در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۴۱۲. فروشنده

رابرت کیوساکی توی کتاب "پدر پولدار، پدر فقیر"ش میگه من اسم اولین کتابمو گذاشتم "اگر میخواهید پولدار و شاد باشید به مدرسه نروید" . ناشر بهم پیشنهاد کرد که اسمشو بذارم "اقتصاد تحصیلات" ولی من گفتم اگه این اسمو بذارم اون وقت فقط دو جلد از این کتاب فروخته میشه، یکیشو خونواده‌م میخرن و یکیشو بهترین دوستم! اما با اسمی که خودم انتخاب کرده بودم این کتاب بارها و بارها چاپ شد و به فروش رسید! 

یه برند هست توی هرمزگان، به اسم "کلثوم کاملیا"!! از روز اولی که پا تو میناب و بندر گذاشتیم، این برند برای من جالب بود. اونقدر که بالاخره ما که هیچ وقت ترشی نمیخریدیم رفتیم ازشون دو تا شیشه ترشی خریدیم!


اینا رو گفتم که بگم درسته برند میتونه نشونگر خیلی چیزا باشه، اما مهم‌ترین نقشش برای فروشنده، بازاریابیه! جمله‌ای که همین رابرت کیوساکی به رمان‌نویسی که از یاد گرفتن فن فروشندگی اکراه داشت، گفت، اینه: "تو بهترین نویسنده‌ای، ولی من صاحب پر فروش‌ترین کتاب سال هستم"!

مطمئنم "مکانیکی برادران جعفری به جز اصغر" خیلی بیشتر از "مکانیکی استاد احمد" مشتری داره! حالا بذار مسخره‌ش هم بکنن! :)

البته اینا رو نگفتم که بگم میخوام هنوز روی اسم "حمیدرضا و عیال" پافشاری کنم، نه! هم اینکه همسر راضی نبود، هم اینکه منم هنوز اونقدر قوی نیستم که بعد این همه مخالفت هنوز دلم قرص باشه به انتخابم! :)))

اینا رو گفتم که بگم برای هر شغلی یه سری مهارتا لازمه. مثلا برای کاری که من میخوام شروع کنم بازاریابی و فروشندگی و حسابداری و مدیریت لازمه... که مهم‌ترینشون بازاریابی و تبلیغاته. که امیدوارم بتونم یاد بگیرمش...

محسن رحمانی
۲۵ فروردين ۹۸ , ۱۰:۱۳
ان شاالله .البته این بجز جعفر یعی این برادرشون جعفر اینحا کار نمیکنه.
موفق باشید.

پاسخ :

بله در جریانم! :))
بهارنارنج :)
۲۵ فروردين ۹۸ , ۱۰:۴۰
😂عیال؟؟؟؟

پاسخ :

مگه "واتس یور آیدیا" اولی رو نخوندی؟!!
میخواستم اسم تولیدیمونو بذارم حمیدرضا و عیال! 😒
بهارنارنج :)
۲۵ فروردين ۹۸ , ۱۱:۵۶
نه من به دومی رسیدم

پاسخ :

چون دوسی مهربونی هستی میبخشمت!! ^__* :))
yalda shirazi
۲۵ فروردين ۹۸ , ۱۲:۰۴
کلثوم کاملیا تو قشم هم یه مغازه دارن البته فک کنم پوشاک بود! دقیقا اسمش توی ذهن منم مونده البته به عنوان یه اسم فان. که خیلی هم مهم نیس!

پاسخ :

ولی مساله اینه که خیلیا مث ما ممکنه دلشون بکشه برن ازش خرید کنن!
رجوعت میدم به اسم کتاب رابرت کیوساکی!
نیــ روانا
۲۵ فروردين ۹۸ , ۱۲:۱۹
درود بیکران بر گندم بانو
ی اعتراف بکنم من خیلی خوشم اومد از اسم حمیدرضا و عیال
هر چند ی ذره رگ فمنستیم گل کرد که چرا مثلا سمیرا و شوشو نه :دی
ولی در کل به دلم نشست
ولی اونقدر علیهش جبهه گیری شده بود که ترجیح دادم سرمو بندازم پایین و برم در افق محو شم
از بین اسامی پیشنهادی پست قبل هم اسامی درختها قشنگ بود ولی تکراری هستند و حداقل من خودم افرا و نارون رو دیدم
چوبو که پرطرفدار هم بود و باحال و بامزه و در عین حال ساده هم هست ی چی تو مایه های اپله تو ذهن من
ایشالا مثل همونم میترکونه

پاسخ :

میومدی حداقل یه ذره به من دلداری میدادی! :)))
سمیرا و شوشو! ':)))))
یا مثلا تولیدات خانم و آقای فلانی! اینم خوبه‌ها! 🤔🤔

من خیلی دلم میخواست یه چیز خیلی خاص باشه!
چوبو هم قبلا خیلیا استفاده کردن! تو اینستا سرچ کردم دیدم خیلی تکراریه!!
نیــ روانا
۲۵ فروردين ۹۸ , ۱۲:۲۰
راستی سفارش قبول می کنی از شهرستان؟
من استند گل میخوام

پاسخ :

چرا که نه؟ ^__^
چجور استندی مد نظرته؟ اگه بدونم جوریه که هم برا من بصرفه‌س هم قیمتش برا مشتری مناسبه قبول میکنم.
عکسشو برام بفرست تو اینستا
Choobaki.hs
یعنی حتی آدرس چوبکی هم قبلا رزرو شده بود!! :/
محسن رحمانی
۲۵ فروردين ۹۸ , ۱۲:۴۱
آقا چرا نظر آبجی کوچیکرو نمیپرسی؟

پاسخ :

چون کوچیکه برای همچین نظرسنجی‌ای :)
محسن رحمانی
۲۵ فروردين ۹۸ , ۱۳:۴۳
دهه هشتادی ها رو دست کم نگیرید گاهی وقتا عقلشون بیشتر از ماست.

پاسخ :

:)
آقاگل ‌‌
۲۵ فروردين ۹۸ , ۱۸:۲۰
نیاسر هم یه برند معروف داره به اسم عمه لیلا فکر کنم. تقریباً دور تا دور آبشار و پارک چندتایی مغازه به همین اسم هست. یکی‌شون گلاب و عرقیجات می‌فروشه. یکی ترشی‌جات و لواشک و اینا. اینقدر اسمش جالبه که هربار از اون سمت رد می‌شیم کلی وقت به تابلوشون نگاه می‌کنم.
آقای جو و خانم گندوم هم خوبه‌ها:d

پاسخ :

:)
نمیخوام از اسمای وبلاگی استفاده کنم :)
با همسر روی اسم چوبکی به توافق رسیدیم ^__^
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۲۶ فروردين ۹۸ , ۰۰:۲۸
کارها که خیلی خوشگلن^_^
ان‌شاالله موفق باشین

پاسخ :

ممنون عزیزم :*
بانوچـ ـه
۲۶ فروردين ۹۸ , ۱۶:۵۹
سمیرا به دایرکت دادم همین اینستای چوبکی برو بخون ببینم چه فکری به ذهنت میرسه :دی

پاسخ :

جوابتو دادم عزیز دلم :*
yalda shirazi
۲۷ فروردين ۹۸ , ۱۱:۴۴
نه اینکه گفتم مهم نیست منظورم این بود که درسته اسمش فانه ولی مهم نیست چون توی ذهن آدم میمونه دقیقا به همین خاطر.

پاسخ :

ها من اشتباه برداشت کردم :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan