در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۲۷۸. زنده‌ام!

جدیدا یه قول معروفی هست که میگه اینجا اگه کسی زنده بمونه باس بهش تبریک گفت!!!!
حالا من زنده‌ام!!

۱. یه قانونی پیدا کرده این پروازای من و جو، که قضیه‌ش اینه:
اگر پرواز مربوطه به وصال بیانجامد، حتما با تاخیر بالای یک ساعت انجام خواهد شد. (فعلا هم رکورد دست پرواز خودمه با شیش ساعت تاخیر)
اما اگر پرواز مربوط به ایجاد فراق باشد، یک حس خارجی‌ای کل فرودگاه را فرا خواهد گرفت که بیا ببین!!! (صبح چنان رعد و برقایی میزد که من گفتم تاخیر که هیچی، پرواز کنسله کلا. ولی یه ساعت قبل پرواز همچین آسمون آفتابی شد قدرت خدا!.... و چنان سر ساعت و دقیقه و ثانیه پریدیم که اصن ژاپن زنگ زد رمز موفقیتمونو پرسید!!! )

۲. من تا همین اواخر فک میکردم به اون چیزی که ما میگیم پشه تهرونیا میگن مگس!!! بعد الان نه تنها فهمیدم این مشکلو شهرای دیگه هم دارن، بلکه حتی فهمیدم به اون چیزی که ما میگیم پشه کوره - و در برخی موارد پشه کورک - میگن پشه!!!!! ماذا فازا واقعا؟! :/
( خانم دوست جو خیلی تلاش کرد واسم تفاوتهای پشه و مگس رو روشن کنه، گفتم عزیزم همه این تفاوتا رو قبول داریم خب. به اونا میگیم پشه، به اون یکیا پشه کوره. ولی خب گاهی هم کلی صحبت میکنیم دیگه... مثلا من از پشه‌ها متنفرم! یعنی هم پشه‌ها و هم پشه کوره‌ها! ولی شما مجبوری بگی من از پشه‌ها و مگسا متنفرم! عه خب چه کاریه؟!!!)

۳. نیرو دریایی ارتش سنگ تموم گذاشت!! فریدون آسرایی رو آوردن واسه جشن خانواده‌ها برامون چندتا آهنگ اجرا کرد! واقعا دمش گرم! فک نمیکردم همچین کسی تا آخر دنیا بیاد واسه اجرای موسیقی!!
פـریـر بانو
۰۷ اسفند ۹۶ , ۲۰:۱۹
خداروشکر به سلامت رسیدی
یه روح شیرازی خاصی در جمله‌ی آخرت درمورد پشه‌ها وجود داره گندم. نه؟ :)))
بعد یه سوال! شما به سیب‌زمینی میگین آلو؟🤔

پاسخ :

ممنون ^__^
ها دیگه ... آدم نباید دهنشو زیادی حرکت بده دیگه :)))
مترسک ‌‌
۰۷ اسفند ۹۶ , ۲۰:۲۰
برای اون آخری: هر جا نونی توش باشه باید رفت، دیگه چهار قدم راه تا جنوب که چیزی نیست!

پاسخ :

اینجا ته ته دنیاس آخه!! بعد این بیچاره‌ها با اتوبوس اومده بودن!!
یعنی مجریه گفت با اتوبوس اومدن!
بعد گرررررم بوده!! ما داشتیم کباب میشدیم! چه برسه اون بنده خدا با کت رو صحنه!
البته حرفتو قبول دارمااااا ... ولی فک کنم با این شرایط، و اینکه آسرایی به نسبت خواننده
معروف و محبوبیه، تا اونجا رفتن خیلی زیاد بوده براش! :)
محبوبه شب
۰۷ اسفند ۹۶ , ۲۰:۲۵
تبریک :d

پاسخ :

ممنان :دی
محبوبه شب
۰۷ اسفند ۹۶ , ۲۰:۲۶
پشه کورک چیه؟! 😶

پاسخ :

همونی که شماها بهش میگین پشه :))
آوو کادو
۰۷ اسفند ۹۶ , ۲۰:۳۰


2. من پشه کوره رو قبلا شنیده بودم!

3. خداروشکر که حسابی خوش گذشته :-))

پاسخ :

۲. عه! با شیرازیا تعامل داری؟! :)

۳. آره. روز آخری حسابی حال و هوام عوض شد
خانومی ...
۰۷ اسفند ۹۶ , ۲۰:۳۹
پشه اوناست که نیش میزنن. پشه کوره اونانن که نیش نمیزنن و جثه شون ریزه بیشتر توی دستشویی ها هستن تخصص شونم اینه که برن توی حلق آدم ( خودم که اینو گفتم حالم بد شد :/ ) مگس هم که مگسه همونه که یه جا میشینه دستاشو می ماله به هم :/

پاسخ :

وای شما دیگه خیلی دسته بنده گسترده تری داری!!!
اصن اون لحظه‌ای که یه حشره پرنده میاد دور کله آدم میچرخه کی حال داره
نگا کنه ببینه دستشو به هم میماله یا نه؟!! ما فقط جیغ میزنیم میگیم لعنت به پشه‌ها! :)))
פـریـر بانو
۰۷ اسفند ۹۶ , ۲۰:۵۵
پس میگین آلو؟ من شنیده بودم قبلا ولی مطمئن نبودم درسته یا نه :)

پاسخ :

آره دیگه! اینم از اصطلاحات شیرازیه :))
نیمه سیب سقراطی
۰۷ اسفند ۹۶ , ۲۰:۵۷
یکی این پشه و پشه کوره !
دومی ساعت ! ما میگیم یه ربع به هفت ! شما میگین هفت ربع کم

:))

پاسخ :

عامو شما خیلی کلاس میذارین!! :)))))
פـریـر بانو
۰۷ اسفند ۹۶ , ۲۲:۵۵
باحاله ولی :دی
اونوقت به خود آلو چی میگین؟🤔

@یکتا

تو مازندران هم خیلی‌ها ساعت رو اینطور میگن :دی
هفت ربع کم. هفت ربع بالا. اصلا یه وضعیه :)))

پاسخ :

:)
آلو زرد و آلو سیاه میگیم.
פـریـر بانو
۰۸ اسفند ۹۶ , ۰۰:۲۵
آهان
به نظرم یکی از شیرینی‌های لهجه‌ها و گویش‌های مختلف همین چیزاست :)

پاسخ :

اوهوم... ولی خب یواش یواش داره کمرنگ میشه دیگه...
مثلا ما بچه بودیم به سیب‌زمینی میگفتیم آلو. الان دیگه نمیگیم.
פـریـر بانو
۰۸ اسفند ۹۶ , ۱۲:۰۲
عه! من فکر کردم تغییری نمی‌کنه کلا! البته هرچی زمان می‌گذره کلمه‌ها و بعضی اصطلاحات لهجه‌ها و گویش‌ها از دست میرن انگار. متاسفانه...

پاسخ :

آره خب... کم‌کم همه به سمت گویش معیار پیش میریم.
که خب عجیب هم نیست... به خاطر تلویزیون و متنای نوشتاری و...
لوسی می
۰۸ اسفند ۹۶ , ۱۵:۵۳
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
وااای چه بامزه شاید سیب زمینی رو بشه گفت آلو اما خدایی نمیشه به مگس گفت پشه:)))
من عاشق لهجه شیرازی ام دو تا رفیق شیرازی داریم با لهجه ی اصیل و عمل نکرده که من عاشق حرف زدنشونممممم:)
مستر جو هم شیرازیه نه؟
خوب شد فریدون آهای خوشگل عاشق رو خوند واقعا! :دی
پس همسرت ارتشیه! می تونن محل خدمت رو عوض کنن؟ مثلا بشن نیروی هوایی؟


***** **** *** ***** **** ** ********* ** ******* *** ***** ** **** ******* ***** *** ** ******** **** ***** ** ** ********* **** **** ******

ارتش خیلی خوبه :)

پاسخ :

چراااا؟!! از یه خانواده‌ان باور کن :))))
نه جو شیرازی نیس... ولی خیلی دوس داره من شیرازی حرف بزنم!!
که خب منم لهجه‌م متناسب با فرد مقابلم تغییر میکنه! نمیتونم با جو شیرازی حرف بزنم :)))

نه. نیرو رو نمیتونه عوض کنه.

+ حضور و غیاب دارن.

پـــــر ی
۰۸ اسفند ۹۶ , ۱۶:۱۷
خداروشکر
ولی سعی کنین یه جا ساکن شین به هواپیماهای این مملکت هیچ اعتباری نیست.

پاسخ :

به چیِ این مملکت اعتباری هست؟! :)))
تا بیست سال آینده اوضاعمون همینه :))
نیمه سیب سقراطی
۰۸ اسفند ۹۶ , ۲۲:۴۳
نه والو عامو ... کلاس چی چیه :))
اینا رو از زندگی خوابگاهی یاد گرفتم :))

پاسخ :

^__^
خوب یاد گرفتی
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۹ اسفند ۹۶ , ۰۹:۰۶
ما به یکیش میگیم"مغمغا" (mghmgha) = پشه
به یکیش هم میگیم "میلچح" (milchah) = مگس
D:

پاسخ :

لهجه‌تون خیلی سخته! :)

منِ ناشناس
۰۹ اسفند ۹۶ , ۲۳:۵۰
حدس میزنم محل کار جو جاسک باشه
:)
تااکتشافات بعدی خدایار و نگهدارتان

پاسخ :

جاسک فک کنم چند درجه داغون‌تره! :))
البته از لحاظ امکانات و ...
درمورد ساکنینش نمیدونم
لوسی می
۱۰ اسفند ۹۶ , ۲۱:۰۴
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** * ***** ***** *** ***** **** **** ***** ** **** **** ***** *** *** ** ** *****
******* ** ****** ****** *** ** ** ****** ***** **** * ***** ** ***** ** *** *** ** *** ***** ** *** ** ** **** **** *** ** ***** **** ** ****** ****** ***** ****** **** *** **** *** ****
*** ** **** *** **** **** * **** ***** **** ***** **** ***** ** **** ****
*** ** ** ******** ***** **** ***** **** ****** ********* *** ***** **** ** **** ** **** *** ***** **** ***** ** *** *** ** ** **** *** *** *** ** ******** **** **** **** ********* *** ***** ***
**** *** **** ** ** ***** ***** * ***** * ****** *** **** ***** ** ********* *** ***** **** ***
**** **** *** **** ** **** ***** ***** **** ***** ****** *****


خوبه که تو لهجه انعطاف داری :) یعنی جالبه برام. من اصلا نمیتونم آهنگ حرف زدنمو عوض کنم.مگر کاملا عمدی. یعنی هی باید حواسم باشه که الان اگر سرعت حرف زدنم تند بشه باز میرم رو کانال لهجه ی خودم :))
البته من مثل اکثر ساکنین مشهد که مشهدی الاصل نیستن، لهجه ی آهنگین دارم نه لهجه ی گویشی.

پاسخ :

میام حالا واست توضیح میدم در حد دانش خودم :)

واقعا نمیتونم با کسی که شیرازی حرف نمیزنه، شیرازی حرف بزنم! :)))
باران یعنی تو برگردی ..
۱۱ اسفند ۹۶ , ۱۵:۴۰
باغ بارانی

کسی ما را نمی پرسد ...
کسی ما را نمی جوید ...
کسی تنهایی ما را .. نمی گرید ...
دلم در حسرت یک دست .. دلم در حسرت یک دوست ...
دلم در حسرت یک بی ریای مهربان مانده است ...
و اما با توام ای آن که بی من .. مثل من تنهای تنهایی ...
کدامین یار ما را .. می برد تا انتهای باغ بارانی ...
کدامین آشنا آیا .. به جشن چلچراغ عشق .. مهمان می کند ما را ...
بگو ای دوست .. بگو ای آن که بی من .. مثل من تنهای تنهایی ...
تو که حتی شبی را هم .. به خواب من نمی آیی ...
تو حتی روزهای تلخ نامردی .. با نگاهت التیام دستهایم را دریغ از ما نمی کردی ...
من امشب .. با تمام خاطراتم با تو خواهم گفت ...
من امشب .. با تمام کودکیهایم برایت اشک خواهم ریخت ...
من امشب .. دفتر تقویم عمرم را به دست عاصی دریای ناآرام خواهم داد ...
همان دریا که می گفتی .. بغض شکوه هایم از گلوی موج خیزش زخم بر می داشت ...
همان دریا که می گفتی .. تو را در من تجلی می کند ای دوست ...
بگو ای دوست .. بگو ای آن که بی من .. مثل من تنهای تنهایی ...
کدامین یار ما را می برد تا انتهای باغ بارانی .....
آقاگل ‌‌
۱۲ اسفند ۹۶ , ۰۰:۱۱
منم گفتم بیام اعلام کنم زنده‌ام. :)

پاسخ :

خدا رو شکر :)
yalda shirazi
۱۹ اسفند ۹۶ , ۰۰:۴۰
کاملا بی ربط به پست و مربوط به کامنتا: منم دقیقا ایطوریم که لهجه ام متناسب با لهجه طرف مقابل عوض میشه! یعنی مثلا وقتی غیرشیرازیا میگن شیرازی حرف بزن نمیتونم!!!
به شدت تاثیرپزیرم. رفته بودیم یزد بعد از حدود سه ساعت که آتشکده رفتیم و یه کمی تو بازار گشتیم کلا لهجه ام آهنگ یزدی پیدا کرده بود!!! (نمیتونم بگم لهجه یزدی داشتم چون در اون حد نرسید برگشتیم شیراز!) یعنی میخام بگم اینقد تاثیرپذیرم!

پاسخ :

ها منم همینطوریم. بعد هی جو میگه شیرازی حرف بزن!!!
میگم خب عامو نمیشه!! وقتی تو شیرازی حرف نمیزنی من نمیتونم شیرازی حرف بزنم!
^__^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan