در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

واتس یور آیدیا؟

استیو جابز و دوستش داشتن به سمت یه کنفرانسی میرفتن که برای اولین بار کامپیوتر خونگی رو معرفی کنن. دوستش گفت باید برند داشته باشیم. استیو جابز گفت سیب! رفیقش تعجب کرد. ولی استیو عقیده داشت که باید یه برند اونقدر ساده و دم دستی باشه که مردم خیلی سریع تو حافظه‌شون بمونه...

حالا منم دنبال برند میگردم! :دی

اولین بار وقتی میخواستیم به یکی از دوستاش کادو بدیم، پشت کادوعه نوشتیم "از طرف حمیدرضا و عیال"! و این دیگه شد عبارت ثابت ما روی هر کادویی که به هر کسی میدادیم... خیلی خیلی خوشم میاد از این عبارت! جو اما انگار خیلی موافق نیست! در واقع نه موافقت صد در صد میکنه و نه مخالفت صد در صد!!! و من فاکتورا و کاغذای تبلیغاتی و پیج اینستا و خلاصه همه‌چی رو بر اساس همین برند طراحی کردم! توی نظر من "حمیدرضا و عیال" یه عبارت فانتزی و بامزه و خوشکله! ولی اینکه جو براش دو دله منو هم به شک میندازه!

حالا میخوام بدونم نظر شما چیه؟؟


+ آدرس پیج اینستا :  HamidReza_and_wife

محسن رحمانی
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۰:۳۲
جالبه ولی شاید آقای جو دوست نداره اسمشون باشه میتونید یه اسم فانتزی یا مستعار بذارید جای حمید رضا.

پاسخ :

نمیدونم...
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۰:۴۴
گندم^_^

پاسخ :

گندم برام معنی وبلاگ میده! :)
بعدم دو نفریم خب
مِلوچِک .
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۰:۴۸
برند جالبه:|

پاسخ :

ممنون ^__^
آبان ...
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۱:۰۷
من کلمات ساده تر و کوتاه تر ترجیح میدهم
حمید رضا عیال باحاله و نمک داره
ولی کوتاه بودن هم نکته مهمی است

پاسخ :

کوتاه بودن جدیدا دیگه مهم نیست... حای قانون جدید ثبت شرکتا چند سیلابی بودن اسم شرکته. مثلا اگه شنیده باشی اسمایی مثل نمیدونم چی‌چی کارانِ فلان گستر .
خانومی ...
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۱:۱۰
به نظر من که بد نیست ولی میتونه یه چیز ساده تر باشه . البته من هیچوقت انتخاب نام برای برندم خوب نبوده 😅

پاسخ :

یه چیز ساده خیلی خاص که بشه روی کلمه و مفهومش خیلی مانور داد، چی میتونه باشه؟ ^__^
احسان ..
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۱:۱۰
چه کار خوبی می کنید
بنظرم از حروف مخفف اسمتون استفاده کنید شاید بهتر باشه
مثلا HRW
یا مثلا یه چیز نوستالژیک مثل فانوس چوبی یا هر چیز دیگه

پاسخ :

یه چیز خیلی خاص میخوام. تو مایه‌های شرکت برادران کریمی به جز اصغر! یه چیزی که در عین سادگی توجه رو جلب کنه! و به علاوه بتونم روش مانور بدم. واسش عکس انتخاب کنم، مهر بسازیم و ...
ولی با این مخفف کردن هم موافقم... میشه واسه زمانی که بخوایم برندمونو روی کار بزنیم ازش استفاده کنیم ^__^
ممنون
yasna sadat
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۱:۱۲
عیال معنی لغوی خوبی نداره زیاد..

پاسخ :

سرچ کردم... لغت‌نامه معین و دهخدا هر دو نوشتن زن و فرزند.
کلا معنی بدی نداشت...

+ حتی اینکه یه کلمه واقعا چه معنی‌ای داره مهم نیست! مهم اینه به چه معنی‌ای استفاده میشه تو هر دوره. مثلا "مزخرف" از ریشه "زخرف" به معنی طلا ست! که معنیش میشه طلاکاری شده!!! ولی کی میاد بگه مثلا گنبد فلان امام‌زاده مزخرفه؟! :)
פـریـر بانو
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۲:۴۹
این اسم بانمکه اما برای برند شدن به چیزی بیشتر از بانمکی نیاز داری. مثلا درسته یک‌سری آدم‌ میان رو سردر مغازه‌اشون می‌نویسن «مکانیکی برادران رضایی به جز اصغر» و این در برابر عنوان بقیهٔ مغازه‌ها خاصه و طولانیه و اینا. اما من ندیدم کسی مسخره‌اش نکنه! :|
پس باتوجه به کاری که قراره انجام بدی یه عنوان خوب انتخاب کن؛ چیزی که قابلیت امضا شدن داشته باشه پای کارهات.
و افقت رو گسترده‌تر کن و ببین اگر روزی خواستی برندت رو گسترش بدی و مثلا بین‌المللیش کنی یا دست کم به یک خارجی چیزی بفروشی، یا تو یه نمایشگاه خوب ارائه‌اش بدی و امثالهم، اسمی مثل اسم حمیدرضا و عیال، براش مناسبه؟ آیا تلفظش راحته برای مثلا اون خارجی؟

حالا که دونفرین یکی از پیشنهادهام اینه که بخشی از حروف اسمتون رو باهم ترکیب کنین و یه چیز خوب ازش در بیارین. که رد جفتتون تو اسم برندتون باشه. :)

پاسخ :

کلا این عبارتو تو ذهنم تخریب کردی! 😅😅😅😅
فک نمیکردم مسخره باشه!
دارم به اسمای دیگه فک میکنم ^__^ یه پست نظرسنجی دیگه تو راهه :))
פـریـر بانو
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۲:۵۴
راستی یک نکته‌ای که الان به ذهنم رسید اینه که چرا اسم فارسی و انگلیسی برندتون فرق می‌کنه؟ من تا حالا مورد این شکلی ندیدم. مثل این می‌مونه که اسم برندت تو ایران گل باشه و خارج از ایران flower! :تفکر

حالا شایدم همچه چیزی هم هست و من ندیدم. :تفکر

پاسخ :

آخه نوشتن عیال به انگلیسی جالب نبود! 🤔
در واقع ما میخواستیم یه مهر بگیریم واسه کتابخونه و همه کتابامونو مهر کنیم، و قرار بود متنش این باشه:
Personal library of hamidreza and wife
بعد که تصمیم گرفتیم تولیداتمونو گسترش بدیم من تو فکر طراحی فاکتور و تبلیغات و اینا افتادم، گفتم خوبه پای فاکتورامونو مهر کنیم. بعد گفتم واسه صرفه‌جویی تو هزینه مهرسازی، یه مهر با عنوان HamidReza and wife بسازیم و هم پای فاکتور بزنیم هم رو کتابامون.
خلاصه جریانش این بود تا حدی.

فاطمه :)
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۳:۰۱
سلام
من وقتی مشخصا روی یه موضوع یا ایده ای فکر می کنم هیچی به ذهنم نمیرسه ولی وقتی حواسم نیست و دارم یه کار بی ربط انجام میدم اون وقت یه چیزایی به ذهنم میاد.
به نظر من اسم برندتون حمیدرضا و عیال نباشه بهتره.
فعلا :چوب بافی به ذهنم اومد.

پاسخ :

من تا قبل نوشتن این پست به شدت دلم میخواست حمیدرضا و عیال رو استفاده کنیم به عنوان برند. ولی اونقد همه گفتن بده که نظرم کاملا عوض شده :))))
ممنون از پیشنهادت عزیز جان.
لافکادیو ‌‌
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۳:۰۳
تو چقدر عجولی دختر... هر موقع دو میلیون فروختی برندتون مشخص میشه...برندهای کارهای اینطوری از دل مشتریاش بیرون میاد... انقدر عجله نکن... گر صبر کنی ز غوره یک اسم برند قشنگ هم براتون درست میشه...فعلا بچسب به کار و محتاط باش.

پاسخ :

قراره خیلی خیلی زود ما یه کار شخصی راه بندازیم که خیلی بیشتر از دو میلیون درآمدزایی داشته باشه برامون! پس برند لازم داریم :) وسعت دیدتو زیاد کن برادر! زیاد بخواه. واسه خدا کاری نداره که... با عددای کوچیک روزی خودتو کوچیک نکن :)
استیو جابز زمانی برندشو انتخاب کرد که فقط دو نفر تو دنیا میدونستن کامپیوتر شخصی میتونه وجود داشته باشه! خودش و همکارش!
درنهایت اینکه اون نظری که نویسنده‌های کتابای انگیزشی، سخنرانا، پولدارایی که کتاب نوشتن بینشون مشترکه اینه: باور داشته باش!  کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کردو خوندی؟؟ ما تا حالا جاهای زیادی دنبال پنیرمون گشتیم و هنوز داریم میگردیم. ولی روزی که این پنیر پیدا بشه برند لازم داره! و اون روز نزدیکه ^__^
رامین :)
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۳:۱۶
آقا و عیال :))

پاسخ :

آها اینجوریم خوبه :)
Sara Am
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۵:۰۰
منم با نظر حریر موافقم، درواقع میخواستم توضیحاتی بدم که حریر قشنگ نوشته.
بهتره یه برند پیدا کنی که راحت توی زبون بچرخه. توی زندگی روزمره هم پیدا بشه. مثلا همین که استیو گذاشته سیب. یه چیزیه که توی خونه هست مثلا اسم برنامه دورهمی ما چقد از کلمه دورهمی توی زندگی استفاده می کنیم. و چقد یاد اون برنامه می افتیم.
و اینکه متفاوت تر از این برند برادران فلان به جز اصغر باشه :|
به نظرم این اسمها نه خلاقانه ان نه به یاد ماندنی انگار اسم گیرش نیومده همین زده رفته یا اسم براش مهم نبوده ، چنین حسی به من میده. تازه الان این جور اسما دیگه تکراری شدن.
میدونم یه اسم با مسمایی انتخاب می کنی.
مثلا روزی که اسم همسرت رو مستر جو صدا زدی برام خیلی جالب و گیرا بود در کنار اسم گندم.
پس بیشتر فکر کن.
( خودم اسم پیدا کردنم خوب نیست که حداقل دوتا پیشنهاد بدم :)

پاسخ :

پس چرا من اینقد این ترکیبو دوس داشتم؟!! :))))
هوپ ...
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۵:۳۹
راستش من هم با این اسم موافق نیستم. یکم عقاید فمینیستیم گل کرده و اینکه اسم شوهرت باشه توی برند ولی تو فقط عیال خطاب بشی رو دوست ندارم. به نظرم اگه قرار اسم شوهرت باشه اسم تو هم باید به نحوی باشه.

پاسخ :

حالا جو میگه فقط اسم خودتو بذار! یا میگه بذار گندمرو یا گندم ...
هوپ ...
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۶:۱۸
با گندم موافقم مثل سیب ساده است و توی خاطر میمونه.

پاسخ :

منحصر به من میشه فقط! دوس دارم دوتامون باشیم :)
פـریـر بانو
۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۹:۱۷
عه وا خاک عالم! نههههه! نگفتم این اسم مسخره‌اس که. یعنی می‌خواستم بگم به این توجه کنی که هرچیز خاصی لزوما یه خوب خاص نیست. نه اینکه این اسم مسخره‌اس. این اسم صرفا از نظر من خوب نیست. در اون حدی نیست که بگم مسخره‌اس کلمهٔ خدا! (معادل بندهٔ خدا! :)) )

آها! فکر مهر زدن کتاب‌های کتاب‌خونه خیلی باحاله! :)) اممم... مهر خیلی گرونه؟ نمی‌شه دوتا بگیرین؟ یکی واسه کتابخونهٔ شخصی حمیدرضا و همسر. یکی هم واسه کار و فعالیت‌هاتون. چون این دو کاملا دو مقولهٔ جدان. یکی کتابه، یکی فعالیت و ساخت محصول هنری. :تفکر

پاسخ :

نه خیلی گرون نیست. ولی من ترجیح میدم تو مخارج صرفه‌جویی کنیم.
فوقش فاکتورا رو امضا میزنیم فقط ^__^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan