که دو نفرو گذاشتن تصمیم بگیرن، اونی که از لشکر امام علی بود، امام علی رو برکنار کرد!
نه اسم جنگ یادمه نه اسم اون آدمه! :))))

من به یه جمله‌ای خیلی اعتقاد دارم... که امام زمان وقتی ظهور میکنه همه فک میکنن یه دین جدید آورده!

قوانینمونم اسلامی نیستن! اینو سر کلاس قانون اساسی یکی از بچه بسیجیا اثبات کرد!!

لوسی می
۱۷ دی ۹۶ , ۱۸:۵۸
وقتی قرار باشه اوضاع اسلامی باقی بمونه وجود فیلتر ضروریه. وگرنه که لیبرالهاروی کار میومدن. قراره که بیس بر مبنای اسلام باشه پس باید یه فیلتری وجود داشته باشه.

اگر در دنیا اتفاقاتی میفته به این معنی نیست که خواست خدا بر اون چیز تعلق گرفته.
مثل همون قضیه ی معاویه وامام علی و اینا. خواست خدا بر اختیار انسانه. این اختیار انسان رو نشون میده همون ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم دیگه. تا خود ملت نخوان چیزی عوض نمیشه.


قوانینمون اسلامی هستن. اما یه جاهایی هم از کلاه شرعی استفاده شده! :))
منم خیلی قوانین رو قبول ندارم. اما اسلامی ان و نمیشه زیر سوال بردشون.قانون شرعی شرعیه دیگه. ولی خب خیلی جاها میشه دورش زد و اخلاق رو نادیده گرفت که البته کار زشتیه واقعا ولی خب این کار رو میکنن.
مثل اونهایی که برای دختر غیربالغشون و یک مرد صیغه میخونن که اون مرد بهشون محرم بشه!! خب این کار ضدشریعت نیست ولی خب کار کثیفیه!
منم اعتقاد راسخ دارم که امام زمان که ظهور کنه دین جدیدی میاره. اما ما  در هر زمانی که هستیم باید وظیفه مون در اون زمان رو انجام بدیم. مهم اینه که وظیفه ی ما در این زمان چیه. بعد در زمان ظهور حضرت هم به وظیفه ی خودمون عمل کنیم.
ان شالله که باشیم اون روزگار رو ببینیم.
بوس به خودت عروس خانم:*

پاسخ :

خب پس، اون قضیه شاه هم اختیار بوده دیگه!
نمیشه یه جاهایی بگیم اختیار یه جاهایی بگیم خواست خدا که!

افتادم تو بستر بیماری فعلا!!! :((
لوسی می
۱۷ دی ۹۶ , ۲۲:۲۵
نمیشه یه جاهایی بگیم اختیار یه جاهایی بگیم خواست خدا که!

شدن که میشه! ولی خب ما در مقامی نیستیم که تعیین کنیم به طور قطع کدومش مستقیما ناشی از اراده ی خدا بوده کدومش ناشی از اختیار بشر. اما در کل توحید میگه که خدا تاس نمیندازه و هیچ ماجرایی و هیچ اتفاقی در دنیا بی هدف و خارج از اراده ی خدا نیست حالا یه وقتی هدفش حکومت صالحانه و یک وقتی آزمایش صالحان. اون قضیه ی جنگ صفین که با معاویه بود هم نوعی از رخدادهایی برای آزمایش مومنین بود. حالا در هر حال اصل ماجرا اینه که اینکه شاه امام رو نکشت به خاطر ملاحظات سیاسی خودش بود. شاه امام رو دستگیر کرد و قیام 15 خرداد اتفاق افتاد و بعد چنان شاه هول شد که اون کشتار رو به راه انداخت و بعد جرقه ی انقلاب زده شد. اگر امام رو می کشت احتمالا انقلاب زودتر شکل میگرفت. چون فقط امام که نبوده که! کلی آدم بودن که اگر امام به خاطر سخنرانیش بر ضد کاپیتولاسیون کشته میشد تأثیر این سخنرانی صدچندان میشد و میتونستن علم انقلاب رو به دست بگیرن و شاه رو سرنگون کنن. امام هم به تنهایی انقلاب رو پیش نبرد. حمایت سایر مراجع ازش باعث پیشرفت مقاصدش شد. اما خب درایتش در این مسائل از همه بیشتر بود. اما معجزاتی که بعد از انقلاب برای این نظام ایجاد شده خودش گویای حمایت الهی از این رخداد هست. واضح ترین و عجیب ترین و بدون ان قلت ترینش هم قضیه ی طوفان شن طبسه دیگه. هرکار بکنیم قضیه ی طبس محو نشدنیه. :)

ان شالله که زود خوب بشی منم همینطور :(

پاسخ :

من واقعا دلم میخواد زمان ظهور امام زمان باشم! فقط به خاطر اینکه
ببینم وقتی میاد ایران چه اقدامی میکنه!! :)

ان‌شاءالله
جو لیک
۱۹ دی ۹۶ , ۰۰:۰۵
من نگفتم که شما ده درصدید. یا حتی ده درصد!!!! اید. با هر تعداد علامت تعجب. چرا خودزنی می کنی عزیز دل؟

خب. پدران و مادران ما رفتن در برابر حکومت قبلی شعار دادن و کشته شدن و بعدش شاه فرار کرد و نظام حکومتی تغییر کرد. تا اینجای قضیه قبول و بنده به شجاعت پدران و مادرانمون می بالم. اما اینکه اگه میخواید تغییر کنه شما هم باید کشته بشید یعنی چی؟ چه معنی داره این حرف؟ آیا شاه کار درستی کرده بود که جوانان مملکت رو به خاک و خون کشید که شما تهدید می کنی همون کار رو تکرار خواهی کرد؟ چه کاریه خب؟ آیا درسته که هر گونه آدم معترضی رو به چشم منافقِ میخواد حکومت ولی فقیه عزیزمونو برانداز کنه ی بتید بمیره نگاه کنیم؟ هر کی اعتراض داره بره بمیره؟ ناراحتی برو اروپا برا اعتراضاتت فرش قرمز پهن کنن؟ پس چطور ممکنه چیزی اصلاح شه؟ تنها راهش مردنه؟
چرا مردم باید جلوی مردم بایستن؟ چرا؟ متوجهی داری عملا میگی من مشکلی ندارم سپاه-یا ارتش یا هر کی مجوز دسترسی به سلاح و جنگ شهری داره- همسایه م رو بکشه صرفا چون دوست نداشته مملکت اینجوری اداره بشه و رفته صدای اعتراضشو به گوش کاینات برسونه؟ متوجهی که داری میگی هموطنت بمیره برات مهم نیست و به پاشنه کفشم که جوون مردم رو کشتن چون رفت اعتراض کنه؟
چرا مردم علیه مردم...من میفهمم مسوولیو که بچسبه به صندلیش و بگه هر کی نگاه چپ به میز و مقامم کرد تیربارونش کنید, ولی نمیفهمم چرا مردم باید بیان بگن ما هموطنمونو می کشیم که اون مسوول پشت میزش بمونه.
/یا برعکس از پشت میزش به زیر کشیده بشه.

اون نود درصدی که قطعا نود درصد نیست و من هم نگفتم نود درصده رو متهم می کنی به توی خونه موندن و غر زدن. اونی که میره بیرون و فریاد می زنه حقش رو میخواد تهدید می کنی به کشته شدن. کدومش سرانجام؟ شما هرروز برو بیرون و در ستایش حکومتی که باهاش موافقی فریاد جانم فدای رهبر سر بده. دسته گل به گردنت و قدمت به روی چشم تمام ارگان های مملکت. اما فریادت رو با فریاد اون دانشجویی که تو دانشگاه تهران حبسش می کنن تا انقلاب به هم میریزه یکی ندون. میزان شجاعتت رو هم.

شما میگی بیشترین و معترضین ادعاشونه که بیشترن, الان بحث من بیشتر بودن کسی نیست؛ شما یه عدد ارایه دادی که تعداد تجمع کننده ها در کل سه رقمیه. بنده گفتم قابل شمارش نیست به این دلیل. حرفم هم از دید خودم منطقیه, با عکس از بین جمعیت نمیشه افراد رو شمرد. من انقدر عقلم میرسه که برای صد نفر که تو انقلاب جمع شدن هر چقدرم سطل آشغال آتیش زده باشن از صادقیه تا توحید رو با دسته های بیست تایی گارد ضدشورش پر نمی کنن, تلگرام رو قطع نمیکنن, نماز جمعه فریاد مرگ بر اونا سر نمیدن. مث این همه تجمع کارگری که بی سر و صدا اومدن کردنشون تو گونی. شما عقلت بیشتر میرسه, بگو چطور با فیلم از بین جمعیت شمارش حاصل کردی یا کردن و برای همون جزغله تعداد نصف مناطق پنج و شیش تهران رو حکومت نظامی طور پر کردن از گارد ویژه.


الان شما اگه چهل و یه میلیون نفر راضی باشین, چهل میلیون نفر ناراضی باشن, باز معتقدی نظام به هدفش رسیده و ما بیشتریم پس حق با ماست؟ بعضی جاها بیشتر بودن به معنی درست بودن اون تفکر نیست عزیز, اینکه کشوری نتونسته نصف کمتر جمعیتش رو از خودش راضی کنه هر چقدر اون نصف به علاوه یه میلیون در خوشی و رضایت غلت بزنن, یه کشور شکست خورده ست. من نمیدونم تصورت از هدف نظام چیه, ولی اگه هدفش این بوده که همه چیز اسف بار بشه به قول شما, ولی عوضش اسلام بگسترونیم, بله به هدفش...نوچ. حتی اسلام هم نگستروندیم. بیا شفاف سازی کن هدف چی بوده خداییتا.


+هر آنکه رفت جنگ و کشته شد, نرفت که سر حضرت ماه سلامت باشه. ما شهید سنی داشتیم, شهید بهایی داشتیم-بله, داشتیم.- شهید مسیحی و کلیمی داشتیم و سر هیچکدوم نرفته که گشت ارشاد به روسری کسی گیر بده یا کسی رو چون بهاییه از دانشگاه به بیرون پرتاب کنن یا هر چی. البته که بنده معتقدم اون طفلکی های مسلمونی هم که رفتن شهید شدن اگه میدونستن بعد مرگشون هر غلطی رو با غلطگیرِ هیس, چهارصد هزار نفر مردن که من الان بتونم تو رو از دانشگاه بندازم بیرون!, قراره لاک بگیرن, حتما بولد و با فونت تاهوما هفتاد و دو تو وصیت نامه شون ذکر می کردن که قدرت پیشگویی هر آنچه بعدا رخ خواهد داد رو ندارن و قطعا نمی تونن مهر تاییدی به همه آنچه بعدا رخ میده بزنن.
این احتمال رو بدید که مورد داشتیم رفته چون وطنش رو دوست داشته فارغ از اینکه کی ادعای مالکیتش رو داره, شاه یا امام یا رهبر. این احتمال رو بدید که کسی وطنش رو دوست داره ولی حکومتش رو نه.

+همون امام علی که سنگش به سینه شماست, سه سال و نه ماه خلیفه بود, بعد از سه نفر که حتی به مسلمونی قبولشون نداریم, چون مردم نخواستنش. ولایت بر حقش رو به زور به ملت تحمیل نکرد, لشکر کشی نکرد که ما برا اسلام خون دادیم پس هر کی میخواد از وصیت نبی سرپیچی کنه بیاد تیغ شمشیر منو بیالایه به خون کثیفش.
گذاشت اسلام به دست نااهلش بیفته, بدعت هایی که تا قرن ها بعد وجود داشت ایجاد بشه, و باز نرفت ولایت بر حقش رو به زور بگیره.
اسلام با کناره گرفتن فقیهی که عده ای, شاید نه اکثریت, ولی قابل اعتنا, از حکومتش برشون ناراضی هستن, نمی میره. ولی با چسبیدن اون فقیه به کرسی حکومتش و شمشیر کشیدن و مردم رو ملک شخصی دونستن, چرا. شاید.

پاسخ :

من واقعا استدلالای تو رو دوس دارم.
و واقعا موقع خوندن لذت میبرم.
آفرین. دمت گرم 🌷🌷🌷🌷
به این فکر کرده بودم که چقدر بده که جون آدما رو
اینقدر دم دستی و ناچیز فرض کنن و بگن بیاین بمیرین
اگه مخالفین و اینا... ولی به این فک نکرده بودم که
چقد دردناکه که آدم به مرگ هموطنش راضی بشه...
و کلا همه کامنتتو دوس داشتم
جو لیک
۱۹ دی ۹۶ , ۰۰:۴۹
خب من رسیدم به سه کامنت آخر و از آخر میام جلو.

صحرای طبس مال کیه؟ از اون به بعد چه معجزه ای رخ داده که نشون بده خدا با ماست-پس کی با اوناس- ؟ معجزه هزاره سوم؟ هیچی. مملکت داره به سوی خشکسالی پیش میره, دریاچه ها و تالاب ها خشک میشن, و مام طبیعت فعلا سی سالیه در سکوت نگاهمون می کنه. حمایت الهی! این سرزمین رو از خشکسالی و دروغ و اون سومیه که یادم نیست حفظ بفرما!
آیا اینکه دیگه معجزه ای رخ نداده یعنی ما در مسیر غلطیم؟ بریم شعار نویسی؟ :)

خب. رسیدیم به مبحث شیرین چرا نمیذاری ساختار غلط تغییر کنه. شورای نگهبان. دارای وظیفه نظارت بر رهبری. نهادی ای که اعضاش سخنرانی می کنن میگن نقد به رهبری جرمه و ما باید پیگیر خواسته های رهبری باشیم. قوه ای که نمیشه رفت بهشون گفت پدران و پدربزرگان عزیز, شما وظیفه قانونی نهاد رو عوضی اومدی. بیت رهبری پلاک بغله. قوه ای که تو قانون اساسی دست می بره و نماینده رو بعد از انتخاب توسط ملت, رد صلاحیت می کنه..چون زرتشتیه و شورای شهر اسلامیست! حالیانکه تو قانون نداریم دین در صلاحیت طرف دخیله. همه ادیان حق دارن آزادانه ثبت نام کنن. مجلس تصویب می کنه که نخیر زرتشتی شورا حق داره بمونه. کی باید قانونو تایید کنه؟ شورای نگهبان. مرسی. مرسی. مفهوم لوپ بی نهایت رو داریم با حضور حاج آقا جنتی و جمعی از یاران.

من به این شورای نگهبان معترضم. من به این دخالت معترضم. من به این تغییر وظیفه شورای نگهبان معترضم. لیستی هم رای ندادم. بفرمایید کجا اعتراض کنم که نخواد کشته بدم؟ چطوری اعتراض کنم خون عموی شهیدم لگدمال نشه؟ -شوعاف با شهید یک خانواده کاملا غیرمذهبی صرفا جهت تو چش کردن این مساله که ایشون نرفتن جبهه که به زور سر خواهرانشون روسری کنن در یک کانسپت کاملا بی ربط:)) -
من الان به اینکه رییس جمهور عضو شورای نگهبانیه که وظیفه ش نظارت بر رهبریه که وظیفه ش نظارت بر رییس جمهوره اعتراض دارم. من اصلا به اینکه دو سوم بودجه دست رییس جمهور نیست هم اعتراض دارم. من به اینکه مالیات بیت رهبری و بنیاد مستضعفان پرداخت نمیشه معترضم. من به اینکه یه نفر رو تقدیس می کنید و به جای اینکه مملکت در امن و امانه یا نه نگرانید آقا راضیه یا نه اعتراض دارم. من به اینکه اعتراض منو تهدید می دونی اعتراض دارم.
باید پاشم برم دنبال سرنگونی؟ می کشینم چون خون نسل قبلی خون داده و ما روی خون اونا خونه ساختیم؟

اما من یه چیز خیلی مهم تر بپرسم. شما زیادین؟ چقدرین؟ چرا اعتراض ندارین؟ چرا نمی پرسین چرا چهل سال از انقلاب گذشته و بنیاد مستضعفان کاخ و کوخ می خره و ما تابستونا میریم اردوی جهادی بیل میزنیم برا روستا های زیر پونز؟ چرا نمی پرسین آقا چرا اینا رو نمی پرسه لااقل؟ چرا نپرسیدین چرا دلار یه شبه دو برابر شد و گفتید اشکنه پیاز بخور؟ چرا فقط وقتی صداتون در اومد که اونی سر کاره که تو لیست انگلیسه و. آقا ناراضیه؟ اصلا از پایه ش چرا نرفتین به رهبر بگین ما همه هموطنیم بهمون برچسب نزن؟ چرا نگفتین اون لیست انگلیس رو هم شورای نگهبان تایید کرده اونی هم که میره به اون لیست رای میده خواهر من, همکلاسی من, همشهری من, هموطن منه؟
چرا تو لیست اولویت هات اول آقاست و جمهوری اسلامی, بعد کشورته؟ بعد هموطنته؟ اصلا بعد هموطنت هست؟ اونایی که باهاشون لایه های مختلف نظام رو آمار در میاری نه, اونی که همسایه ته ولی رفته به لیست انگلیس رای داده, اونی که از هر چی احمدی نژاد و روحانیه ذله شده, اونی که به هر دلیلی تو اون قالب قشنگ شهروند نمونه اسلامی جا نمیگیره؟ تو راضی ای که همه چی فناست ولی عوضش نظاممون اسلامیه, آقا ازمون راضیه, اونی که نمیخواد نظامشون اسلامی باشه دلخوش چی باشه؟ یا بره از مملکتمون که با خون شهدایی آبیاری شده که اصلا نمیدونیم مای الان رو تایید می کنن یا نه ولی ما علی الحساب سنگشونو به سینه میزنیم, یا بره بمیره/می کشیمش؟ تو راضی ای که بیت امام راحل و حوزه ای که خرجش قراره از خمس و زکات ملت بیاد و جامعه المرتضی و مصطفی و مجتبی ان میلیارد بودجه بگیرن و اسلام بگسترونن-هن؟ چی چیِ اسلامو می گسترونن؟ خود ردیف بودجه شون درایو اسلام ذهن آدمو تا حجم نصف کاهش میده-- و مدرسه های خشتی و کپری و کانکسی داشته باشیم چون عوضش هورا حکومت برحق ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی, اونی که ندای اسلامو پله کردین مردمو ذله کردین سر داده دلخوش به کجا باشه؟ برات مهمه دلخوش به کجا؟ میدونی اگه بخوای دلخوشش کنی مکارم و علم الهدی و رهبر میان میگن میخواین ریشه اسلامو بزنین با کم کردن بودجه بیت و حوزه و جامعه فلان؟
چطور, حقیقتا چطور, رهبری که در مورد همه چی نظر داده ولی یه بار نیومده بگه پس دارین با سرمایه مملکت چه غلطی می کنین که هنوز روستاهای مملکت چنین و مدارس مملکت فلان, تقدیس می کنی و برات مهمه که به هر طریقی مردم مشروعیتش رو تایید کردن؟ اصلا مردم اومدن گفتن خونی که در رگ ماست بیا تا تو رگات بریزم, تک تک ماهایی که رای دادیم میخوام سرمون بره یه تار نخ از عمامه حضرت ماه کم نشه. شخص خودت دلت با آدمی که نصف هموطنات رو گول خورده ی انگلیس خوند صافه؟ دلت با کسی که برا تمجید معجزه هزاره سوم پای میکروفن میره -و از قِبَل اون ان سال شمسی آینده رو اقتصاد مقاومتی نامگذاری می کنه- ولی نمیاد بگه اون ایکس میلیاردی که دارین میریزین به حلق حسن خمینی که ازش خوشمم نمیاد چه معنی دارد صرف آبادانی مملکت نشود, صافه؟
الان ما همه سرسپرده و فدایی رهبر.وجدان شما یدونه قاضی. شما انصافا همین آدمو داری تقدیس می کنی؟ برا همین سیستم میخوای آدم بکشی؟

پاسخ :

❤❤❤❤❤❤
واقعا دمت گرم

جو لیک
۱۹ دی ۹۶ , ۰۰:۵۶
من همینجا از گندم عذر میخوام که زیر پستش انقدر بحث شد و قول میدم دیگه حتی اگه سوالام جوابی نگرفتن سوالی نپرسم.
از همینجا هم اعلام می کنم بنده تحت هیچ شرایطی خودکشی نمی کنم. چون بسیار بزدلم :دی همینطوری بدونین :-"

پاسخ :

وای جولیک!!! من خیلی خیلی کامنتاتو دوس داشتم.
داشتم فک میکردم که کاش همه اندازه تو اطلاعات داشتن.
واقعا لذت بردم از همه حرفات.
دستت درد نکنه ❤❤❤❤❤
گندم بانو
۱۹ دی ۹۶ , ۱۲:۱۹
Maman:

لطفأاین پیام رو بارها بخونید.

————————————————

از پدر پرسیدم برای چی انقلاب کردید؟
پاسخ داد:
برای اسلام

گفتم :
مگه اون وقت ها نماز نمیخوندی؟
چرا

مگه مسجدنمیرفتی؟
چرا

مگه مکه نمیرفتی؟
چرا

مگه محرم تکیه ودسته نبود؟
چرابود.

مگه زنت حجاب نداشت؟
چراداشت.

مگه سود و نزول بدنبود
خیلی بدبود.

مگه ناموس محلتون حرمت نداشت؟
چرازیاد داشت.

مگه صدای اذان از رادیو پخش نمیشد؟
چرا میشد.

گفتم خب پس چه تغییری ایجادکردید؟

کمی درنگ کرد
وهیچ پاسخی نداشت

گفتم :
ولی امروز فرزندتو نماز نمیخواند
از حج بیزارست و از حجاب گریزان و از چشم بد و نامرد مردان محله بدور نیست.
‌نزول بیداد میکند .
بانکهای اسلامی راببین!؟

مساجد خالی
و پارتیهای انچنانی شبانه ...

شاه غارت کرد؟
چقدر؟
جان بچت چقدر خورد، چقدر برد؟
تابه حال چقدر از پول من وتو به جیب نامردان رانت خوار سیاسیون رفت؟

اسلام آمد اما از نوع جدیدش

من به فرزندم حقیقت راخواهم گفت!
ﻣﻤﻠﮑﺘﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ "
ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺮﺩﺍﻧﺶ " ﺍﺯ ﺳﺮ ﻧﯿﺎﺯ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﻋﺎﺷﻘﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻦ ...!
ﺑﻘﻮﻝ ﺑﻬـــــــــــــــﺮﻭﺯ ﻭﺛﻮﻗﯽ : . ﯾﻪ ﻣـــــــــــــــﺮﺩ ﻧﺸﻮﻧﻢ
ﺑﺪﯾﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﺮﻡ ﺯﻧـــــــــــــــﺶ ﺑﺸﻢ ...

ﻣﺎ ﻧﺴﻠﮯ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺑﻪ
ﭘﺪﺭﻣﺎﻥ ﺭﻓﺘﯿﻢ ﻧﻪ ﺑﻪ
ﻣﺎﺩﺭﻣﺎﻥ ..
ﻣﺎ ﺑﻪ ﻓﻨﺎ ﺭﻓﺘﯿﻢ ..

ﻧﺴﻠﮯ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺭﻓﺘﯿﻢ ﻭﻟﮯ ﻫﻤﻪ بی ﺍﻋﺼﺎﺑﯿﻢ ﻭ ﻣﻮجی ..!

ﻧﺴﻠﮯ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﺷﺪﯾﻢ .!
ﺍﺯ ﺩﺍﺧﻞ ﻓﯿﻠﺘﺮ .!
ﻫﻢ ﺍﺯ ﺩﺯﺩ ﻣﯿﺘﺮﺳﯿﻢ ﻫﻢ ﺍﺯ ﭘﻠﯿﺲ !!

ﺣﯿﻒ ﺷﺪ ...
ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﺩﻧﯿﺎیی ﮐﮧ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻣﺪﻧﺶ ﺑﻪ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭﻣﺎﻥ ﻟﮕﺪ ﻣﯿﺰﺩﯾﻢ..

ﺍﯾﻨﺠﺎ :
ﻣﻨﻄﻖ ، ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺍﺳﺖ
ﮐﺘﺎﺏ ، ﺩﮐﻮﺭ ﺍﺳﺖ
ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ، ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺍﺳﺖ
ﺁﺯﺍﺩﯼ ، ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺍﺳﺖ
ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ، ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ
ﺍﺳﺘﻘﻼﻝ ، ﺗﯿﻢ ﺍﺳﺖ
ﺷﻌﺎﺭ ﺁﺳﺎﻥ ﺍﺳﺖ
ﺷﻌﻮﺭ ، ﻧﺎﯾﺎﺏ ﺍﺳﺖ
ﭘﯿﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﺳﺖ ، " ﻋﺎﺭ " ﺍﺳﺖ
ﭘﯿﻨﻪ ﺑﺮ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ، ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﺍﺳﺖ
ﺩﺭﻭﻍ ، ﺣﻼﻝ ﺍﺳﺖ
ﺷﺎﺩﯼ ، ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ
ﺍﻋﺪﺍﻡ ، ﺍﺻﻼﺡ ﺍﺳﺖ
ﺍﺻﻼﺡ ، ﻓﺴﺎﺩ ﺍﺳﺖ
ﺩﺍﻧﺎ ، ﺍﻓﺴﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ
ﻧﺎﺩﺍﻥ ، ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﺍﺳﺖ
ﺩﺭﺩ ﻣﺮﺩﻡ ، ﺑﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ
ﺭﯾــــــــﺎ ، ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ
ﺍﯾﻤﺎﻥ ، ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ .

ﺍﯾﻧﺠـــــﺎ
ﺍﯾـــــﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ ....
چرا زمان شاه بهتر بود؟

شاید یک دلیلش این بود که:
1. هر موقع جنسی گرون می شد علما فتوا می دادن مردم نمی خریدن جنس ارزون می شد!

2. سود بانکی زیاد می شد علما فتوا می دادن سود وام های بانکی با همکاری مردم و آتش زدن اموال دولتی دوباره سودها به سرجاش بر می گشت.

3. بنزین گرون می شد علما فتوا.. مردم آتیش..

4. بیلیت اتوبوس گرون علما فتوا.. مردم آتیش..

5. توتون گرون علما فتوا.. مردم ترک سیگار..

6. قند گرون علما فتوا.. قندh نجس.

7. هر مشکلی که پیش میومد علما فتوا میدادند ومردم یکپارچه عمل میکردند.

الان چی شده که صدای علما در نمی یاد؟
خدا عوض شده.. یا دین خدا؟!
شاید هم علما کاسب شدند؟!

آقای لاریجانی(ریس مجلس) دیروز در سخنرانی خودش اعلام کرد به کل دنیا:که ملت ما نشون دادن فشار تحریم ها به روی ما اثری نداشته و ندارد..
خوب چند تا سوال برادر من بگو ببینم مگه تو از مردمی؟
مگه توی مردم زندگی میکنی؟
مگه حقوق وزارت کار میگیری؟
مگه تو مستاجری؟
تا حالا شده واسه خونت خرید کنی،
اجاره بدی،فیش های آب و برق و گاز و ... پرداخت کنی،شهریه دانشگاه،هزینه های جاری زندگی رو با یک ماه حقوق700تومنی بگذرونی؟
کردی این کار رو؟
بچه دانشگاهی داری که شهریه بدی؟
میدونی چقدر از تولید کننده ها و کاسبهای این کشور توی جریان تحریم ها ورشکست شدن و الان گوشه های زندان هستن؟
زناشون طلاق گرفتن؟
بچه هاشون آواره شدن؟
فشار رو شماها نیست،
شماها سوار بر ارابه های قدرت هستید این ملت هستن که استخونهاشون زیر ارابه های
شما خورد شده و داره میشکنه،
شما نمیبینید و نمیخواهید ببینید..
چرا آمار خود کشی های سرپرست خانواده ها رو نمی بینید؟
از اونور تیلیاردی از کشور خارج میشه و از اینور گیر دادین به این 45 تومن مردم !!!


اختلاسها به تومان:

پدیده شاندیز ۹۶٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

بابک زنجانی ۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

فساد بانکی ۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

منصور آریا ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

دانشگاه ایرانیان ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

تامین اجتماعی ۳۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

صادق محصولی ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

معاون بانک مرکزی ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

رحیمی معاون اول ۱۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

بنیاد شهید ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

البته اونایی که تاالان ثابت شده ودادگستری اعلام کرده

مجموع: ۱۹۹٫۳۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

جمعیت ایران: ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

سهم هر ایرانی: ﷼ ۲٫۴۹۲٫۳۷۵٫۰۰۰

یعنی سهم هر ایرانی می‌شه ۲۴۹ ملیون تومان!!!

بعد بودجه واسه یارانه کم میادوبنزین آزادمیشه وفقط کافیه شمایک میلیون وام بخواین...

جو لیک
۱۹ دی ۹۶ , ۱۳:۵۹
من الان متوجه شدم تو کامنت دومم، یه اشتباه دارم. نصفه شب و خوابالودگی :) درست اون تیکه اینه:

خب. رسیدیم به مبحث شیرین چرا نمیذاری ساختار غلط تغییر کنه. مجلس خبرگان. دارای وظیفه نظارت بر رهبری. نهادی ای که اعضاش سخنرانی می کنن میگن نقد به رهبری جرمه و ما باید پیگیر خواسته های رهبری باشیم. قوه ای که نمیشه رفت بهشون گفت پدران و پدربزرگان عزیز, شما وظیفه قانونی نهاد رو عوضی اومدی. بیت رهبری پلاک بغله. از اون طرف شورای نگهبان. قوه ای که تو قانون اساسی دست می بره و نماینده رو بعد از انتخاب توسط ملت, رد صلاحیت می کنه..چون زرتشتیه و شورای شهر اسلامیست! حالیانکه تو قانون نداریم دین در صلاحیت طرف دخیله. همه ادیان حق دارن آزادانه ثبت نام کنن. مجلس تصویب می کنه که نخیر زرتشتی شورا حق داره بمونه. کی باید قانونو تایید کنه؟ شورای نگهبان. مرسی. مرسی. مفهوم لوپ بی نهایت رو داریم با حضور حاج آقا جنتی و جمعی از یاران.

من به این شورای نگهبان معترضم. من به این دخالت معترضم. من به این تغییر وظیفه شورای نگهبان معترضم. لیستی هم رای ندادم. بفرمایید کجا اعتراض کنم که نخواد کشته بدم؟ چطوری اعتراض کنم خون عموی شهیدم لگدمال نشه؟ -شوعاف با شهید یک خانواده کاملا غیرمذهبی صرفا جهت تو چش کردن این مساله که ایشون نرفتن جبهه که به زور سر خواهرانشون روسری کنن در یک کانسپت کاملا بی ربط:)) -
من الان به اینکه رییس جمهور عضو مجلس خبرگانیه که وظیفه ش نظارت بر رهبریه که وظیفه ش نظارت بر رییس جمهوره اعتراض دارم. من اصلا به اینکه دو سوم بودجه دست رییس جمهور نیست هم اعتراض دارم. من به اینکه مالیات بیت رهبری و بنیاد مستضعفان پرداخت نمیشه معترضم. من به اینکه یه نفر رو تقدیس می کنید و به جای اینکه مملکت در امن و امانه یا نه نگرانید آقا راضیه یا نه اعتراض دارم. من به اینکه اعتراض منو تهدید می دونی اعتراض دارم.

امیدوارم که درست اصلاحش کرده باشم این سری!

پاسخ :

^__^
OVe هستم
۱۹ دی ۹۶ , ۱۹:۰۸
حوصله بحث و کشش نیست، فقط اینو بگم که بخش زیادی از کامنت ها و استدلال ها فقط آمدنیوز و استدلال هایی مثل پخش کیک و ساندیس واسه شرکت کننده های راهپیمایی و وجود بدل رهبر و تشخیصش از روی لاله ی گوش و اینجور چیزا رو کم داشت :)))) قشنگ منو برد تو کانال آمد نیوز و صفحات توییتری :))
خداقوت به هر حال.

پاسخ :

۱. ما ماهواره نداریم! :)
۲. منظورت اینه پنبه بذاریم تو گوشمون؟؟؟ خب سوال میکنن، جواب میخوان.
OVe هستم
۱۹ دی ۹۶ , ۱۹:۴۷
http://shayeaat.ir/post/126

http://gozide.blog.ir/1395/04/01/پاسخ-شایعه-اختلاس-ها-فسادهای-نسبت-داده-شده-به-دولت-احمدی-نژاد

به نظرم خوبه هرچی هرجا دیدیم زارج کپی و فوروارد نکنیم اینور اونور! یه خورده هم درمورد صحت و درستیِ مطلب تحقیق کنیم بد نیست! همین مسائل باعث میشه کمترین توجهی به برخی بحث ها نداشته باشم.

پاسخ :

من زمان دانشجوییم چنان دروغ بزرگی دیدم که حقیقتا دیگه اعتمادی به این
پاسخا ندارم!!
چیزی که جلو چشممون اتفاق افتاد رو تو همه سایتای خبریشون گفتن شایعه‌س!!!!
اینه که باورشون ندارم دیگه!
OVe هستم
۱۹ دی ۹۶ , ۱۹:۵۱
ربطی به ماهواره نداشت حرفم :)) دارم میگم جنسِ بخشی از حرفا و استدلال ها منو یادِ آمد نیوز و مطالبش میندازه. آمدنیوز یه کانالِ تلگرامیه. نمیدانی مگر؟!


نه والا. کسی چنین توقعی نداره. از کی تا حالا با تخریب اموال عمومی و خصوصی و پرچم آتیش زدن و اینا سوال میکنن؟ :))

پاسخ :

نه!! این کانالو هم ندارم.

خب پیشنهاد تو چیه؟! چجوری اعتراض کنن؟
با این وضعیتی که تو دادگاه‌ها حاکمه...
اصلا مگه جایی هست که کسی بتونه به گرونی و بی‌کاری و ... اعتراض مدنی بکنه؟
بعدم این فرهنگ آتیش زدن و خراب کردن از کجا اومده؟؟
اونایی که اون سفارت مفارتا رو گرفتن روششون همین بود دیگه!!
تازه علاوه بر اموال عمومی که هزینه خسارت شد کلی هم ضربه زدن به اعتبار ایران.
بابا ملت تیم مورد علاقه‌شون میبازه مملکتو آتیش میزنن!!! فرهنگ نداریم!!! کسی هم اهمیتی نمیده!
OVe هستم
۱۹ دی ۹۶ , ۲۱:۱۷
:)))) خب این حرف ساده ترین راهِ ممکن واسه زیر بار حقیقت های دیگه نرفتنه! مثلا من یه جا یکی بهم یه دروغی بگه از اون موقع به بعد همه رو دروغگو بدونم. و اینکه خیلی خنده داره خزعبلاتِ کانال های تلگرامی رو مستند و معتبر بدونیم، ولی اسناد و اخبارِ سایت ها و منابع مرتبط و معتبر مملکت رو که خیلی وقتا که مطابق میلتون خبر و گزارش میدن و قبولشون هم دارید رو قبول ندارید! فقط وقتایی که خوشتون بیاد قبولشون دارید :)) این دقیقأ همون سیاست یک بام و دو هواس!

پاسخ :

من نگفتم یکی بهم دروغ گفت و همه رو دروغگو میدونم!!!
من دقیقا همونایی رو که تو چشمامون نگا کردن و روز روشنو گفتن شبه، دروغگو میدونم!
اخبار هم گوش نمیدم. آنتن هم نداریم.
دارم میبینم یه چیزایی رو!! دیگه گرونی و بی‌کاری و اختلاس و... رو لازم نیست کسی بیاد بهمون بگه!
OVe هستم
۱۹ دی ۹۶ , ۲۱:۳۶
جاهای دیگه چیکار میکنن؟! غربی ها چکار میکنن؟! ابتدا تظاهرات مسالمت آمیز و مطالبه ی حق هاشون. اگه جواب نداد اعتصاب و تحسن. تو یکی از کشور های اروپایی به خاطر تورم و گرانی و کاهش حقوق، کلِ ناوگان حمل و نقل مترو رو از کار انداختن تا به حقشون رسیدن! اگه همه مثل بشر اعتراض و مطالبه کنن و پشت هم باشن و با تخریب ک این خرابکاری ها بهانه دست دولت ندن، میشه به حق رسید. تخریب اموال عمومی و خصوصی هرجا و هر زمان غلطه. لوسی می توضیحات خوبی داد. این تخریب اموال تو زمان انقلاب هم درست نبود. ولی باید همه ی جوانب رو بررسی کرد. ولی اصل کار غلطه. ولی به نظرت شاه بدونِ اون اتفاقات و از دست رفتن امنیتش، حاضر بود کنار بکشه؟! با وجود این اتفاقات اون همه کشتار اتفاق افتاد. این بحث تکراریه. اون همه با لوسی می بحث شد و نتیجه نداشت. بیخیالش پس :)))

ولی از ماست که بر ماست! احمدی نژاد و روحانی و ... نداره :))

پاسخ :

استادی که مدرکشو با تقلب به دست آورده حق نداره به دانشجوش بگه تقلب نکن!!
حکومتی که با تظاهرات و آتیش زدن و اغتشاش روی کار اومده چرا به تظاهرات مردم گیر میده؟؟
اینکه اون موقع این کارو کردن که اگه نمیکردن شاه نمیرفت الان توجیه‌ته؟؟
خب الانم با همین هدف دارن این کارا رو میکنن :))

دقیقا... احمدی‌نژاد و روحانی نداره...

OVe هستم
۱۹ دی ۹۶ , ۲۲:۳۴
:))))))
تازه رسیدی به اول بحثت با لوسی می دوباره :)))) و من اصلا حوصله بحث تکراری ندارم. کسی که فرق این بچه بازی ها رو با انقلاب ندونه که هیچی! به نظرم یه دوره مطالعاتی درمورد انقلاب و ابعاد منطقه ای و بین المللی و بزرگیِ اتفاق داشته باش. متوجه فرق ها میشی. بعد اینو هم بدون هیچ جای دنیا جوابِ تخریب و آتیش زدن مسجد و حسینیه و توهین به مقدسات و ... رو با بوس و تشویق و کف و سوت نمیده!
توجیه نبود اون! فقط یه بخش از دلیلِ اون کارا بود. که معلوم نبود از سمتِ کدوم یکی از احزاب و گروه ها انجام میشد! ولی غلط بود! ولی یه نگاه به نظام و استحکامش بنداز :)) کسی نرفته! بیدی هم نیست که با این بادها بلرزه! حرف زیاده! ولی بیخیال. کافیه به نظرم :))

پاسخ :

منم نگفتم همین الان انقلاب اتفاق افتاده!!!!
این نظام بسیج و سپاه رو داره! چیزی که شاه نداشت!!!
به هر حال هیچ وقت با این جور بحثا نظر کسی تغییر نکرده! :)
OVe هستم
۱۹ دی ۹۶ , ۲۳:۵۹
نه پس! بیا بگو :))) مقایسه کردی با انقلاب! گفتم متوجه فرق هاشون باشی!
این نظام اکثریتِ مردم ر داره! چیزی که شاه نداشت!
پس با مطرح کردنشون وقت ملت ر نگیرید :| :)))

پاسخ :

حرف من اینه که روششون همونه.
و این نظام همینجوری روی کار اومده.
و به قول معروف رطب خورده منع رطب کی کند؟!! :)
و اینکه اکثریت مردم با نظامن، حرف شماس! فعلا که معیاری برای سنجشش نداریم.
اینجا ایرانه! و وقت بی‌ارزش‌ترین دارایی هر آدمی :))
OVe هستم
۲۰ دی ۹۶ , ۱۱:۳۳
:)))
(((:
:)))
خا خا. هرچی شوما بگی همون #))

پاسخ :

اینو همون اول باس میگفتی :))))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan