در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۳۸۶. فک نکنم بشه گفت سفرنامه!!! :/

چند وقتی حالم خوش نبود. واقعا نمیدونم چجوری بعضیا میرن خارج و راحت زندگی میکنن! من اینجا دو ماه تنها بودم داشتم دق میکردم! :)
یه ماموریت عتیقه یه روزه به جو دادن تو بندرعباس. حالا از اینجا تا بندرعباس خودش هشت نه ساعت راهه! خلاصه که سه‌شنبه صبح راه افتادیم، و شبش رسیدیم بندر. هوا نسبت به تابستون خیلی بهتر شده بود. شرجی‌ش خیلی کم شده بود. و یه خنکی خوبی داشت. اممم چیزی که دفعه اول هم خیلی توجهمو جلب کرد تابلوی مغازه‌ها بود! متفاوته با تابلوهای مغازه‌های شهرای دیگه! :)
آقا خلاصه! شبو موندیم خونه دوستش و همسر صبح رفت سر کار تا ظهر! بعد از ظهرش هم رفتیم یه دوری تو بندر زدیم. یکی از همکاراش که تو بندر کار میکرد بهش گفته بود که فلان رستوران موسیقی زنده داره و خیلی باحاله و این صوبتا... ما هم دست رفیق همسرو گرفتیم گفتیم بیا بریم یه جای باحال! نمای رستوران جالب بود، سنتی‌طور. وارد که شدیم اولین منظره‌ای که دیدیم یک عدد آقای سیبیل کلفتِ هیکل گلدونی بود که سعی میکرد با دود قلیون دایره درست کنه! :// ندیده بودم تو رستوران قلیون سرو کنن!! (قلیونو سرو میکنن اصن؟!!) اصن فضا پر دود بود، منم متنفر از انواع دود!! خلاصه رفتیم و روی یکی از تختا نشستیم و خواننده شروع کرد به خوندن آهنگ حریق سبز ابی! و من و همسر بسی ذوق‌زده شدیم ^__^ خوب میخوند خواننده‌ش. ولی خب غذاش واقعا بد بود :/ دیگه به دوستش گفتیم آقا ما هتل چمران شیراز تو ذهنمون بود، فک میکردیم اینجام اونجوریه! حالا جدا از غذاش، مردم هم اصلا پایه نبودن! نه دستی نه هم‌خوانی‌ای! بهشون نمیومد جنوبی باشن!!! :/
پنجشنبه رو رفتیم قشم. دو سه ساعتی تو فروشگاه‌هاش گشتیم و با شنیدن قیمت هر چیزی برق از کله‌مون پرید! بهد از ظهر هم رفتیم دو تا از جاهای دیدنیشو دیدیم، دره ستارگان و جزایر ناز. نه تو دره‌هه ستاره بود ک نه جزایر، ناز بودن!! جالب نبود کلا! ولی اولین بار بود سوار کشتی میشدم، این باحال بود :)
(الان یهویی یادم افتاد تو نوشهر رفتیم ناهار خوردیم و برگشتیم یه پیرمردی اومد گفت من حواسم به ماشینتون بود!! و بابتش پول گرفت از ما! نمیدونم مثلا اگه حواسش نبود قرار بود چی بشه!! :/ یا اینکه اکثر سرویس بهداشتیا پولی بودن تو شمال!! خلاصه که عجیب بود اینا)
گفتم زودتر از قشم برگردیم که واسه فرداش خسته نباشیم. دوست همسر یه عالمه ظهرش خوابیده بود و تصمیم داشت حسابی میزبانی کنه و تلافی چهارشنبه رو که کلا سر کار بود و جمعه که قرار بود سر کار باشه رو کلا در بیاره! این شد که ما دیرتر و له‌تر از همیشه خوابیدیم!!!
جمعه هم که صبح راه افتادیم و شب رسیدیم.

دانشجو که بودم، فاصله شهر دانشجوییم تا شیراز دو ساعت بود. و من عزا میگرفتم هر بار میخواستم برم خونه!!! حالا چهار ساعت اول سفر اصلا به چشمم نمیاد! تا شیش ساعت حالم خوبه. هفتمین ساعت احساس خستگی میکنم و هشتمین ساعت دیگه احساس میکنم دارم میمیرم :)))
روزایی که قراره بریم شیراز اوضاع یه کم سخت‌تره. چون قبل از در رفتن خستگی، دوباره تویی و هفت هشت ساعت دیگه!! ولی کم‌کم دارم عادت میکنم....
سعید ‌
۲۳ دی ۹۷ , ۰۰:۵۶
آیا بستنی عروسکی واقعاً توش عروسکه؟ اگه هست باید انتظار داشته باشی جزیره نازم ناز باشه و دره ستاره هم توش ستاره باشه. : )))
بندرعباس فقط باید بری هی فلافل بخوری. سمبوسه بخوری. کلاً جنوب فقط باید هی سمبوسه بخوری. هی فلافل بخوری. هی بندری بخوری. بقیه‌ش دیگه مسخره بازیه.

پاسخ :

واقعا که! :/
کلا منظورم اینه که جاهای باحالی نبودن! در واقع سواحل و کوه‌های ته دنیا
خیلی خوشکلتره، و کسی هم واسه ورودیش پول نمیگیره :/
آقا ما مهمون بودیم! نمیشد فلافل بخوریم! :))))

محسن حیدری
۲۳ دی ۹۷ , ۰۱:۱۳
وبلاگ خوبی دارید :)

پاسخ :

سپاس :)
صبورا کرمی🦄
۲۳ دی ۹۷ , ۰۴:۱۱
سفر نامه بود دیگه عزیزم :)

خدا دو شکر سالم هستین.
منم از قلیون و اینا بدم میاد :/ چیه اخه...

پاسخ :

آخه خیلی پخش و پلا نوشته بودم :)
آسـوکـآ آآ
۲۳ دی ۹۷ , ۰۵:۵۷
قلیون از لاینفکات رستورانهای سنتی شده گویا. یه مدت جمع شده بود و جلوشو گرفته بودن، اما باز به قوت قبل و شاید هم شدیدتر روی کار اومد.

پاسخ :

من قبلا اصلا تو رستورانا، حتی رستورانای سنتی ندیده بودم!
تو کافه‌ها بود، ولی رستوران عجیب بود برام! :/
محبوبه شب
۲۳ دی ۹۷ , ۰۶:۱۸
قشم، مرکز شهرش قیمتای بالایی داره
ولی درگهان، به نسبت قیمتای مناسب تری داره :|

واقعا چرا سرویس بهداشتیا پولکین؟؟؟
اونم تو پارکا :///
بیشترم تو شمال این اتفاق میفته :///

پاسخ :

همون درگهان رفتیم، به خاطر بالا رفتن قیمت دلار و درهم
اینام قیمتاشون بالا رفته!! ته دنیا هم قبلا قیمتا خوب بود،
ولی بعد گرون شدن دلار همه‌چی خیلی گرون شد.

واقعا مسخره‌س! ://
بهارنارنج :)
۲۳ دی ۹۷ , ۰۸:۵۰
:)))دقیقا اصرار داداشمو مبنی بر بندر رفتن نمیفهمم:|
قلیونو چاق میکنن:|فک کنم،البته من تاحالا قلیونو لمسم نکردم:)))

پاسخ :

هواش خوبه :)
ما نرسیدیم بگردیم وگرنه شهر قشنگیه.
اینکه جزایر ناز و دره ستارگان برای من جذابیت نداشت
واسه اینه که سواحل اینجا، و کوه‌های اینجا خیلی خیلی
قشنگ‌تر هستن! ولی شما که ساحل ندارین حتما لذت
میبرین ^__^
از اون طرف اینجا منطقه آزاده، واسه همین اجناس قشم
زیاد واسه من جذابیت نداشت! :)
کلا اگه تونستی برو :) یا بیا اینجا ^__^
Ahmad
۲۳ دی ۹۷ , ۱۶:۴۶
آخ جون شیراز

پاسخ :

؟!
هوپ ...
۲۳ دی ۹۷ , ۱۹:۳۱
دره ستارگان فکر کنم دلفین داره آبش، نرفتین دلفین بینی؟
جزایر ناز واقعا ناز بودنا!

پاسخ :

همش کوه بود! اصلا آب نداشت!!
میدونی، ساحل و دریای اینجا آخه خیلی خوشکله، واسه همین
سواحل دیگه برام جالب نیستن :)
Anne Shirley
۲۳ دی ۹۷ , ۱۹:۳۳
من نفهمیدم بالخره رفتین بندرعباس یا شما؟ :| نوشهر چی میگفت این وسط؟ '_'

پاسخ :

نوشهر رو تو ماه عسل رفتیم! یهو یادم افتاد :)))))
ام اسی خوشبخت
۲۴ دی ۹۷ , ۱۸:۲۰
همیشه به سفر, البته این دفعه سر صبر و کلی بهتون خوش بگذره :)
جنوبی ترین قسمت ایران که من رفتم قم بوده اونم 20 30 سال پیش, برام جذابه بیام اون طرفا حتی اگه نه ستاره ای باشه و نازی ;)

پاسخ :

چند سالته مگه؟!! ^__* :))
زمستونا بیای این طرفا خوبه. هوا عالیه واقعا :)
جناب منزوی
۲۹ دی ۹۷ , ۰۱:۳۰
من سربازیم شیراز بود، انصافاً عالیه :)

پاسخ :

^__^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan