در دیار نیلگون خواب

نام تو مرا همیشه مست میکند

526. کی بشه بیاین منو بزنید بگین بسه دیگه! کشتیمون! :)))

اگه تولید کننده صنایع دستی هستید، و توی اینستا کاراتونو میفروشید، این پست برای شماست! :)

.

یه سری از تولید کننده ها هستن که نمونه محصولشونو توی پیجشون میذارن و مردم از همون نمونه ها سفارش میدن و اینا هم عین همون قبلی میسازن و میفروشن. با اونا کاری ندارم.

حرف من با اون تولید کننده هاس که کاراشون امکان تکرار نداره و خیلی تک و منحصر به فرده هر محصولشون.

" از پیرزنا سفارش قبول نکنید به هیچ وجه!"

حالا چرا؟!

چون اولا خیلی معلوم نیست دقیقا چی میخوان! یه چیزی ته ذهنشونه ولی نمیتونن درست بیانش کنن.

دوما ،میدونم دوما غلطه! ولی دوس دارم بگم دوما! :)))

دوما، خیلی خیلی ایراد گیر هستن و کلی انرژی از شما میگیرن!

و سوما، از اونجایی که سلیقه شون با نسل بعدی خیلی فرق داره، و هم نسلاشون چندان اهل خرید اینترنتی نیستن اگه در نهایت سفارششونو نخوان، رسما اون کار رو دست شما میمونه! :/

.

حالا تجربیات خودمو براتون بگم که شریکتون کرده باشم تو حرص و جوشایی که خوردم! :))))

1. خانمه عکس یه شکلات خوری مربعی برام فرستاد، پرسید این موجوده؟

گفتم نه. یه محصول مشابهشو براش فرستادم و گفتم اینو دارم الان.

گفت نه من همون قبلی رو میخوام.

گفتم نمیشه مشابه سازی کرد. چون هر قطعه چوب نقشش منحصر به فرده. اما چشم یکی دیگه میسازیم براتون. (آشنا بود خانمه)

یه شکلات خوری مربعی ساختیم. و عکسشو فرستادم.

گفت این کوچیکه. من میوه خوری میخواستم! :/

(حالا همه پستای من ابعاد داره تو کپشن! )

گفتم اوکی سبک پیج ما تغییر کرده و الان نمونه های خیلی روستیک تر میسازیم از اینا نمیخوای؟

گفت نهههه من از همون مدل منظما میخوام!

(از اون مدلا که واقعا به سختی فروش میره و با اینکه تخفیفای تپل زدم بازم چندتاش مونده و نمیخرن!)

گفتم خب ببین برای نمونه مد نظر شما در حال حاضر فقط یه دونه چوب داریم که  ابعادش 25*30 هستش.

گفت مثل همون میشه؟

گفتم نه، مستطیلی میشه.

گفت میخوام مربع بشه.

گفتم اگه مربعش کنیم میشه اندازه همون کار قبلی که گفتین کوچیکه.

گفت پس مستطیل بشه عیب نداره.

کارو ساختیم و عکس نهایی براشون ارسال شد.

گفت من فک میکردم مث همون قبلی مربعی میشه! ://///////

(مگه مربع و مسطیل رو کلاس اول یاد نمیدادن؟؟؟؟)

(این خانم متولد اوایل دهه پنجاه بودن. میدونم پیرزن به حساب نمیاد، اما کلا شما قبل شصت رو پیرزن حساب کنید تو فروش اینترنتی!!!)

.

2. خانمه یه اردوخوری چهارقسمتی مربعی برام فرستاد و گفت من اینو میخوام.

گفتم این فروخته شده و براتون میسازیم بعدا.

یکی از جیگرترین تولیداتمونو براش فرستادیم، گفت نه من میخوام کاملا مربعی باشه!

یه نمونه کاملا مربعی براش ساختیم، و ارسال کردیم.

وقتی به دستش رسید از یه گره کوچولو توی ظرف عکس گرفته بود و نوشته بود اینجاش صاف نیست! ://////

(ایشونم متولد اوایل 50 )

(بخش سوال جواباشو سانسور کردم دیگه! حوصله سربر میشد!)

.

.

.

خلاصه که اگه با همچین موردایی برخورد کردین زود بگین امکان ساخت سفارش شما رو نداریم و خلاااااص! :/

نیــ روانا
۲۳ اسفند ۹۹ , ۱۲:۳۳
اگر بگم من مال قبل شصتم چی؟
نود درصد خریدامم آنلاینه
و خیلی هم مشتری خوب و آسون گیری هستم
ایشششش

پاسخ :

ای واااای نیروانااااا 😅😅😅😅
من میخواستم بنویسم قبل شصت و پنج،بعد یه دودوتا چهارتا کردم دیدم بعضی دوستام بهشون میاد قبل شصت و پنج باشن! گفتم دهه پنجاه...
و شاید باورت نشه، ولی تو رو اصلا جزو اون دوستام حساب نکردم! بابا تو هم سن خودمی باور کن!الکی ادای دهه پنجاهیا رو در نیار جون دل 😅😅😅😅
ولی انصافا تو خیلی دمت گرمه،روحیاتت از من خیلی جوونتره. من هنوزم با اینکه یه پسر داری کنار نیومدم!اونم اون شاخ شمشادی که تعریفشو میکنی ^__^
شارمین امیریان
۲۳ اسفند ۹۹ , ۱۵:۰۷
سلام.
به نظر من همون اول پولشو بگیر و بعد از تحویل سفارش بلاکشون کن 😂

پاسخ :

سلام:*
یه راه آسونتر پیدا کردم شارمین! کلا دیگه سفارش نمیگیرم! میگم همینه که هست، میخوای بخر، نمیخوای هم که «تجمع بی‌جا مانع کسب است!»:)))
راحت و پاکیزه 🤗
هوپ ...
۲۳ اسفند ۹۹ , ۱۷:۰۶
میدونی یاد کی افتادم؟
اونجایی که کچلت کردم واسه تابلوی بیمارستان بعد تازه میگفتم دندونپزشکیم اضافه کن :-)))))
به نام خدا هوپ هستم یه دهه هفتادی :-)))

پاسخ :

نه بابا، اونا که ایراد نبود. اتفاقا پیشنهادات خوبی بود.
فقط از شانست افتاده بود یه موقعی که من یه کم سرم شلوغ شده بود.
وگرنه واقعا دلم میخواست اون چیزی که دلت بود رو در بیارم برات ❤
محبوبه شب
۲۳ اسفند ۹۹ , ۲۱:۲۱
خاله م سفارش داد که براش یه شمسه تذهیب بزنم
حالا خاله م چند سالشه؟ متولد ۶۷ سالشه
گفتم اوکی
به هر قسمت شمسه که می رسیدم عکسشو میفرستادم و اخر سر با هم طرحشو اوکی کرردیم و چون حوصله قر و فراشو نداشتم صد تومن دادم به یکی تا برام طرحو سیستمی بکشه و فایلشو بفرسته برم رو مقوا مستقیم چاپ کنن و من رنگشو بزنم

هیچی دیگه
طرحو نشون خاله دادم میگه این چرا کوچیکه؟ :/
میشه فلان چیزو بهش اضافه کرد؟ :|||
حالا اینم بگم که جوهر دستگاه پلات خیلی فرق داره با مرکبی که ما قلم گیری می کنیم

خلاصه که رسیدم به رنگ
یهو گفت میخوام آبرنگی طور باشه
از تیره به روشن یا برعکسش
کاری که استاد بسختی قبول می کنه و منه هنرجو با بدبختی تمومش کردم :||

خلاصه
ایراد نگیر از پیرزنا
اونا پیرن
جووناشم اعصاب نمیذارن برا ادم :///

پاسخ :

متولد 67 یا 67 ساله؟
نگا یه بحث جامع‌تری مطرحه... در واقع باید اینطور جمله‌مو اصلاح کنم:
اگه کار هنری میکنی، به کسی که دید هنری نداره چیزی نفروش!
این فک کنم نسخه بهتریه 😅
ولی کلا سفارش گرفتن مزخرفه. اگه بتونی خودتو برسونی به درجه‌ای که فقط کار آماده بفروشی خیلی بهتره.:) 
بهارنارنج :)
۲۳ اسفند ۹۹ , ۲۳:۳۳
این طفلکا انقدر گاهی بغضیاشون در مزیقه(آره؟😂) مالی بودن و گاهی بابت هر کار کوچیکی ازشون عیب گرفته شده بابت هر اشتباهی انقدر سرزنش شدن که خیلی وقتا ساده ترین تصمیمات شخصیشونم نمیتونن با قاطعیت بگیرن

پاسخ :

هم این چیزایی که گفتی، هم اینکه معمولا قدیمی‌ترا همه چیزو آماده میخریدن. فوقش یه لباس میدادن خیاط بدوزه، دیگه بقیه چیزا رو از مغازه میخریدن. برای همین با سیستم سفارشی هنوز آشنا نیستن. و از اون طرف دلشون میخواد مدرن باشن، اما وسایل مدرن تو سلیقه‌شون نیست... خلاصه که درگیریاشون زیاده 😅😅
محبوبه شب
۲۴ اسفند ۹۹ , ۱۳:۰۱
متولد ۶۷ سالشه دیگه چ صیغه ایه؟ 😄😄 متولد ۶۷ هست!!

پاسخ :

میخواستی منو به چالش بکشی با این جمله ت :))))
یه دختریو میشناسم تو اینستا، عروسک روسی میسازه. میگه من سفارش که میگیرم دیگه هیچ عکسی برا مشتری نمیفرستم. وقتی رسید به دستش و همه چی تموم شد تازه عکس کارو میذاره تو پیجش! خیلی زبله :)))
شارمین امیریان
۲۴ اسفند ۹۹ , ۱۳:۰۲
عطف! به نسخه جدیدت (در پاسخ به کامنت محبوبه شب):

ابجی کوچیکه من تو زمینه های هنری مختلف (چرم، عروسکدوزی، طراحی روی پارچه، خیاطی و...) فعالیت میکنه و همیشه وقتی هی بهونه میگیریم که اینو اینجوری کن، اونجوری کن، شعار معروفش رو تحویلمون میده:
کسی که هنر نداره نظر نده 🙄

به نظرم همینو تو قسمت بیو بنویس 😂

پاسخ :

آره واقعا :)))
بعد یه چیز دیگه ای هم که هست اینه که بعضی چیزا رو باید زیاد ببینی تا بتونی زیباییشو درک کنی!
مثلا من خودم تا دو سه ماه پیش اصلا درک نمیکردم چطور ممکنه کسی از ظرف چوبی کج و کوله خوشش بیاد! :))))
ولی الان واقعا هر دونه شو که میفروشم دلم میسوزه میگم حیفش! :)))
نیــ روانا
۲۴ اسفند ۹۹ , ۱۴:۲۸
خوب شستی مادر
راضی ام ازت 😂😂
احساس جوونی بهم دست داد 😁😎⛷🤸‍♀️🏄

پاسخ :

به جون خودم چاخان نکردم! :)))
محبوبه شب
۲۴ اسفند ۹۹ , ۱۹:۲۴
@شارمین
جمله خواهرتو باید با آب طلا نوشت
واقعا هم همینطوره

فکر کن من میام یه کاری رو چند ماه براش وقت میذارم از طراحی تا رنگ و الخ
بعد طرف میگه همین کارتو میتونم برم پیرینت بگیرم و این همه هزینه ندم بابتش :|||||

خب برو مگه من جلوتو گرفتم :/ -_-

کار دست رو با طرح سیستمی توی یه کفه ترازو میذاره :| :/

پاسخ :

هومممم کارای ما رو هم با ظروف ماشینی بامبوم مقایسه میکنن و میگن چقدرررر گرون، ما از اونا میخریم ارزونتره!
البته اینم باس در نظر بگیریم که مردم ایران تازه کم‌کم دارن به خریدن هنر رو میارن. و هنوز براشون سخته این هزینه کردنه.
شارمین امیریان
۲۴ اسفند ۹۹ , ۲۰:۱۷
اتفاقا منم چند روز پیش یه سری ظرف چوبی تو یه مغازه دیدم که کاملا صاف و اتوکشیده! بودن و اصلا برام جذابیتی نداشتن. به آبجی جان گفتم دوست من ظرف چوبی کج و کوله درست میکنه با آدم حرف میزنه. اینا چیه انقد مصنوعی؟! 😉

خلاصه که کج و کوله ترین و گور و گره دارترین ظرفهات رو خریدارم 😂😍

پاسخ :

ای جانم ♡__♡ 
قابل شما رو نداره دوست جانم ❤❤❤
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
من مست می عشقم
هشیــــار نخواهم شد
وز خواب خوش مستی
بیـــــــدار نخواهم شد
****************

من در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/woodstory.ir/
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan