در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۳۸۸. چرا کیک‌های من پف نمیکنن؟؟ :/

البته جوش شیرین نمیریزم اصلا...

قبلا زیاد هم میزدم، این سری کم هم زدم، ولی بازم خیلی پوک نمیشه :/

آسـوکـآ آآ
۲۶ دی ۹۷ , ۱۸:۳۱
من هرگز از جوش شیرین استفاده نمی‌کنم
مگه میریزن اصلا؟ من نمیدونستم.
تخم مرغ باعث پف کردن میشه. تخم مرغ کم نمیریزی؟

پاسخ :

توی دستور کیک‌ه هست!! ولی من نمیریزم :)
طبق دستور میریزم! چهار تا برای سه پیمانه آرد 🤔
سعید ‌
۲۶ دی ۹۷ , ۱۸:۳۵
کیک که پوکش خوب نیست. کله پوکش خوبه.

پاسخ :

کله پوکش خوبه؟! :))))
کله پرش خوبه! خواستن دلت نشکنه‌، اطلاعات اشتباه دادن! ^__*
آبان ...
۲۶ دی ۹۷ , ۱۸:۵۲
در فر بین پخت باز می کنی ؟ایا
بیینگ پودر کم میریزی ؟
البته من بسته اماده رشد می خرم راحت 😂

پاسخ :

نه تا آخرش باز نمیکنم
طبق دستور میریزم والا 🤔
دیدی لامصب کیک آماده‌ها چقدر بهترن؟! :)))
هم راحت‌تر آماده میشن هم خوشمزه‌ترن!
ولی نمیدونم چرا من گیر دادم به اینکه خودم بپزم! :))
بهارنارنج :)
۲۶ دی ۹۷ , ۱۹:۰۱
عق ماهم امروز درست کردیم پف نکرد

پاسخ :

بقیه کامنتا رو بخون! پیشنهادای جالبی دادن :)
دِلا ...
۲۶ دی ۹۷ , ۱۹:۰۴
یکی از راه های پف کردنِ کیک، الک کردنِ آردشه.

پاسخ :

واو! من انصافا اینو نمیدونستم!!
Haa Med
۲۶ دی ۹۷ , ۲۰:۳۴
از این تلنبه ها هستن که تایر دوچرخه رو باهاش باد میکنن لازم دارید :-))

پاسخ :

اونوقت کلا وسطش سوراخ میشه که! :))
🦉 شباهنگ
۲۶ دی ۹۷ , ۲۰:۳۷
آرد رو من هفت بار الک می‌کنم. خیلی مؤثره
سفیده رو هم انقدر هم بزن کف کنه. بعد با شکر قاطی کن دوباره انقدر هم بزن شبیه خامه بشه. اینو که با آرد و بقیهٔ مواد مخلوط کردی دیگه زیاد همش نزن و بذار تو فر. چنان پفی بکنه که بیا و ببین.

پاسخ :

هفت باااااار؟!!!!
من دیده بودم مامانم آردو الک میکنه، البته اون یه بار الک میکرد،
ولی نمیدونستم اینقدر مهمه! البته یادمم نبود که باید آردو الک کنم!

نگا دستورش نوشته آردو کم‌کم اضافه کنید و هم بزنید، من با همزن
برقی که میزدم گفتم شاید زیاد باشه، آردو با ملاقه هم زدم!! دون دون
میشد!! :/ با همزن برقی بزنم اوکیه؟؟

نیــ روانا
۲۶ دی ۹۷ , ۲۰:۴۰
من همین کم هم زدن رو بلد بودم که خودت بهش اشاره کردی دیگه
من صحنه رو ترک می کنم

پاسخ :

:)
به نظرم به خاطر الک نکردن آرد بوده که کیکم پف نمیکنه!
محبوبه شب
۲۶ دی ۹۷ , ۲۳:۱۷
بکینگ پودر زدی بهشون؟؟؟

پاسخ :

اوهوم
بانو ف تک نقطه
۲۶ دی ۹۷ , ۲۳:۵۷
یکی اینکه حرارت فرت مناسب نیست عزیزدلم .. :)
و یکی هم اینکه تخم مرغتو زیاد هم بزن ولی وقتی موادو میریزی زیاد هم نزن که پف تخم مرغت نخوابه :)
مورد لعدی هم اینکه وسط پخت حداقل تا نصف تایم پخت اصلا در فرو وا نکن

پاسخ :

این حرارت فر منو داغون کرده :))))
مامانم فر گاز داره، با همین دستور و همین حرارت راحت کیک میپزه،
من سولاردوم دارم، با همون حرارت و همون مقدار کیکم خام میمونه :(
بازم گذاشتم بپزه، ولی باز یه قسمتش خام مونده :/
دفعه‌های قبل تو پیرکس شیشه‌ای میپختم، بعد ماکرویو میزدم، این سری
پیرکسم فلزی بود نشد ماکروویو بزنم، یه تیکه‌ش خام موند :((

در فرو کلا تا آخرش باز نمیکنم
اسی بلک
۲۷ دی ۹۷ , ۰۷:۰۸
بکینگ پودر چی؟ می ریزین؟
این از جوش شیرین بهتره

پاسخ :

آره بیکینگ پودرو میریزم :)
🦉 شباهنگ
۲۷ دی ۹۷ , ۰۷:۳۴
واااای نه
همزن نباید بخوره به آرد
آروم با قاشق همش بزن

پاسخ :

آها پس اینم یه عامل دیگه‌ش بوده!!
دست گلت درد نکنه :** :)
بق بقو
۲۷ دی ۹۷ , ۰۸:۵۸
بگذار تجربیات اندکمو بگمD:
1-مواد کیکت باید به دمای محیط برسن یعنی نباید سرد باشن
2-آرد باید سه بار الک بشه حتی موقعی که داری اضافه میکنی هم الک کن (من اینکارو میکنم :دی)
3-وقتی تخم مرغ و شکر رو میزنی انقدر بزن که کرمی رو به سفید بشه کامل و کش بیاد
4-وقتی اردو اضافه میکنی خیلی هم نزن در حد مخلوط شدن
5-اگر سفیده تخم مرغتم جداست ... اونارم که آخر اضافه میکنی خیلی کم هم بزن اونم باعث پف کیک
6-درب فرتو تا بیست دقیقه اول اصلا باز نکن
7- همینا فعلا یادم بود-___-
ان شاءالله به دردت بخوره

پاسخ :

آقا شماها خیلی کدبانو هستیییید!!! :)
دمت گرم. ممنون :*
خانومی ...
۲۷ دی ۹۷ , ۰۹:۳۷
اندازه هات رو رعایت میکنی ؟
فر رو از قبل گرم میکنی ؟
همه کیک ها جوش شیرین ندارنا، یه سری شون فقط بکینگ پودر دارن یه سری شون هم بکینگ پودر هم جوش شیرین ...

پاسخ :

اوهوم
آره
میخوام کلا جوش شیرین نزنم. مضره آخه.
خانومی ...
۲۷ دی ۹۷ , ۰۹:۳۹
۴ تا تخم مرغ برای ۳ پیمونه آرد ؟ فکر کنم دستورت مشکل داره ! بیا پی وی دستور رو بده منم امتحان کنم :)))

پاسخ :

مامانم همیشه با همین دستور کیک میپزه، خوب هم میشه! 🤔
:)
بانو ف تک نقطه
۲۷ دی ۹۷ , ۱۵:۲۳
سولاردوم کلا یه مقداری داستان داره :)))
فر از همه چی بهتره

حالا دفعه بعد با رعایت نکات جدید بپز ایشالا درست میشه :))

پاسخ :

جدا؟!! نمیدونستم! 🤔
خودمم حس کردم احتمالا مشکل این باشه...

ایشالا ^__^
مهدی
۲۷ دی ۹۷ , ۲۰:۰۴
از بیرون آمادشو بخر :)

پاسخ :

خسته نباشید! :))
کژال ^_^
۲۷ دی ۹۷ , ۲۱:۳۷
نظری درباره کیک ندارم چون خودم همیشه با این پودرای آماده درست میکنم
ولی در کل خیلیییییی خوشحالم از اینکه یه بلاگر شیرازی پیدا کردم :) حس غریبی داشت بهم دست میداد کم کم

پاسخ :

جدا؟!! شیرازی زیاد داریم که!
یلدا شیرازی مثلا.
لافکادیو ‌‌
۲۸ دی ۹۷ , ۲۰:۰۲
ببین من تو کیک خیلی ماهرم. هیشکی حریف من نیست. آرد و الک و اینها رو ول کن. اصن اینا مهم نیست. هر کی هم گفته هی الک کن و الک کن و این صوبتا حرفه ای نیست. حتما یه دو تا کلاس و اینا رفته پولش رو ریخته دور. قشنگ گوش بده من راهش رو بهت بگم. اینا که میگن سفیده رو هم بزن و زرده رو هم بزن و و نمیدونم در فر رو باز نکن و اینها مشخصه دیگه حتما خودت هم شک کردی که چرا اینا این چیزا رو میگن که تو هم حتی چیزی ازش نشنیدی؟ مشخصه دیگه... گوش نده بهشون. مهمترین مساله تو پف کیک که باید بلد باشی و خوب خوب خوب باشه اینه که از کجا میخوای کیک بخری؟ قنادیتو عوض کن درست میشه:))))

اونم که آخرش گفتی خودتی :))

پاسخ :

اون چیزی که فک میکنی گفتم رو نگفتم!!
چند درجه بدترشو گفتم! :/
اندیشمنگـــ...
۲۸ دی ۹۷ , ۲۳:۲۶

با دو سه بار پختن قرار نیست که قناد بشی خانوم :))
نیازی نیست آرد رو الک کنی ( زمون تیرکمون شاه نیست که هنوز توی آرد خرده گندم پودر نشده پیدا بشه) :)
جوش شیرین کم ریختن و با همزن برقی مخلوط کردن دوتا دلیلیه که کیک ات پف نمیکنه

پاسخ :

جوش شیرین کلا نمیریزم. مضره.
اوهوم هم‌زن رو موافقم 
جناب منزوی
۲۹ دی ۹۷ , ۰۱:۲۱
بحث تخصصیه من چیزی ندارم بگم :)

پاسخ :

:)
اندیشمنگـــ...
۲۹ دی ۹۷ , ۱۷:۴۶
ای خاااااااانوم م م م
والا آلودگی هوایی که تنفس میکنیم و آلودگی صوتی و .... خیلی بیشتر صدمه دارن تا بی کربنات

پاسخ :

حالا ما تا جایی که از دستمون برمیاد خودمون مواظب سلامتی خودمون باشیم :)
مهتاب
۰۱ بهمن ۹۷ , ۱۳:۵۵
سلام گندمی
برا کیک باید اردو الک کنی دو بار
بیکینگ پودر تازه باشه
سفید رو جدا بزنی و حسابی پوک بشه
بقیه موادم که اروم بریزی توشو خلاص بعدم تو فر زمان بیشتری میخواد تا پف کنه حداقل یه ساعت بدون باز کردن در فر
ماکروفر هم ضرر داره بخاطر اشعه اش بهتره توستربگیری یا گاز فردار 😊
اینا بودن تجربیات بده

پاسخ :

سلام عزیزم
دست گلت درد نکنه :**
سولاردوم دارم‌، واسه کیک از قسمت فر استفاده میکنم... دیگه تو این گرونی هم که نمیشه چیزی خرید! :))

سفیده رو جدا بزنم بهتره؟ ممنون :)
مهتاب
۰۲ بهمن ۹۷ , ۰۰:۳۴
اره سفیده جدا بزن طوری که کف کنه بعد نصف شکرم بریز توش برن
بعضیا میگن بذارین یخجان تا پفش نخوابیده تا اخر سر به موادتون اضافه کنید بعضیا هم میگن اینجوری به مواد اضافش کنید اختلاف هست بین علما 😄
اره الان دیگه گرونیه کاریش نمیشه کرد
من خودم امروز کیک درست کردم خیلی پف کرد و زیاد پوک نبود چون من همزن نداشتیم شاید بخاطر اون یا ظرف کوچیکم بود اینو باید امتحان کنم ولی خشمزه شده بود

پاسخ :

باید امتحان کنم پس :)

اصلشم همینه که خوشمزه بشه ^__^
مهدی
۰۷ بهمن ۹۷ , ۱۷:۰۸
سلامت باشی :)

پاسخ :

ممنون :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan