در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۴۰۴. هدف انگیزه میاره

چند هفته پیش یه کتابی خوندم به اسم "خاطرات مستر همفر". یه کتاب سیاسی درمورد خاطرات یه جاسوس انگلیسی، که کاملا معلوم بود خیلی سانسور شده!! یکی از جمله‌هاش خیلی توجه منو جلب کرد. توی یه نشست، وقتی یه عده از جاسوسا اظهار ناامیدی میکنن از رسیدن به اهدافشون، کشیش‌شون یه حرف جالبی میزنه، میگه ما نباید امیدمونو از دست بدیم و باید با تمام وجود تلاش کنیم، حتی اگه قرن‌ها بعد به هدفمون برسیم!!! وقتی به خودم رجوع کردم دیدم نه تنها کاری رو شروع نمیکنم که بعدها بچه‌ها و نوه‌هام نتیجه‌شو ببین، بلکه حتی کاری رو شروع نمیکنم که بیست سال بعد خودم نتیجه‌شو ببینم!!!! خلاصه که تلنگر خوردم واسه فکر کردن به اهداف بلند مدت...
یه چند روز بعدش کتاب "حکایت دولت و فرزانگی" رو میخوندم. یه جور رمان انگیزشیه، که یادت میده هدف داشته باشی. یادت میده خودتو باور کنی.
ولی خب برای رسیدن به هدف هم نیاز به برنامه‌ریزی‌ه. واسه همین الان دارم کتاب "مدیریت زمان / مارک منسینی" رو میخونم که میگه حتما باید برنامه روزانه، هفتگی، و سالانه و بلند مدت داشته باشی.
این روزا خیلی بیشتر از قبل دارم از وقتم استفاده میکنم. و روزی صد بار به این فک میکنم که چقدر قبلا وقت هدر میدادم!! :(

شدیدا به کتابای انگیزشی همسر علاقمند شدم! و دلم میخواد تند تند همه‌شو بخونم!
محسن رحمانی
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۱:۴۶
چه جالب. موفق باشید.

پاسخ :

ممنون
هاتف ..
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۲:۳۶
ولی گاهی وقت هام می دونی تلاش نتیجه ای نداره و باید بری بمیری ..
درست مثل همون سامورایی که عملیاتش لو رفته و حالا باید تصمیم بگیره خود کشی کنه!

پاسخ :

از یه جایی آدم باید تصمیم بگیره زندگیشو بسازه.
زندگی دقیقا همونجوری پیش میره که آدم بهش فکر
میکنه...
بهارنارنج :)
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۳:۴۸
😊😊😊😊
هاتف ..
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۷:۰۶
اینطور نیست .
من روزهایی توی زندگیم آمدن و رفتند . همیشه لزوما چیزی که ما فکر می کنیم اتفاق نمی افته . ما هرچقدر هم سعی کنیم این قوانین رو با فکرمون و نوع زندگی رو با نوع فکرمون عوض کنیم باز همیشه از دسترس خودمون خارج میشه .
زندگی برای هرکسی شرایط خودش رو داره . هرکسی از دید خودش دنیا رو می بینه . برای همیشه نمیشه اینطور کلی گفت .
گاهی وقت ها واقعا از دست بعضی ها خارجه همه چی .. همه چی .. همه چی ...

پاسخ :

همیشه لزوما آدمایی که اعتقاد دارن نمیشه، براشون نمیشه.
آبان ...
۱۰ فروردين ۹۸ , ۱۸:۰۲
خوندن کتاب های روانشناسی برام خیلی سخت است اصلا کشش نداره برام

پاسخ :

این دو سه تا آسون بودن. من خودمم متنای سختو نمیتونم بخونم.
Haa Med
۱۰ فروردين ۹۸ , ۲۳:۱۷
فکر کنم سالها پیش "حکایت دولت و فرزانگی" رو خوندم.

پاسخ :

کتاب خوبیه
هاتف ..
۱۰ فروردين ۹۸ , ۲۳:۵۴
خب منم دیگه اعتقاد ندارم
هاتف ..
۱۰ فروردين ۹۸ , ۲۳:۵۷
حرفت غلطه .. زندگی با خواست ما جلو نمیره
Frozen Fire
۱۱ فروردين ۹۸ , ۰۱:۵۱
من یه گارد بیخودی نسبت به کتابای انگیزشی دارم نمیدونم چرا. ولی شدیدا دنبال یه چیزی تو همین مایه‌هایی که گفتی میگردم که باعث شه یکم متحول شم :))
کدامین کتاب رِ پیشنهاد میدی گندم‌بانو جان؟

پاسخ :

من جدیدا خوشم اومده :)
من که تازه شروع کردم... خیلی پیشنهاداتم سازنده نیست:))
ولی کتاب حکایت دولت و فرزانگی رو دوست داشتم، ولی این
کتاب مدیریت زمانی که دارم میخونم بیشتر به درد آدمای شاغل
میخوره، حالا سعی میکنم یه کلیاتی ازش تو وبلاگ بنویسم...
جو خیلی روی کتاب اثر مرکب تاکید داره. و یه سری کلیپ به
اسم پارادایم شیفت (paradigm shift  )
کلیپه قسمت اولشو دیدم، به نظر خوب میاد، ولی اثر مرکبو
هنوز نخوندم.
حالا هر کتابی خوندم و خوب بود میام بهتون میگم ^__^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan