در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

کیا بلدن خیارشور درست کنن؟

میشه سرکه نریزم؟؟

کلا چیکار کنم که طعمش مث این خیارشور آماده‌ها بشه؟

از اینایی که طعمای دیگه میده خوشم نمیاد!

خانومی ...
۳۰ آبان ۹۷ , ۰۸:۳۸
من !
سرکه رو بریز ، ولی کم بریز . یعنی توی یه دبه ماست ( دبه اندازه دبه ماست ) یه لیوان دسته دار یا نهایتا دو سوم لیوان سرکه بریز . توی شور سیر ، نعنا ، مرزه، ترخون و فلفل هم بنداز . من اینجوری شور میزارم ، طعمش خوبه همه هم دوست دارن :)) . بعضی ها توش شوید هم میریزن . طعمش مثل شورهای شیشه ای فروشگاه میشه من خوشم نمیاد

پاسخ :

سرکه نداشتم... میخواستم نخرم! :))))
بدون سرکه نمیشه؟
😅😅
خانومی ...
۳۰ آبان ۹۷ , ۰۹:۱۱
از دست تو 😂
ترشی مگه نمیخوای بزاری ؟ اگه ترشی هم میخوای بزاری دیگه مجبوری سرکه بخری 😃😃

پاسخ :

:)))
دو دلم واسه ترشی! آخه بهتره نخوریم! ولی از طرفی هم انگار بدون ترشی
نمیشه! :/
الان میرم سرکه میخرم خودمو راحت میکنم :)))
مهرناز .ج
۳۰ آبان ۹۷ , ۰۹:۵۹
هرجوری هم فکر کنی باید بری اون سرکه رو بخری. سرکه خیارشور رو ترد میکنه تا جایی که من می دونم

پاسخ :

سرکه رو رفتم خریدم... حالا اون سبزی‌ها رو ندارم! :)))
آقا اینجا سبزی سخت گیر میاااد :/
פـریـر بانو
۳۰ آبان ۹۷ , ۱۰:۱۷
آقا این خیارشور خونگی‌ها مزه‌شون فرق می‌کنه مثل بازاری‌ها نیست! :|نمی‌چسبه به آدم! :| ولی خب همونی که خانومی گفت. :دی(مدیونی فکر کنی خودم بلد نیستم)

پاسخ :

یکی از دوستامون یه بار بهمون خیارشور خونگی داد خیلی طعمش خوب بود.
دنبال فوت کوزه‌گریش هستم :))
صبورا کرمی🦄
۳۰ آبان ۹۷ , ۱۰:۳۱
من شور انداختن رو بلد نیستم. ولی یه نکته ازش میدونم برای خیارشور حتما حتما با سوزن تو خیار ها دو سه تا سوراخ ایجاد کن اینطوری خیارشورت توش آب جمع نمیشه و شکل و شمایلش مثل بیرونی ها میشه

پاسخ :

چه نکته جالبی! 🤔😘😘
سبزی ندارم صبورااااا 😕😕
صبورا کرمی🦄
۳۰ آبان ۹۷ , ۱۱:۲۲
اگه الان ته دنیایی برای الان نمیدونم ولی بعدا باز میری شیراز، سبزی بگیر پاک کن بشور و خشک کن، بعد دیگه میتونی از سبزی خشک استفاده کنی :)

میگم پس اگه سبزی اونجا سخت گیر میاد چطوری سبزی خورشتی گیر میاری؟

پاسخ :

عه سبزی خشک میشه استفاده کنی؟ شوید و نعنا دارم 🤔
تو فکر سبزی خریدن و فریز کردن بودم... وقت نشد اصلا :/

آماده میخرم. از این بسته‌بندی‌ها
صبورا کرمی🦄
۳۰ آبان ۹۷ , ۱۴:۰۷
به نظرم هر وقت قصد شیراز رفتن داری به مامانت بگو برات سبزی بگیره وقتی میری با هم پاک کنید. اره فریزر بهتره. البته بستگی داره مثلا شوید برای پلو خشک بهتره برای سوپ فریزر

شاید به خاطر همینه که خورش سبزی ات بوش نمی پیچه. سبزی بسته بندی ها معمولا زیاد خوب نیست. خودت سبزی بگیری بسته بندی کنی خیلی بهتره.
ولی خب یکم دردسر داره. باید بگیری پاک کنی بشوری بخشنه بدی برات خورد کنند... بعد بسته بندی کنی :*)

پاسخ :

ما وقتی میخوایم بریم شیراز، صبح راه میوفتیم تا شب تو جاده‌ایم. شب یه جا استراحت
میکنیم، دوباره صبح راه میوفتیم و شب میرسیم شیراز! به نظرت دیگه جون میمونه برام
که سبزی پاک کنم؟! :))))

آخه بوی قیمه و خورشت بادمجون و ... هم نمیپیچه :/
ملکه بانو
۳۰ آبان ۹۷ , ۱۴:۲۳
من شور درست کردم به ازای ۱۶ لیوان آب، ۱ لیوان سرکه، ۱ لیوان نمک ریختم
ترخون و جعفری هم بریز خرد نشده
روی خیارها رو چند تا سوراخ بذار
به قول مامانم بسم الله بگو ایشالا خوب بشه

پاسخ :

ممنون :*
واسه نمکش یه کم دو دلم! آخه من نمک دریا استفاده میکنم، شورتر از
نمکای ید دار هستش!
خانومی ...
۳۰ آبان ۹۷ , ۱۴:۳۱
از چه نظر بهتره که ترشی نخورید؟
مامانم ترشی رو با نصف سرکه و نصف آب نمک میریزه بد هم نیست اونقدر !

پاسخ :

واسه سلامتی خوب نیست. مخصوصا سرکه واسه خانوما اصلا خوب نیست.
ناشناس
۳۰ آبان ۹۷ , ۱۴:۴۲
اصل مزه خیارشور بازاری به ترخون حتما باید ترخون داشته باشی :)

پاسخ :

مگه تیک ناشناس غیر فعال نیست؟!! 🤔
حالا ببینیم این سبزی فروشیه کی سبزی میاره :)
Man Mobham
۳۰ آبان ۹۷ , ۱۹:۱۰
اسفناج و کلم برگ بریزین اصلا، شاید یک طعم جدید کشف کردین😂😂😂🤦

پاسخ :

:)))))))))) هلاکم کردی :))
جناب منزوی
۳۰ آبان ۹۷ , ۱۹:۳۶
یکی از بستگان قبلاً تو ترشیجات بود، شنیدم به مدت ۲۴ ساعت خیار رو تو آب نمک می خوابونن بعد از اون میذارن تو سرکه، دیگه بقیه ش رو نمی دونم :)

پاسخ :

ممنون :)
دیگه من خیارشورمو ریختم... تا هفته دیگه ببینیم نتیجه‌ش چیه! :))
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۳۰ آبان ۹۷ , ۲۳:۲۹
فکر کنم مامان من بدون سرکه و با آب نمک می‌گذاره. خوشمزه هم میشهD: اصلا دیدی کسی بگه ماست من ترشه؟!

پاسخ :

منم فک کنم باید بشه بدون سرکه... ولی دیگه سرکه ریختم.
حالا تو اگه تونستی یه سوال از مامانت بپرس ببین چجوری
درست میکنن. :)
Anne Shirley
۰۱ آذر ۹۷ , ۰۸:۳۴
من که هیچی بلد نیستم ولی خیارشورهای مامانم خیلی خوبه :دی
به حرفای خانومی گوش بده. ماشالا کدبانوییه واس خودش :)))

پاسخ :

خانومی عالیه اصن ^__^
خانومی ...
۰۱ آذر ۹۷ , ۱۲:۵۲
من ترشی دوست ندارم 😃😃

پاسخ :

منم زیاد دوس ندارم.
مهمون که میاد خوبه ترشی تو خونه باشه :)
صبورا کرمی🦄
۰۱ آذر ۹۷ , ۱۲:۵۹
از مواد غذایی تازه استفاده میکنی؟

پاسخ :

آره
به جز سبزی :)
گوشت و اینا هم فریز میکنم البته
ملکه بانو
۰۱ آذر ۹۷ , ۲۳:۱۳
منم نمک دریا استفاده می کنم. نمک دریا شوریش کمتر نیست ؟

پاسخ :

این نمکی که من دارم شوریش بیشتره!
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۴ آذر ۹۷ , ۲۳:۱۷
مامانم آب نمک درست میکنه به جای سرکه. بعد فلفل و سیر هم میندازه توش. به اضافه شوید و ترخون و گاهی یه خورده کروز هم میریزه:-)

پاسخ :

دست گلت درد نکنه :***
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan