در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۳۱۰.

میخواستم حلوا کاسه شیرازی درست کنم

یادم رفت روغن بریزم!!

حالا شبیه ماستی شده که مزه حلوا میده!! 😅😅😅😅😅

خانومی ...
۲۰ تیر ۹۷ , ۲۲:۴۰
حداقل دستور پخت و عکسش رو هم بزار . من تا حالا اسمشم نشنیده بودم !!

پاسخ :

یه حلوای مخصوص شیرازه. شبیه حلوا زعفرونیه، بدون تخم‌مرغ. به نظر من خوشمزه‌تره :)

آرد برنج یک پیمانه
شکر یک و نیم پیمانه
آب دو و نیم پیمانه
گلاب یک پیمانه
زعفران آب کرده به مقدار لازم
روغن نیم پیمانه یا کمتر (بستگی به روغنت داره. میتونی مخلوط جامد و مایع بریزی
یا فقط مایع)

آرد برنجو روی حرارت ملایم میذاری تا وقتی که بوی آرد برنج رو حس کنی.
نباید رنگش تغییر کنه.
(این مرحله یه کم زمان میبره)
گلاب و شکرو هم روی حرارت با هم مخلوط میکنی.
بعد آبو به آرد اضافه میکنی و روی حرارت مخلوط میکنی.
بعد محلول شکر و گلابو اضافه میکنی
یه دست که شد زعفرون و روغنو اضافه میکنی.
روی حرارت دائما هم میزنی تا یه حالتی پیدا کنه مثل این ماست خامه‌ایا!!
دیگه برش‌میداری میریزی تو ظرف و تزیین میکنی ^__^
yalda shirazi
۲۰ تیر ۹۷ , ۲۲:۴۳
:)))))
من از یه چندتا حلوا خوشم میاد و از یه چندتاشون نه. اسم هیچ کدوم رو هم نمیدونم!!! یعنی تست میکنم میگم آره این اونیه که میخورم!
ولی معمولا حلواهای قهوی رنگ رو دوس ندارم. حلوا کاسه کدومه؟
+ترحلوا رو میشناسم و دوس دارم! بدم نمیاد یعنی!

پاسخ :

:)
از این زردا که میریزن تو کاسه، تو مسجدا میدن! :))
Haa Med
۲۰ تیر ۹۷ , ۲۲:۴۴
اینم خوبه که.
دفعه بد.

پاسخ :

ها!! مثل دنت شده :))))

محسن رحمانی
۲۰ تیر ۹۷ , ۲۲:۴۶
خخخخخخخخخخخخخخخخ طفلک مستر جو :دی

پاسخ :

:))))
ح. شریفی
۲۰ تیر ۹۷ , ۲۳:۲۵
نوش جان :)
در واقع اصل نیته :)

پاسخ :

ایول!!!
اتفاقا خود جو هم همیشه میگه مهم نیته! :))

آقاگل ‌‌
۲۱ تیر ۹۷ , ۰۷:۴۵
یادم افتاد چند روز پیش خواستم سالاد شیرازی درست کنم و. چون حوصله‌ام نشد همه چیزش رو رنده کردم. و در نتیجه هیچ چیزیش شبیه سالاد شیرازی نبود. بیشتر شبیه یک مایه کوکو شده بود. :|

پاسخ :

والا اسم شیرازیا بد در رفته! :))))))
خانومی ...
۲۱ تیر ۹۷ , ۰۹:۵۳
اینجوری نشد ، یبار میلم خونتون برام بپزی 😃😁

پاسخ :

رو چشمم خانومی جان.
تو بیا اینجا، جون بخواه اصلا ^__^
آی ام یک عدد شیرازی مهمون‌نواز تنها مانده در دیار غربت ':))
مرتضا دِ
۲۱ تیر ۹۷ , ۱۴:۱۴
این اولین خراب کاریه آشپزیه توی زندگی مشترک، نه؟ :)

پاسخ :

نه عامو!!! هووو اونقد خرابکاری کردم! :))))))

مرتضا دِ
۲۱ تیر ۹۷ , ۱۴:۳۷
همین دو روزه! :)

پاسخ :

🙈🙈🙈😅😅😅😅

mr point
۲۳ تیر ۹۷ , ۰۲:۰۱
دفعه بعد درست میشه

پاسخ :

دو سه دفعه قبلا درست کرده بودم!!! نمیدونم چرا این‌سری یادم رفته بود: ))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan