در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۳۴۴.

چقد خنده‌م میگیره وقتی یکی میگه این اوضاع نتیجه انتخاب اشتباهه!! خنده‌م میگیره وقتی میگن تقصیر روحانیه!!! آره روحانی بد، داغون. همون اولم همه گفتن ما داریم به "بد" رای میدیم! که شخصا اعتراف میکنم که اشتباه کردم! که کلا عمل "رای دادن" اشتباه و حماقته... ولی آیا تحریم شدید نفت ایران ربطی به شخص روحانی داره؟؟ یا ترامپ صنم خاصی با رییسی داشته و ممکن بوده عبور هواپیماها از آسمون ایرانو قدغن نکنه؟!!! :/

چقد متنفرم ازشون که بازیمون میدن! و چقد حالم بد میشه که بازی میخوریم... :/

پرتقالِ دیوآنه
۲۱ شهریور ۹۷ , ۲۰:۲۲
اقا رای دادن اشتباه نیست. رای نمیدادیم وضع بدتر بود. نمیدونم :| من سیاست حالیم نیست بهتره چیزی نگم :|

پاسخ :

آخه رای دادیم، اومدن گفتن اعتماد داشتین که رای دادین،
دوباره چهار روز بعدش اومدن گفتن بفرما نتیجه رای‌ت!!!
یعنی اونقدددددر طرف کوته فکره که فک میکنه ترامپ با شخص روحانی مشکل داره!
نیلی ‌
۲۱ شهریور ۹۷ , ۲۱:۲۰
کشور ما داره پودر می‌شه هنوز یه عده احمقن که توی بحث روحانی و رئیسی موندن. :|

پاسخ :

واقعا داریم پودر میشیم!
بهارنارنج :)
۲۱ شهریور ۹۷ , ۲۲:۲۹
چرچیل میگه کمبود منابع و خشک سالی بهونه است!
یا احمقا سیاست مدار شدن یا سیاست مدارا احمق


مقصره!همشون مقصرن!من نمیگم کسه دیگه ای بود مشکلی نبود میگم اگه نمیتونستید ... خوردید اومدید مملکت دست گرفتید

پاسخ :

اوکی باشه!! :)))
جوابت همون خصوصیش بهتره ^__^
معصـومــــــه پــورابـراهیـــم
۲۱ شهریور ۹۷ , ۲۲:۴۷
چرا! چرا فکر نمی کنید درصدی که با موافقان سابق روحانی مخالفن دلیلی جز دلیلی که نوشتین داره!!!!!!!!!!!!!!!
دلیل رأی موافقان زجرکش میکنه ما مخالفان روحانی رو! میگفتن:رئیسی بیاد دیوار می‌کشه!بیاد فقط حجاب!یه عده هم که میگفتن رأی میدیم به روحانی که رئیسی رأی نیاره.به این اشخاص میشه گفت آدم!کوته فکری و ترامپ اصلا مطرح نیست عزیزجان ..... !!!!!!!!
من واقعا اعلام میکنم به شخصه،راضی نیستم از تمام کسانی که دلیل راشون چنین چیزی بوده،کاش موافقا از سر نادانی رأی داده باشن،نه اینکه صرفا فقط رئیسی انتخاب نشه....
اگه تند حرف میزنم با شخص شما نیست ها!:)کلافم از دست گشنگان جنسی که جسم و روح رو فدا کردن درحالی که دروغ های روحانی واضح و روشن بیان میشد!

پاسخ :

اینکه شما مخالف روحانی بودی عاقلیه و رای دادن به روحانی کوته‌فکری؟!!!! :))
من به روحانی رای دادم تا رییسی نیاد! گرچه از این لحاظ که رای دادم خیلی پشیمونم،
و معتقدم در حال حاضر کلا رای دادن یه عمل اشتباهه،
ولی اگه هزار بار دیگه هم مجبور بشم بین روحانی و رییسی انتخاب کنم قطعا به
رییسی رای نمیدم!
و بهت پیشنهاد میکنم نسبت به حق رای هر کسی احترام رو رعایت کن.
من دقیقا به خاطر همین سبک تفکر و صحبت، یه دوستی ۷ ساله رو کات کردم!
مشکل ما الان قیمت دلاره، وضعیت دزدی‌هاست، وضعیت بی‌کاری و هزار تا چیز دیگه
که اگه رییسی هم بود وضع همین بود.
مساله دیوار و حجاب و ... رو هم من که نگفتم. ولی اگه مشکلم با رییسی فقط اینا
بود مطمئنا خودمو خسته نمیکردم که برم به روحانی رای بدم!!!
کل این متنو هم با آرامش نوشتم! :)
با لحن دعوایی نخون!


+ جوابم به چرا... چون خودشون میگن!
والا ما هم راضی نیستیم از اون کوته‌فکرایی که ما رو پرت کردن وسط این منجلاب!
آقاگل ‌‌
۲۱ شهریور ۹۷ , ۲۳:۰۲
بابا تو که اینقدر با دنبال کردن سیاست اعصابت ناآروم میشه چرا دنبال می‌کنی؟ از خوشی‌ها و قشنگی‌ها بگو و بنویس. سیاسی‌نویسی رو بذار به عهدۀ کلی دیگه که می‌نویسن. :))

پاسخ :

اون کلی دیگه رو اعصاب من مینویسن آخه! :))))
پیاماشون به دستم میرسه اعصابمو خط‌خطی میکنه!
مهرناز .ج
۲۱ شهریور ۹۷ , ۲۳:۵۸
سیاست پدر مادر نداره ...

پاسخ :

ولی بر پدر و مادرشون...! :)))
مهرناز .ج
۲۲ شهریور ۹۷ , ۰۰:۳۵
اصلاح میکنم حرفتو:
اول و اخرشون :)
فقط پدر و مادر کمه

پاسخ :

آخ آخ گفتی! اول و آخرشونو! :)
معصـومــــــه پــورابـراهیـــم
۲۲ شهریور ۹۷ , ۰۱:۱۰
:)) چقدر خوبه که در کمال آرامشیم و کاملا مشخصه.الان نوشته من رو کلی بخونید نه شخصی.
اولا رأی دادن به روحانی اشتباه بود بود یا نه، اعتراف به اشتباه می کنن یا نه رو ،کاری بهش ندارم،اشتباه بدتر حق به جانب بودن و منطقی و روشن فکر جلوه دادن اشخاص رأی دهنده به روحانی بود که بیچارمون کردن از بس عاقلانه میدونستن انتخابشون رو.
ثانیا عزیزجان! حق رأی چیز شخصیه؟! وقتی سرنوشت مردم باهاش تغییر میکنه!وقتی به زندگی مردم گره خورده!!!!!بی احترامی نیست مقابل کسانی که به عقل و درایت خودشون می بالیدن وقتی روحانی رو انتخاب کردن حرف حق زد!خیلی از اونهایی که به روحانی رأی دادن یه چیز می‌گفتن: به روحانی رأی میدیم که رئیسی نیاد! اگه جز اون خیلی ها نبودید که خوش به حالتون،دراین صورت در هیچ جمله ای از جانب من بی احترامی نیست.
اما نکته آخر،من منطقی تر از اینهام کات کنم،بیشتر گوش میدم تا فکر کنم ، فکر کنم تا بیشتر بفهمم،به درست یا غلط بودن افکارم، هرچند برای خودم اینکارو میکنم نه صرفا ارزش دوستی
راستی چرا به این برداشت از حرفم رسیدی!(اینکه شما مخالف روحانی بودی عاقلیه و رای دادن به روحانی کوته‌فکری) من چنین چیزی رو تو حرفام بیان نکردم،و به نظرم کوته فکر کسیِ که دلیل رأی دادنش به یکی حُسن و درایتش نباشه بلکه رأی نیاوردن یه شخص دیگه باشه، به بد یا خوب بودن شخص دوم هم اصلا کاری ندارم، اما به شخصه رأی نمیدم اگه کسی رو قبول نداشته باشم اونم به خاطر حذف شخص دیگه ای که مطمئن نیستم به بد بودنش.
آخر از همه اینکه،الان درد دلارو بذارین کنار درد خرفرض شدن تک تک ماها مقابل شخص روحانی!(شما زبان مذاکره بلدید!صابون بیاریم روتونو بشوریم)این جملات آشنا رو اگه تو ذهن داشته باشید دلارو یادتون میره

پاسخ :

ببین عزیزم:
۱. من دقیییییقا به روحانی رای دادم که رییسی نیاد. هزار بار دیگه هم این کارو میکنم!
۲. هر کسی حققققققق داره به هر کسی دوست داشت رای بده و به احدی ربطی نداره!
(هر چند شورای نگهبانی گذاشتن اون بالا که قطعا خواسته‌های ما رو فیلتر میکنه)
اگه قراره برای کمترین حقی که تو جمهوری اسلامی بهمون داده شده، امثال شما بیان و
حد و مرز تعیین کنن که دیگه جمع کنن این بازی دموکراسی‌شونو (یا حتی دموکراسی‌تونو!)
همه‌چی که زور و اجباره، اینم روش!
۳. رای دادن به هرررر کسی تو جمهوری اسلامی اشتباهه، رای دادن به بعضیا اشتباه‌تر!
لازمه یادآوری کنم رییسی برای تبلیغات از تتلو استفاده کرد؟؟
۴. شما منطقی هستی؟ آفرین. من نیستم.
عوضش منم به انتخاب کسی توهین نکردم تا حالا، ولی شما اینطوری نیستی!
ولی من اصلا و ابدا وقتمو با کسانی که فک میکنن صلاحشون صلاح همه‌س، و همه بایدددد
مثل اونا فکر کنن نمیگذرونم!
۵. جمله‌های آشنا مگه کم شنیدیم تو این مملکت؟؟ مثلا این دو تا جمله:
 + اینجا همه باید بتونن حرف بزنن، مسلمون باید بتونه حرف بزنه، کمونیست بابد بتونه حرف
بزنه. و....
(چند ماه بعد)
 + ما اگه انقلابی بودیم تو میدونا دار بر پا میکردیم. قلم پای همه‌شونو میشکستیم، همه‌شونو
اعدام میکردیم. یه حزب باید باشه اونم حزب‌الله!
(آب و برق و اتوبوسم که رایگان نشد، نفت هم سر سفره‌ها نیومد. هر چند همین جمله دلیل
رای خیلیا بود!!!)
۶. و در نهایت ازت خواهش میکنم اگه نمیتونی تو وبلاگ خودم بهم توهین نکنی لطفا دیگه کامنت
نذار!
لا نتوری
۲۲ شهریور ۹۷ , ۰۹:۱۶
سلام

اول یه حرف بی ربط بگم و بعدش برم جواب پست شما را بدم
با خانم ِ پور ابراهیم عجب کل گرفتین :))
گاهی آدم باید لبخند بزنه و رد بشه

...

خب حالا برم بالای منبر و در باب پستی که گذاشتین بگم

چندی پیش رهبر یه صحبت جالب داشت
گفت اینکه یه عده هی تبلیغ میکنن دولت باید عوض بشه
استیضاح و این حرفا.. اینا حرف دشمنه

اگر قراره اتفاقی بیفته باید توی همین دولت بیفته و اونایی که میخان دولت عوض بشه
تا بهتر بشه.. خب همین دولت را کمک کن را وضع مردم بهتر بشه
" دلیل و صحبتش طولانیه اما من ادامه نمیدم..."

اما در مورد کشور یه صحبتی داشت اقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصاد
میگفت : یهو سکه میره بالا و میگن کار ِ جمشید بسم الله بوده
اما کسی نمیدونه این شخص کیه " این صحبت توی تلویزیون پخش شد "
" همون دستای پشت پرده"

همه چیز به تحریم نفت ربط نداره
اینکه قیمت عرض رفت بالا یکی از دلایلش تزریق بودجه بیش از حد توی کشور بود
سیاست های مبهم مجلس هم هست

من کاری ندارم احمدی نژاد خوب بوده یا بد
اما دوره چهارسال اول ایشون یه اتفاق خوب افتاد و از طریق اون تحریم را دور زدن
کاری که این دولت هم میتونه انجام بده و نمیده
" فارکس "


پاسخ :

میگه به کسی که به این دلیل رای داده نمیشه گفت آدم! که یعنی من!
و باز میگه افرادی که به فلان دلیل رای دادن کوته فکرن! که باز یعنی من!!
برام مهم نیست کسی که همچین طرز بیانی داره کیه، گفتم که به خاطر
همین مدل توهینا یه دوستی ۷ ساله رو تموم کردم.


کاش میشد حرف دلمو در مورد کامنتتون بگم و خیالم راحت باشه سرم نمیره
بالای دار!!!!!! :/
برادر من! هیچ کشوری دیگه حق نداره نفت ما رو بخره! هیچ هواپیمایی حق
نداره از روی ایران عبور کنه! هیچ کشوری حق نداره با ما مبادله داشته باشه.
و اینا هیچ ربطی به هیچ کدوم از رییس‌جمهورا نداره!
دور دوم همه رییس جمهورا دلار یهو چند برابر میشه، چرا؟ چون درآمد دولت دلاره
و حقوق پرداختی ریال! چون اگه قبلا به فلان کارمند باید ده دلار میدادن الان میتونن
پنج دلار بدن! به همین راحتی!
در جریان بودجه بیش از حد نیستم، اما دیدم کسی رو که از بالاها خبر داشت و
اومد گفت دلار قراره گرون بشه، به قول بابام ما فک کردیم حالا سه تومن میشه
سه و دویست مثلا.... ولی الان میگن به بیست هزار تومن هم میرسه!!

لا نتوری
۲۲ شهریور ۹۷ , ۰۹:۴۰
من سربازی را شیراز گذراندم
یه دلیلی که شیراز را خیلی دوست دارم این بود که اونجا با آدمای سطح بالایی دوست شدم
و خاطرات خوب توی ذهنم نقش بست

یکی بهش گفت خری
خندش گفت
گفتم چرا میخندی؟؟ داره بهت فحش میده
گفت : اگر بگه من خرم ..واقعا من خر میشم؟؟؟
نه نمیشم
فقط اون شخصیتش را بروز داد.. همین

برای همین حرفاش بود که بهتون میگم گاهی لازمه لبخند بزنی و رد بشی
...
من به رئیسی رای دادم " بنا به دلایل و افکار خودم"
با جناقم به روحانی رای داد بنا به تفکرات خودش
هر دوتا هم با هم رفتیم و رای دادیم

اما هنوز میشینیم با هم حکم بازی میکنیم :)))))

یا مثلا تفکر داداش من خیلی شبیه به تفکرات شماست
همین چیزایی که میخای از رهبر و سپاه و اینا بگی اما ترس داری
اما خب با هم میشینیم و بی دل بازی میکنیم :)))
.....

یه تفکر اشتباه که توی جامعه ی ما رواج پیدا کرده باور حرفاست
مثلا چرا شما از الان منتظری و میگی قراره دلار به 20 هزار برسه؟؟؟

وقتی میخان چیزی را بهمون قالب کنن اول تفکرش را توی مغز ما پیاده میکنن
وقتی تونستیم هضمش کنیم و اماده بودیم .. بعدش این بلا سرمون میارن

......

پاسخ :

من نمیتونم با آدمی که به خودش اجازه میده به راحتی به دیگران توهین کنه وقت بگذرونم!

منم با خیلیا در ارتباط دوستانه هستم که به رییسی رای دادن! حتی مامان‌بزرگم به رییسی
رای داد چون اعتقاد داشت رای دادن به سید ثواب داره! :/
تا وقتی احترام به شاءن و شخصیت افراد، باور اینکه اگه یکی مث تو فک نکنه بازم میتونه
آدم باشه(!!) و دوری از خودخواهی میتونه این ارتباطات رو نگه داره.


روزی که من شروع کردم جهیزیه بخرم دلار حدود چهار تومن شده بود. خود مغازه‌دارا میگفتن
تا ماه بعد میشه ۷ تومن و به ۱۴ تومن هم میرسه! و شد!! پیشبینی‌ش اصلا سخت نیست
مخصوصا واسه شما که خودتونم مغازه دارین
واران ..
۲۲ شهریور ۹۷ , ۱۰:۱۸
سلام
یادمه چند وقت پیش صدا و سیما با یه جانباز ۷۰% صحبت میکرد که میگفت : انتخابات و شرکت در انتخابات شاید یه حس داشته باشه ولی ضررش تو این دوره ها مدتهاست بیشتر از حسن هاشه. چرا که بین دو نفر باید انتخاب کرد که در ظاهر امر اختلاف های زیادی با هم دارند و در هر دوره از انتخابات مردم رو به جون هم میندازن و مردم رو با بد اخلاقی های خودشون تنها میذارن !! اونوقت یکیشون ظاهرا پست ریاست جمهوری رو تحویل میگیره و اون یکی تحویل نمیگیره .کاندیدهای ریاست جمهوری میرن پی کارشون و با هم هیچ مشکلی در باطن امر ندارند و با هم خوب و خوشن و گل و بلبل هستند و باقی موارد ...ولی اونی که مشکل پیدا میکنه مردم خواهند بود. میگفت تو خیلی وقت پیش این اتفاق نمی افتاد اما الان می افته مردم رو دو دسته کردند و این خوب نیست.
من خیلی به این حرف فکر کردم و واقعا به این حرف ایمان آوردم ، اونقدر مردم با هم دشمن شدند و هستند که کاندیدهای که شرکت میکنند و رای میارن یا نمیارن با هم دشمن نیستند حتی این دیده شده برای تداوم خودشون گاهی مثل این فیلم های کره ای هست که پسر فلانی میره خواستگاری   دختر فلانی بعد به ازدواج این دو ختم میشه ،  که ارتباطشون بهتر بشه همون کار رو میکنن دقت کنیم و بریم نگاه کنیم و بررسی بشه دقیقا همینه ! حتی اگر دختر یا پسری هم نداشته باشند از فامیل های نزدیک شون به عقد فامیل های اونا در میارن !
و ما فکر میکنیم(کلی فکر کنیم به شخص خاصی منظورم نیست انصافا) عه فلانی رای نیاورد و تا آخر اون دوره ریاست جمهوری ناراحت میشیم که اگر رای میاورد وضعیت مملکت اینجوری نبود در صورتی که من یکی با این حرفا به این نتیجه رسیدم اصلا انتخابات این شکلی فرمالیته است.
وقتی که کاندیدها بعدش با هم رفیق هستند ولی در ظاهر امر مردم رو به جون هم میندازن. و حتی به این به جون هم انداختن فکر کردم .
به جون هم میندازن که انتخاباتی پرشور پرشور داشته باشیم و واقعا هم هر سال پرشورتر از سالهای قبلش انتخابات برگزار میشه!

ستارخان جمله قشنگی میگه اونم اینکه :
دشمنان ما تنها وقتی می توانند بر ما پیروز شوند که خود ما دشمن همدیگر شویم.
که متاسفانه بعد از اون داستان بگم بگم ها این جرقه ی تلخ تو مملکت ما افتاد و هر روز که داریم پیش میریم میبینیم این جرقه کم کم آتش میگیره حالا چه خوشمون بیاد چه بدمون بیاد :(


+

لطفا جز گندم عزیزم ، کسی کامنت منو جواب نده و به حاشیه نبره چون من حرفم خارج از بحث سیاسی این پست است و از حوصله ی من خارجه که ادامه حرفامو بگم و سیاسی گونه جواب بدم. چون نه حوصله دارم جواب بدم نه حوصله دارم که بازم بداخلاقی ها رو احیانا اینجا هم ببینم.
همین .

ممنونم



پاسخ :

همینه که میگم بازی خوردیم واران جان!
اومدن گفتن واااای خاتمی با فلان زن سیاستمدار دست داده! واااای چه بی‌تربیت!
اصلا همه اصلاح‌طلبا بی‌تربیتن. پس به احمدی‌نژاد رای بدیم!
دور بعد موسوی رو علم کردن. مهم نبود خواست مردم چیه، احمدی‌نژاد باید دو دوره
میومد تا دلارو تو دور بعدش گرون کنه!!
دور بعدش مردم از اصولگراها فراری شدن و روحانی رو انتخاب کردن، و بعد رییسی
اومد تا صرفا امثال منو بکشونن پای صندوق!!! ولی بازم روحانی بایددد میومد تا دلارو
تو دور دومش گرون کنه.
روحانی هم میره و مثل رفسنجانی و خاتمی و احمدی‌نژاد تو دوره‌های بعد رد صلاحیت
میشه تا به مردم بگن ببینید اینا بی‌تربیت بودن دیگه تاییدشون نمیکنیم! ولی بعد چشم
باز میکنی میبینی شدن رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام!!!!!
و این داستان ادامه داره.... :/
و ما همدیگه رو جرواجر میکنیم و به هم توهین میکنیم و دل همو میشکنیم...
نیمه سیب سقراطی
۲۲ شهریور ۹۷ , ۱۱:۲۲
این کثافتی که مملکت رو گرفته عمیق تر از این 5،6 ساله...
هر چی بیشتر هم بخوره بیشتر گندش بالا میاد...
کم بخور بخور و بزن در رو نداشتیم...
کم تصمیمات غلط و افراطی تفریطی نداشتیم...

پاسخ :

اصلا انگار حافظه‌هامون یهو کلا دیلیت میشه.
چند وقت پیش یه پیام به دست من رسید در مورد اینکه همه رییس‌جمهورا
دور دومشون دلارو گرون کردن. بعد من یهو گفتم راستیااااااا ... شیش هفت
سال پیش هم همینجوری یهو منگنه‌مون کردن!
این مملکت پره از اتفاقای حواس پرت کن... پرررررر!
نار خاتون
۲۲ شهریور ۹۷ , ۱۳:۱۷
بیا درخت بکاریم:)

پاسخ :

آخه پدر سفره‌های آب زیر زمینی رو هم درآوردیم!
من شنیدم تو شرایط فعلی حتی درخت کاشتن هم اشکباهه! :))))
معصـومــــــه پــورابـراهیـــم
۲۲ شهریور ۹۷ , ۱۳:۴۴
سلام آخر چون شما خواستین،اینکه نمیخواین نظر مخالف بشنوین حق شماست.
شماره1شما،باعث میشه بگم من دیگه حرفی ندارم:|

(لانتوری عزیز ممنونم که وقت گذاشتین واسه اینکه حتی درمورد حرفای من فکر کنید و نظر بدین،من همین کارم درمقابل شما انجام نمیدم،چون طرف صحبت من شما نبودید که همصحبتتون بشم، چیزی که شما یاد نگرفتید)

پاسخ :

من خیلی واضح گفتم "اگه نمیتونی بهم توهین نکنی نیا!"
که خب معلومه نمیتونی! و ترجیح میدادم همین کامنتو هم نبینم!

لانتوری هم حرف بدی نزد، نگفت کوته فکری، نادانی یا حتی حیوونی!
چیزایی که تو خیلی راحت به من و هر کسی که نظرش باهات مخالف بوده نسبت دادی!
فقط گفت حرف زدن هر کس نشونه شخصیتشه، که خب جمله آشنایی هم هست!!!
و حتی خودت گفتی اونقد منطقی هستی که حتی اگه بهت فحش بدن میری میشینی
بهش فکر میکنی! نه به خاطر دوستی، بلکه به خاطر خودت!!!!! پس ناراحتیت واسه چیه؟!
نار خاتون
۲۲ شهریور ۹۷ , ۱۶:۱۹
خب تو درختدون(گلدون) :))

پاسخ :

آها خب باشه ^__^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan