در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

#تلگرام

در زمان‌های قدیم ... خیلی خیلی قدیم... یه دانشمندی وارد مکه شد.

سران مکه دو تا پنبه دادن بهش، گفتن از دم خونه فلانی خواستی رد شی این پنبه‌ها رو بذار تو گوشت.

چون کافر شده... چون حرفای خوبی نمیزنه...


ما به دین همون فلانی بودیم که! برا ما هم پنبه تجویز شد ولی!

آقاگل ‌‌
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۰۹:۲۴
گویا قطعی تلگرام سراسریه. و به‌خاطر حمله به سرورهای این نرم‌افزار اتفاق افتاده. یک اختلال چند ساعته است.

پاسخ :

و اینکه این حمله از طرف کی ممکنه باشه! :))
حرفم کلیه... از روزی که حرف از فیلتر تلگرام زدن،
از روزی که سرعتش کم شد،
من میخواستم این پستو بنویسم!
یک آشنا
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۰۹:۲۶
آره مثل جالبی هست
منافع مهم تره حتی از دین
گاهی فکر میکنم ، دین هم دست کاری شده برای تامین منافع عده ای خاص

پاسخ :

منم گاهی همین فکرو میکنم...
به نظرم فکر اشتباهی هم نیست!!
آقاگل ‌‌
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۰۹:۳۳
حبیب میگه:
بزن باران که دین را دام کردند، شکار خلق و صید خام کردند
بزن باران خدا بازیچه‌ای شد که با آن کسب ننگ و نام کردند.

پر بیراه هم نمیگه.

پاسخ :

واقعا راست گفته
حسن قاسمی
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۰:۵۱
یعنی بستن تلگرام، یعنی بستن دهان ها؟

والا همین الان روزنامه ها و مطبوعات رسمی کشور و افراد داری تربیون، دارند نظام رو میشورن میذارن کنار، یعنی طرف استاد دانشگاست، از نظام داره حقوق میگیره، بر علیه نظام حرف میزنه. تو انتخابات ریاست جمهوری، دقت کنید انتخابات ریاست جمهوری، حرف های میزدن که محمد هاشمی رفسنجانی بر میگرده میگه: هجمه ای که در مناظرات به نظام شد از سوی دشمن نشده بود.
الان دیگه چه حرفی مونده که نگفته باشند؟

البته این رو قبول دارم که بعصی از سخت گیری ها برای مدیران پیام رسان ها، بیشتر از اینکه به نفع نظام باشه به ضرر نظامه، خب منتهی شرایط به سمتی داره پیش میره که دیگه نمیتونن به مدیران پیام رسان ها سخت گیری ها بیخودی انجام بدن.


جدای از این مباحث، به نظرم رسانه ای که با مخاطب هاش تعامل نداره و مخاطب نمیتونه حرفی بزنه و یک سویه هستش، اصلا ارزش دفاع کردن نداره. به نظرم بیشتر باید برای رفع فیلتر توییتر، وقت و انرژی صرف کنیم.

پاسخ :

حرف من کلا اینه که "چرا باید پنبه بذارن توی گوش ما؟"
کلا فیلترینگ یعنی همین دیگه.
یعنی من نوعی فاقد شعور و حقوق اجتماعی تصور میشم،
و جنابان باید تصمیم بگیرن چی برام خوبه.
مهراد فروتن
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۰:۵۶
من به چیزی که آشنا جان گفته نه تنها فکر می کنم بلکه اعتقاد دارم. همه ی ادیان از جمله اسلام در جهت منافع حکام دست کاری شده.
قرآن رو نتونستن اما تا تونستن در احکام و شریعت و احادیث و... دست بردن :|

پاسخ :

منم به همینا ایمان دارم حتی :)
غمی ‌‌
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۰:۵۷
ما به دین همونی هستیم که گفت حتی در دین هم اکرام نیست دیگه سروش که جای خود داره

پاسخ :

سروش! جوک قرن! :)))
لوسی می
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۰:۵۹
ربطش به تلگرام رو نفهمیدم! شاید منظورت کلا فیلترینگ هست.
اما فیلترینگ هم که باشه بازم منظورت رو نمیگیرم!
الان منظورت اینه که فقط آدمهای بد، میگن حرفهای خوب رو نشنوین؟
یعنی اگر کسی میگه پنبه بذار تو گوشت که فلان چیز رو نشنوی، گوینده ی جمله لزوماً آدم بدیه و فلان موضوع که از شنیدنش منع شدیم حتماً خوبه؟
اگر منظورت اینه که پر واضحه که غلطه و اصلا جای نظر دادن نداره.
اما فکر نمیکنم منظورت این باشه. پس لطفا واضح تر بگو بفهمم. :)

پاسخ :

توی اون قصه یه جا اون آقا پنبه رو در میاره و میگه خب من عقل دارم،
میتونم فکر کنم و تصمیم بگیرم اون حرفا خوبه یا بد.
اما انگار ما فاقد عقل و شعور و حتی حق انتخاب تصور شدیم.
برامون تصمیم میگیرن.

پـــــر ی
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۱:۳۵
یعنی جدا تلگرام فیلتر شد رفت؟
دوروف مث اینکه توییت کرده که مشکل از سرورهاست

پاسخ :

حتی اگه این قضیه مساله سرور باشه،
کند شدن تلگرام که کار خودشونه
آوو کادو
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۱:۵۲
هووووووم...

پاسخ :

اوهوم
من ...
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۲:۱۸
یعنی تلگرام مستقیما روی رشد معنویتون اثر داشت؟


*اصلا موضوع تلگرام نیست ولی قیاستون مثل آب انگور خوبه پس شراب حلاله بود
‎(:‎

پاسخ :

من گفتم خوبه؟!!
حرف من اجبار برای انتخاب چیزیه که خواسته آقایونه!
حرف من گرفتن حق انتخابه

علیـ‌ تَرین
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۲:۴۵
گویا یه حمله‌ی ddos از سمت روسیه بوده که در هر ثانیه هزاران گیگابایت اطلاعات به سرورهای تلگرام وارد میکرده و مجبور شدند سرورها رو خاموش کنند. اوکی میشه. البته فقط وصل میشه ولی همچنان به دست این ملعون ها سرعتش روی 20کیلوبایت می مونه. ای تو روح این حکومت

پاسخ :

از همون وقتا که حرف از فیلتر بود و بعد سرعتش کم شد میخواستم این پستو بنویسم
هی امروز و فردا کردم... رسید به امروز
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۴:۲۷
جدی جدی قطعی شد؟!

پاسخ :

نمیدونم... میگن مشکل از سروره...
ولی کم شدن سرعتش که کار خودشونه
Haa Med
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۶:۴۹
به حرف سران مکه گوش نده کار خودتو بکن :-)

پاسخ :

:)
حسن قاسمی
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۱۹:۱۳
"یعنی من نوعی فاقد شعور و حقوق اجتماعی تصور میشم"

صحبت شما رو میشه از دو زاویه دید:
1. کلا با فیلترینگ مخافید و میگید که حتی سایت های غیراخلاقی هم باید رفع فیلتر بشند، چون من عقل و شعور دارم

خب با این نگاه شما که مخالفم، چرا که حاکمیت موظفه جامعه رو در برابر آسیب های اجتماعی حفظ کنه

2. کلا با فیلترینگ مخالف نیستید، اما با فیلتر ابزاری مثل تلگرام مخالفید

خب این یعنی تلگرام رو یک ابزار گفتمانی میدونید. خب این تفکر هم به نظرم اشتباس، رسانه یک طرفه اصلا شایستگی گفتمان بودن رو نداره، همونطور که گفتم، الان فقط باید رو مسئله رفع فیلتر توییتر که گفتمانی هست، مانور داد.


این رو اضافه کنم که بنده موافق فیلتر تلگرامم، به خاطر اینکه پیگیری کردن و رسیدگی به جرائمی که داخلش داره صورت میگیره، کار سختیه و شاید نشدنی و از طرفی به خاطر ملی نبودنش، امکانات زیادی رو از مردم سلب کرده. وقتی یک پیام رسان داخلی میتونه خدمات بانکی ارائه بده، چرا یک پیام رسانی که همچین قابلیتی نداره، تو کشور غالب باشه.

پاسخ :

دیدگاه من کلا با شما متفاوته.

اما سوال آخرتونو جواب میدم:
پیام رسان داخلی اعتماد مردمو جلب کنه، با کیفیتش نه اینکه با زور و جبر،
بعد مردم استفاده میکنن.

لوسی می
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۲۱:۰۹
منم باهات موافقم. کاش از فردا تجارت مواد مخدر هم آزاد بشه و اینقدر به خاطر تصورات حکام از بیشعوری جامعه، جوونهامون کشته نشن! گوش که خوبه دست و پامونم بستن نمیذارن راحت مواد بخریم یا لااقل با عقلمون تصمیم بگیریم که بخریم یا نخریم!

ولی هنوز اینو نفهمیدم که ربط اینا به تغییر دین به نفع حکام چیه؟

پاسخ :

من و تو توی این مسائل هیچ وقت به توافق نمیرسیم!!!
اما سوال من اینه الان:
اینا که خودشون این قصه رو تو کتابامون نوشتن و گفتن وای وای چه کار بدی،
چرا الان دارن عینا تکرار میکنن؟؟
لوسی می
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۲۱:۳۱
خب من که الان باهات موافقم که. میگم وای وای چه کار بدی که نمیذارن راحت مواد بخریم. مگه همینو نمیگی؟همینو نمیخوای؟ آزادی!

کسی نمیتونه جریان اطلاعات رو حذف کنه. کسی که بخواد دنبال چیزی باشه میره و پیداش میکنه مخصوصا تو این دوره زمونه. همونطور که کسی که میخواد مواد بکشه هرطور شده موادشو جور میکنه حتی به بدبختی!
مسئله حفاظت از اکثریت جامعه ست. مخصوصا اونهایی که قدرت عقل و تصمیم گیری کافی ندارند. برام جای تعجبه که برای درک سطح فهم کل یک جامعه به خودت نگاه کنی! تو جامعه ی ما چند درصد کودک هست که از نت استفاده میکنن؟ چند درصد نوجوان هستن؟ شما خودت رو عاقل میدونی برو هرچی میخوای پیدا کن و بشنو و تصمیم بگیر، فیلتر شکن که ریخته تو نت(تازه استفاده از فیلترشکن هم جرم نیست و آزاده، اما استفاده از مواد کلا جرمه! نامردا!) اما غالب جامعه بااااااید از گزندهای ناخواسته و ناگهانی حفظ بشن. نه اینکه تا سایت رو باز میکنه هزار جور چیزی که نباید رو ببینه در حالی که اصلا قصدش این نبوده که بره دنبال این چیزا. فکر کن سایتهای نامناسب به راحتی قابل دستیابی باشن، خودت میتونی بذاری بچه ی ده، پونزده ساله ت بره تو نت و آزادانه بگرده؟ یا محدودش میکنی؟ یا میگی منم کنارت باشم؟ و اگر محدودش میکنی بگو چرا وقتی میگی وای وای چه کار بدی خودت این کار رو میکنی؟

پاسخ :

نمیذارن راحت مواد بخری؟؟
پاشو بیا چابهار تا ناس رو آویزون سر در همه مغازه‌ها ببینی!
چرا؟ چون منفعت اینه!
باهات بحث نمیکنم لوسی‌می، چون تفاوت عقیده داریم و حرفامون هیچ وقت یه جهت نمیشه.

حسن قاسمی
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۲۱:۳۲
"پیام رسان داخلی اعتماد مردمو جلب کنه، با کیفیتش نه اینکه با زور و جبر"

خواهر من، تا زمانی که غولی به نام تلگرام وجود داره و در فضای کشور غالبه، هیچ کدام از پیام رسان های داخلی، نمیتونن با تلگرام رقابت و مردم رو به خودشون جذب کنند.

بهترین حالت برای این که پیام رسان های دخلی رشد کنند و کیفیتشون افزایش پیدا کنه، اینه که غول خارجی از میدان خارج بشه و نیروهای داخلی با هم رقابت کنند. تا زمانی که تلگرام هست، نیروهای داخلی انگیزه لازم برای پیشرفت کیفیت پیدا نمیکنن

این رو هم بگم که از بین پیام رسان های داخلی، تا اینجای کار از گپ حمایت می کنم و به اطرافیانم توصیه می کنم که از گپ استفاده کنند، چرا که احساس می کنم که داره مردانه کار میکنه.

پاسخ :

چرا نمیتونن رقابت کنن؟؟ مگه ادعای هوش خفن ندارن ایرانیا؟؟
چون عرضه ندارن رقابت کنن باید رقیبو از میدون به در کنن؟؟؟
که بشه قصه خودروی ملی؟؟!!!
روز به روز کیفیت بیاد پایین و ادعا بره بالا؟!!
مجتبی
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۲۲:۵۷
من فکر میکنم اون بالایی ها از اینکه هر روز یه بدبختی جدید برای مردم درست کنند و کیفیت زندگی ما رو به حداقل برسونند و زندگی رو برامون سخت کنند و همه آرزوهامون رو به باد بدند لذت می برند... بهشون احساس قدرت میده... که تا این حد می تونند تاثیر گذار باشند... حالا براشون چه فرقی میکنه مردم اونها رو دوست داشته باشند یا نداشته باشند... اونها صد در صد می دونند چه قدر بین مردم منفورند... یکی از دلایلی که به اون دنیا اعتقاد دارم همینه... چون اگه دنیای دیگه ای وجود نداشته باشه زندگی چه قدر ناعادلانه ست.

پاسخ :

من که اصلا نمیفهممشون.
مغزم دیگه ارور داده!!
حسن قاسمی
۰۹ ارديبهشت ۹۷ , ۲۳:۴۴
"چرا نمیتونن رقابت کنن؟؟"
شما الان میتونید مثلا با دیجی کالا رقابت کنید؟، این واضحه که وقتی یک شرکتی به کل یک محصول غالب میشه، دیگه همون حکمرانی میکنه تا زمانی که دورهش تموم بشه و یا اینکه یک آدم قویتر از اون شرکته، بیاد جلوش صف آرایی کنه

"چون عرضه ندارن رقابت کنن باید رقیبو از میدون به در کنن؟؟؟"
یحتمل موافق واردات هستید. به نظرم واردات "غول ها"، کمکی به رشد کیفیت محصول ایرانی نمیکنه، چون توان رقابت ندارند، این خیلی روشنه، نمیدونم چه طوری بگم. تو صنعت خودرو، ظاهرا دست های پشت پرده ای قرار دارند که این وضع رو ایجاد کردند، یعنی صرفا ایجاد عدم ایجاد فضای رقابتی با محصول خارجی، باعث این وضع نشده، مسائلی هست که پیچیده تر از این حرفاست، فکر کنم این مسائل تا حتی رابطه با فرانسه هم یک ردپاهای داره. لذا اینکه صنعت خودروسازی رو بهانه ای بکنیم برای واردات، به نظرم یک خطای راهبردیه.

نهایتا بگم که ما اگه فرزندی داشته باشیم که میخواد تازه بره کشتی گیر بشه، طبعا و منطقا همون اول نمیندازیمش جلوی قهرمان المپیک.

سپاسگذاریم بابت وقتی که گذاشتید و مطالعه کردید 🙏

پاسخ :

ممنون از حرفاتون.
حرفاتون غلط نیست... اما این جامعه غلط‌تر از اون چیزیه که حرفای درست شما، توش درست باشه!
لوسی می
۱۰ ارديبهشت ۹۷ , ۰۰:۲۹
در این شکی نیست که یه سری امور رو منفعت بعضیا تعیین میکنه. مثل قضیه ی قیمت دلار. در این هیچ شکی نیست که بعضیا به خاطر منافعشون بقیه رو به بازی میگیرن و اخلاق سرشون نمیشه. اما اینکه همه چیز رو به پای منفعت طلبی بنویسیم ظالمانه ست چه اینکه اگر ایران مواد مخدر رو از افغانستان به اروپا بفرسته و فقط کانال ارتباط باشه منافع زیادی ایجاد میشه اما به خاطر برخی ارزشها حتی به قیمت کشته شدنمون در برابرش مقاومت میکنیم.و خیلی چیزای دیگه. تو هم اگر با فیلترینگ امروز و فردا و منفعت فلانی و برادرش مشکل داری دلیل نداره کل مبحث فیلترینگ و فوایدش رو ببری زیر سوال!
این به انصاف نزدیکتره.
بحث من تمام.
شبت خوش

پاسخ :

اصلا مثالی که میزنی به این قضیه نمیخوره!!
یه سری با تلگرام خلاف میکنن و خیلیا نمیکنن.
اما با مواد مخدر همه خلاف میکنن.
یه سری با چاقو آدم میکشن، ممنوع بشه پس؟
لامپ هم فیلتر باید بشه با این اوصاف!!

لوسی می
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۱۱:۲۲
به به عروس خانم. :)
یعنی شما میگی کسی دوست داره شخصا مواد مصرف کنه کارش خلافه؟ به کسی ربطی داره که اون دوست داره معتاد باشه؟ جالبه که عقیده ت اینه که با مواد همه لزوما دارن خلاف میکنن! اعتیادِ شخصی هم خلافه؟ خلاف چیه؟ :)
حالا اینا مهم نیست.
اصلا بحث من تلگرام نبود! شما کل بحث فیلترینگ رو با مثال فیلتر عهد پیامبر خواستی زیر سوال ببری و بگی فیلتر کردن کار غلطیه و مردم عقل دارن خودشون تصمیم بگیرن. گفتم کل بحث فیلترینگ قابل نفی نیست و وجودش مفیده. یه جاهایی مثل همین مواد مخدر. یا سایتهای مبتذل.
فیلتر تلگرام یه بحث دیگه ست و منم اصلا از فیلتر شدن تلگرام حمایت نمیکنم. اصلا.
اما فیلترینگ کلا چیز بدی نیست و وجودش لازمه.
روزگار تاهلت بخیر. :)

پاسخ :

فیلترینگ عاقلانه باید باشه... نه صرفا به خاطر دلایل سیاسی و شخصی.
آره کسی که معتاده هم داره ضرر میزنه، هم به خودش و هم به اطرافیانش!

من کلا با این مدل فیلترینگ مخالفم.
توی یوتیوب یه بخشی از ویدیوها برای زیر ۱۸ سال فیلتره... این به نظرم روش درست‌تریه برای فیلترینگ.

لوسی می
۲۸ ارديبهشت ۹۷ , ۰۹:۳۷
:)
خب پس الحمدلله به اجماع رسیدیم.
فیلتر کردن لزوما چیز بدی نیست.

پاسخ :

فیلتر کردنم عین چاقو دست گرفتن میمونه...
و خب انتظار نداشته باش قبول کنم این روزا چاقو دست مامانمونه و
داره واسه پختن غذای خوشمزه استفاده میکنه ازش!!
جولیک ‌‌‌‌‌
۲۸ ارديبهشت ۹۷ , ۱۵:۰۰
چرا با کسی که میدونی تفکرش چطوره و منافعش کجاهاس بحث می کنی عزیزم؟ حوصله داری؟:دی

پاسخ :

دیوونه‌ام والا!!
میخواستم کامنتا رو ببندم از اول... یادم رفت و پست شد،
منم که شیرازی... حوصله‌م نشد برگردم کامنتا رو ببندم!! :)))
جولیک ‌‌‌‌‌
۲۸ ارديبهشت ۹۷ , ۱۸:۲۸
ماهی پنج تومن میگیرم منشیت میشم کارایی که حوصله نداری انجام بدم برات:))

پاسخ :

۵ تومن؟!! ۵ هزار تومن یا ۵ میلیون تومن؟!!!
:))))
از آب گل‌آلود خوب ماهی میگیریا :)))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan