در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

۴۱۵. کانفِس ...!!

بذارین اعتراف کنم که تنها دلیلم برا اون تلاش نافرجامم واسه ارشد این بود که چند تا از دانشجوهای ورودی قبل که ده ترمه شده بودن ارشد قبول شده بودن و من برام گرون تموم میشد که اونا فوق بگیرن و من رو لیسانس استپ کنم!

و بذارین اعتراف کنم که الانم حسودیم شده که یکی از همکلاسیامون که همیشه بهش میخندیدیم الان عکس گذاشته اینستا و فهمیدم که دکترا گرفته! همونی که به "سِرفِیس" میگفت "سورفَس"! همونی که به "اَلفِبِت" میگفت "اَلِف‌بِت"!!!! :/

هر چند که الان با تمام وجودم میدونم که تو نقطه پرتاب زندگیمم... هر چند تصمیم گرفتم از همه هم‌کلاسیام موفق‌تر بشم، حتی از آرمیتا که برق شریف در اومد بعدشم رفت آمریکا با بز عکس گرفت گذاشت اینستا!!!

آره من به شدت نزدیکم به اون تکانش بزرگی که "دارن هاردی" میگه وقتی اتفاق بیوفته دیگه برو حالشو ببر! ولی خب هیچ‌کدوم اینا باعث نمیشه که من الان زورم نگیره که اون پسره دکترا گرفته!!! که براش نوشتم چقدر عوض شدین! که جواب داده ولی باطن‌مو نذاشتم عوض بشه! :/ که من یادم میوفته که ترم یک چقدر مسخره‌ش کردیم که اومد جزوه کلاس حل تمرینو از پریا گرفت! که اون کلاس اونقد الکی بود که جز پریا هیشکی جزوه نمینوشت! که حتی اون جزوه جزو حذفیات ترم بود!

البته رابرت کیوساکی بارها تو کتاباش گفته که بابای پولدارش تا کلاس هشتم بیشتر تحصیل نکرده بوده و یه عالمه موفق بوده و بابای فقیرش که دکترا داشته آخرش تو فقر مرده... ولی باز من حسودیمه!

هر چند همه نویسنده‌های کتابای انگیزشی معتقدن که تو تهش همونی میشی که همیشه از خودت انتظار داشتی و بهش باور داشتی، و من از وقتی راهنمایی بودم قصد نداشتم بیشتر از لیسانس بگیرم، و هیچ وقت هم واقعا هدفم نبوده، و اصلا هم معتقد نیستم کسی که دکترا میگیره زندگی موفق‌تری در انتظارشه یا حتی آدم باارزش‌تریه... ولی بازم باعث نمیشه که مغز من خودشو نخوره که "عه عه عه! این پسره دکترا گرفته!!!" :///

بعد رتبه یک و دو کلاسمون ارشد دارن فقط! اووووف این چجوری قبول شد اصلا؟! :)))


و بازم بذارین اعتراف کنم که همسر ماموریته... واسه همین جغد شدم! وگرنه من و پست ساعت یک؟!!

פـریـر بانو
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۰۲:۴۷
به‌نظرم نباید موفقیت دیگران، آدم رو بسوزونه و بگه چرا فلانی فلان شد.
تو در زندگیت موفق شو و بذار دیگری هم بشه. حسودی نداره که! :)

پاسخ :

نه بحث این نیست که چرا فلان شد و نباید میشد...
چیزی که ناراحت کننده‌س اینه که من خودمو باهاشون مقایسه میکنم و میبینم یا تو یه سطح بودیم یا مثلا من بهتر بودم تو بعضی درسا، بعد من به لیسانس بسنده کردم و اونا ادامه دادن! چیزی که ناراحتم میکنه اینه که خودم ادامه ندادم! :)
هر چی هم بگیم هدفمون نیست و میخوام کارای دیگه‌ای بکنم و .... بازم یه چیزی اون ته‌مه‌های قلبمون نسبت به مدرک تحصیلی بالا واکنش داره!
نمیدونم یه همچین حسایی دارم... :)
نیــ روانا
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۰۸:۱۱
من یک روز تصادفی تو خیابون چشمم خورد به یک تابلوی دفتر اسناد رسمی
دیدم عهههه عههه عهههه
سردفترش همکلاسی دبیرستانی بود
من هر سه سالی که همکلاسی بودیم شاگرد اول کلاس بودم و اون شاید مثلا پونزدهم
رفتم باهاش حرف زدم
گفت پیام نور حقوق خونده
در حالی که من به دلایل مختلف حتی شبانه هم انتخاب رشته نکرده بودم و اون موقع هم ظرفیتها واقعا محدود بود
با رتبه نهصد روزانه رشته ای قبول شدم که خیلی آش دهن سوزی نبود
با این که هیییچچچوقت حقوق دوست نداشتم ولی این دوست عزیزمان رو که دیدم کلی لجم گرفت که چرا خانواده حمایتم نکردند
در حالی که همون رشته در پیت رو تا دکترا هم رفتم هر سه مقطع هم روزانه
ولی کاملا درک میکنم و قبول دارم سخته کسی رو تو موقعیت بهتر ببینی که خیلی ازت عقب تر بوده
ولی موضوع اینه که چه کسی تو این مملکت تو جایگاه واقعیه که حقش باشه؟؟!!!

پاسخ :

دارن هاردی تو کتاب اثر مرکب میگه :
۱. موفقیت شما زمانی شروع میشه که صد در صد مسئولیت زندگیتان را بپذیرید و بهانه‌گیری را ممنوع کنید.
۲. جایی که شما الان هستید نتیجه انتخاب‌های گذشته شماست.

ببین منم خیلی شرایط خاصی داشتم و به دلیل خیلی سنگهایی که همیشه جلوی راهم بود از خیلیا عقب موندم. ولی خب الان میبینم خودمم باید بیشتر تلاش میکردم و بیشتر میخواستم. اینکه یه برهه‌ای نشستم تو خونه و در دنیای بیرونو بستم روی خودم انتخاب خودم بود، حالا هر شرایطی هم که بوده...

نمیخوام حرفتو رد کنما.. با تمام وجودم درک میکنم و خودمم تو همچین شرایطی بودم. مثلا یه دوست شیرازی دارم، که من دبیرستان نمونه بودم اون معمولی، من دانشجوی روزانه بودم اون همون رشته و دانشگاه دانشجوی شبانه، من الان لیسانسم اون دانشجوی دکترا تو آمریکا! خب هم پول داشت هم آزادی.
حالا که اونا از ما جلو زدن باید جبرانش کنیم دیگه ^__^ باید از اونا خیلی بهتر بشیم :)
Haa Med
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۰:۲۹
من زیاد به دیگران حسودیم نمیشه. نمیدونم چرا!

پاسخ :

کلا آقایون زیاد اهل حسادتای اینجوری نیستن :)
محسن رحمانی
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۰:۴۵
سلام طاعات وعبادات قبول .به نظر من به جای حسادت نگاه انگیزشی بهش کنید اینکه بگید منم میتونم وبسم الله بگید و شروع کنید و برید ارشدتون رو بگیرید حتی مدارج بالاتر.

پاسخ :

ممنون به همچنین
گفتم که هدفم نبوده هیچ‌وقت. بعد پنج شیش سال فارغ‌التحصیلی دیگه علاقه‌ای هم به دوباره درس خوندن ندارم :)) و صد البته اینکه با درس خوندن به جایی هم نمیرسه آدم که بخوام با انگیزه به جایی رسیدن درس بخونم حتی! صرفا یه حس بود...
لوسی می
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۳:۴۵
سلام :)
متاسفانه من هم به شدددددت اینجوری‌ام و کلا اعتماد به نفسمو با همین چیزها دارم از دست میدم و نه تنها باعث تلاش بیشترم نمیشه که باعث سرخوردگیم شده!
اینا رو فقط کسی می‌فهمه که تو کلاس از همه بهتر بوده و همه‌ی اونایی که ازش پایین‌تر بودن به جاهایی رسیدن که همیشه رویای اون بوده و اون برای رسیدن بهش از اونها سرتر هم بوده ولی یه چیزایی رو نداشته که نشده به اونجا برسه :(
یا یه سری محدودیتهای زیادتری داشته که نشده رویاهاشو به دست بیاره. حالا هرچقدر هم که موقعیت الانش تو زندگی راضی کننده هم باشه بازم دیدن بقیه‌ که دارن تو رویاهای اون زندگی میکنن باعث حسرته. نه حسودی.. حسرت.

+حالا خوبه اینا رویاهات نبوده.. ببین من چی میکشم! :((

پاسخ :

سلام :*
اینا دقیقا احساسات کسیه که تو یه زمینه‌هایی از یه کسایی بهتر بوده ولی میبینه اونا بهتر نتیجه گرفتن! :/
آره خدا رو شکر هیچ‌وقت اینا رویای من نبوده...
اوا سرخودگی چرا؟!! تو همیشه مایه الهام من بودی که! ^__^

ارجاعت میدم به جوابم به کامنت نیروانا! :)
مهدی صالح پور
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۴:۵۸
ول کن این کتابهای موفقیت رو. به نظرم الان تخصص خیلی بیشتر از خود مدرک به کار آدم میاد؛ خیلی بیشتر.

پاسخ :

کتابای موفقیت اتفاقا این روزا تنها دلیل حال خوب منن :)
قطعا تخصص مهمتره. ولی ماها همه مدرک دوست بار اومدیم آخه! من لیسانس عمران دارم، ولی عمرا بتونم یه لونه مرغ بسازم حتی! :) یه مدت میرفتم سر کار، یه آقای مهندسی بود واقعا کارش بیست بود. بعد یکی از همکارا همیشه میگفت من مطئنم این مدرک تحصیلی نداره و رو نمیکنه و نباس مهندس صداش بزنیم و...!! یعنی نگا نمیکرد که بابا خودش با مدرک دکترا داره از این آقا یاد میگیره... فقط چون شک داشت طرف دانشگاه رفته یا نه میگفت این مهندس نیست :/
شارمین امیریان
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۵:۳۴
سلام.

ببین من حرفت رو می فهمما. ولی نظر شخصیم اینه که جلوتر بودن و عقبتر بودن خیلی مفهومی نداره. مهم اینه که آدم تو جایی که هست بهترینِ خودش باشه. یادمه یه زمانی وقتی دوستان دوران دبیرستان یا لیسانسم رو میدیدم که ازدواج کرده ن و بچه دارن تو دلم کلی حس برتری می کردم که من دارم ادامه تحصیل میدم و انقد موفقم! مخصوصا در مورد اونهایی که همیشه تو دوران تحصیل رقیبم محسوب میشدن (من همیشه به شدت درسخون بوده م). ولی خوشبختانه زود به این نتیجه رسیدم که کیفیت مهم ترین اصل زندگیه. مهم اینه که آدم بتونه از چیزی که هست لذت ببره و برای بهتر شدن در اون چیز نهایت تلاشش رد بکنه.

فکر کنم که تو هم باهام موافق باشی.

انقد خوشم میاد جدیدا تو نوشته هات مدام نقل قولهای قشنگ و مرتبط میاری.

پاسخ :

به سلام ^__^

حرفتو خیلی قبول دارم... از شرایط الانمم واقعا راضی‌ام. ولی اون کرم درونو نمیشد جلوشو بگیرم :)))

جدیدا کتابای خوب میخونم آخه ^__^
حساب کردم اگه هفته‌ای یه کتاب بخونم بازم بیشتر از یه سال طول میکشه تا همه کتابای کتابخونه‌مونو بخونم! بعد بازم یه لیست نوشتم که فلان کتابا رو هم هر جا دیدم باس بخرم! :/ خوره کتاب شدم!!
لوسی می
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۱۳
آره دقیقا.
پاسخت به نیروانا رو کاملا قبول دارم. اینجایی که هستیم نتیجه انتخابهای ماست ولی میدونی چی از همه بیشتر آدمو حرص میده؟ اینکه هنوزم وقت داری به اون رویاها برسی ولی هنوزم اون محدودیته هست! :/
کلا "قسمت نیست‌" طور :))
حالا ان‌شالله شما به رویاهات برسی ^_^

پاسخ :

وقتی یه چیزی رو واقعا بخوای راه دستیابی بهش رو پیدا میکنی. :)
فقط باید هر روز و هر روز به این فکر کنی که چطور میشه بهش رسید. بالاخره ناخودآگاهت راهشو پیدا میکنه :)
منم امیدوارم تو هم به همه رویاهات برسی :*
Blue girl
۲۲ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۴۱
آخ آخ آخ
من سال ۹۶ کنکور دادم
معمولا رتبه دوم کلاسمون بودم
تراز کانونم هم ۶۴۰۰ بود
یکی از همکلاسیام ک جزو دسته ضعیف دسته بندی میشد با تراز ۵۰۰۰
من رتبه کنکورم شد ۲۰۰۰ تجربی
اون بنده خدا ۱۰۰۰ با سهمیه ۲۵ درصدی باباش :|
من رتبه کشوریم ۶۰۰۰
اون دوستمون ۴۷ هزار :|
من دانشگاه فرهنگیان آموزش ابتدایی میخونم
اون سبزوار پزشکی
ینی تا آخر عمرم من میسوزم همچنان -_-

پاسخ :

اصن این سهمیه‌ها رو ولش کن! سوهان روحن! :))))
یعنی قشششششنگ واسه اینن که تا منتها الیه آدمو آتیش بزننا! :))
ام اسی خوشبخت
۲۳ ارديبهشت ۹۸ , ۲۰:۰۱
ذهن آدمیزاد همیشه بر اساس "مرغ همسایه غازه" دنیا رو تفسیر میکنه. باید یکم رو تربیت ذهن کار کنیم :)

پاسخ :

جالب اینجاس که اصلا تو رویاهامم نبوده و نیست که مثلا دکتری داشته باشم! صرف اینکه یه جاهایی من از اون باهوش‌تر بودم و الان اون آدم باهوشه به نظر میاد حرصمو درآورده! 😅😅😅
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan