در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

448. در همی جات!

1. آقا من بعد راه افتادن کارگاه علاقه مو به غذا پختن، غذا خوردن، ظرف شستن و سایر موارد خونه داری از دست دادم!!! و دست پختم به طرز فاجعه ای بد شده :(


2.خانمای شاغل! شماها واسه شام چی درست میکنید؟!! من وقتی برمیگردم اونقدرخسته م که جمله همیشگیم اینه: "خیییلی خسته م. حوصله ندارم شام درست کنم! نون و پنیر بخوریم؟!!"


3. گفتم خواهرزاده همسر منتقل شده یه شهری نزدیک اینجا... البته نزدیک از اون جهت که ما تا شیراز 1400 کیلومتر راه داریم! وگرنه 300 کیلومتر اصولا نزدیک حساب نمیشه!

خلاصه که خواهر همسر با خونواده دارن میان... و خب یه سر هم به ما میزنن، و من در راستای مورد 1 به شدت استرس گرفتم!! :)))) چرا آدم جلو فامیل شوهر اینقد استرس میگیره؟!!! البته چند هفته پیش داداش کوچیکه همسر یه چند روزی مهمونمون بود و همه چی هم خوب پیش رفت... ولی خب بحث خواهرشوهر فرق داره خب!!! مخصوصا به خاطر مورد 1 !! و اینکه من تا حالا این تعداد مهمون نداشتم... و اینکه چی بپزم؟!!!!!


4. میخوام میرزا قاسمی درست کنم امروز! ^__^

هر چند این قضیه تخم مرغشو زیاد درک نمیکنم!!!!


5. کلا لطفا بیاین غذاهایی که بلدین که زود درست میشن یادم بدین! (البته در جریان باشید که ما فست فود نمیخوریم!)


6. اکبر جوجه هم اگه دستور اصلیشو بلدین بهم یاد بدین پلیز!!! خیلی دنبالشم....

آقاگل ‌‌
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۲:۰۲
6- اکبرها رو به اندازۀ جوجه خرد کرده و بیست و چهار ساعت زودتر داخل پیاز، آبلیمو، ادویه و سبزیجات معطر می‌خوابونیم. پس از گذشت بیست و چهار ساعت اکبرهای خرد شده رو کباب کرده و می‌خوریم. به همین سادگی. :|

4- میرزا قاسمی همین که داخلش سیر می‌ریزن بسشه.

بقیه موارد هم به من مربوط نیست. نظری ندارم.

پاسخ :

۶. اکبرها رو! :))))))) یه دونه اکبر داریم رفیق همسره... خردش کنم یعنی؟! ^_* :))))

۴. سیر بعد سرخ شدن که بوی بدی نمیده! :)
لانتوری
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۲:۱۵
من اکبر جوجه را بلدم
طرز تهیه اش خیلی ساده است
اما مواد مورد نیازش کم گیر میاد


باید یه اکبر پیدا کنی و بهش بگی برات جوجه بگیره
بعدش جوجه را هر جور دوست داری میتونی بپزی

پاسخ :

یعنی هلاک دو تا کامنت اولم! :))))
بهارنارنج :)
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۲:۵۴
اکبر جوجه که معرکه است
غذا راحت؟نودلیت!
ابتدا سه استکان اب را روی شعله میگذاریم تا به دمای100 درجه برسد سپس مقداری زردچوبه به اب اضافه کرده و نودلیت را به همراه ادویه اش داخل آب میریزیم مقداری اویشن و نمک درست کنید بعد از ده دقیقه نودل ما اماده است همراه با سوپ لذیذش میل کنید!

املتم بلدم اگه میخوای تعارف نکن

پاسخ :

نودلیت دوس ندارم خب!! :/

باورت میشه حتی جون ندارم املت بپزم؟! :))) تو فکر اینم یه مقدار کتلت بپزم فریز کنم! :دی
نیمه سیب سقراطی
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۲:۵۵
جامبو شلز بگیر، مایع ماکارونی بریز توش و پنیر پیتزا بریز روش اگه دوس داشتی و با انواع سس تزئینش کن،خیلی شیکه ب عنوان کنار غذا یا عصرونه یا حتی شام :)
دگ راحت ترین چیز مرغه دگ، خیلیم خوب میشه تو مهمونیا :) شوید پلو با مرغ مجلسی هم هست :)
کلم پلو هم دگ خودت استادی :)
عدس پلو هم دوس میدارم، تو مهمونیا خوشگل میشه با زرشک و کشمش :)
و دست آخر اولویه دگ :)

پاسخ :

چه چیزای با کلاسی پیشنهاد دادی! ^__^

مرغم تو دو تا مهمونی آخر اونجوری که دوس داشتم نشد!!! کلا یه مدته خیلی بد غذا میپزم! :'((((

وای وای کلم پلو بلد نیستم! :))) گذاشتم غذای اختصاصی مامانم باشه که همسر انگیزه داشته باشه بره خونه مادرزن! ^__* :))))))

یعنی میگی چند جور غذا درست کنم؟ 🤔🤔
محسن رحمانی
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۳:۴۸
کما کان و کما فی سابق میگم طفلک آقای جو:دی

خوب یه تک پا تشریف ببرید وب آشپزای ماهر بیان واران و شباهنگ بهتون میگن چه کنید.

پاسخ :

مساله چیز دیگه‌س آخه‌...
محسن رحمانی
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۳:۵۱
سلام ته استرس ونه نگرانی به خودتون راه بدید چون بدتر میشه حالا اگه نگران هستید بد بشه از بیرون غذا سفارش بدید.

پاسخ :

از بیرون غذا بگیریم که کل آبروم فنا میشه! :)))
نیلی ‌
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۶:۱۰
2. کتلت. کوکو. اسنک مرغ. سالاد ماکارونی. اصن ماکارونی با یه سس ساده. اصن یه عالمه غذای ساده و سبک.
5. سالاد الویه. ^_^ خوشمزه و بی‌دردسر.

پاسخ :

وای نیلی! همون نون پنیر هم به زور حاضر میکنم! :))))

سالاد الویه هم خوبه :)
هوپ ...
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۷:۱۵
الان این غذاهایی که میخوای واسه مهمونه یا شام؟
ببین کلا به نظرم شامتون رو به سمت حاضری و حذف شدن پیش ببر. نمیشه که هم ناهار بپزی هم شام هم کار کنی!
غذای خوشمزه و اسون هم به نظرم آلبالوپلو، کوکو سبزی با پلوشوید، سمبوسه یا اسنک، الویه، بادمجون، ماهی و اینا
بعد واسه اینکه سریع غذا بپزی یه روز که وقت داشتی بشین کلی پیاز رو خرد کن و سرخ کن و فریز کن، یا مایه ماکارونی زیاد درست کن و ...

پاسخ :

هر دو! :)
به سمت حاضری که چه عرض کنم... کلا به سمت نون پنیر پیش رفته این مدت! :)))

آره فکر خوبیه... باید هر از گاهی یه عالمه چیز میز فریز کنم...
نیــ روانا
۰۳ مرداد ۹۸ , ۱۹:۱۱
متخصص غذاهای فوری در خدمت شما :))

پاسخ :

اصلا منتظر خودت بودم :)
چیکار میکنی تو؟!
دینا
۰۴ مرداد ۹۸ , ۰۴:۱۴
سلان. ازون حایی که پست آشمزی خیلی دوست دارم بعد از مدت ها خاموش بودن ، روشن میشم:)
برای خودتون دوتا غذای راحت : مرغ رو وقتی می خری سینه ش رو فیله کن و مثل گدشت خورشی خرد کن بعد فریز کن. استخونش رو بذار برای سوپ یا الویه یا هرچیزی که مرغ ریش ریش می خواد. حالا با این سینه ی مرغ کارت خیلی راحت راه می افته. می ندازیش توی روغن با ادویه ی دلخواه( فلفل سیاه تازه کوب و جوزهندی و سیر پیشنهاد میشه) سرخ کن. با برنج، با نون و گوجه و خیار شور یا با ماکارونی و سس کچاب سرو میشه. راحت و خدشمزه و سریع.
یک پیشنهاد برای مهمانی. سیر و پیاز و فلفل رو رنده می کنی ( یا توی غذا ساز میریزی) نمک و ادویه و کدشت چرخکرده رو اضافه می کتی و وزز میدی( یا تدی غذاساز می ذاری یه دقیقه بچرخه) کف ظرف پیرکس نصفشوپهن کن، قارچ سرخ شده و پنیر پیتزا بذار و باقی گوشت رو پهن کن روش. مخلوط آب و رب بریز روش، هول بده توی فر. یه ساعته آماده ست. یه کیک گوشتی خوشمزه

پاسخ :

به سلاااام ^__^
وای من خودم عاشق اون مدل مرغم! :)

کیک گوشت رو بیشتر توضیح میدی؟ دمای فر چقدر باشه؟
مـارﮮ :)
۰۵ مرداد ۹۸ , ۱۰:۲۷
وای من عاشق اکبر جوجه ام
خیلی دوست
انقد دوست دارم که تا دیدمش نظرم راجع به بقیه موارد یادم رفت :)))

پاسخ :

خب بلدی بپزی؟؟؟ :)
دینا
۰۵ مرداد ۹۸ , ۱۶:۴۲
اسمش کیک گوشت نیستا ولی شکل کیک گوشت میشه. موادش که تقریبا مواد کله گنجشکیه. من دمای فر رو می ذارم روی آخر( 250) و چون دو لایه ست می ذارم یه ساعت بمونه. ولی حواسم هست که اب ربش خشک نشه. اگه دیدم داره خیلی غلیظ میشه نصف لیوان آب بهش اضافه می کنم. وقتی می نویسی پردردسره ولی موقع کار کردن ربع ساعت وقتتو میگیره

پاسخ :

دست گلت درد نکنه :*
حتما امتحانش میکنم
مهتاب
۰۵ مرداد ۹۸ , ۱۹:۲۷
سلام گندمی مبارک باشه کارتون ان شالله چرخ کارگاه کوچیکتون بچرخه
برای پذیرای از قوم شوهر هم میتونی مرغ رو با پیاز یکمی سرخ کنی تو تابه و یکم که سرخ شد همراه با ادویه زردچوبه و فلفل قرمز و ادویه کاری یکم اب بریز تا مرغا مغز پخت بشن و نیم ساعت بعدشم دو قاشق رب میذاری میپزه اخر سرم یکم اب لیمو ی قاشق چایخوری اضاف میکنی که طعم خوبی بده تقریبا مرغ تا یه ساعا دیگه امده است .میتونین بابرنج سرو کنید
خاگینه هم میتونی درس کنی خاگینه مغز دار که توش گردو دارچین و گل سرخ داره خیلی سریع اماده میشه
غذای ساندویجی که خودت درس کنی خوبه برا شب اینا میتونه فلافل یا مرغ سرخ شده اینا
و در اخر موفق باشی

پاسخ :

دست گلت درد نکنه مهتاب جون :*
اتفاقا خیلی وقته تو فکرم که خاگینه رو امتحان کنم... تا حالا درست نکردم!! 😊
مـارﮮ :)
۰۶ مرداد ۹۸ , ۰۸:۰۰
نچ فقط خوردنشو بلدم :))))

پاسخ :

خسته نباشی! :))))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan