در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۳۵۵. کاش هنوز مث قدیما نه اینترنت اینجوری در دسترس بود و نه فلش و نه هیچ کوفت و زهرمار دیگه!!

گفته بودم فلش آبجی کوچیکه پیش من جا مونده.

دیروز تصمیم گرفتیم ببینیم این آهنگایی که اینقد به خاطرشون حرص میخورد چی‌ان. فلش رو زدیم به لپ‌تاپ و آهنگا رو پلی کردیم. بعد چند دقیقه جو گفت "من میبینم دیگه صدای آهنگ نمیاد، نگو رفته رو فیلم!"

اومدم ببینم چه فیلمیه... خشکم زد!! منی که قسمت چهارم هری پاتر رو ندادم به آبجی کوچیکه و گفتم زوده برات، که مبادا دو تا صحنه ماچ ببینه، حالا داشتم تو فلشش یه فیلم مسخره مثبت هیژده میدیدم! :(

دیروز تا حالا مغزم درگیرشه... کی این فیلمو داده بهش؟؟ آخه زیرنویس هم نداشت، انگار هدف فقط دیدن اتفاقا بود براشون!! کی میخواد روح آبجی کوچیکه منو خط‌خطی کنه؟! :( من از این راه دور چیکار میتونم بکنم؟؟ چجوری میتونم ازش محافظت کنم؟؟ چطوری باهاش حرف بزنم که دافعه ایجاد نشه؟ که کات کنه با اون بیشعوری که این فیلمو داده بهش؟ :(

محسن رحمانی
۱۴ مهر ۹۷ , ۰۸:۱۵
چه بد وناراحت کننده.
بچه های این دورو زمونه بیشتر از سنشون میدونن .

پاسخ :

هر چیزی که تو زمان خودش اتفاق نیوفته میتونه مخرب باشه
کرگدنِ بنفش
۱۴ مهر ۹۷ , ۰۸:۵۱
به روش نیار اصلا اینجوری که با دوستت کات کن و من فیلم دیدم تو فلشت !
ببین اقتضای سنشه و کاملا یه امر طبیعیه ...
تو فک میکنی این صحنه ی ماچ و ... نمیبینه ؟؟ تو گوشی ها تو مدارس پر پره :)
تو اینترنت و ....
خواهرت یه انسانه با حق طبیعی نیاز جنسیش :)
اگر بداخلاقی کنی ، بگی این چیه و کی داده و کات کن ؛ نتیجه عکس میده...
اولا خیالت رو راحت کنم ! خواهرت اگر خودش نمیخواست اون فیلم رو نمیگرفت :)) پس زیاد رو این مساله پافشاری نکن... ۴ تا دخترن میشینن دور هم یکی میگه بچه ها میدونین س.ک.س چیه ، اون یکی میگه بچه ها من یه چیز دیدم چجوری بوس میکنن ! و برو تا تهش :))
یه روز بشین حضوری بی اینکه اظهار اطلاع از اون فیلم کنی ، باهاش حرف بزن
راجع به مسائل جنسی ، میل جنسی ، کنترلش ، اینکه باید از دیدن برخی فیلم ها به خاطر اثرات بدش روی روحیه و .روابط آینده اش و ... جلوگیری کنه مفصل و بی خجالت حرف بزن :) بذار از احساساتش بگه...
حتی اگه لازمه با مشاور صحبت کن تا بهت بگه چی بگی ، چه کار کنی ...
:)
جامعه ی ما چون اجازه نمیده بچه ها راحت مسائل و احساسات جنسیشون رو بازگو کنن ، متاسفانه بچه ها هم راحت این فیلم ها در دسترسشونه و مسائل جنسی رو در قالب این فیلم ها یاد میگیرن و...
بزرگ هم میشن میخوان مثل این فیلم ها حتی با شوهر و زن خودشون رابطه برقرار کنن :)) بعد میشه اولین علت طلاق مسائل جنسی
چون بچه ها ی ما تربیت جنسی ندارن متاسفانه
نه میدونن چجوری باید خودشون رو کنترل کنن و نه حتی میدونن چطور باید مثل ادمیزاد رابطه برقرار کنن !
بنابراین نترس
این طبیعی ترین اتفاق برای یه دختر نوجوونه و حتی ممکنه ۱۰۰ برابر بدتر از اینم ببینه و بشنوه !
راهش محدودیت نیست...

پاسخ :

تازه رفته کلاس شیشم! خیلی کوچیکه واسه این حرفا :(

آره واقعا آموزش و اطلاعات جنسی خیلی کمه تو مملکت ما. و هر چی تو یه زمینه‌ای بیشتر
فشار بیاری طرف مشتاق‌تر میشه... میدونم اینا رو.
ولی نگرانش شدم. خیلی زیاد. اونقد خودم تو نوجوونی آسته رفتم و آسته اومدم که الان برام
این چیزا قابل هضم نیست!
ولی به نظر میاد باید حتما پیش مشاور برم...
صبورا کرمی
۱۴ مهر ۹۷ , ۰۹:۲۶
پس حتما برو پیش روانشناسی مشاوره ای کسی که اطلاعاتی داره. من فکر میکنم اصلا به روی خودت نیاری‌که تو فلشش چیزی دیدی بهتر باشه. بازم با مشاوره حرف بزن ببین اون چی میگه.

پاسخ :

باید همین کارو بکنم!
کرگدنِ بنفش
۱۴ مهر ۹۷ , ۰۹:۳۵
۱۲ سالشه دیگه ننه !
اره برو اون بهت راهنمایی میکنه
+یه مساله ایم که تو این سنین باهاش مخالفم داشتن لپ تاپ و موبایل شخصی و ... اس
باید فضا جوری باشه که جلو چشم باشه میخواد فیلمی ببینه و ...

پاسخ :

+ والا منم مخالف بودم. ولی متاسفانه جو یه جوریه که بزرگترا انگار مجبور
میشن به بعضی خواسته‌ها تن بدن. که یکیش همین تبلت داشتن بچه‌هاس.

♫ شباهنگ
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۰:۱۹
از در شوخی و شیطنت وارد شو و بگو کلک اینا چیه می‌بینی و اینجوری سر بحثو وا کن

پاسخ :

هوم... اینم خوبه
مهرناز .ج
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۰:۲۰
اخه مگه چند سالشه !!
ولی من خودم دبستان که بودم یادمه تو مدرسه بودن از این بچه هایی که دنبال این چیزا بودن. هرچقدرم خانواده منع کنه باز خارج از چارچوب خانواده نمی تونی جلوشو بگیری
این چیزا پیش میاد چه بخوای چه نخوای. پس بهتره یه سری اطلاعات لازم رو بهش بدی. از تو بشنوه بهتر از کسای دیگه س

پاسخ :

یازده
وای من که روم نمیشه!! من با مامانم هم از این حرفا نمیزنم! آبجی کوچیکه که بچه‌س! :(
هوپ ...
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۰:۵۱
ببین گندم اومدم بپرسم خواهرت چندمه و آیا اول راهنماییه؟ که دیدم گفتی میشه ششم که همون اول راهنمایی زمان ماست! کاملاااااا طبیعیه کاملا. توی این سن بچه ها می شینن کنار هم و درباره ی پریود و رابطه ی جنسی و چیزهایی که شنیدن یا دیدن تعریف میکنن. حتی تا چند وقت چندششون میشه ولی بعد می پذیرنش.
به نظر من اصلا به روش نیار. ولی غیرمستقیم باهاش حرف بزن و واسش توضیح بده. که از طرفی نه دچار خودارضایی و دیگر مسائل بشه، نه بیشتر سراغ این فیلما بره. به مامانت هم اصلا نگو خب؟

پاسخ :

به مامان که اصلا نمیگم...
میدونی من خودم تا آخر دبیرستان اصلا تو این فکرا نبودم... واسه همین برام غیر قابل هضمه!
به نظرم واسه دونستن این چیزا هنوز خیلی بچه‌س!
بهارنارنج :)
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۱:۰۹
متاسفانه بین نوجوونا بلوغ زودرس طبیعی شده!

پاسخ :

نگرانشم ...
Haa Med
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۲:۰۶
چه بد. منم حساس هستم رو این موضوع ها. این فیلم ها اگر زیر سن قانونی باشن، دیدنش آثار مخربی روی ذهن باقی میگذاره که حتی تا سالها پس از بلوغ هم پاک نشدنی هست.
خودم اعتراف میکنم سالها پیش که به سن بلوغ و قانونی رسیده بودم وقتی برای نخستین بار اینطور فیلمی دیدم (تو خونه همسایه) تا دو روز، هر شب تا صبح خوابم نمیبرد و همه ی صحنه های اون جلو چشمم بود.
تو یه پستی هم تو وبلاگ قبلی نوشتم که متاسفانه این تکنولوژی برای ما که هیچ جا تو مدارس آموزش درستی در مورد اونها به بچه ها نمیدن، نه که خوب نیست بلکه مخرب هم هست. در ابتدا باید آموزش استفاده از اونها رو یاد بدن سپس اجازه بدن در اختیار مردم قرار بگیره ولی متاسفانه سیستم آموزشی ما عیب داره سر تا پا.

پاسخ :

هر چیزی که تو زمان خودش اتفاق نیوفته میتونه اثر مخرب داشته باشه.
نیمه سیب سقراطی
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۲:۲۸
سختش نکن گندم، اقتضای سن و ساله و دوران بلوغ
نترس هیچی هم نمیشه، یادت رفته ما خودمونم از این شیطنتا داشتیم حالا اون موقع فیلم و فلش در دسترس نبود، جور دگ بود هیچیمونم نشد. به نظرم اتفاقا تو این جامعه لازمه بچه ها بدونن و خبر داشته باشن، خیلی هم چشم و گوش بسته بودن خوب نیست.

پاسخ :

وای یکتا من اصلا از این شیطنتا نداشتم آخه!! :))
به طرز حال به هم زنی چشم و گوش بسته بودم!!!
حالا انتظارم این نیست که آبجی کوچیکه هم مث من چشم و گوش بسته بمونه،
ولی حس میکنم الان خیلی زوده. حداقل تا پونزده شونزده سالگی انتظارشو نداشتم!
yasna sadat
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۳:۲۲
احتمالا بخاطر همین بوده اصرار داره زود فلش بدستش برسه که یوقت نبینین محتویاتشو...



درباره عنوان فقط میتونم بگم واقعااا کاش…:(

پاسخ :

حالا منم فلشه رو پرت کرده بودم تو کشو!! به خودم بود تا صد سال دیگه هم
توشو نگا نمیکردم!!

:(
Anne Shirley
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۵:۱۱
منم تو همین سن ۱۱ و ۱۲ سالگی بود که فهمیدم و البته با فیلم نه! یکی از دوستام قشنگ برام تعریف کرد و من تازه الان میفهمم که واقعا چه بدی‌ای در حقم کرد..
من که کسی حواسش نبود که نذاره بفهمم، اما تو نذار بفهمه. زوده براش، خیلی..
البته چیزی هم که هست اینه که الان همه‌ی بچه‌ها همه‌چیزو میدونن و حتی خودشم نخواد بفهمه و تو هم نذاری، باز بچه‌ها به هم میگن.. یه‌جورایی اجتناب‌ناپذیره..

پاسخ :

چجوری نذارم با هزار کیلومتر فاصله؟!! :(
واقعا زود بوده اون سن.
کرگدنِ بنفش
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۵:۴۳
ببین چون خودت تو فازش نبودی برات غیر قابل هضمه
اتفاقا الان درست زمان دونستن این چیزاس :)
یه فضاییم باید ایجاد بشه که خلوت جنسی نداشته باشه !
که بتونه راااحت بشینه تنهایی فیلم ببینه و ...
حالا که این وسائل رو دارع ، تو خونه باید کنترل شده استفاده بشه ، :)
که فرصت خلوت کردن جنسی براش ایجاد نشه ...
کنارشم کامل باید براش خودت این مسائل رو توضیح بدی
از مشاور حتما کمک بگیر

پاسخ :

آخه الان کاملا تو خلوته!!
من که رفتم. داداشمم که سر کاره. تنهاس بیشتر وقتا.
کار سختش همین توضیحه‌س!!!
جناب منزوی
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۶:۰۳
گاهی وقتا از دست ما بزرگترا خارج میشه، با یه مشاور درمیون بذارید که شمارو راهنمایی بکنه، از نظر فکری و روحی این فیلم ها آسیب میرسونن

پاسخ :

حتما باید این کارو بکنم
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۴ مهر ۹۷ , ۱۸:۱۴
خب یازده انصافا دیگه خیلی زوده!
گندم تو مادر آینده هستی و حتما ایده‌هایی واسه تربیت داری، از طرفی آبجی کوچیکه رو شاید بهتر از هر کسی بشناسی و حتی اون بیشتر بهت اعتماد داشته باشه:-)

پاسخ :

مشکل اینجاست که دورم ازش. :(
خانومی ...
۱۴ مهر ۹۷ , ۲۰:۴۳
خیلی منطقی باهاش حرف بزن ، کوچیکه ولی بچه نیست . و امیدوار باش که فیلم رو ندیده باشه ...

پاسخ :

خیلی بچه‌ست خانمی!! خیلی بچه‌تر از یازده سالگی خودمه!!!
امیدوارم نه این فیلم، نه هیچ فیلم دیگه‌ای رو ندیده باشه و نبینه.
Anne Shirley
۱۴ مهر ۹۷ , ۲۱:۰۳
همونطور که گفتم با وضعی که الان جامعه دچارشه و بچه‌ها خیلی زود همه‌چیزو میفهمن، نمیشه جلوی فهمیدنشو گرفت! حداقلش اینه خودت براش همه‌چیو توصیح بدی! به‌نظرم خیلی بهتره تو که خواهرشی براش درست همه‌چیزو بگی و نذاری که هرکی هر چرتی گفت باور کنه. بچه‌ها اصولا یه سری چیزای الکی هم قاطی حرفاشون میکنن و این باعث میشه روح بچه‌ها آسیب ببینه و تا مدت‌ها ذهنشون درگیر باشه! منطقی باهاش صحبت کن و بذار بفهمه که یه چیز طبیعیه.

پاسخ :

وای خیلی سخته خب!!!
ولی انگار باید تلاشمو بکنم
نیــ روانا
۱۴ مهر ۹۷ , ۲۱:۱۲
واو چه همه خوب راهنمایی کردن
من می خواستم بگم بزن با کمربند سیاه و کبودش کن ورپریده گیس بریده رو :دی

آبجی کوچیکه تقریبا همسن پسر منه
درسته دخترا زودتر به سن بلوغ میرسن ولی خوب من خودمم خیییلی پاستوریزه بودم شاید تا اواخر دوره کارشناسی حتی
دیرتر از همه دوستام و همکلاسیام به سن بلوغ رسیدم و بعدشم زیادی چشم و گوش بسته بودم
برای همین از یکی دو سال پیش همش تو فکر اینم که چجوری باید قضایا رو برا پسرم روشن کنم
اگر موردی دیدم باید چطور برخورد کنم
باباشم بدتر از من همش میگه کار خودته
سر همین قضایای آزار جنسی کودکان با هزار مکافات ی ذره باهاش حرف زدم

خلاصه قبول دارم کار سختیه
ولی وقتی ما سختش کنیم بچه ها از مسیرهای غلط آموزش اشتباه رو دریافت میکنن
حالا که خودت ازش دوری با مامانت حرف بزن
چیزی در مورد فیلم نگو
فقط بگو تو سن حساسی هست و نگرانشی و از مامان بخواه در مورد این قضایا یخورده باهاش حرف بزنه و بیشتر حواسش بهش باشه

پاسخ :

:)
خیلی آروم شدم با حرفای بچه‌ها

امیدوارم بتونم درست انجامش بدم. :)
Dark. MH
۱۴ مهر ۹۷ , ۲۱:۵۰
فکر کنم تنها چیزی که هنوز صداقت توش جواب میده همینه...
بشین یه بار باهاش صادقانه حرف بزن
نزار هم خونواده بفهمن چون این شکاف بین نسل اون رو هل میده توی دره های انحرافات چه اخلاقی چه جنسی و چه روحی...
اونوقت خودش برای آرامش خودش (لج کرده) دو برابر میره سمتشون
حالا اگر خودتم نمیتونی به هر دلیل چه درست و چه اشتباه (که اشتباهی وجود نداره) میتونی با یکی از دوستات صحبت کن توی یکی از شبکه های اجتماعی پیداش کنه یجورایی باهاش برنامه دوستی بریزه و اونوقت اون شروع کنه باهاش حرف زدن
شاید دیر تر جواب بده اما بهتر جواب میده
این دیگه انتخاب خودته که نسبت به شرایط خواهرت راه سریعتر یا راه طولانی تر با بازده بهتر رو انتخاب میکنی
امیدوارم مسیر زندگیش خط خطی نشه...

پاسخ :

فقط واتس‌اپ داره... باید خیلی فکر کنم به این قضیه...
خانومی ...
۱۵ مهر ۹۷ , ۰۸:۲۲
میفهمم ...

پاسخ :

:*
Dark. MH
۱۵ مهر ۹۷ , ۲۲:۴۸
تو یکی از کامنتا گفته بودن که تنهاست نذار گفتی نمیشه دوره و اینا...
خب حالا که نمیتونی پیشش باشی خستش کن
چجوری؟!
مثلا کلی کلاس ثبت نامش کنید
الان مارو میبینی؟! ساعت ۶ صب میریم مدرسه ۹ میرسیم خونه جون نداریم شام بخوریم
همینجوری خسته ش کنی کم کم از سرش میافته
ولی هر جوری میتونی کنترلش که نره سمت خودارضایی

پاسخ :

دیروز باهاش حرف زدم، میگفت جدیدا خیلی زود خوابش میبره!
واقعا امیدوارم دچار خودارضایی نشه :(
نینا
۱۸ مهر ۹۷ , ۱۳:۱۶
کاملا درکت میکنم. برادر زادم 13سالشه تو گوشیش این چیزها. رودیدم حالم بد شد
منم تو نوجوانی چشم وگوش بسته بودم یه دوستی داشتم. در مورد س.ک.س همش حرف میزد روح وروانم رو به هم ریخت

پاسخ :

حیفه دنیای پاک بچه‌هاس که اینطوری خراب بشه :(
مهرناز .ج
۱۹ آبان ۹۷ , ۱۴:۰۴
بالاخره این موضوع رو به جایی رسوندی گندمی؟

پاسخ :

اصلا وقت نکردم برم پیش مشاور... خودم یه صحبت کوچیکی کردم باهاش
مهرناز .ج
۲۰ آبان ۹۷ , ۰۱:۵۷
عههههههههههه با ابجی کوچیکه؟؟؟
چی گفتی بهش؟؟ اون چی گفت؟

پاسخ :

اصلا به روش نیاوردم فیلمه رو... بحث اینستا شد،
یه ذره نصیحتش کردم... اونم میگفت باشه. دیگه
نمیدونم چقدر روش اثر داشته.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan