در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

ترشی درست‌کنا! میشه بیاین کمک؟!!

من میخواستم ترشی گل کلم درست کنم. کلم رو خورد کردم شستم و گذاشتم تو سبد خشک بشه. فرداش اومدم دیدم پر از لکه‌های قهوه‌ای و لزج شده. دوباره نشستم همه قسمتای خراب رو جدا کردم و این بار گذاشتمش تو یخچال. ولی بازم خراب شدن!! :((

مگه چجوری باید خشکشون میکردم که خراب نشه؟!! :(

جناب قدح
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۰:۰۱
سلام:)
والا ما که بلد نیستیم !

پاسخ :

سلام
ممنون!! :)
واران ..
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۰:۱۵
سلام
اینو بخون :)

پاسخ :

اتفاقا این پیج‌ه رو هم خونده بودم. همینکه نوشته کامل خشک بشه
برام مساله بود :)
مهتاب
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۰:۱۸
گل کلمت مونده بوده خراب بوده دادن بهت احتمالا

پاسخ :

آره فک کنم 🤔 لک و پک زیاد داشت از اول.
Man Mobham
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۰:۱۹
سلام
بریزین تو یک سینی استیل بعد بزارین رو بخاری😂😂😂
باشد که رستگار شوید😊

پاسخ :

وا! :)))
ما جنوبیم! بخاری نداریم! رو کولر نمیشه گذاشت؟! ^__*
^_^ khakestari
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۰:۲۰
سلام
من که بلد نیستم اما از مامانم پرسیدم
کلم نهایت دو سه ساعت از توی اب درش بیاری بسه.....یا اینکه با پارچه خشکش کنی....کلم باید زودی بره توی سرکه و نمک

پاسخ :

ممنون 🌷
مامان خودمم همینو گفت :)
ولی تو اکثر سایتا نوشته بود کامل خشک کنید وگرنه کپک میزنه و اینا!! :/
ولی مامانم گفت من همیشه درست میکنم مشکلی نداره.
ملکه بانو
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۰:۵۵
سلام
من لای پارچه پیچیدم گذاشتم یخچال چیزی نشد.
زیاد سخت نگیر میره تو سرکه ضدعفونی میشه :))

پاسخ :

آخه من روز اولشو بیرون یخچال نگه داشته بودم!!
فک کنم کلا خراب شده بود
ببین یه بوی افتضاحی گرفته بود که خونه بوی گند گرفته بود! :/
آسـوکـآ آآ
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۱:۰۳
ترشی گل کلم؟ ما بهش میگیم شور! شور نیست ولی ما بهش میگیم شور :|
ما پهن می کنیم روی یه پارچه تمیز.
لازمم نیست زیاد خشک باشنا. چون بعدش باید سرکه و آب اضافه کنی به هر حال باز خیس میشن :دی

پاسخ :

مدل شورش هم هست. یعنی تو شور بیشتر آب نمک میریزن،
تو ترشی بیشتر سرکه، یا اصن آب نمک نمیریزن و فقط نمک،
بعد یه ادویه ترشی هم هست گویا...


مهرناز .ج
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۱:۲۱
زیاد گذاشتی بمونه نهایتا یکی دو ساعت بذار بمونه تو سبد تا خشک بشه

پاسخ :

هوممم... مامانم هم همینو گفت! :(
ببین خیلی زحمت کشیده بودم!!
فقط از ساعت سه تا یه ربع به هفت داشتم لکه‌گیری میکردم :((
نیــ روانا
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۱:۵۰
اصلا برای چی میخوای خشکشون کنی
خوب بشور آبش بره ترشی بندازش دیگه
تازه مگه قرار نیس توش آب و سرکه باشه
خشک کردن نداشتا
داشتا؟؟؟

پاسخ :

والا تو اکثر سایتا نوشته بود کاملا خشک بشه!!
حتی تو یه انجمنی نوشته بود یه شب تا صبح بذارید خشک بشه
وگرنه کپک میزنه! منم چمیدونستم خب! :((
خانومی ...
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۲:۲۱
سلام . خشک کردن نمیخواد که دختر !! حالا چارتا قطره آب هم قاطی سرکه ت بشه چیزی نمیشه که . من تا حالا این مشکل رو با گل کلم نداشتم . تا یه هفته هم نگه داشتم کلم رو توی یخچال ولی هیچیش نشده :/

پاسخ :

نوشته بود خشک کنید خب!! :((
وای خانمی همه کلما خراب شد اصن :(
صبورا کرمی🦄
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۳:۰۱
وی راهش را کج میکند و سوت زنان از صحنه خارج میشود

پاسخ :

شوخی میکنی!! :)
Man Mobham
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۳:۳۴
عه نمیدونستم اهل جنوبین، شرمنده😅😅
ما شمالیا الان یک ماهی هست بخاریامون روشنه
کولر🤔🤔
بزارین بالای سماور
یا اصلا تو روغن سرخشون کنین😂😂😂🤦

پاسخ :

شیرازیم... ولی ساکن جنوب :)
خانومی ...
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۳:۴۷
یه ذره بگذره لِمِش میاد دستت . خود این سرکه ها هم آب و اسیدن. حیف این همه زحمت که کشیدی :((

پاسخ :

نمیدونم والا... سرچ کنی تو همه آموزشا نوشته کاملا خشک بشه!!
ملکه بانو
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۳:۵۵
وای! حیف اون همه زحمت!
منم اولش بیرون بود بعد گذاشتم تو یخچال ولی چیزی نشد

پاسخ :

فک کنم از اولم مونده بود کلم‌ه
آقاگل ‌‌
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۴:۱۵
سری بعد با سشوار خشک کن زودتر خشک بشه تا خراب نشه. :)
احتمال زیاد خراب شده.
بعد دیگه اینکه سؤال برام پیش اومد: آب اگر قاطی سرکه بشه فقط رقیقش می‌کنه. چرا میگن باید خشک باشه؟

پاسخ :

فکر خوبیه :))
نوشته بود کپک میزنه... نمیدونم والا
صبورا کرمی🦄
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۶:۲۴
کاملا جدی ام😁😂

پاسخ :

بابا تو که خودت یه پا سرآشپزی! :)
خانومی ...
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۶:۳۹
سرچ رو قبول داری یا تجربیات من رو ؟ 😎
من تا حالا هرچی ترشی گذاشتم خراب نشده

پاسخ :

قطعا تجربیات تو رو :)
ولی کلا من اکثر غذاهامو با سرچ و اینا یاد گرفتم بپزم!
دیگه ترشی رو هم گفتم سرچ کنم که اینطوری شد :/
مهتاب
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۷:۲۴
اگه ترشی میذاشتی باهاش ترشیت خراب میشد قطعا
ایندفعه رفتی ترو تازشو گلچین کن بیار

پاسخ :

مهتاب جانم! :) اینجا ته دنیاس! همینکه کلم وجود داره خیلیه :)))
حالا ببینم تو بار این هفته‌شون کلم تازه پیدا میشه!
خانومی ...
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۸:۲۶
تجربه به من آموخته که اکثر چیزایی که با سرچ درست میکنیم قابل خوردن نیستن ! ( مارگزیده )

پاسخ :

ولی من بیش از نود درصد غذاهامو همینجوری پختم!! خوب هم شدن اکثرا! ^__^
البته خب کم‌کم آدم دستش میاد کجاهای دستورو باید عوض کنه و...
من همش از روی دستور نمیرم، بعضی جاهاشو عوض میکنم. :)
Anne Shirley
۲۰ آذر ۹۷ , ۱۹:۱۰
من که بلد نیستم دوستانم که گفتن چجوری درست کنی. فقط اینو بگم که تو عنوان یه "ر" جا مونده فک کنم.

پاسخ :

اوه مای گاد!!! درست میگی! 🙈🙈
عجله‌ای نوشتم :)))
مهتاب
۲۰ آذر ۹۷ , ۲۰:۰۳
گندم جانم دلبندم😊
منظورم موقع خریدن دقت کن جانم دقت 😃باشد که رستگار شوی 😆

پاسخ :

:)
منظور منم اینه که کلا کلم‌ها همش همینجوری بود.
خیلی نمیشه اینجا چیزای تازه و خوب پیدا کرد.
جناب منزوی
۲۰ آذر ۹۷ , ۲۳:۴۴
آخرش به نتیجه رسیدید؟ :)

پاسخ :

نه! همه کلم‌ها رو ریختم دور :/
بانو ف تک نقطه
۲۱ آذر ۹۷ , ۱۱:۱۱
یه پارچه ی مناسب پهن کن و کلما رو با فاصله (رو هم و چسبیده به هم نباشن) پهن کن رو اون ، بعد یه ساعتم برو دونه دونشونو برعکس کن که کامل خشک شه گندمی :)

پاسخ :

آ پس اینطوری خشک میکنن!!! 🤔🤔

بانووووو کجایی تو؟؟ خوبی؟؟ دو تا عروسیاتو گرفتی؟؟ خوب بود؟؟
بانو ف تک نقطه
۲۱ آذر ۹۷ , ۱۶:۳۴
حالا شاید روش سریع تری هم باشه ها ولی من همیشه اینکارو میکنم و نه خراب میشن نه هیچی،ترشیمم کپک نمیزنه
و البته واسه ترشی حواست باشه که حتما بلانچ شده باشن :)



خوبم من و همینجام :))) نه دومیش ١٢ اردیبهشته همزمان با روز معلم .. میخوام تم بدم .. تم روپوش مدرسه :))))))شوخی کردم :))
ولی خب اون تابستونیه عالی بود هرچند که گرم بود :)
هیچ نگرانی ای نیست جز اینکه هنوز نتونستم با شهر کوچیکی مث نیشابور ارتباط برقرار کنم .. یعنی حتی وقتی واسه سر زدن به سعید هم میام ، حالم همش بده .. نمیدونم بعدا بهتر میشم یا عادت میکنم یا نه .. یکم میترسم :) تو حالت اونجا خوبه؟
البته ممکنه اینکه الان اینجا واااااقعا بیکارم هم دلیل تشدید حسم باشه ولی خب به هرحال همون چند روزم هی منتظرم که برگردم خونمون تهران :/

پاسخ :

واو بانو!! منم ۱۲ اردیبهشت عروسی کردماااا :)))

من خیلی راضیم اینجا!!! درسته کوچیکه، محرومه، تنهام و... ولی این دوری مزیتای
زیادی داره که ایشالا وقتی بری سر خونه زندگیت معنی حرفمو بهتر میفهمی :)
تو هنر زیاد داری. آدم تو تنهایی‌هاش هنراش بیشتر تراوش میکنه :)
نگران نباش اصلا. همه خانمای اینجا خوشحالن از دوری!!! به جون خودم راست میگم :)
Haa Med
۲۱ آذر ۹۷ , ۲۰:۳۹
زیادی خشکاندی اونها رو.
:-))

پاسخ :

اصلا خشک نشدن.... خراب شدن :(
بانو ف تک نقطه
۲۲ آذر ۹۷ , ۱۲:۲۱
عهههههه بزن قدش بابا :)))))))


ایشالا که همینطوری شه واقعا، از یه شهر بی نهایت شلوغ و بزرگ و پیشرفته وارد اینجا شدم اصن یه حالی ام :))) ایشالا درست شه منم مث تو خوشحال باشم^_^

پاسخ :

^__^

ایشالا. اونقدر سرت گرم زندگی میشه که زود وفق پیدا میکنی با
شرایط جدید.
asra ツ..
۲۳ آذر ۹۷ , ۱۴:۳۰
سلام خوبی؟ من کاری به سایت اینا ندارم ما کلم رو خورد میکنیم بعد یکی دو ساعت بعد که آبش رفت میریزیم تو سرکه

پاسخ :

سلام اسرا جون :**
مرسی عزیزم ... ایشالا دفعه بعد باید همین کارو بکنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan